Gå til innhold

Hvorfor bruker dere kremer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel... jeg er så genetisk heldig at jeg er konstant rødsmusset og ser alltid ut som jeg har løpt eller er flau. Lagt merke til at visse kremer demper dette litt.

samme med føttene. Har ekstrem hard hud som sprekker opp , som blir blødende sår. Begynte allerede i tenårene før jeg visste hva fotkrem var. Faren og bestemoren min har det samme. Overproduksjon av hud. Hadde jeg ikke sikkert vekk all overflødig hud og smurt dem hadde jeg sett ut som noen som har «elefantsyken».

Genetisk vil jeg raskt få rynker også. Da unner jeg meg kremer som kanskje forsinker eller får huden til å de friskere ut.

Hudleger ville nok vært uenig med deg hi. Men enig i at det er mange produkter vi ikke har bruk for..,

Anonymkode: 3cae2...e5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dere vet at huden klarer seg best selv og bare skades av å bli vsnt til å bli smurt daglig?

Anonymkode: 1cb94...0b2

Link?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det tar litt tid å avvende fra daglig smøring. Du må nok beregne 3-6 månder hvis du gsr holdt på lenge og det er helt normalt å få en periode med tør hud i avvenningsfasen. 

Har du gjort det? Har du brukt kremer tidligere?

Anonymkode: 91e80...232

Skrevet

Dette syntes jeg hørtes rart ut. Foruten solkrem bruker jeg kun håndkrem en kort periode på vinteren, for da får jeg tørre og sprukne hender. Det er på ingen måte et innbilt behov, jeg smører meg ikke før jeg må, fordi jeg synes det er så styrete og klissete. 😛 Selv om jeg så gjør dette ca 2 ganger daglig en stund, så blir huden etter en periode helt fin igjen, og jeg kan slutte helt å smøre uten at jeg blir tørr i det hele tatt. Så jeg kan ikke helt forstå det at huden skal bli tørere av å smøres...

Anonymkode: f3c5e...f85

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det finnes sykdomer som blir bedre av å smøre, men for de fleste damer er "behovet" skapt av dem selv. Hvis du tilfører fett eller "fuktighet" blir huden lat og slutter å produsere det selv. Fjerner du det med såpe ol stimulerer du produksjonen.

Dette stadige behovet for å smøre seg kommer bare av at vi blir lurt av kosmetikkbransjen. De har vært ekstremt dyktige i markedsføringen. Befolkningen er totalt hjernevasket i troen på at det er nødvendig å smøre seg inn hver dag. I virkeligheten er det et "behov" som har oppstått de siste 50-70 årene. Før det var det nesten ingen som smurte seg.

Selv i dag er det få menn som smører seg hver dag. De klarer seg helt fint uten.

Aha, du er en av dem som tenker selv! 

Anonymkode: 688cb...d48

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Tror jeg ikke noe på. 

Anonymkode: 3a1d7...694

Jeg kan ikke bevise det for deg så du får bar ta feil på det punktet. Det er ikke så viktig.

Skrevet

Jeg bruker krem fordi jeg føler meg stiv i ansiktet uten. Jeg syns det høres logisk ut at man må tilføre fukt når man utsetter huden for sol, kulde, vind og tørt inneklima. 

Jeg smører nesten aldri føttene mine, men når det er sommer så må jeg fordi de blir tørre og sprukne uten krem. Hvorfor blir de det, om all smøring er tull? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Ikke sant! Lurer virkelig på hvordan leggene mine hadde vært etter en runde med høvel uten krem etterpå .,

Hvorfor bruke høvel i 2021 når det finnes mange andre, moderne hårfjerningsmidler som ikke skader huden? 

Skrevet
Milfy Way skrev (5 minutter siden):

Hvorfor bruke høvel i 2021 når det finnes mange andre, moderne hårfjerningsmidler som ikke skader huden? 

Nå er det ikke alle som synes kjemi er svaret.

Anonymkode: 8718b...e42

Skrevet

Forskjellen ee at oppvasken ikke skapes av oppvaskmaskinen slik kremer gjør huden tør.

Veldig veldig uenig der oppvask maskin skaper faktisk oppvask. 😅 altså har man maskin tar man gjerne ett glass her en kaffe kopp der en tallerken når en allerede har brukt en osv. Dette hadde man ikke gjort om man skulle vaske opp for hånd da kunne du liks så godt vasket melkeglasset med en gang.

Anonymkode: 303bd...d2f

Skrevet

Jeg er over 50.

Hi

Envnen til å reflektere synes imidlertid å være omvendt proporsjonal til aldren din ;)

Anonymkode: 7215e...711

Skrevet
Milfy Way skrev (34 minutter siden):

Kjapt , enkelt og billig 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Envnen til å reflektere synes imidlertid å være omvendt proporsjonal til aldren din ;)

Ååå, drittungene har fått tilgang til tastaturet, ser jeg 😁

Anonymkode: 46854...8dd

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Kjapt , enkelt og billig 😊

Og skadelig for huden, gir røde nupper osv.

Skrevet
Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Det gjør det aldri hos meg.

Anonymkode: 91e80...232

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ååå, drittungene har fått tilgang til tastaturet, ser jeg 😁

Du så blinkefjeset på slutten der?

Kommentaren kom ganske så berettiget, selv om den ble fremsatt med humor, fordi HI tydeligvis ikke ønsker å diskutere noen nyanser av sine påstander, hun mener hun har rett, og ferdig med det. Da velger hun også å presentere seg selv som lite villig til å reflektere, eller som at hun har liten evne til å reflektere.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hva reagerer du på?

Skrevet
Milfy Way skrev (6 minutter siden):

Det opplever jeg ikke . Høvel og tørrolje etterpå blir helt gull 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dere vet at huden klarer seg best selv og bare skades av å bli vsnt til å bli smurt daglig?

Jeg smører fjeset med spenol, etter jeg har dusja fordi jeg blir litt tørr uten, og det føles ubehagelig og være tørr og stram i trynet. Aldri brukt en eneste dyr krem og får ofte spørsmål om hvilket «hudprogram» jeg bruker.. hmm. Jeg renser med first price wipes og smører med spenol. Fancy as fuck der altså 🤣 

Anonymkode: 75483...1df

Skrevet

Dere som ikke bruker kremer ; dere bruker ikke krem etter en dag på stranden feks? Aftersun? Solkrem regner jeg med brukes. Her bruker jeg solkrem i ansiktet hver eneste dag. 

Skrevet
Milfy Way skrev (28 minutter siden):

Det blir det da virkelig ikke. Har aldri fått en nupp, jeg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det blir det da virkelig ikke. Har aldri fått en nupp, jeg. 

Da har du heller ikke sensitiv hud og trenger ikke dyre kremer?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Var det pris på produktene som var greia eller om man bruker produkter i det hele tatt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det har jeg heller aldri hevdet. 

Skrevet
Milfy Way skrev (38 minutter siden):

Ikke her.

Anonymkode: 8718b...e42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...