GĂ„ til innhold

Sommer = ett helvetes mas om is!🍩

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med smĂ„ barn, hvor mye maser de om is? Jeg har to stk pĂ„ 4 1/2Ă„r og 6 Ă„r. 6 Ă„ringen maser om is hele dagen. Jeg stĂ„r opp» mamma, kan jeg fĂ„ is?». Klokka har sĂ„ vidt passert 7. Etter frokost» kan jeg fĂ„ is nĂ„?». «Mamma du blir sikkert sur men....». Jeg «skal du spĂžrre om is?». Han:»ja». «Mamma, mamma, mamma». Ordet is har blitt nevnt mellom 10-15 ganger fĂžr kl er 12. enten direkte eller «Äh, tenk pĂ„ de som spiser is nÄ», eller «mamma, jeg husker nĂ„r jeg spiste den isen». Faen i helvete som det mases. De fĂ„r mat sĂ„ de er ikke sultne. De fĂ„r is ofte pĂ„ sommeren men ikke daglig, og hvertfall ikke flere om dagen normalt sett. Jeg er sĂ„ lei ordet is. Har mĂ„ttet lĂ„se boden der isen ligger, ellers «misforstĂ„r» han ordet nei Ă„ trodde jeg sa ja til is😳. Eh, Ăžh er alle unger slik? Han er En godismoms uten like. Ser for meg at han blir skikkelig overvektig som voksen, han spiser til han spyr om han fĂ„r frie tĂžyler (hos besteforeldre f.eks).

Elsker sommer men det jÊvla ismaset svir i Þrene. 

🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩

Anonymkode: 8351a...4d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiser is minst Ă©n gang hver dag nĂ„r det temperaturer som nĂ„. đŸ„° Vi er ikke overvektige. 

Anonymkode: 27046...924

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Dere med smĂ„ barn, hvor mye maser de om is? Jeg har to stk pĂ„ 4 1/2Ă„r og 6 Ă„r. 6 Ă„ringen maser om is hele dagen. Jeg stĂ„r opp» mamma, kan jeg fĂ„ is?». Klokka har sĂ„ vidt passert 7. Etter frokost» kan jeg fĂ„ is nĂ„?». «Mamma du blir sikkert sur men....». Jeg «skal du spĂžrre om is?». Han:»ja». «Mamma, mamma, mamma». Ordet is har blitt nevnt mellom 10-15 ganger fĂžr kl er 12. enten direkte eller «Äh, tenk pĂ„ de som spiser is nÄ», eller «mamma, jeg husker nĂ„r jeg spiste den isen». Faen i helvete som det mases. De fĂ„r mat sĂ„ de er ikke sultne. De fĂ„r is ofte pĂ„ sommeren men ikke daglig, og hvertfall ikke flere om dagen normalt sett. Jeg er sĂ„ lei ordet is. Har mĂ„ttet lĂ„se boden der isen ligger, ellers «misforstĂ„r» han ordet nei Ă„ trodde jeg sa ja til is😳. Eh, Ăžh er alle unger slik? Han er En godismoms uten like. Ser for meg at han blir skikkelig overvektig som voksen, han spiser til han spyr om han fĂ„r frie tĂžyler (hos besteforeldre f.eks).

Elsker sommer men det jÊvla ismaset svir i Þrene. 

🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩

Saftis. Kun saftis. Gjerne hjemmelagde av sukkerfri saft. Det kan ungene ta nesten ubegrenset av

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vi spiser is minst Ă©n gang hver dag nĂ„r det temperaturer som nĂ„. đŸ„° Vi er ikke overvektige. 

Anonymkode: 27046...924

Vi spiser ogsÄ nesten hver dag. Normalvektige. Problemet er at en is ikke fÄr slutt pÄ maset, Ä det mases helt fra Þynene Äpnes til de lukkes. 

🍩

Skrevet

En del spÞrsmÄl om is, men jeg sier ogsÄ mye ja. Sjelden det er sÄ fint som nÄ, og jeg elsker is selv.

Anonymkode: 45a88...389

Skrevet

Mine fÄr én saftis hver dag. I helger fÄr de gjerne en litt stÞrre. De vet det er én is. 

Anonymkode: d1c4e...bad

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

En del spÞrsmÄl om is, men jeg sier ogsÄ mye ja. Sjelden det er sÄ fint som nÄ, og jeg elsker is selv.

Anonymkode: 45a88...389

Joa men min kan ikke begrense seg. Jeg tuller ikke, han spiser til han spyr. Han har ikke magesekk nĂ„r det kommer til is,m, godteri , kaker ol. Han stappet i seg til han kaster opp. Gi han tre is, fortsatt lurer han pĂ„ om han ikke kan fĂ„ en til😅. Lager jeg saftis maser han om nĂ„r den er ferdig. Type 3min etter at den er laget, og 5-7-10-12-17 min +++ etter at isen er lagt i fryseren😡😡😡😡.

🍩

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Joa men min kan ikke begrense seg. Jeg tuller ikke, han spiser til han spyr. Han har ikke magesekk nĂ„r det kommer til is,m, godteri , kaker ol. Han stappet i seg til han kaster opp. Gi han tre is, fortsatt lurer han pĂ„ om han ikke kan fĂ„ en til😅. Lager jeg saftis maser han om nĂ„r den er ferdig. Type 3min etter at den er laget, og 5-7-10-12-17 min +++ etter at isen er lagt i fryseren😡😡😡😡.

🍩

Har barnet en diagnose? Det er da ikke normalt. 

Anonymkode: d1c4e...bad

Skrevet

Da ville jeg enten latt vÊre Ä kjÞpe is, eller bestemt at de fÄr en om dagen, etter middag

Jeg har fire barn, og det er ikke mas om is her. De spĂžr kanskje et par ganger I uka.

Anonymkode: ca911...a48

Skrevet

Det blir en del mas om is her ogsĂ„. Jeg sa til sĂžnnen min til slutt, at for hver gang han sier ordet is, sĂ„ legger jeg pĂ„ Ă©n dag til neste gang han kan fĂ„ en. Da ble det slutt en stund. 😂

Anonymkode: 7a21c...b5a

Skrevet

Det hÞres ut som du heller bÞr fÄ sjekket denne ungen. 

Anonymkode: 3b70c...f9e

Skrevet

Kan vÊre han er sensitiv for sÞtt og sukker. 

Anonymkode: 25217...d17

Skrevet

Men har han hÄp om is om han maser? 

Her virker det som du mÄ vÊre knallhard og sette helt klare regler. Han kan fÄ én saftis pr dag, og pÄ et tidspunkt du bestemme, for eksempel etter middag. 

Svar enkelt ‘nei’ hver gang han spĂžr. Ikke forklar, ikke kjeft og ikke gĂ„ i diskusjon. Det blir Ă©n is etter middag og nĂ„r den er spist mĂ„ han vente til neste dag. 

Frys isen nĂ„r han ikke ser og lukk Ăžrene for mas. Han mĂ„ jo gi seg til slutt đŸ€Ș🙈

Anonymkode: da51d...d7b

Skrevet

Syns litt synd i gutten, jeg! Det virker som han har et alvorlig problem med Ä begrense seg, og du kommer med utsagn som helvetes mas, jÊvla ismas, spiser til han spyr osv., og da virker det som om du ser kun det negative for det, og ikke har fokus pÄ hans problem. SÞk hjelp! Eneste ungene jeg vet om som spiser til de spyr, hvis de fÄr tilgang til godsaker, er de som aldri fÄr godteri hjemme. De blir desperate. Men virker ikke som det er tilfellet her.

Anonymkode: 684fe...c89

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det hÞres ut som du heller bÞr fÄ sjekket denne ungen. 

Anonymkode: 3b70c...f9e

Hehe đŸ€Ł. Han er svĂŠrt velfungerende. FĂ„tt beskjed fra bĂ„de barnehage og helsestasjon at han er stor for alderen, svĂŠrt veltalende med ett stort og godt ordforrĂ„d. SĂ„ diagnosen hans er evt isoholiker. Ellers normalt.

🍩

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nÄ):

Syns litt synd i gutten, jeg! Det virker som han har et alvorlig problem med Ä begrense seg, og du kommer med utsagn som helvetes mas, jÊvla ismas, spiser til han spyr osv., og da virker det som om du ser kun det negative for det, og ikke har fokus pÄ hans problem. SÞk hjelp! Eneste ungene jeg vet om som spiser til de spyr, hvis de fÄr tilgang til godsaker, er de som aldri fÄr godteri hjemme. De blir desperate. Men virker ikke som det er tilfellet her.

Negative for DEG, skulle det stÄ.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nÄ):

Hehe đŸ€Ł. Han er svĂŠrt velfungerende. FĂ„tt beskjed fra bĂ„de barnehage og helsestasjon at han er stor for alderen, svĂŠrt veltalende med ett stort og godt ordforrĂ„d. SĂ„ diagnosen hans er evt isoholiker. Ellers normalt.

🍩

Du skriver jo lenger opp at det ogsÄ gjelder godteri og kaker, sÄ det er jo ikke kun isen.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (58 minutter siden):

Saftis. Kun saftis. Gjerne hjemmelagde av sukkerfri saft. Det kan ungene ta nesten ubegrenset av

Unger skal ikke ha store mengder av aspartam i systemet.

Anonymkode: 647ca...8c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Du skriver jo lenger opp at det ogsÄ gjelder godteri og kaker, sÄ det er jo ikke kun isen.

Ok min feil . Tre diagnoser. Isoholiker, kakoholiker og godtoholiker. Bedre?

🍩

Skrevet

Sar tydelig at han mÄ slutte Ä mase. Bli sknt om det fortsetter. Nei, er nei.

Anonymkode: aabbb...c4d

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ok min feil . Tre diagnoser. Isoholiker, kakoholiker og godtoholiker. Bedre?

🍩

Jeg hadde noe rÄd, men de var kanskje ikke spydige nok? Man gidder jo ikke engasjere seg nÄr det kun er de negative kommentarene som blir respondert pÄ. Du fÄr ha lykke til. 

Anonymkode: da51d...d7b

Skrevet

Kun en is om dagen, maser han kl 6 om is sÄ gi han is da. SÄ sier du at han mÄ vente til neste dag. Du mÄ vÊre helt konsekvent med kun en is til han lar vÊre Ä mase. Dette er ikke normalt.

Anonymkode: cb8a4...abe

Skrevet

Én is pr dag. KjĂžp smĂ„ saftis eller andre smĂ„ is.

Og si det klart og tydelig! 

ÉN is pr dag. Ingen diskusjon. Det virker her.

Skrevet

Gutten min har fri tilgang pÄ is her hjemme, spiser 1-2 is hver dag, maser ikke men gÄr i kjÞleskapet Ä forsyner seg selv. NÄ gÄr det i sÄnne first price isposer som du fryser selv,de koster 9 kr for en pose med 9 smÄposer. FÄr han ukelÞnn, kan bruke det pÄ is? ,eller si at han kan kjÞpe is av lÞrdagsgodt penger, sÄ blir det hans egen. First price pinneis koster 19/29 for 16 vannis/flÞteis. 

Anonymkode: f22de...be9

Skrevet

Nei , har ikke noe mas om is. Tro det eller ei!

Anonymkode: ee8e4...9c3

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...