Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #51 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er fristende å svare til deg som jeg gjør til andre, at dette må du nesten lese om selv, fremfor å forsøke å tuske til deg gratis opplæring fra meg. Men jeg kjente at akkurat dette spørsmålet gjorde meg mer lei meg enn de andre. For det første, fordi hadde du virkelig brydd deg om historie, så hadde ikke dette vært et spørsmål. For det andre, årsaken til at du ikke bryr deg om historie, henger sammen med svaret på spørsmålet. Går du tilbake i tid, jeg snakker virkelig langt tilbake i tid, til kobberalderen og bronsealderen og slike ting, og leser deg fremover til nå, om ulike kulturer og om ulike sivilisasjoners fremgang og fall, så ville du hatt et langt bredere forståelsesgrunnlag for alt som skjer rundt deg, den dag i dag. Da ville du også visst at det kanskje bare er et tidsspørsmål, før vi er som de landene du sikter til. Men nettopp fordi du er barn av din tid, preget av en kultur, mer opptatt av output enn av input, av å skrike og skråle, fremfor å tenke og reflektere, av å være kjepphøy heller enn ydmyk, vil du - mest sannsynlig - ikke bry deg om dette svaret her, en gang, men bare svare tullete eller frekt tilbake. Og nettopp på grunn av denne ekstreme hybrisen, er det kanskje bare et tidsspørsmål før vi ser en ny abrahamittisk - patriarkalsk - maktovertagelse av Europa. Og hvem vet, når den en gang letter - for det gjør den - så vil noen studere DIB og lese ditt innlegg og si; Oisann, det var jamen ikke rart det gikk galt! Ja, for det finnes en fremtid også. Men den har kanskje ikke du tenkt stort på - all den tid du er så blind for at det finnes en fortid? Anonymkode: fb352...94e Jøss, har du vært på kommunikasjonskurs hos Morten Harket…? Jeg har aldri bedt deg om å undervise meg. Om ikke du forsto det åpenbare: Jeg stilte spørsmålet for å få DEG til å tenke og svare. Gratulerer med å ha trukket så enormt store slutninger om meg på bakgrunn av en påstand og ett spørsmål. Wow! Anonymkode: 980d2...b41
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #52 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jøss, har du vært på kommunikasjonskurs hos Morten Harket…? Jeg har aldri bedt deg om å undervise meg. Om ikke du forsto det åpenbare: Jeg stilte spørsmålet for å få DEG til å tenke og svare. Gratulerer med å ha trukket så enormt store slutninger om meg på bakgrunn av en påstand og ett spørsmål. Wow! Anonymkode: 980d2...b41 Ja, jeg forstod det. Men jeg har jo ingen problemer med manglende tankevirksomhet. Har du? Hvis ikke kan jo du selv forklare DINE TANKER i denne saken, om hva som skiller oss fra land med samme naturresurser, og helt annen (velferds)kultur. Klarer du ikke redegjøre for det, neivel, jeg forventer det ikke. Det underbygger egentlig bare HI sine tanker og alle andre som er lei av en broileraktig næringsfattig venstreside. Anonymkode: fb352...94e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #53 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Ja, jeg forstod det. Men jeg har jo ingen problemer med manglende tankevirksomhet. Har du? Hvis ikke kan jo du selv forklare DINE TANKER i denne saken, om hva som skiller oss fra land med samme naturresurser, og helt annen (velferds)kultur. Klarer du ikke redegjøre for det, neivel, jeg forventer det ikke. Det underbygger egentlig bare HI sine tanker og alle andre som er lei av en broileraktig næringsfattig venstreside. Anonymkode: fb352...94e Vet du, jeg synker ikke så dypt at jeg forsøker å ha en oppegående diskusjon med deg, livet er for kort. Det kunne sikkert vært interessant om du ikke var så frekk og nedlatende. Ha en fin dag! Anonymkode: 980d2...b41
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #54 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Vet du, jeg synker ikke så dypt at jeg forsøker å ha en oppegående diskusjon med deg, livet er for kort. Det kunne sikkert vært interessant om du ikke var så frekk og nedlatende. Ha en fin dag! Anonymkode: 980d2...b41 Å, hvorfor forundrer det meg ikke...? Anmoder andre om å sammenligne ulike stater, klarer ikke gjøre det samme i retur. Finnes det hele tatt NOEN på venstresiden som klarer å sammenligne? Anonymkode: fb352...94e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #55 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Å, hvorfor forundrer det meg ikke...? Anmoder andre om å sammenligne ulike stater, klarer ikke gjøre det samme i retur. Finnes det hele tatt NOEN på venstresiden som klarer å sammenligne? Anonymkode: fb352...94e Og du er så enkelt at du - fremdeles kun med utgangspunkt i én påstand og ett spørsmål - antar at jeg tilhører venstresiden. Huff. Anonymkode: 980d2...b41
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #56 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og du er så enkelt at du - fremdeles kun med utgangspunkt i én påstand og ett spørsmål - antar at jeg tilhører venstresiden. Huff. Anonymkode: 980d2...b41 Selvfølgelig. Hadde du klart å se likheten/ulikheten mellom de to, så hadde du simpelthen ikke tilhørt venstresiden (kan godt regne ned MDG). Anonymkode: fb352...94e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #57 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Og du er så enkelt at du - fremdeles kun med utgangspunkt i én påstand og ett spørsmål - antar at jeg tilhører venstresiden. Huff. Anonymkode: 980d2...b41 Hun trenger ikke motargumenter for å fortsette sin monolog. Noen bare elsker å belære andre. Anonymkode: a837c...38d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå