Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Særlig de han velger å la få blodkreft, bli voldtatt og oppleve krig. Eller hva? Anonymkode: 54109...e5b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 Jesus? Guds sønn? Skal han nå stå til rette for sin fars handlinger? Anonymkode: ff962...96e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 17. mai 2021 #3 Skrevet 17. mai 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jesus? Guds sønn? Skal han nå stå til rette for sin fars handlinger? Anonymkode: ff962...96e Det er vel her treenigheten kommer inn . Uansett er de fleste religioner fulle av selvmotsigelser 😊
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #4 Skrevet 17. mai 2021 Du elsker sikkert barna dine? Du gjør ditt beste for å beskytte dem, men vonde og vanskelige ting kan likevel skje. Det betyr vel ikke at du ikke elsker dem? Du kan ikke hindre alt det vonde, men du kan være der og trøste, når verden blir vanskelig. Sånn fungerer også Guds kjærlighet. Anonymkode: e5251...5f9
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #5 Skrevet 17. mai 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Særlig de han velger å la få blodkreft, bli voldtatt og oppleve krig. Eller hva? Anonymkode: 54109...e5b Nå er ikke jeg kristen, men det er da ikke Jesus som voldtar eller kriger! Anonymkode: 790cf...c55
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 Hva er poenget med en slik tråd? Ja, Jesus og Gud elsker alle barna, og det er ikke de som har påført barna disse tragediene. Vi er født med fri vilje, og mennesker kan dessverre være ondskapsfulle og brutale. Litt mer toleranse og respekt for medmennesker er et skritt i riktig retning. Anonymkode: aa94c...f36
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #7 Skrevet 17. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du elsker sikkert barna dine? Du gjør ditt beste for å beskytte dem, men vonde og vanskelige ting kan likevel skje. Det betyr vel ikke at du ikke elsker dem? Du kan ikke hindre alt det vonde, men du kan være der og trøste, når verden blir vanskelig. Sånn fungerer også Guds kjærlighet. Anonymkode: e5251...5f9 Men Gud er allmektig? Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hva er poenget med en slik tråd? Ja, Jesus og Gud elsker alle barna, og det er ikke de som har påført barna disse tragediene. Vi er født med fri vilje, og mennesker kan dessverre være ondskapsfulle og brutale. Litt mer toleranse og respekt for medmennesker er et skritt i riktig retning. Anonymkode: aa94c...f36 Sykdom og skader kommer ikke av den frie viljen? Anonymkode: 9c9dc...e26
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #8 Skrevet 17. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men Gud er allmektig? Sykdom og skader kommer ikke av den frie viljen? Anonymkode: 9c9dc...e26 Nettopp! Anonymkode: 54109...e5b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #9 Skrevet 17. mai 2021 Herreminhatt, har det klikka for dere? Anonymkode: 469d5...c55
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #10 Skrevet 17. mai 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Du elsker sikkert barna dine? Du gjør ditt beste for å beskytte dem, men vonde og vanskelige ting kan likevel skje. Det betyr vel ikke at du ikke elsker dem? Du kan ikke hindre alt det vonde, men du kan være der og trøste, når verden blir vanskelig. Sånn fungerer også Guds kjærlighet. Anonymkode: e5251...5f9 Men vi har vel aldri påstått at vi er allmektige har vi vel. Anonymkode: 66d1d...589
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #11 Skrevet 17. mai 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Særlig de han velger å la få blodkreft, bli voldtatt og oppleve krig. Eller hva? Anonymkode: 54109...e5b Har du løyet for noen noen gang? Skulle du ønske at alle de ganger du gjorde noe galt, som å lyve til noen, så trådte Jesus inn og hindret deg fra å lyve? Alle ganger du sa noe til noen med en ond hensikt, for å såre, som nå, så trådte Jesus inn og hindret deg fra å gjøre det? Det er det du ber om. Du sier at, "for at dette skal være logisk sammenhengende så må jeg være fratatt fri vilje". Men da har du ikke lenger noen fri vilje. Anonymkode: dfadc...b2e
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #12 Skrevet 17. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Har du løyet for noen noen gang? Skulle du ønske at alle de ganger du gjorde noe galt, som å lyve til noen, så trådte Jesus inn og hindret deg fra å lyve? Alle ganger du sa noe til noen med en ond hensikt, for å såre, som nå, så trådte Jesus inn og hindret deg fra å gjøre det? Det er det du ber om. Du sier at, "for at dette skal være logisk sammenhengende så må jeg være fratatt fri vilje". Men da har du ikke lenger noen fri vilje. Anonymkode: dfadc...b2e Tullete svar! Dersom vi har fri vilje, er ikke gud allmektig. Dersom gud skapte oss, hvorfor skapte han oss med viljen til å lyve, stjele, voldta, drepe? Og: sykdommer er vel ikke alltid et resultat av våre frie valg? Anonymkode: 7f1da...d2d
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #13 Skrevet 17. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nettopp! Anonymkode: 54109...e5b Du glemmer at vi har den onde siden også. Som tok oss ut av edens have ved å friste Eva til å ta biten av det forbudte eplet. Vi ble utstyrt med fri vilje fra skapelsen sin side. Men, denne brukte vi til å åpne for ondskapen inn i våre liv. Anonymkode: f9fc2...282
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #14 Skrevet 18. mai 2021 Det er ikke silkert at å forstå guds vilje er mulig for mennesker. Det er for meg logisk at man kan elske hele verden og samtidig se at ikke alt kan leve evig. Dyr og mennesker må ha mat. Dermed må noen dø, dyr eller planter. Bakterier, sopp og virus er også Guds skapninger. Jeg ser ikke bort fra at Guds logikk og moral er litt forskjellig fra menneskenes. Vi er kanskje ikke så viktige som vi liker å tro. Anonymkode: 0305b...b3b
Luksusdyret Skrevet 18. mai 2021 #15 Skrevet 18. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke silkert at å forstå guds vilje er mulig for mennesker. Det er for meg logisk at man kan elske hele verden og samtidig se at ikke alt kan leve evig. Dyr og mennesker må ha mat. Dermed må noen dø, dyr eller planter. Bakterier, sopp og virus er også Guds skapninger. Jeg ser ikke bort fra at Guds logikk og moral er litt forskjellig fra menneskenes. Vi er kanskje ikke så viktige som vi liker å tro. Anonymkode: 0305b...b3b Men det er jo det som er dilemmaet - det sies at Gud er allmektig og Gud er god. Men hvis Gud er god, hvorfor får små barn kreft? Hvis det er Guds vilje, er Gud ond. Hvis det IKKE er Guds vilje, så er Gud ikke allmektig.
prekæs Skrevet 18. mai 2021 #16 Skrevet 18. mai 2021 (endret) Slutter aldri å forundre meg over ateister som viser til guds gjerninger. Er de skapreligiøse eller? Endret 18. mai 2021 av prekæs
Luksusdyret Skrevet 18. mai 2021 #17 Skrevet 18. mai 2021 prekæs skrev (Akkurat nå): Slutter aldri å forundre meg over ateister som henviser til guds gjerninger. Er de skapreligiøse eller? Man må jo kunne diskutere religion selv om man ikke tror? Eller er slike diskusjoner forbeholdt religiøse?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #18 Skrevet 18. mai 2021 Milfy Way skrev (8 minutter siden): Men det er jo det som er dilemmaet - det sies at Gud er allmektig og Gud er god. Men hvis Gud er god, hvorfor får små barn kreft? Hvis det er Guds vilje, er Gud ond. Hvis det IKKE er Guds vilje, så er Gud ikke allmektig. Jeg tror du har fått en forståelse for at "god" betyr å gi hvert enkelt menneske det de ønsker seg, eller noe i den dur. Det tror jeg ikke stemmer for Gud. Jeg ser det mer som at hele skaperverket er fantastisk og at det er en plan med det, men sykdom, død og ubehag er en del av skaperverket. Anonymkode: 0305b...b3b
prekæs Skrevet 18. mai 2021 #19 Skrevet 18. mai 2021 Milfy Way skrev (Akkurat nå): Man må jo kunne diskutere religion selv om man ikke tror? Eller er slike diskusjoner forbeholdt religiøse? Selvfølgelig. Men hva drar ateister inn religion i slike debatter for? De tror jo ikke. Her stilles det spørsmål om Jesus og i følge ateister eksisterer ikke religion. Da får de vel egentlig finne et annet argument.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #20 Skrevet 18. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Milfy Way skrev (13 minutter siden): Men det er jo det som er dilemmaet - det sies at Gud er allmektig og Gud er god. Men hvis Gud er god, hvorfor får små barn kreft? Hvis det er Guds vilje, er Gud ond. Hvis det IKKE er Guds vilje, så er Gud ikke allmektig. Jeg tror du har fått en forståelse for at "god" betyr å gi hvert enkelt menneske det de ønsker seg, eller noe i den dur. Det tror jeg ikke stemmer for Gud. Anonymkode: 0305b...b3b Du er inne på noe viktig noe. Skal en diskutere "god" og "ond" må en definere hva "god" og "ond" betyr. Anonymkode: dfadc...b2e
Luksusdyret Skrevet 18. mai 2021 #21 Skrevet 18. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror du har fått en forståelse for at "god" betyr å gi hvert enkelt menneske det de ønsker seg, eller noe i den dur. Det tror jeg ikke stemmer for Gud. Jeg ser det mer som at hele skaperverket er fantastisk og at det er en plan med det, men sykdom, død og ubehag er en del av skaperverket. Anonymkode: 0305b...b3b Hva er godt med å gi nyfødte babyer leukemi? Det er ikke snakk om å "gi hvert enkelt menneske det de ønsker seg", men å ikke la dem lide uskyldig.
Luksusdyret Skrevet 18. mai 2021 #22 Skrevet 18. mai 2021 prekæs skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig. Men hva drar ateister inn religion i slike debatter for? De tror jo ikke. Her stilles det spørsmål om Jesus og i følge ateister eksisterer ikke religion. Da får de vel egentlig finne et annet argument. Nei, det er ikke slik. Religion eksisterer. Det er overnaturlige skapninger som ikke eksisterer i ateistenes sinn.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #23 Skrevet 18. mai 2021 Milfy Way skrev (1 minutt siden): Hva er godt med å gi nyfødte babyer leukemi? Det aner jeg ikke. Forklar hva du mener med "godt"? Anonymkode: dfadc...b2e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #24 Skrevet 18. mai 2021 Milfy Way skrev (4 minutter siden): Man må jo kunne diskutere religion selv om man ikke tror? Eller er slike diskusjoner forbeholdt religiøse? Egentlig fprstår jeg ikke hvorfor ateister er interesert i å diskutere det ondes problem i og en gud de ikke tror på. Jeg tenker det ville vært mer nærliggendefor dem å diskutere sin egen verdensforståelse og egen moral. Anonymkode: 0305b...b3b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #25 Skrevet 18. mai 2021 Milfy Way skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke slik. Religion eksisterer. Det er overnaturlige skapninger som ikke eksisterer i ateistenes sinn. Da har du misforstått noe veldig. Ateister kan tro på julenisser, tusser, troll og små alver. Ateister, som navnet tilsier, tror bare ikke på noen gud(er). Anonymkode: dfadc...b2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå