Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #51 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Man ligger som man reder. Anonymkode: dd5d0...d71 Føltes det godt å få sagt/skrevet det? Som du ser av innlegget er hun klar over hvorfor situasjonen er som den er. Du fremstår som usympatisk og bedrevitende, og DET føltes godt å få sagt. Anonymkode: a45c7...d6f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #52 Skrevet 5. mai 2021 Bor på gård i et hus fra 1700 tallet på 700 kvm. Vi bor i nærheten av skolen og et byggefelt så kort vei til venner for barna samtidig som vi har en stor eiendom å boltre oss på. Vi har utsikt til vannet og utsikt til fjellet, og ville ikke bodd noen andre steder. Vi har ei Sæter på fjellet, har hytte i Drøbak rett ved sjøen og har akkurat arvet et småbruk i Nord-Norge som vi skal bruke som sommerhus. Anonymkode: da526...566
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #53 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Åpenbart er du misfornøyd med egen bolig siden du må rakke ned på alle andre. 😂 Kom deg litt ut i frisk luft du. Anonymkode: a5aed...c57 Elsker rekkehuset mitt. Synes bare det er idiotisk å prøve å forfine boligen sin ved å kalle den noe annet. Anonymkode: 653a8...ed8
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #54 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Føltes det godt å få sagt/skrevet det? Som du ser av innlegget er hun klar over hvorfor situasjonen er som den er. Du fremstår som usympatisk og bedrevitende, og DET føltes godt å få sagt. Anonymkode: a45c7...d6f Akkurat. Anonymkode: dd5d0...d71
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #55 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Blokk altså? Anonymkode: 653a8...ed8 Er det noe galt med det? Anonymkode: dd5d0...d71
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #56 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Det viste jeg ikke 🙂, ser bare så fint ut på bilder, mange lekeplasser, barna kan bare springe rundt 🙂. Anonymkode: 17f7a...e08 Det er jo lov å kjøre til boligen sin med tunge varer, og folk går ikke fra parkeringen med brus, melk og diverse så da kjører de til huset og setter av posene før de kjører tilbake og parkerer.... Så barna må lære å passe seg for biler, særlig på de litt trange "gangveiene" mellom boligene. Anonymkode: aa856...788
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #57 Skrevet 5. mai 2021 Bor i leilighet/underetasjen i en oppbygd enebolig. Har fordelene med enebolig, med stor terrasse og hage, samtidig som vi likevel ikke har et helt hus å vedlikeholde Når det er sagt så drømmer vi om noe større, men da må budsjettet opp med 1,5 million og det har vi ikke muligheten til. Heldigvis liker vi å tilbringe tid sammen, og nyter at vi har relativt lave boligutgifter og dermed kan unne oss litt ekstra i hverdagen. Bygget oss opp fra minus for tre-fire år siden pga uforutsette livshendelser, så at vi i det hele tatt eier er noe vi er veldig stolt av. Anonymkode: 2afc6...22c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #58 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Bor i leilighet/underetasjen i en oppbygd enebolig. Har fordelene med enebolig, med stor terrasse og hage, samtidig som vi likevel ikke har et helt hus å vedlikeholde Når det er sagt så drømmer vi om noe større, men da må budsjettet opp med 1,5 million og det har vi ikke muligheten til. Heldigvis liker vi å tilbringe tid sammen, og nyter at vi har relativt lave boligutgifter og dermed kan unne oss litt ekstra i hverdagen. Bygget oss opp fra minus for tre-fire år siden pga uforutsette livshendelser, så at vi i det hele tatt eier er noe vi er veldig stolt av. Anonymkode: 2afc6...22c *ombygd enebolig, ikke oppbygd. Anonymkode: 2afc6...22c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #59 Skrevet 5. mai 2021 Bor i en stor enebolig på 340 kvm. Elsker huset vårt og ville ikke flyttet. Om jeg hadde fått masse penger ville jeg gjerne pusset opp, bygd en garasje og kjøpt en sommer hytte for resten Anonymkode: e582c...147
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #60 Skrevet 5. mai 2021 Har 240 kvm stor enebolig, i et boligfelt, men på toppen, så ingen rett bed siden av. Skole, bhg, fritidstilbud og alt rett i nærheten. Fem minutter å kjøre til byen. Hytte på fjellet. Anonymkode: ef6c5...5ca
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #61 Skrevet 5. mai 2021 Bor i en liten leilighet i småblokk, under 50 kvm stor (to soverom). Leiligheten var ny da vi flyttet inn, og vi er veldig glad i den og takknemlige som i det hele tatt fikk kjøpt noe i den dyre kommunen vår. Har utsikt og balkong som vender mot skogen, veldig koselig!! men snart blir vi 4 stk her, og det begynner jo å bli litt trangt, så håper på en større leilighet i løpet av ikke altfor lang tid. Har ikke noe ønske om enebolig e.l, vi er glade for å slippe utvendig vedlikehold og trives godt i blokk. har forøvrig kort vei til både skog, sjø og by, et perfekt område for oss😄 (men dyrt😬). Anonymkode: 18adc...6fd
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #62 Skrevet 5. mai 2021 Jeg bor i leilighet med to barn, stue og kjøkken i ett og to soverom. Barna har hvert sitt, jeg bor i stua på sovesofa. Bor sentralt i en europeisk hovedstad, har en stor og grønn bakgård og godt nabofellesskap. Savner et soverom og mer plass, men det er dessverre ikke mulig. Hvis jeg kunne velge på øverste hylle og penger (eller land) ikke var noe tema, ville jeg bodd i en gammel enebolig i Oslo, høyt oppe (f.eks på Grefsen) med utsikt over byen og fjorden og skogen rett bak huset. Og hatt en gammeldags liten hytte i vannkanten på Tjøme (igjen, hvis penger ikke var tema - de koster gjerne 15-20 mill, hvis ikke mer)... Anonymkode: 07528...cf1
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #63 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor i leilighet med to barn, stue og kjøkken i ett og to soverom. Barna har hvert sitt, jeg bor i stua på sovesofa. Bor sentralt i en europeisk hovedstad, har en stor og grønn bakgård og godt nabofellesskap. Savner et soverom og mer plass, men det er dessverre ikke mulig. Hvis jeg kunne velge på øverste hylle og penger (eller land) ikke var noe tema, ville jeg bodd i en gammel enebolig i Oslo, høyt oppe (f.eks på Grefsen) med utsikt over byen og fjorden og skogen rett bak huset. Og hatt en gammeldags liten hytte i vannkanten på Tjøme (igjen, hvis penger ikke var tema - de koster gjerne 15-20 mill, hvis ikke mer)... Anonymkode: 07528...cf1 Glemte å skrive at vi har hytte en time fra byen med sjøutsikt og stor hage. Heldigvis. Hvis ikke hadde jeg blitt vanvittig av å dele en treroms med to tenåringer 😄 Anonymkode: 07528...cf1
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #64 Skrevet 5. mai 2021 Bor i en andel av et koselig, lite sameie (såkalt flermannsbolig) på Rodeløkka i Oslo, nydelig trehusidyll, og har ca 160 kvadrat - to voksne og to barn. Kunne godt tenkt meg en hytte, men vi klarer oss fint uten også. Anonymkode: b9195...1bf
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #65 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Elsker rekkehuset mitt. Synes bare det er idiotisk å prøve å forfine boligen sin ved å kalle den noe annet. Anonymkode: 653a8...ed8 Rekkehus og enebolig i rekke er ikke samme greia, selv om du gjerne vil. Har du enebolig i rekke, så deler du ikke vegg med noen, man har garasje eller carport mellom. Rekkehus deler vegg. Du må nok bare innse fakta, gitt. Anonymkode: 70f02...84e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #66 Skrevet 5. mai 2021 On 5/4/2021 at 8:00 AM, Anonym bruker said: Og hvordan ville du bodd om du fikk velge uavhengig av økonomi. Har du fritidsplass? Jeg bor i en enebolig på landet. Har skogen og et rikt dyreliv som nærmeste nabo. Hvis jeg skulle flyttet så ville jeg bodd ved sjøen. Har ingen ferieplass. Anonymkode: 24865...5fb Jeg ville bodd på sørlandet, bor nå på det sentrale østlandet, helt greit. Har hytte ,fritidplass, helt herlig Anonymkode: 72bf2...2a7
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #67 Skrevet 5. mai 2021 Bor i vertikaldelt hus bygd med venner. 160kvm, fire soverom, to bad og to stuer. Likevel fylt til randen når alle ungene skulle ha ski/ sykler/ leker/ sko/ bøker og div. Vi lette aktivt etter større hus en stund, men fordelene med å bo som vi gjør gjorde at vi ikke fant noe som kom opp mot dette. Bor i et relativt nytt område, 10 min fra sentrum, et mål tomt, utsikt til fjord og fjell, tur og marka rett utenfor døra. Tar på skiene hjemme og rusler avgårde. Ti min til barneskole og 15 min til ungdomsskole og VGs å gå...... fint bomiljø, gode naboer og sinnsykte priser i området gjør også at vi har god kapital i boligen...... Har hytte i en nabokommune, det er en familieeiendom. Med ubegrensede midler ville jeg kanskje bygd på nytt i samme området, et hus med alt på en flate for å bli gammel i. Og totaltrenovert familiehytta, evt kjøpt/ bygd en ny i samme området. Anonymkode: 37110...88e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #68 Skrevet 5. mai 2021 Stor enebolig veldig nært sjøen. I en avsidesliggende bygd uten tilflytting. Kunne jeg forandret på det, ville det vært å flytte det fine huset mitt og hagen min til en plass der boligen øker i verdi. Her vi bor gjør den ikke det, og vi skal flytte når barna blir større. Har da ikke noen avkastning på huset (tatt opp ekstra lån for å oppgradere vad og kjøkken fra 1985, så lånet = husets verdi i mange år fremover). Føles kjipt, når vi har venner som øker sine boligers verdi med millioner på samme tidsrom. Har ikke fritidseiendom, da vi boligen er bedre plassert enn de fleste hytter. Skulle likevel hatt, for investerings skyld. Anonymkode: bce65...a36
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #69 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Rekkehus og enebolig i rekke er ikke samme greia, selv om du gjerne vil. Har du enebolig i rekke, så deler du ikke vegg med noen, man har garasje eller carport mellom. Rekkehus deler vegg. Du må nok bare innse fakta, gitt. Anonymkode: 70f02...84e Samme greia. Anonymkode: 653a8...ed8
Bondejenta&lillegutt Skrevet 5. mai 2021 #70 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Stor enebolig veldig nært sjøen. I en avsidesliggende bygd uten tilflytting. Kunne jeg forandret på det, ville det vært å flytte det fine huset mitt og hagen min til en plass der boligen øker i verdi. Her vi bor gjør den ikke det, og vi skal flytte når barna blir større. Har da ikke noen avkastning på huset (tatt opp ekstra lån for å oppgradere vad og kjøkken fra 1985, så lånet = husets verdi i mange år fremover). Føles kjipt, når vi har venner som øker sine boligers verdi med millioner på samme tidsrom. Har ikke fritidseiendom, da vi boligen er bedre plassert enn de fleste hytter. Skulle likevel hatt, for investerings skyld. Anonymkode: bce65...a36 Slik bor vi og, eller nesten, er ti min til butikken og et stoooort nabolag som bygges og bygges rundt butikk skole (barne og ungdoms) og bhg. Men de ti min og plassen (gård) gjør at verdien på huset stiger minimalt og siden det bare er familie som bor her fordelt på 8 hus og gården er ikke huset attraktivt for andre kjøpere, kjipt, men vi har ikke tenkt å flytte før vi skal i jorden 🤣 men kjipt for barna våre som ikke vil sitte igjen med store verdier, tre barn og ett hus, alle kan ikke bor her 🙈
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #71 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Samme greia. Anonymkode: 653a8...ed8 Nei, men jeg avslutter her, siden flere gode forklaringer tydeligvis ikke går inn. Å være vrang, kalles slikt i min bok. Anonymkode: 70f02...84e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2021 #72 Skrevet 6. mai 2021 Vi bor på Sørlandet, ved sjøen. (Blindleia). Har sjøutsikt men ikke strandlinje. Noen mål tomt, totalrenovert hus, 260 kvm. Fem soverom, to stuer, to bad. Store, åpne rom, mye lys og sol, fantastisk uteområde og hage. 💛 Vi har hytte ved alpinanlegg to timer hjemmefra. Anonymkode: 1a98b...a0a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2021 #73 Skrevet 6. mai 2021 Har enebolig i fint strøk i Oslo. Fornøyd med huset og det er verdt en hel del, men begynner å bli såå lei Oslo. Så lei av all trengsel, bråk, parkeringstrøbbel og trafikk. Hvis jeg kunne velge så ville jeg bodd på et lite sted ved sjøen, hatt sjøutsikt fra vinduene og høre bølgeskvulp er min drøm. Mannen og barna vil ikke flytte fra Oslo. Anonymkode: c9e86...966
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2021 #74 Skrevet 6. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 5.5.2021 den 10.07): Føltes det godt å få sagt/skrevet det? Som du ser av innlegget er hun klar over hvorfor situasjonen er som den er. Du fremstår som usympatisk og bedrevitende, og DET føltes godt å få sagt. Anonymkode: a45c7...d6f Hun klarer jo ikke en gang skrive ordtaket korrekt. Slike enkle mennesker trenger man ikke ta notis av. 😊 Anonymkode: a5aed...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå