Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #26 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Fikk du narkose om du ønsket? Hvordan var selve undersøkelsen? Jeg er blitt henvist til gastro-ettellerannet. Har problemer med diare etter oppstart av medisiner. Jeg vet ikke om jeg må svelge slangen engang men jeg er kjemperedd jeg må. I utgangspunktet er jeg ikke redd undersøkelser men iom at jeg har ligget på respirator så vil jeg ikke ha noe i halsen. Hjelp 🙈🙈🙈 Ja, jeg er en voksen kvinne 😂 Anonymkode: 4dc32...a55 Jeg har tatt det mange ganger (pga sykdom) Har prøvd med den sprayen i halsen og det var jævlig, har prøvd uten spray, det var enda jævligere, har fått med beroligende og for meg var det det aller beste, da husker man heller ingenting etterpå. Men jeg har en eks kjæreste som skulle ta dette for første gang og han ble så redd at han nektet å gjøre det hvis han ikke fikk narkose, så da ble det satt opp ny time med narkose. Men tror man må ta det opp med lege eller sykehus i god tid før timen, da det brukes eksra tid. Anonymkode: fd16c...435
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #27 Skrevet 20. april 2021 Er du henvist til Gastro eller gastroskopi? Har du diaré og er henvist til Gastro, så er det mulig det er til Gastro avdelingen? er du henvist til gastroskopi er det slange ned i halsen. Forklarer du bakgrunnen for at du ønsker narkose så får du nok det! er du henvist til Gastro avdelingen med diaré så mulig det tar koloskopi (slange inn i tarmen). Evt andre undersøkelser, kanskje for å sjekke om du har crohns eller ulcerøs kolitt osv. Anonymkode: 0c936...81a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #28 Skrevet 20. april 2021 Er du bare kalt inn uten at det står noen instruksjoner i brevet skal du ikke ta gastroskopi eller kolosopi. Ved gastroskopi er det faste i minimum 8 timer og ved koloskopi er det faste lenger (over 24 timer) i tillegg til noen andre instruksjoner. Anonymkode: aa7b0...7ba
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #29 Skrevet 20. april 2021 Jeg har tatt gastroskopi, og grudde meg helt forferdelig. Da jeg kom dit, fikk jeg totalt panikk og grein og grein!! Da fikk jeg (selvfølgelig) beroligende - fikk så mye at jeg var helt borte (tror jeg, jeg husker i alle fall ingen ting!). Jeg er sånn som kan brekke meg av å pusse tennene langt bak, så en slange ned i halsen er som et mareritt for meg!! Anonymkode: 8df1f...bf0
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #30 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Fikk du narkose om du ønsket? Hvordan var selve undersøkelsen? Jeg er blitt henvist til gastro-ettellerannet. Har problemer med diare etter oppstart av medisiner. Jeg vet ikke om jeg må svelge slangen engang men jeg er kjemperedd jeg må. I utgangspunktet er jeg ikke redd undersøkelser men iom at jeg har ligget på respirator så vil jeg ikke ha noe i halsen. Hjelp 🙈🙈🙈 Ja, jeg er en voksen kvinne 😂 Anonymkode: 4dc32...a55 Du klarer dette uten narkose 🧡. Du kan få beroligende. Litt ekkelt nar du skal svelge denne slangen. Jeg har gjort dette 2 ganger. Ba om beroligende begge ganger. Første gang var verre enn andre gang, muligens pga jeg hadde erfaring med å svelge denne klumpen som skulle ned. Husk tusenvis av andre har gjort det før deg. Både lege og sykepleier er veldig gode og forståelsesfull når dette gjøres. Anonymkode: e8162...c0a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #31 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Du klarer dette uten narkose 🧡. Du kan få beroligende. Litt ekkelt nar du skal svelge denne slangen. Jeg har gjort dette 2 ganger. Ba om beroligende begge ganger. Første gang var verre enn andre gang, muligens pga jeg hadde erfaring med å svelge denne klumpen som skulle ned. Husk tusenvis av andre har gjort det før deg. Både lege og sykepleier er veldig gode og forståelsesfull når dette gjøres. Anonymkode: e8162...c0a Du oppfordrer en med traumer til å klare det uten narkose, hvorfor det? Anonymkode: 7c417...d29
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #32 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Du oppfordrer en med traumer til å klare det uten narkose, hvorfor det? Anonymkode: 7c417...d29 Beklager fikk ikke med meg traumer. Men hvilke traumer? Anonymkode: e8162...c0a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #33 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Du oppfordrer en med traumer til å klare det uten narkose, hvorfor det? Anonymkode: 7c417...d29 Traumer etter å ha ligget i respirator ser jeg. Det beste for ts er å jobbe seg gjennom traumer. Jeg sier ikke det er enkelt, men må til om man vil bearbeide og komme seg videre. Ts innbiller seg hun skal svelge en slange på størrelse med en hageslange. Det er jo langt i fra virkeligheten. Slangen er tynn, de kunne ikke ført ned en tykk slange, da hadde vi ikke fått pustet. Så ja, jobb deg gjennom traumene. Bestill en legetime, og fortell og bearbeid hva du ts, har traumer for. Tar ts narkose klarer hun ikke jobbe seg gjennom traumene. Be om beroligende ts, dette klarer du. Og jeg lover deg, med beroligende blir nervøsiteten borte med en gang. De setter beroligende gjennom veneflonen, og den virker med en gang. Det er langt ifra så ille som du tenker det er. Ta med deg en venn/ mor/ søster som kan støtte deg og holde dag I hånden, det hjelper. Sykepleier står også.rett ved siden av deg og det er beroligende. Jeg har også traumer. Har vært gjennom 7 operasjoner, og livshistorien min er ikke bare god, som har resultert i angst. Det siste jeg måtte gå gjennom, var operasjon av en stor hjernesvulst. Jeg gikk bare og surra fram og tilbake i stua etter jeg fikk beskjed om jeg hadde en svulst I hodet. Jeg var livredd, vekslet mellom gråt og redsel fram til operasjonen, men jeg klarte det. Måtte gjennom rehabilitering etterpå, og det var knalltøft, men jeg er her idag, dog med kraftig helse angst. God klem til ts❣ Anonymkode: e8162...c0a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #34 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Er du henvist til Gastro eller gastroskopi? Har du diaré og er henvist til Gastro, så er det mulig det er til Gastro avdelingen? er du henvist til gastroskopi er det slange ned i halsen. Forklarer du bakgrunnen for at du ønsker narkose så får du nok det! er du henvist til Gastro avdelingen med diaré så mulig det tar koloskopi (slange inn i tarmen). Evt andre undersøkelser, kanskje for å sjekke om du har crohns eller ulcerøs kolitt osv. Anonymkode: 0c936...81a Jeg har diaré. Jeg vet ikke så mye før den telefontimen. De skal vel sjekke om jeg har disse sykdommene ja. Jeg vet ikke om de skal sjekke noe annet i tillegg. Hi Anonymkode: 4dc32...a55
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #35 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Er du bare kalt inn uten at det står noen instruksjoner i brevet skal du ikke ta gastroskopi eller kolosopi. Ved gastroskopi er det faste i minimum 8 timer og ved koloskopi er det faste lenger (over 24 timer) i tillegg til noen andre instruksjoner. Anonymkode: aa7b0...7ba Jeg har fått beskjed om telefontime først. Der stod det ikke noe. Hi Anonymkode: 4dc32...a55
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #36 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg har tatt gastroskopi, og grudde meg helt forferdelig. Da jeg kom dit, fikk jeg totalt panikk og grein og grein!! Da fikk jeg (selvfølgelig) beroligende - fikk så mye at jeg var helt borte (tror jeg, jeg husker i alle fall ingen ting!). Jeg er sånn som kan brekke meg av å pusse tennene langt bak, så en slange ned i halsen er som et mareritt for meg!! Anonymkode: 8df1f...bf0 ❤❤ Hi Anonymkode: 4dc32...a55
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #37 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Traumer etter å ha ligget i respirator ser jeg. Det beste for ts er å jobbe seg gjennom traumer. Jeg sier ikke det er enkelt, men må til om man vil bearbeide og komme seg videre. Ts innbiller seg hun skal svelge en slange på størrelse med en hageslange. Det er jo langt i fra virkeligheten. Slangen er tynn, de kunne ikke ført ned en tykk slange, da hadde vi ikke fått pustet. Så ja, jobb deg gjennom traumene. Bestill en legetime, og fortell og bearbeid hva du ts, har traumer for. Tar ts narkose klarer hun ikke jobbe seg gjennom traumene. Be om beroligende ts, dette klarer du. Og jeg lover deg, med beroligende blir nervøsiteten borte med en gang. De setter beroligende gjennom veneflonen, og den virker med en gang. Det er langt ifra så ille som du tenker det er. Ta med deg en venn/ mor/ søster som kan støtte deg og holde dag I hånden, det hjelper. Sykepleier står også.rett ved siden av deg og det er beroligende. Jeg har også traumer. Har vært gjennom 7 operasjoner, og livshistorien min er ikke bare god, som har resultert i angst. Det siste jeg måtte gå gjennom, var operasjon av en stor hjernesvulst. Jeg gikk bare og surra fram og tilbake i stua etter jeg fikk beskjed om jeg hadde en svulst I hodet. Jeg var livredd, vekslet mellom gråt og redsel fram til operasjonen, men jeg klarte det. Måtte gjennom rehabilitering etterpå, og det var knalltøft, men jeg er her idag, dog med kraftig helse angst. God klem til ts❣ Anonymkode: e8162...c0a Stakkars deg ❤❤❤❤❤ Jeg får sikkert ikke ta med noen hvis jeg skal svelge slangen. Pga korona. Anonymkode: 4dc32...a55
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #38 Skrevet 21. april 2021 Jeg blir helt rørt av alle disse fine svarene fra dere! ❤ Jeg er mye roligere nå! Kanskje må jeg ikke svelge slangen engang men takket være dere slipper jeg å grue meg mer! Tusen takk ❤❤❤ Anonymkode: 4dc32...a55
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #39 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Når man tar gastrosekopi kan man gjøre det med * kun med bedøvende spray i munnen. Eneste restriksjonen da er at man bør vente 20 min med å spise * med bedøvende spray i munnen og sterke beroligende. Flere blir godt sløv av disse og husker lite til selve undersøkelsen etterpå. Man kan da ikke kjøre eller bruke maskiner på 24 timer etterpå * med narkose. Dette er et mye større apparat så det må søkes om på forhånd slik at man henvises til behandler som har mulighet for dette. Selve prosedyren er ofte ubehagelig, men varer som regel bare i 3 - 5 minutter. Anonymkode: aa7b0...7ba Jeg fikk ingenting. Be bedt om å legge meg på siden, fikk en slange trykket ned i halsen, holdt på å kveles, fikk hodet dyttet mot brytet, fikk puste igjen, og vips var det over. Helt grusomt. Anonymkode: 6b6f0...5ab
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #40 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg fikk ingenting. Be bedt om å legge meg på siden, fikk en slange trykket ned i halsen, holdt på å kveles, fikk hodet dyttet mot brytet, fikk puste igjen, og vips var det over. Helt grusomt. Anonymkode: 6b6f0...5ab 😱 Anonymkode: 4dc32...a55
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #41 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg blir helt rørt av alle disse fine svarene fra dere! ❤ Jeg er mye roligere nå! Kanskje må jeg ikke svelge slangen engang men takket være dere slipper jeg å grue meg mer! Tusen takk ❤❤❤ Anonymkode: 4dc32...a55 Har du fått innkalling til Gastro avdeling så skjer det veldig mye mer der enn å svelge slangen. Uten å vite om din situasjon vil jeg tro det er aktuelt med helt andre prøver enn gastroskopi for å finne ut av diaré. jeg har selv crohns og er på Gastro avdeling ofte. På 15 år så har jeg svelget slangen en gang, men har gjort veldig mange andre tester der. Når du har telefontime så forteller du om hva du har opplevd tidligere og får legen til å notere at viss det skal bli aktuelt med gastroskopi så må det gis godt med info til deg og dere må bli enige om hvordan det skal gjøres! Anonymkode: 0c936...81a
Mostly Harmless Skrevet 21. april 2021 #42 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har diaré. Jeg vet ikke så mye før den telefontimen. De skal vel sjekke om jeg har disse sykdommene ja. Jeg vet ikke om de skal sjekke noe annet i tillegg. Hi Anonymkode: 4dc32...a55 Kan det være nyttig for deg å trøste deg med at ingen skal gjøre undersøkelser på deg som du ikke samtykker til? Du har lov å si nei. Når du vet at ingenting kan gjøres mot din vilje, kan det være lettere å fokusere på hvordan dette kan gjennomføres på en måte som er forutsigbar og trygg nok for deg. Den som skal undersøke deg, må være informert om hvordan du har det og hvilke rammer du trenger rundt undersøkelsen. Kanskje har du kjempegod effekt av beroligende. Kanskje trenger du narkose selv om det betyr at du må vente lenger på timen. Men uansett vil du ha alternativer, og du vil alltid kunne ta et valg om du vil gjennomføre.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #43 Skrevet 21. april 2021 Mostly Harmless skrev (21 minutter siden): Kan det være nyttig for deg å trøste deg med at ingen skal gjøre undersøkelser på deg som du ikke samtykker til? Du har lov å si nei. Når du vet at ingenting kan gjøres mot din vilje, kan det være lettere å fokusere på hvordan dette kan gjennomføres på en måte som er forutsigbar og trygg nok for deg. Den som skal undersøke deg, må være informert om hvordan du har det og hvilke rammer du trenger rundt undersøkelsen. Kanskje har du kjempegod effekt av beroligende. Kanskje trenger du narkose selv om det betyr at du må vente lenger på timen. Men uansett vil du ha alternativer, og du vil alltid kunne ta et valg om du vil gjennomføre. Ja, det var nyttig å vite ❤ Tusen takk 🤩 Anonymkode: 4dc32...a55
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #44 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Har du fått innkalling til Gastro avdeling så skjer det veldig mye mer der enn å svelge slangen. Uten å vite om din situasjon vil jeg tro det er aktuelt med helt andre prøver enn gastroskopi for å finne ut av diaré. jeg har selv crohns og er på Gastro avdeling ofte. På 15 år så har jeg svelget slangen en gang, men har gjort veldig mange andre tester der. Når du har telefontime så forteller du om hva du har opplevd tidligere og får legen til å notere at viss det skal bli aktuelt med gastroskopi så må det gis godt med info til deg og dere må bli enige om hvordan det skal gjøres! Anonymkode: 0c936...81a Tusen takk for svar 😍 Anonymkode: 4dc32...a55
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #45 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk ingenting. Be bedt om å legge meg på siden, fikk en slange trykket ned i halsen, holdt på å kveles, fikk hodet dyttet mot brytet, fikk puste igjen, og vips var det over. Helt grusomt. Anonymkode: 6b6f0...5ab Da har du nok ikke spurt om beroligende heller. Synes det er feil av deg å forklare det sånn som du gjør. Du beskriver det som legen trykket ned slangen og at legen ikke tok noen hensyn til deg i det hele tatt. Slik foregår det ikke i det hele tatt. Legen fører slangen forsiktig inn i munn og ber deg forsøke å svelge. Jeg har gjort det 2 ganger, og opplever det ikke slik du forklarer det. Lege og sykepleier er forståelsesfulle, og hjelper deg gjennom det. Du blir IKKE kvelt i det hele tatt, og mister heller ikke pusten. Tror heller du fikk angst, som kan gi kvelningsfornemmelse. Tror du virkelig sykehus hadde utført disse undersøkelsene hvis pasienter mistet pusten og blir kvelt ?? Ubehagelig er undersøkelsen, men der finnes så mange flere undersøkelser og operasjoner pasienter må gjennom som nettop er grusomme. Prøv å oppmuntre ts istedenfor å fortelle henne det du har gjort ovenfor. Anonymkode: e8162...c0a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #46 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Da har du nok ikke spurt om beroligende heller. Synes det er feil av deg å forklare det sånn som du gjør. Du beskriver det som legen trykket ned slangen og at legen ikke tok noen hensyn til deg i det hele tatt. Slik foregår det ikke i det hele tatt. Legen fører slangen forsiktig inn i munn og ber deg forsøke å svelge. Jeg har gjort det 2 ganger, og opplever det ikke slik du forklarer det. Lege og sykepleier er forståelsesfulle, og hjelper deg gjennom det. Du blir IKKE kvelt i det hele tatt, og mister heller ikke pusten. Tror heller du fikk angst, som kan gi kvelningsfornemmelse. Tror du virkelig sykehus hadde utført disse undersøkelsene hvis pasienter mistet pusten og blir kvelt ?? Ubehagelig er undersøkelsen, men der finnes så mange flere undersøkelser og operasjoner pasienter må gjennom som nettop er grusomme. Prøv å oppmuntre ts istedenfor å fortelle henne det du har gjort ovenfor. Anonymkode: e8162...c0a Kjenner faktisk at jeg blir litt irritert når du sier at det er feil av meg å forklare meg som jeg gjør. Hva vet du om min opplevelse? Jeg var 18 år, plaget med mye diaré og magesmerter, og ble innkalt til gastroskopi. Jeg ante ingenting om undersøkelsen, og kom helt uforberedt. Ikke ante jeg at jeg burde bedt om beroligende, hvorfor skulle jeg det, liksom? Og jo, opplevelsen var slik jeg beskrev det. Jeg ble lagt på en benk, på venstresiden, ble bedt om å gape, og ble overrasket over hvor tykk og lang slangen var. Legen dyttet den ned i halsen, jeg brakk meg flere ganger, men han dyttet på. Videre snudde sykepleieren seg vekk fra meg, jeg aner ikke hvorfor, og jeg strakk meg bakover, av ren refleks. Det førte til at jeg gjorde slik at slangen blokkerte for luftrøret, og jeg fikk ikke puste. Da sykepleier oppdaget dette, dyttet hun hodet mitt fremover mot brystet, og jeg fikk puste igjen. Slangen var på dette tidspunktet der den skulle være, legen tok biopsier, og trakk slangen ut igjen. Det hele tok ikke lang tid, men det var grusomt. Anonymkode: 6b6f0...5ab
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #47 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kjenner faktisk at jeg blir litt irritert når du sier at det er feil av meg å forklare meg som jeg gjør. Hva vet du om min opplevelse? Jeg var 18 år, plaget med mye diaré og magesmerter, og ble innkalt til gastroskopi. Jeg ante ingenting om undersøkelsen, og kom helt uforberedt. Ikke ante jeg at jeg burde bedt om beroligende, hvorfor skulle jeg det, liksom? Og jo, opplevelsen var slik jeg beskrev det. Jeg ble lagt på en benk, på venstresiden, ble bedt om å gape, og ble overrasket over hvor tykk og lang slangen var. Legen dyttet den ned i halsen, jeg brakk meg flere ganger, men han dyttet på. Videre snudde sykepleieren seg vekk fra meg, jeg aner ikke hvorfor, og jeg strakk meg bakover, av ren refleks. Det førte til at jeg gjorde slik at slangen blokkerte for luftrøret, og jeg fikk ikke puste. Da sykepleier oppdaget dette, dyttet hun hodet mitt fremover mot brystet, og jeg fikk puste igjen. Slangen var på dette tidspunktet der den skulle være, legen tok biopsier, og trakk slangen ut igjen. Det hele tok ikke lang tid, men det var grusomt. Anonymkode: 6b6f0...5ab 😱 Nå kom den fornemmelsen i halsen igjen som får meg til å begynne å kremte. Er det mulig 😅 Hva kommer dette av da folkens? 😂 Er det tilfeldig? Så rart 😆 Litt sånn isingfølelse også 😂 Anonymkode: 4dc32...a55
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #48 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kjenner faktisk at jeg blir litt irritert når du sier at det er feil av meg å forklare meg som jeg gjør. Hva vet du om min opplevelse? Jeg var 18 år, plaget med mye diaré og magesmerter, og ble innkalt til gastroskopi. Jeg ante ingenting om undersøkelsen, og kom helt uforberedt. Ikke ante jeg at jeg burde bedt om beroligende, hvorfor skulle jeg det, liksom? Og jo, opplevelsen var slik jeg beskrev det. Jeg ble lagt på en benk, på venstresiden, ble bedt om å gape, og ble overrasket over hvor tykk og lang slangen var. Legen dyttet den ned i halsen, jeg brakk meg flere ganger, men han dyttet på. Videre snudde sykepleieren seg vekk fra meg, jeg aner ikke hvorfor, og jeg strakk meg bakover, av ren refleks. Det førte til at jeg gjorde slik at slangen blokkerte for luftrøret, og jeg fikk ikke puste. Da sykepleier oppdaget dette, dyttet hun hodet mitt fremover mot brystet, og jeg fikk puste igjen. Slangen var på dette tidspunktet der den skulle være, legen tok biopsier, og trakk slangen ut igjen. Det hele tok ikke lang tid, men det var grusomt. Anonymkode: 6b6f0...5ab Hvis lege og sykepleier har behandlet deg slik, burde du absolutt klage dette inn til fylkeslegen. Ellers mener jeg det var en lite hyggelig beskrivelse som ikke hjelper ts. Jeg er også uenig i at slangen er tykk. Husk denne slangen skal føres ned som igjen gjør det umulig at den kan være særlig tykk. Men det er ho selvsagt ikke en tynn tråd som skal føres ned. Beklager om du fant det støtende. Anonymkode: e8162...c0a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #49 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Kjenner faktisk at jeg blir litt irritert når du sier at det er feil av meg å forklare meg som jeg gjør. Hva vet du om min opplevelse? Jeg var 18 år, plaget med mye diaré og magesmerter, og ble innkalt til gastroskopi. Jeg ante ingenting om undersøkelsen, og kom helt uforberedt. Ikke ante jeg at jeg burde bedt om beroligende, hvorfor skulle jeg det, liksom? Og jo, opplevelsen var slik jeg beskrev det. Jeg ble lagt på en benk, på venstresiden, ble bedt om å gape, og ble overrasket over hvor tykk og lang slangen var. Legen dyttet den ned i halsen, jeg brakk meg flere ganger, men han dyttet på. Videre snudde sykepleieren seg vekk fra meg, jeg aner ikke hvorfor, og jeg strakk meg bakover, av ren refleks. Det førte til at jeg gjorde slik at slangen blokkerte for luftrøret, og jeg fikk ikke puste. Da sykepleier oppdaget dette, dyttet hun hodet mitt fremover mot brystet, og jeg fikk puste igjen. Slangen var på dette tidspunktet der den skulle være, legen tok biopsier, og trakk slangen ut igjen. Det hele tok ikke lang tid, men det var grusomt. Anonymkode: 6b6f0...5ab Sammenlignet med å få en slange inn i neseborene og som skal ned i halsen for å se om det er polypper eller annet, så går jeg heller for å svelge slangen igjen..Jeg har masse erfaring med undersøkelser, og aldri har jeg blitt behandlet slik du beskriver det. Anonymkode: e8162...c0a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #50 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hvis lege og sykepleier har behandlet deg slik, burde du absolutt klage dette inn til fylkeslegen. Ellers mener jeg det var en lite hyggelig beskrivelse som ikke hjelper ts. Jeg er også uenig i at slangen er tykk. Husk denne slangen skal føres ned som igjen gjør det umulig at den kan være særlig tykk. Men det er ho selvsagt ikke en tynn tråd som skal føres ned. Beklager om du fant det støtende. Anonymkode: e8162...c0a Det er 20 år siden, og jeg visste ikke at det ikke skulle være sånn. Ingen sa noe spesielt etterpå heller, så jeg antok at det var normalt. «Tykk» er jo relativt, men da jeg tok undersøkelsen, var slangen omtrent like tykk som en finger. Vet ikke om den muligens er tynnere nå. Jeg delte ikke min opplevelse for å skremme hi, men for å fortelle at for meg var det ikke like rosenrødt som for mange andre i denne tråden. Jeg håper selvsagt at his opplevelse blir en helt annen. Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Sammenlignet med å få en slange inn i neseborene og som skal ned i halsen for å se om det er polypper eller annet, så går jeg heller for å svelge slangen igjen..Jeg har masse erfaring med undersøkelser, og aldri har jeg blitt behandlet slik du beskriver det. Anonymkode: e8162...c0a Godt du ikke har opplevd lignende. Men for meg var gastroskopi slik jeg beskriver, og jeg kommer ikke til å gjøre det igjen uten beroligende. Anonymkode: 6b6f0...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå