Anonym bruker Skrevet 8. juni 2021 #51 Skrevet 8. juni 2021 Mostly Harmless skrev (53 minutter siden): Hvordan er impulskontrollen? Her svarte jeg en periode at det blir is en god stund etter du har sluttet Ă„ mase. Det hjalp ganske raskt, mye fordi ungen selv sĂ„ det absurde i Ă„ gnĂ„le konstant og ble med pĂ„ «leken». Kan han klare Ă„ forholde seg til en slik tilnĂŠrming? Hvis ikke, ville jeg hatt helt rigide tidspunkt for is. Og da er det lov Ä slutte Ă„ svare pĂ„ mas etter Ă„ ha informert om nĂ„r neste is er pĂ„ planen.   Men selv om han er intelligent og sosial kan han ha vansker, som det du beskriver med at han ikke klarer Ă„ regulere seg og kan spise til han spyr. Kanskje er han ikke masete for Ă„ vĂŠre j*vlig med deg, men fordi han ikke klarer Ă„ stoppe. Da kan du tilrettelegge for han med Ă„ ha veldig klare rutiner for alt som frister, om det er godteri eller skjerm. Da blir det lettere for ham Ä lĂŠre Ă„ legge vekk hĂ„pet om is i utide. Rutiner kan hjelpe mange barn Ă„ finne ro, og fĂ„r han mer ro, blir det roligere for deg ogsĂ„. Han har ikke problemer med impulskontroll heller. Jeg tror han vet det hjelper og mase. Jeg fĂžler jeg er ganske streng, men ungene i gata er en fin flokk. De gĂ„r innom alle foreldrene og fĂ„r nok litt Is her og der. Det er spesielt en familie (utenlandsk) som har ganske fri flyt pĂ„ sĂžtsaker. Min sĂžnn elsker Ă„ vĂŠre der. Jeg har snakket med foreldrene der til ingen nytte. SĂ„ mulig det er litt sabotasje fra naboene som Ăžker pĂ„ is maset.  đŠ Anonymkode: 8351a...4d1
Mostly Harmless Skrevet 8. juni 2021 #52 Skrevet 8. juni 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Han har ikke problemer med impulskontroll heller. Jeg tror han vet det hjelper og mase. Jeg fĂžler jeg er ganske streng, men ungene i gata er en fin flokk. De gĂ„r innom alle foreldrene og fĂ„r nok litt Is her og der. Men du er streng, sier du. Som i at han sjelden fĂ„r, eller som i at han kun fĂ„r nĂ„r han ikke har mast? Slik jeg leser deg, rekker du sÄ godt som aldri Ă„ tilby is uten at det har vĂŠrt mas i forkant. Selv om han sjeldent fĂ„r, kan det vĂŠre nok til at han kobler at mas virker, som du skriver.  Jeg tror ikke du fĂ„r mindre mas fĂžr enten gutten modnes eller du innfĂžrer helt rigide regler for nĂ„r det er is. Hva naboene serverer ham, har nok liten betydning for hvor mye mas det blir hjemme.Â
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #53 Skrevet 9. juni 2021 On 6/7/2021 at 2:21 PM, Anonym bruker said: Dere med smĂ„ barn, hvor mye maser de om is? Jeg har to stk pĂ„ 4 1/2Ă„r og 6 Ă„r. 6 Ă„ringen maser om is hele dagen. Jeg stĂ„r opp» mamma, kan jeg fĂ„ is?». Klokka har sĂ„ vidt passert 7. Etter frokost» kan jeg fĂ„ is nĂ„?». «Mamma du blir sikkert sur men....». Jeg «skal du spĂžrre om is?». Han:»ja». «Mamma, mamma, mamma». Ordet is har blitt nevnt mellom 10-15 ganger fĂžr kl er 12. enten direkte eller «Äh, tenk pĂ„ de som spiser is nÄ», eller «mamma, jeg husker nĂ„r jeg spiste den isen». Faen i helvete som det mases. De fĂ„r mat sĂ„ de er ikke sultne. De fĂ„r is ofte pĂ„ sommeren men ikke daglig, og hvertfall ikke flere om dagen normalt sett. Jeg er sĂ„ lei ordet is. Har mĂ„ttet lĂ„se boden der isen ligger, ellers «misforstĂ„r» han ordet nei Ă„ trodde jeg sa ja til isđł. Eh, Ăžh er alle unger slik? Han er En godismoms uten like. Ser for meg at han blir skikkelig overvektig som voksen, han spiser til han spyr om han fĂ„r frie tĂžyler (hos besteforeldre f.eks). Elsker sommer men det jĂŠvla ismaset svir i Ăžrene.  đŠđŠđŠđŠđŠđŠđŠđŠ Anonymkode: 8351a...4d1 la vĂŠre og kjĂžp, ellers mĂ„ du bare tĂ„le det og lĂŠre deg og si nei Anonymkode: 7b9f3...2a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ