Gå til innhold

Du som er pen og slank

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler du deg bedre enn folk som ikke er det?

Jeg fortalte en venninne om en kollega som er forelsket i meg. Hun svarte med å fortelle om noe tilsvarende og jeg ble seriøst frustrert og... jeg må innrømme der, litt forbanna. Jeg har alltid vært vesentlig flottere enn henne og syns tydeligvis at jeg fortjener slik oppmerksomhet mer enn henne. Dette overrasket meg egentlig ganske mye, men innser at det er fordi jeg ikke har møtt meg selv i døra på den måten før.

Andre som har det likt?

Anonymkode: a51e5...8e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, nei heldigvis ikke. Dette var rart å lese...

Anonymkode: d776f...c3f

Skrevet

Ble du forbanna fordi noen også hadde vært forelska i henne? 
Er det lov å tro at man er pen og slank da? Jeg blir ikke forbanna av at andre finner kjærligheten før meg. Men jeg opplever at om man faktisk er pen og slank så er terskelen lavere for å virke arrogant. Og kvinner som ikke er det selv unnskylder mine flørter med at «han vil nok bare ha deg pga utseendet og kroppen» for man kan jo ikke være et bra menneske OG ha fint utseende. 

Anonymkode: 3407e...002

Skrevet

Forresten, jeg tror jeg skjønner hva du mener. Jeg blir ikke forbanna av at noen som er eh, formfull? Har kjæreste og jeg er singel. Men jeg blir forbanna når jeg tror jeg har opplevd noe spesielt og hatt fordeler og sjanser som mobberne ikke fikk, men så har de også kanskje hatt samme gode følelser. Da blir jeg sur og sint og må liksom «innse» at jeg er like lite unik som dem. 

Skrevet

Dette var bare merkelig…. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 1b577...46a

Skrevet

Forsto jeg dette riktig? Du er slank og pen, din venninne er mindre pen og lubben (i dine øyne) Dere har begge opplevd å få romantisk oppmerksomhet fra en kollega og du blir irritert fordi du ikke skjønner at noen kan bli forelsket i din middelmådige venninne? 
Om jeg har forstått riktig så er jo dette veldig merkelig. Det er da veldig overfladisk å måle romantisk oppmerksomhet ut fra utseende?

På jobben min er det en kvinne på 40+ med noen kilo ekstra og helt ordinært utseende. Jeg tror nesten samtlige menn fra 20 til 60 svermer litt for henne. Hun er DEN dama. Dyktig, leken,  baker himmelske kaker, omsorgsfull og har et vanvittig godt humør. Hun er et stort smil. Så i teorien burde hun ikke ha noen som synes hun er «hele pakka» i din verden. Likevel så er hun en magnet på mennesker. Til og med jeg er betatt av henne (på en ikke seksuell måte) Hun er så skjønn. 

Anonymkode: decbc...298

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Føler du deg bedre enn folk som ikke er det?

Jeg fortalte en venninne om en kollega som er forelsket i meg. Hun svarte med å fortelle om noe tilsvarende og jeg ble seriøst frustrert og... jeg må innrømme der, litt forbanna. Jeg har alltid vært vesentlig flottere enn henne og syns tydeligvis at jeg fortjener slik oppmerksomhet mer enn henne. Dette overrasket meg egentlig ganske mye, men innser at det er fordi jeg ikke har møtt meg selv i døra på den måten før.

Andre som har det likt?

Håper dette ikke er seriøst... 

Skrevet

Dette var fascinerende lesning, HI! 

Det er noe med at ytre skjønnhet bare er en bitte liten del av det å være tiltrekkende. 

Anonymkode: 03f4c...888

Skrevet

Du høres ut som et sjarmerende vesen😄 

Anonymkode: 7b5bc...764

Skrevet

Det høres jo ut som at du har dårlig selvbilde/selvtillit?? Til tross for å være pen og slank ?

Jeg selv er middels av utseende med sminke og er smålubben. Men har aldri hatt problemer med å få komplimenter eller oppmerksomhet fra det andre damer eller det motsatte kjønn. Jeg er dama som ler mye, gir av meg selv og oppmerksom på de rundt meg. Nå skal det sies at jeg aldri prøver å få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn altså😅

Det å være pen og slank er ikke nok. Du må ha litt mer fylde. Dersom du trur at pen og slank er nok er jo det litt trist og da glemmer at du må ha personlighet?

Rar tankemåte har du uansett. Jeg blir glad på andres vegne og liker at folk rundt meg har det bra. 

Litt narsissistisk tankemåte 😅

Anonymkode: ffd26...7bb

Skrevet

Jeg er veldig slank og har alltid vært det, men jeg har aldri følt meg bedre enn andre, det er bare slik jeg er.

Anonymkode: bae4e...296

Skrevet

Jeg er ikke Ts. Og jeg er enig med ei over at man må ha ei personlighet. Men jeg har ikke personlighet jeg. Jeg blir hun overfladiske pene og slanke. Hater meg selv for det og! 

Skrevet

Nei det har jeg aldri følt. Er slank og får ofte høre at jeg er pen/søt. Men. Føler meg absolutt ikke bedre enn andre. Håper og tror folk fokuserer mer på min personlighet enn utseende. 

Anonymkode: 11183...269

Skrevet

Jeg vet at jeg er ute og sykler her altså. Dette kom egentlig som et stort sjokk for meg. Det er som at tanken på at en attraktiv mann kan ha minst like lyst på henne (dette er en mann med bra utseende og stor suksess) gjør meg mindre verdt... eller kanskje mer sånn «hva er vitsen med dette utseendet som folk har hauset opp fra jeg var ti år gammel om en lubben trebarnsmor med åreknuter får samme (eller mer i dette tilfellet) oppmerksomhet»?

Jeg tror seriøst jeg må til psykolog😝

Skrevet
15 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg vet at jeg er ute og sykler her altså. Dette kom egentlig som et stort sjokk for meg. Det er som at tanken på at en attraktiv mann kan ha minst like lyst på henne (dette er en mann med bra utseende og stor suksess) gjør meg mindre verdt... eller kanskje mer sånn «hva er vitsen med dette utseendet som folk har hauset opp fra jeg var ti år gammel om en lubben trebarnsmor med åreknuter får samme (eller mer i dette tilfellet) oppmerksomhet»?

Har du knytta hele din selvtillit på utseendet ditt? Du kan få det vanskelig etter 40/50..

Anonymkode: f8f32...768

Skrevet

Jeg har opplevd det motatte. Min venninne har bestandig vært mer ettertraktet enn meg og har bestandig hatt en kjæreste og en som var interessert på sidelinjen, men hun har aldri giftet seg. Da jeg etter å ha vært aøene fant en mann og giftet meg tok det flere år før hun klarte å ta opp igjen vennskapet. Jeg tror det forsljøv "maktbalansen" oss imellom, men det ordnet seg etter hvert. Vi e fortsatt nære venner.

Anonymkode: b7288...8e6

Skrevet

Lurer på om det er mulig å være over gjennomsnittet pen og likevel ha dårlig selvtillit? 🤔

Anonymkode: cd4fa...c42

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Lurer på om det er mulig å være over gjennomsnittet pen og likevel ha dårlig selvtillit? 🤔

Anonymkode: cd4fa...c42

Klart det er mulig. Vi hadde en jente på vidergående som var modellpen. Helt fantastisk utseende, hår og kropp. Men hun var så usikker og sosialt klønete at hun ikke var populær. 

Anonymkode: f8f32...768

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har opplevd det motatte. Min venninne har bestandig vært mer ettertraktet enn meg og har bestandig hatt en kjæreste og en som var interessert på sidelinjen, men hun har aldri giftet seg. Da jeg etter å ha vært aøene fant en mann og giftet meg tok det flere år før hun klarte å ta opp igjen vennskapet. Jeg tror det forsljøv "maktbalansen" oss imellom, men det ordnet seg etter hvert. Vi e fortsatt nære venner.

Det er kanskje det samme bare fra motsatt side. Jeg skal jobbe med meg selv, min venninne betyr mye for meg og jeg vil selvsagt både beholde henne og unne henne dette. Jeg skjønner at jeg har vært overfladisk og at jeg har et syn på hva som er attraktivt som er preget av tilbakemeldinger jeg selv har fått på utseendet. 

Min venninne er søt, raus, kreativ og kjempedyktig. Hun kler seg fantastisk og er veldig morsom. Likevel har jeg tenkt på henne som mindreverdig fordi hun er litt rund. Jeg skammer meg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Er det DETTE som er problemet du snakker om?

Det var vanskelig å fange opp hva problemet var, dette var mer tydelig.

Ja, det er sånn verden fungerer ja, at menn - også hotte menn - faller for ting som mange kvinner ikke forstår hva er. Har du aldri hørt om menn som forlater sine smellvakre koner og faller pladask for det mange kvinner vil kalle en grå mus? Og så forstår ikke damene hvorfor?

Menn er uhyre mye mer komplekse enn det man leser om på sånne nettsteder som dette. Og de faller for helt andre ting enn det kvinner tror at menn faller for. 

Anonymkode: b38e1...cf6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er kanskje det samme bare fra motsatt side. Jeg skal jobbe med meg selv, min venninne betyr mye for meg og jeg vil selvsagt både beholde henne og unne henne dette. Jeg skjønner at jeg har vært overfladisk og at jeg har et syn på hva som er attraktivt som er preget av tilbakemeldinger jeg selv har fått på utseendet. 

Min venninne er søt, raus, kreativ og kjempedyktig. Hun kler seg fantastisk og er veldig morsom. Likevel har jeg tenkt på henne som mindreverdig fordi hun er litt rund. Jeg skammer meg.

Vi er nok mange som liker å tenke på oss selv som "best" på et eller annet område. Når vi merker det selv sjønner vi ofte at det ikke gjør oss bedre generelt. Vi kan ta oss litt i nakken, bli litt mer ydmyke og sette litt mer pris på vennene våre selv om de har feil.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men nå har du jo sjansen til å lære litt om hva som tiltrekker menn?

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Ja, det tror jeg også. Du må jo være ekstremt overfladisk og selvsentrert? Tipper du har problemer med å holde på interessen?

Anonymkode: 71e09...7a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det tror jeg også. Du må jo være ekstremt overfladisk og selvsentrert? Tipper du har problemer med å holde på interessen?

Anonymkode: 71e09...7a5

Nei egentlig ikke, men jeg tror jeg tiltrekker meg overfladiske menn. Jeg mister interessen for dem.

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Er det DETTE som er problemet du snakker om?

Det var vanskelig å fange opp hva problemet var, dette var mer tydelig.

Ja, det er sånn verden fungerer ja, at menn - også hotte menn - faller for ting som mange kvinner ikke forstår hva er. Har du aldri hørt om menn som forlater sine smellvakre koner og faller pladask for det mange kvinner vil kalle en grå mus? Og så forstår ikke damene hvorfor?

Menn er uhyre mye mer komplekse enn det man leser om på sånne nettsteder som dette. Og de faller for helt andre ting enn det kvinner tror at menn faller for. 

Menn er uhyre mer komplekse. 😂😂😂 Mennesker er komplekse. Herregud liksom. Hva ett menneske ser i et annet er da individuelt. 

Anonymkode: decbc...298

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...