Gå til innhold

Hvordan bor du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan ville du bodd om du fikk velge uavhengig av økonomi. Har du fritidsplass?

Jeg bor i en enebolig på landet. Har skogen og et rikt dyreliv som nærmeste nabo.

Hvis jeg skulle flyttet så ville jeg bodd ved sjøen.

Har ingen ferieplass.

Anonymkode: 24865...5fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor pr nå på 38 kvm, stue og kjøkken i ett. Deler soverom og seng med sønnen min. Skulle hatt et soverom til, gjerne to... 

Anonymkode: 613cb...e3f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og hvordan ville du bodd om du fikk velge uavhengig av økonomi. Har du fritidsplass?

Jeg bor i en enebolig på landet. Har skogen og et rikt dyreliv som nærmeste nabo.

Har ingen ferieplass.

Litt sånn som deg, bare at jeg bor ved sjøen... 

Anonymkode: 0ff6a...eef

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Litt sånn som deg, bare at jeg bor ved sjøen... 

Anonymkode: 0ff6a...eef

Så herlig ❤

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Bor pr nå på 38 kvm, stue og kjøkken i ett. Deler soverom og seng med sønnen min. Skulle hatt et soverom til, gjerne to... 

Bor dere i blokk? 😊

Hi

Skrevet

Bor i enebolig i kanten av et tettbebygd boligfelt. Bittesmå tomter, så vi bor tett. Likevel stille og deilig. God utsikt, bl.a. til stort vann. Landlig, landbruk i nærheten, det er såpass på landet at det lukter møkk. Men sentralt likevel, det tar en time å kjøre til Gardermoen. 

Skulle jeg flytte, måtte det bli i samme region, trives godt, men kunne godt bodd i et hus uten trapper. 

Har hytte på fjellet. 

Anonymkode: 70f02...84e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Bor dere i blokk? 😊

Hi

Nei. Bor i tremannsbolig. Leier frem til jeg får solgt huset jeg har med eksen, så kan jeg forhåpentligvis kjøpe noe større.

Skrevet

Jeg bor i halvparten av tomannsbolig i borettslag. Har 120 m2 og 4 soverom. Har skog på ene siden av boligen, på andre fotballbane, lekeplass, basketbane, bordetennis bord og akebakke. Bor 500 m unna lite kjøpesenter. Og 10 min unna sentrum, og bussene går ofte. Jeg elsker å bo her. Og spesielt da barna var små, for det er så godt felleskap i borettlaget for oss, med barn på samme alder. Ofte ute og skravler, vi passer på barna til hverandre ute, vi har nummeret til alle, så vi kan informere om hvor barna er. Og nå som de er tenåringer så prater vi fortsatt. Barna og elsker og bo her.

Men siden barna er eldre, så kunne jeg vel tenkt meg en enebolig med utleieleilighet. Så kunne barna bo hjemme noen år ekstra, men da vil jeg ha den i området jeg bor i.

Anonymkode: 0c49d...0ee

Skrevet

Bor i enebolig i et spredt boligfelt. Blanding av nye og gamle eneboliger. Bygger hytte as we speak ved sjøen. 

Anonymkode: 23255...638

Skrevet

Leier kjellerleilighet ca 75 kvm,bor der med ett barn. Helt greit med vi har ett bittelite bad skulle gjerne hatt større. Å drømmen er selvsagt å kjøpe noe eget.

Anonymkode: 8d073...5ff

Skrevet

Enebolig med panoramautsikt over fjord og fjell. Har hytte på fjellet. Kunne ikke tenkt meg noe annet eller bedre enn dette.

Har levd på 15 kvm før alene, 56 kvm voksen og barn, 48 kvm 2 voksne og ett barn og deretter flere eneboliger.

Anonymkode: d1c42...3f5

Skrevet

Enebolig på landet, mitt i utkanten av bygda. Hvis jeg kunne velge, hadde jeg flyttet opp til toppen ved skolen der alle boligene er svindyre og det er panoramautsikt mot oslofjorden. Der bor de fleste vennene til barna også

Anonymkode: ed699...2f0

Skrevet

Bor i rekkehusleilighet rett ved skogen.
Liten hage foran og bak.
150 kvm.

Skulle gjerne hatt enebolig med stor hage

Anonymkode: 6ee64...526

Skrevet

Bor i enebolig i enden av blindvei i et byggefelt. Det er jo er byggefelt, så det er jo relativt tett mellom husene, men vi har nesten et mål tomt og har stor boltreplass både inne og ute. Et flott nabolag. Sol fra morgen til kveld. Trives godt! 

Hadde nok ikke flyttet uavhengig av økonomi. Vi har god økonomi. Er ikke billige hus her, så de fleste steder i området hadde vi nok fått mer for pengene. Og jeg er ikke interessert i å bo mer bynært, så da blir vi her. Men blir gjerne fritidsbolig, hytte eller hus i varmere strøk etterhvert. 

Anonymkode: c0d06...653

Skrevet

Enebolig fra 50 tallet, så store tomter og litt kupert, ikke som dagens flatsprengte byggefelt.

Utsikt til havet, bor på en topp 3-400 meter fra sjøen så veldig usjenert og solrikt. 350 km hus og 1.5 mål tomt.

Vi har ikke hytte.

Hadde jeg hatt flust med penger ville jeg pusset opp her jeg bor. Trenger nytt kjøkken og noen andre oppgraderinger, ville gjerne hatt sommerstue og gjort litt i hagen også. 

Anonymkode: aa856...788

Skrevet

Bor i en enebolig sammen med samboer og 4 barn. Tettbygd boligstrøk like ved en by. Har stor hage som er skjermet for naboer, heldigvis. Bor ikke så langt unna en innsjø, samt skog. 
Har ikke hytte selv, men disponerer en "som vi vil", da en i nær familie har. For noen år siden bodde jeg i en liten leilighet med barna (hadde da bare tre), så glad for at den tiden er over😄

Anonymkode: 136fb...da6

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Bor i en enebolig sammen med samboer og 4 barn. Tettbygd boligstrøk like ved en by. Har stor hage som er skjermet for naboer, heldigvis. Bor ikke så langt unna en innsjø, samt skog. 
Har ikke hytte selv, men disponerer en "som vi vil", da en i nær familie har. For noen år siden bodde jeg i en liten leilighet med barna (hadde da bare tre), så glad for at den tiden er over😄

Hvis jeg kunne velge fritt, ville jeg kun forandret på små ting. Litt nyere hus, kanskje. Beliggenheten er perfekt, da vi har både fin utsikt og somsagt skjermet tomt til tross for at det er nokså tettbygd her. 

Skrevet

Bor i byggefelt i småby. Stor enebolig. Har 5 min å gå til skole og 15 min til sentrum. Ville ikke flyttet så lenge ungene bor hjemme. Kanskje til et mindre hus senere. Har hytte ved sjøen.

Anonymkode: 13909...079

Skrevet

Bor i tomannsbolig i borettslag i storby, med skog grensende til tomta. Til å være i denne storbyen har vi stor tomt og relativt mye avstand mellom husene. Nært alt av både skole, idrett, handel og kultur. Ønsker meg mer utsikt og skulle derfor gjerne hatt en skjermet og stille hytte med utsikt over sjø eller fjell.  

Anonymkode: 9c261...67a

Skrevet

Bor i en svær enebolig litt i utkanten av et byggefelt. Hvis jeg kunne velge fritt, ville jeg hatt en mindre enebolig, som lå for seg selv, nede ved sjøen og med panoramautsikt. Sentralt nok til å kjapt komme seg der man trenger, men skjermet nok til privatliv.

Anonymkode: e1c20...092

Skrevet

Enebolig i rekke, brutto 380 kvm. Veldig tettbebygd strøk. Planen er å komme seg over i noe mye mindre med utsikt og hytte på fjellet i tillegg.  Men vi blir her til ungene er ferdig på den lokale skolen. 

Anonymkode: ec6f2...040

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Enebolig i rekke, brutto 380 kvm. Veldig tettbebygd strøk. Planen er å komme seg over i noe mye mindre med utsikt og hytte på fjellet i tillegg.  Men vi blir her til ungene er ferdig på den lokale skolen. 

Anonymkode: ec6f2...040

Det heter rekkehus. 

Anonymkode: 653a8...ed8

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Det heter rekkehus. 

Anonymkode: 653a8...ed8

Det er forskjell på rekkehus og enebolig i rekke.

Rekkehus er en lang rekke med flere boliger i, man deler innevegg med noen som bor rett på andre siden av veggen.

Mens enebolig i rekke er hus hvor man eier alle fire vegger i huset alene, men husene er gjerne koblet sammen med carport. Man deler ikke innevegg med noen.

Anonymkode: aa856...788

Skrevet

Leier en sokkelleilighet på 50 kvadrat, 1 stort soverom som 2 barn deler. Jeg sover i stua. Kjøper eget i 2022, finally!

Anonymkode: 93722...36d

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Har ingen ferieplass.

Enebolig i barnevennlig boligfelt.

Har hytte ved sjøen som vi bruker mye i tilegg.

Hadde jeg kunne valgt ville jeg ha bodd i samme område / skolekrets som nå, men ville hatt større tomt/ mer uteplass.

Anonymkode: f20b5...a73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...