Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #26 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tja, sentrum, vil jeg kanskje mene er det beste, men nå skiller ikke selve verdigrunnlaget mellom høyre og venstreside seg så veldig fra hverandre uansett, her i Norge. Der handler mer om hvilke velgere man appellerer til. Ta f.eks. dette «argumentet» her; Det er et helt tydelig «Jeg er bedre enn deg»-utsagn, uten så fryktelig mye mer innhold. Man appellerer ikke til fornuft, men til følelser. Da fremstår det også som mobbing og psykopati. Anonymkode: d431c...696 Du kan virkelig ikke trekke paralleller mellom patosapell og mobbing/være psykopat, hvilken appellform man velger tilpasses situasjonen. Du innleder med å kalle venstresiden mobbere, jeg parerer med å påpeke at også høyresiden har sine gullklumper. Likhetsprinsipp kalles det, møte en elendig påstand med en like ille en. Anonymkode: 74c93...a8c
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #27 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du innleder med å kalle venstresiden mobbere, jeg parerer med å påpeke at også høyresiden har sine gullklumper. Hvilket er mitt poeng. Venstresiden har glemt hjertet et sted på veien. De er per i dag bare interessert i å parere og sloss. Dermed flykter den opprinnelige målgruppen. Og igjen sitter bare kverulantene, mobberne og de asosiale. Det eneste motbeviset som kunne ha nyttet, var om venstresiden hadde hatt noe godt eller empatisk å vise til. Men det er jo bare å se denne tråden, det finnes ikke. Det er bare gnål. Anonymkode: d431c...696
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #28 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvilket er mitt poeng. Venstresiden har glemt hjertet et sted på veien. De er per i dag bare interessert i å parere og sloss. Dermed flykter den opprinnelige målgruppen. Og igjen sitter bare kverulantene, mobberne og de asosiale. Det eneste motbeviset som kunne ha nyttet, var om venstresiden hadde hatt noe godt eller empatisk å vise til. Men det er jo bare å se denne tråden, det finnes ikke. Det er bare gnål. Anonymkode: d431c...696 Det er jo du som gnåler.... Faktum er at vi har alle 1 stk stemme og kaste på det partiet vi mener passer best til å styre Norge de neste 4 årene, vi har ikke plikt til å forsvare vårt valg til deg eller andre. Min stemme faller som sagt på Ap da de er nærmest min ideologi selv om jeg ikke er enig i alt. Anonymkode: 381fb...69e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #29 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Nei, jeg forventer ikke det. Vil jeg ha seriøs diskusjon så henvender jeg meg til noen som evner å respondere fornuftig. Det er ikke mobbing å samle mobberne inne i en tråd slik at de andre skal få fred i sine tråder. Heldigvis er mobberne enkle å avlede, det skjer ikke en eneste gang at de ikke biter på. Anonymkode: d431c...696 Så du dummer deg ut av ren godhet så vi idioter skal holde oss unna andre tråder? Det er jo en godhet på linje med Mor Theresa. Det som jo er litt dumt er jo at mange av oss klarer å både lese og skrive i flere tråder. Hmmm, det hadde du kanskje ikke tenkt på? Anonymkode: 9b1d5...a7a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #30 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo du som gnåler.... Ja, men det er bare for å lokke folk inn i en tråd slik at de ikke ødelegger andre. Disse folkene er omtrent like lette å lokke som...vel, jeg vet faktisk ikke om noen som er enklere. Det er bare å si bø, og så holder de det gående. Anonymkode: d431c...696
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #31 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så du dummer deg ut av ren godhet så vi idioter skal holde oss unna andre tråder? Det er jo en godhet på linje med Mor Theresa. Det som jo er litt dumt er jo at mange av oss klarer å både lese og skrive i flere tråder. Hmmm, det hadde du kanskje ikke tenkt på? Anonymkode: 9b1d5...a7a Joda. Men det hjelper likevel. Kanskje det skyldes grunner jeg ikke nevner her Anonymkode: d431c...696
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #32 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Joda. Men det hjelper likevel. Kanskje det skyldes grunner jeg ikke nevner her Anonymkode: d431c...696 Åh, for all del, ikke begrens deg! Hvordan hjelper det og i hvilke andre tråder befinner vi, idiotene, oss? Anonymkode: 9b1d5...a7a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #33 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Åh, for all del, ikke begrens deg! Anonymkode: 9b1d5...a7a Den er god! Anonymkode: d431c...696
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #34 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvilket er mitt poeng. Venstresiden har glemt hjertet et sted på veien. De er per i dag bare interessert i å parere og sloss. Dermed flykter den opprinnelige målgruppen. Og igjen sitter bare kverulantene, mobberne og de asosiale. Det eneste motbeviset som kunne ha nyttet, var om venstresiden hadde hatt noe godt eller empatisk å vise til. Men det er jo bare å se denne tråden, det finnes ikke. Det er bare gnål. Anonymkode: d431c...696 Nå stemmer ikke jeg Rødt, men jeg vil påstå at Moxnes og co er genuint opptatt av å skape et varmere og mer inkluderende samfunn. Anonymkode: 5defe...f6e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #35 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå stemmer ikke jeg Rødt, men jeg vil påstå at Moxnes og co er genuint opptatt av å skape et varmere og mer inkluderende samfunn. Anonymkode: 5defe...f6e Det tror jeg også. Men jeg tror ikke de kommer til å greie det, tatt i betraktning hvilken velgermasse de har i ryggen - selv om disse eventuelt utgjør flertallet. Man blir ikke et bedre samfunn av å mobbe. Venstresiden er per i dag der høyresiden tradisjonelt har vært. Anonymkode: d431c...696
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #36 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Tja, sentrum, vil jeg kanskje mene er det beste, men nå skiller ikke selve verdigrunnlaget mellom høyre og venstreside seg så veldig fra hverandre uansett, her i Norge. Der handler mer om hvilke velgere man appellerer til. Ta f.eks. dette «argumentet» her; Det er et helt tydelig «Jeg er bedre enn deg»-utsagn, uten så fryktelig mye mer innhold. Man appellerer ikke til fornuft, men til følelser. Da fremstår det også som mobbing og psykopati. Anonymkode: d431c...696 Men ditt svar illustrerer jo akkurat det du påpeker. Nå sitter din definisjon av psykopati svært løst, men du selv benytter manipulasjon og spillet på følelser i din nedsnakking av venstresiden. "Se på de idiotene som sier at andre er idioter". Prøv nå heller å heve debatten, i stedet for å dra den ned i gjørma der all rasjonell argumentasjon er fraværende. Anonymkode: c7826...223
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #37 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Den er god! Anonymkode: d431c...696 Men spørsmålet evner du ikke å svare på 🤔det forstår seg. Anonymkode: 9b1d5...a7a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #38 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men ditt svar illustrerer jo akkurat det du påpeker. Nå sitter din definisjon av psykopati svært løst, men du selv benytter manipulasjon og spillet på følelser i din nedsnakking av venstresiden. "Se på de idiotene som sier at andre er idioter". Prøv nå heller å heve debatten, i stedet for å dra den ned i gjørma der all rasjonell argumentasjon er fraværende. Anonymkode: c7826...223 Har prøvd. Funka ikke. Er vel noe med at man må holde seg på samme nivå som de man henvender seg til Anonymkode: d431c...696
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #39 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Men spørsmålet evner du ikke å svare på 🤔det forstår seg. Anonymkode: 9b1d5...a7a Joda, jeg er bare ikke statskassa som gir og gir. Anonymkode: d431c...696
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #40 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har prøvd. Funka ikke. Er vel noe med at man må holde seg på samme nivå som de man henvender seg til Anonymkode: d431c...696 Du gir altså opp? Det nytter ikke å skylde på publikum at du ikke klarer å forklare deg så folk forstår. Eller mener du at du er så mye mer intelligent enn resten av befolkningen? Anonymkode: 9b1d5...a7a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #41 Skrevet 24. mai 2021 Stop feeding the troll.... Anonymkode: 381fb...69e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #42 Skrevet 24. mai 2021 Jeg ser noe bra i de fleste partiene og stemt ulikt utifra livssituasjon osv. pressen i Norge er blodrød, var akkurat en artikkel om det for ikke for lenge siden. Da er jo spørsmålet hvor objektive klarer de å holde seg og hvilken vridning kommer de med. det er flest med høyere utdanning som er medlem og stemmer rødt, sv og ap. Arbeiderklassen som ap egentlig skulle representere har i følge meningsmålinger de siste Årene gått til sp og FrP. De har hatt den populistiske politikken som har fenget dem. det er sjeldent Lysbakken og moxnes får spørsmål om hvordan de skal finansiere nedlegging av olje osv og alt skal være statlig, men slik spørsmål for oftere høyresiden. sånn det politiske klimaet har blitt er det blitt hardere og mer å henge ut andre. Veldig unorsk måte å være på. Alt går på følelser og ikke fakta. Å si at vi skal ha et varmere og mer inkluderende samfunn sier jo at vi ikke har det nå i det hele tatt. Etter denne pandemien vil jeg si at vi er veldig varme og inkluderende. Anonymkode: 5712b...518
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #43 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Stop feeding the troll.... Anonymkode: 381fb...69e Men det er jo så GØY å se hvor langt man klarer å trekke hn. Noen mennesker klarer ikke å bli motsagt, og mater på og mater på med mer og mer usammenhengende ‘argumenter’ og når det ikke går lenger kommer påstanden om at vi ikke er på høyt nok nivå til at hn skal nedverdige seg til å forklare mer. God underholdning i regnværet. Anonymkode: 9b1d5...a7a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #44 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du gir altså opp? Det nytter ikke å skylde på publikum at du ikke klarer å forklare deg så folk forstår. Eller mener du at du er så mye mer intelligent enn resten av befolkningen? Anonymkode: 9b1d5...a7a Gir opp hva, egentlig? Det at du ikke en gang tar deg bryet med å sjekke hva denne tråden er ment for, og dermed fortsetter og fortsetter, gjør jo at jeg treffer fullstendig med hva jeg prøver på. Du gjør nøyaktig som jeg vil. Jeg tvinner deg rundt fingeren. Selv når jeg skriver tydelig og utfyllende om min agenda, så biter du likevel på og slipper ikke taket. Spørsmålet er heller om du evner å gi opp. Anonymkode: d431c...696
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #45 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Stop feeding the troll.... Anonymkode: 381fb...69e De klarer det ikke. Anonymkode: d431c...696
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #46 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): God underholdning i regnværet. Anonymkode: 9b1d5...a7a Ja, takk skal du ha for at du ofret deg. Popcornet i HI har blitt fortært til dine ablegøyer og snublerier. Anonymkode: d431c...696
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #47 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, takk skal du ha for at du ofret deg. Popcornet i HI har blitt fortært til dine ablegøyer og snublerier. Anonymkode: d431c...696 Så bra! Da har du fått litt oppmerksomhet i dag også. Kanskje dagen din ble litt bedre? Ingenting gleder meg mer♥️ Anonymkode: 9b1d5...a7a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #48 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): det er flest med høyere utdanning som er medlem og stemmer rødt, sv og ap. Arbeiderklassen som ap egentlig skulle representere har i følge meningsmålinger de siste Årene gått til sp og FrP. De har hatt den populistiske politikken som har fenget dem. Dette er AKKURAT hva jeg sikter til. Arbeiderklassen strømmer mot de populistiske partier (jeg må si jeg er fornøyd med FrP, de tilbyr billig pappvin, billig kjøtt, og danseband, og stopper dermed de som er på vei enda lengre mot høyreekstrem). Og tilbake sitter de som går seg vill i teknikaliteter og ikke lengre husker hva solidaritet vil si. De har vokst seg så høye at skyene skygger for klarsynet. Anonymkode: d431c...696
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #49 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så bra! Da har du fått litt oppmerksomhet i dag også. Kanskje dagen din ble litt bedre? Ingenting gleder meg mer♥️ Anonymkode: 9b1d5...a7a Jeg er den nye billige pappvinen Anonymkode: d431c...696
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #50 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): sånn det politiske klimaet har blitt er det blitt hardere og mer å henge ut andre. Veldig unorsk måte å være på. Alt går på følelser og ikke fakta. Å si at vi skal ha et varmere og mer inkluderende samfunn sier jo at vi ikke har det nå i det hele tatt. Etter denne pandemien vil jeg si at vi er veldig varme og inkluderende. Anonymkode: 5712b...518 Litt usikker på hva du mener med dette. Det første forstår jeg slik at du mener vi er blitt kalde og harde. Kanskje påvirket av globale strømninger? Det neste som at pandemien har gjort oss bedre? Innsett hvor svak og avhengig av hverandre vi faktisk er? Dersom det er sånn du mente det så må jeg si jeg tror du kan ha rett. Anonymkode: d431c...696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå