Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #51 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hva er argumentet ditt da? Hva blir bedre av at vi nekter ungdom å ha sex? Anonymkode: 823e3...262 Jeg har jo allerede kommet med disse. Anonymkode: 546c7...c0f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #52 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men SVÆRT frustrerte? Anonymkode: 823e3...262 Det må de leve med. At man ikke kan leve med seksuell frustrasjon er det uansett bare voldtektspersoner som hevder. Så kanskje vi burde kastrere de som ikke klarer det? Anonymkode: 546c7...c0f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #53 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det må de leve med. At man ikke kan leve med seksuell frustrasjon er det uansett bare voldtektspersoner som hevder. Så kanskje vi burde kastrere de som ikke klarer det? Anonymkode: 546c7...c0f Men hvor skal grensen gå? Når man er 18 år kan man stemme, kjøre bil, drikke alkohol og røyke, mange flytter hjemmefra, men sex kan man ikke ha? Du ser at det ikke er mulig å gjennomføre? Hvorfor skal man nekte en så stor del av befolkningen gleden over god sex? Anonymkode: 823e3...262
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #54 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men hvor skal grensen gå? Når man er 18 år kan man stemme, kjøre bil, drikke alkohol og røyke, mange flytter hjemmefra, men sex kan man ikke ha? Du ser at det ikke er mulig å gjennomføre? Hvorfor skal man nekte en så stor del av befolkningen gleden over god sex? Anonymkode: 823e3...262 Fordi man ikke er klar for å ha sex før man er stor nok til å klare å håndtere konsekvensene? Anonymkode: 50d25...271
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #55 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Men hvor skal grensen gå? Når man er 18 år kan man stemme, kjøre bil, drikke alkohol og røyke, mange flytter hjemmefra, men sex kan man ikke ha? Du ser at det ikke er mulig å gjennomføre? Hvorfor skal man nekte en så stor del av befolkningen gleden over god sex? Anonymkode: 823e3...262 Hallo! Les tråden! Jeg har skrevet om dette igjen og igjen! Anonymkode: 546c7...c0f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #56 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Fordi man ikke er klar for å ha sex før man er stor nok til å klare å håndtere konsekvensene? Anonymkode: 50d25...271 Nettopp Anonymkode: 546c7...c0f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #57 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Fordi man ikke er klar for å ha sex før man er stor nok til å klare å håndtere konsekvensene? Anonymkode: 50d25...271 Men dette er jo svært individuelt? Noen er klar når de er 15 år mens andre ikke er klar selv om de bikker 30. Hvor skal grensen settes? Skal man kunne nekte myndige personer å ha sex? Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hallo! Les tråden! Jeg har skrevet om dette igjen og igjen! Anonymkode: 546c7...c0f Nei? Du hiver bare ut påstander og blir muggen når man etterspør dokumentasjon. Anonymkode: 823e3...262
Himmel og hav Skrevet 24. mai 2021 #58 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nettopp. Og hva ønsker vi som samfunn? Vi ønsker oss flere barnefødsler enn man har per i dag. Men for det første er det ikke hvilke unger som helst som ender som produktive medlemmer av samfunnet. De yngste mødrene er langt fra de beste, det er jo bare å se på utviklingen i land med mange unge mødre. Når det gjelder de man ønsker seg som mødre, så er det de som typisk vegrer seg for å føde. Man må finne ut hvorfor de gjør det, og man må legge vekt på deres forklaring. For alt vi vet handlet det om manglende vern av barn og unge, kanskje sørlig av unge kvinner, og manglende trygghet i voksen alder, som igjen fører til at disse holder igjen. Så får heller de som mener at unge skal få ha sex, komme med tall på at det er gunstig for samfunnet. Det holder ikke med hormoner og følelser, det skal være bærekraftig på sikt. Bring it on! Anonymkode: 546c7...c0f Dette vil jeg gjerne se noe dokumentasjon på, for det er vel ikke en påstand uten belegg du kommer med. Hvem er for øvrig "man" i denne settingen? Er det en enighet noe sted på hvem "man" ønsker seg som mødre?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #59 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Men hvor skal grensen gå? Når man er 18 år kan man stemme, kjøre bil, drikke alkohol og røyke, mange flytter hjemmefra, men sex kan man ikke ha? Du ser at det ikke er mulig å gjennomføre? Hvorfor skal man nekte en så stor del av befolkningen gleden over god sex? Anonymkode: 823e3...262 Og hvordan skal man eventuelt kontrollere at forbud mot å ha sex er brutt 🤣 Anonymkode: 90ab4...e72
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #60 Skrevet 24. mai 2021 Himmel og hav skrev (21 minutter siden): Dette vil jeg gjerne se noe dokumentasjon på, for det er vel ikke en påstand uten belegg du kommer med. Hvem er for øvrig "man" i denne settingen? Er det en enighet noe sted på hvem "man" ønsker seg som mødre? Det gir seg jo selv? De som føler et eget ansvar for de barna de føder, er de som vegrer seg mest for å føde barn. De som føder barn for å tjene på barna, er de som er mest villige til å føde barn. At de barna som vokser opp med en slik tanke om verden - altså at de skal tjene på den, ikke bidra til den - blir de minst produktive er det vel ingen som klarer å dra i tvil. Eller, vent, det å klare å dra de mest åpenbare sannheter i tvil, er vel kanskje nettopp det man blir god på i et sånt miljø? Catch 22. Man har skapt så dårlige betingelser at man ikke en gang kan diskutere mot de det gjelder, man må diskutere over de det gjelder. Som igjen betyr et lagdelt samfunn, et klassedelt samfunn. «Man» er den klassen hvor man ser disse tingene. De resterende er fugleunger som roper på dokumentasjon fordi de ikke er vant med å bruke eget hode til å tenke seg frem til noe. Enig? Uenig? Anonymkode: 546c7...c0f
Himmel og hav Skrevet 24. mai 2021 #61 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det gir seg jo selv? De som føler et eget ansvar for de barna de føder, er de som vegrer seg mest for å føde barn. De som føder barn for å tjene på barna, er de som er mest villige til å føde barn. At de barna som vokser opp med en slik tanke om verden - altså at de skal tjene på den, ikke bidra til den - blir de minst produktive er det vel ingen som klarer å dra i tvil. Eller, vent, det å klare å dra de mest åpenbare sannheter i tvil, er vel kanskje nettopp det man blir god på i et sånt miljø? Catch 22. Man har skapt så dårlige betingelser at man ikke en gang kan diskutere mot de det gjelder, man må diskutere over de det gjelder. Som igjen betyr et lagdelt samfunn, et klassedelt samfunn. «Man» er den klassen hvor man ser disse tingene. De resterende er fugleunger som roper på dokumentasjon fordi de ikke er vant med å bruke eget hode til å tenke seg frem til noe. Enig? Uenig? Anonymkode: 546c7...c0f Fortsatt en bråte udokumenterte påstander blanda med en haug med sprøyt. De som føler et eget ansvar for barna sine vegrer seg for å føde. Klarer du ikke å dokumentere dette, siden det eneste du klarer er å påstå at "det gir seg jo selv"? Hvem er disse menneskene som føder barn for å tjene på dem, noe som er en logisk brist i seg selv i og med at barn er en gigantisk utgiftspost, og er det automatikk i at de ikke føler et "eget ansvar" for barna? Kan du dokumentere alt dette, eller vil du ikke? Om du tilhører denne klassen som "ser disse tingene", der du tydelig har plassert deg selv, en slags overklasse kanskje, så burde det være ditt minste problem å underbygge påstandene dine med annet enn "det sier seg selv" og hentydninger til at andre er for dumme til å forstå sammenhenger og din genialitet. Om jeg er enig med deg? Gir ikke det svaret seg selv?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #62 Skrevet 24. mai 2021 Himmel og hav skrev (13 minutter siden): Fortsatt en bråte udokumenterte påstander blanda med en haug med sprøyt. De som føler et eget ansvar for barna sine vegrer seg for å føde. Klarer du ikke å dokumentere dette, siden det eneste du klarer er å påstå at "det gir seg jo selv"? Hvem er disse menneskene som føder barn for å tjene på dem, noe som er en logisk brist i seg selv i og med at barn er en gigantisk utgiftspost, og er det automatikk i at de ikke føler et "eget ansvar" for barna? Kan du dokumentere alt dette, eller vil du ikke? Om du tilhører denne klassen som "ser disse tingene", der du tydelig har plassert deg selv, en slags overklasse kanskje, så burde det være ditt minste problem å underbygge påstandene dine med annet enn "det sier seg selv" og hentydninger til at andre er for dumme til å forstå sammenhenger og din genialitet. Om jeg er enig med deg? Gir ikke det svaret seg selv? Jo, det gjør det. Og du gjentar og gjentar at du må ha dokumentasjon på alt, noe som plasserer deg i den ene gruppen jeg beskrev. Ergo må jeg innse at det å be deg om selvstendige meninger, er fullstendig nyttesløst. Anonymkode: 546c7...c0f
Himmel og hav Skrevet 24. mai 2021 #63 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jo, det gjør det. Og du gjentar og gjentar at du må ha dokumentasjon på alt, noe som plasserer deg i den ene gruppen jeg beskrev. Ergo må jeg innse at det å be deg om selvstendige meninger, er fullstendig nyttesløst. Anonymkode: 546c7...c0f Da konkluderer jeg med at du hverken kan eller vil underbygge påstandene dine med forskning eller dokumentasjon av noe slag. Selvstendige meninger er bare måtelig interessant når de ikke har en grobunn i fakta. Jeg kan ha en selvstendig mening om at mannen i månen er den som styrer været men det gjør det ikke meningsfullt å diskutere meteorologi med meg.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #64 Skrevet 24. mai 2021 Himmel og hav skrev (2 minutter siden): Da konkluderer jeg med at du hverken kan eller vil underbygge påstandene dine med forskning eller dokumentasjon av noe slag. Selvstendige meninger er bare måtelig interessant når de ikke har en grobunn i fakta. Jeg kan ha en selvstendig mening om at mannen i månen er den som styrer været men det gjør det ikke meningsfullt å diskutere meteorologi med meg. Javel, men du oppfyller jo bare alt jeg har forutsagt og er i deg selv et godt eksempel på den dokumentasjonen du etterspør. Finn et speil, der har du dokumentasjonen. Men om du forstår det, har jeg mine tvil om. Du høres ut som typen til å be om dokumentasjon på at noe er dolumentasjon på at noe er dokumentasjon på at noe er dokumentasjon på at noe er dolumentasjon.... Anonymkode: 546c7...c0f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #65 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Javel, men du oppfyller jo bare alt jeg har forutsagt og er i deg selv et godt eksempel på den dokumentasjonen du etterspør. Finn et speil, der har du dokumentasjonen. Men om du forstår det, har jeg mine tvil om. Du høres ut som typen til å be om dokumentasjon på at noe er dolumentasjon på at noe er dokumentasjon på at noe er dokumentasjon på at noe er dolumentasjon.... Anonymkode: 546c7...c0f Du klarer ikke å dokumentere ett eneste av argumentene dine. Til mer du maser, jo mer røper du din kunnskapsløshet. Kommentarene dine henger ikke på greip, jeg tror ikke at du selv engang skjønner hva du mener. Det jeg får ut av alt du skriver er at du selv er seksuelt frustrert og at du ikke evner å se at sex mellom to personer kan være fantastisk fint. De fleste får barn etterhvert fordi de elsker sin partner og ønsker barn i livet sitt. Å få barn for å tjene på det er et ganske dumt prosjekt, man går ikke i pluss økonomisk med barn i hus. Anonymkode: 823e3...262
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #66 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du klarer ikke å dokumentere ett eneste av argumentene dine. Til mer du maser, jo mer røper du din kunnskapsløshet. Kommentarene dine henger ikke på greip, jeg tror ikke at du selv engang skjønner hva du mener. Det jeg får ut av alt du skriver er at du selv er seksuelt frustrert og at du ikke evner å se at sex mellom to personer kan være fantastisk fint. De fleste får barn etterhvert fordi de elsker sin partner og ønsker barn i livet sitt. Å få barn for å tjene på det er et ganske dumt prosjekt, man går ikke i pluss økonomisk med barn i hus. Anonymkode: 823e3...262 Jeg vet alt dette, du har vel sagt det samme omtrent 320 ganger nå. Føler du deg smart som gjentar ting til en du ikke tror at forstå det du sier? At hvis du gjentar noe, så går det til slutt inn? Eller må vi fortelle deg at det er like nyttesløst som å stange hodet i veggen? Anonymkode: 546c7...c0f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #67 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet alt dette, du har vel sagt det samme omtrent 320 ganger nå. Føler du deg smart som gjentar ting til en du ikke tror at forstå det du sier? At hvis du gjentar noe, så går det til slutt inn? Eller må vi fortelle deg at det er like nyttesløst som å stange hodet i veggen? Anonymkode: 546c7...c0f Jeg har vel et lite håp om at det skal nå inn, ja. Men du ser det jo selv, at du ille evner å ta til deg informasjon og argumenter. Det kan du kanskje prøve å jobbe litt med? Anonymkode: 823e3...262
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #68 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vel et lite håp om at det skal nå inn, ja. Men du ser det jo selv, at du ille evner å ta til deg informasjon og argumenter. Det kan du kanskje prøve å jobbe litt med? Anonymkode: 823e3...262 Det har du nok ja. Jeg har gitt opp deg for lengst. Anonymkode: 546c7...c0f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #69 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det har du nok ja. Jeg har gitt opp deg for lengst. Anonymkode: 546c7...c0f Det har du da ikke? Du svarer og svarer og svarer, mer og mer usammenhengende. Anonymkode: 823e3...262
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #70 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det har du da ikke? Du svarer og svarer og svarer, mer og mer usammenhengende. Anonymkode: 823e3...262 Ok, kan droppe å svare deg i det hele tatt fra nå, dersom det er forvirrende for deg. God ettermiddag, og lykke til videre i livet ditt Anonymkode: 546c7...c0f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #71 Skrevet 24. mai 2021 Noen ganger føler jeg at dette forumet er som et kikkehull til et parallelt univers, hvor det lever folk med meninger og perspektiver jeg aldri har møtt på i noen annen sammenheng. Denne tråden var et godt eksempel på dette. Anonymkode: 1e570...bec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå