Gå til innhold

Smatting når barn spiser

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hersketeknikk? Du drar det kortet ja. 🤣 Du skjønte vel såpass som at du nok er av samme ulla. Det kan vi jo konkludere med ut fra det du skriver. Du er lik den familien og kjefter på barn som ikke lager unødvendig lyd fordi du ikke takler lyder. Kjenner du igjen den saklige logikken og konkluderingen? 🥴🤣

Hadde hun lagd mye lyd og vi hadde hatt dårlig bordskikk så skulle jeg tatt det til meg. Men nå har jeg prøvd å forklare at det ikke er tilfellet, det var jo derfor jeg ble paff. Og jeg er heller ikke hysterisk fornærmet, her er det du som bruker hersketeknikk som du er så opptatt av å prakke på meg. Det er jo heller du som er panisk opptatt av å konkludere at jeg tar feil, jenta mi smatter og vi har dårlig bordskikk. Den eneste grunnen til det må jo være fordi det ble tråkket på dine tær, dvs du er som den familien og retter på folk som ikke er 100% lydløse. 

Anonymkode: 9a563...51d

Jeg har gjentatte ganger skrevet at det ikke var greit å kjefte på henne, men jeg tror ikke du klarer å ta til deg alt du leser?

Så summa summarum så har de kjeftet for noe som ikke har skjedd? Da hadde jeg tatt en telefon til dem og lagt det frem som at barnet ble lei seg fordi hun ikke skjønte hva hun gjorde galt og at du gjerne vil vite hva som skjedde. Du må stå opp for barnet ditt og ikke ta det ut på fremmede på nett. 

Anonymkode: 47254...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå har ikke jeg lest alle svarene. Men vet du hva de spiste? Som suppe f.eks. Utrolig mange slurper når de spiser suppe.

Anonymkode: 9226b...62b

De hadde spist kjøttkaker el med poteter og grønnsaker. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har gjentatte ganger skrevet at det ikke var greit å kjefte på henne, men jeg tror ikke du klarer å ta til deg alt du leser?

Så summa summarum så har de kjeftet for noe som ikke har skjedd? Da hadde jeg tatt en telefon til dem og lagt det frem som at barnet ble lei seg fordi hun ikke skjønte hva hun gjorde galt og at du gjerne vil vite hva som skjedde. Du må stå opp for barnet ditt og ikke ta det ut på fremmede på nett. 

Nei, så drama Queen er jeg ikke altså, at jeg ringer dem for dette. Det får være måte på. Men hun skal slippe å dra dit mer. Jeg står opp for henne ved å snakke med henne her, støtte henne i at hun ikke gjør noe feil, og at slike folk må man ikke bry seg med, ikke ved å lage drama og styre med foreldrene. 

Tipper dette folk som ikke tåler albuer på bordet, at en ikke kan takke nei til en eneste ting fordi en ikke liker, eller legge igjen en sopp om man ikke liker det. Grøss. 

Skrevet

Broren til mannen min smatter ikke med åpen munn, men gud så mye lyder han lager likevel. Vi kan være 6 personer rundt bordet og han kan sitte på motsatt ende enn meg, likevel kan jeg høre han tydelig og han overdøver alle andres tygging. Det er så ekkelt. Aner ikke hva han gjør, men deg høres ut som han dytter det rundt i munnen med tunga så mye som overhodet mulig. Jeg kan ikke fordra å spise med han, og jeg skjønner ikke at foreldrene hans aldri har sagt noe. Jeg klarer ikke å la vær å tenke at det er sånn datteren din er, hi, du bare merker det ikke selv. 

Anonymkode: 77486...4c7

Skrevet

skjønner de reagerer jeg, min skjønte det når det var 5 år, utrolig ekkelt

Anonymkode: 930f1...7ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Du blir altså kvalm av knasing av knekkebrød? Da er det vel du som har et problem? Men hvorfor blir dere så himla provosert av dette? Virker jo som de fleste her virkelig går inn for å prøve å overbevise meg om at jeg tar feil av hva slags lyder min datter lager. Det MÅ jo være slik at min datter lager uapetittelige lyder og mangler bordskikk. Det er liksom 0 % sjanse for at disse folka er sære og pripne (som mange av de som svarer her). 

Det er jo trist at de oppfører seg på en slik måte at jenta deres ikke får venner. Og det er jo merkelig at om min datter virkelig lager lyder utenfor mitt høreområde, at ingen av de andre hun spiser hos har kommentert det, aldri.  Da burde hun jo ha hørt det før hos noen andre? I bhg eller på skolen?

Knasing av knekkebrød? Er mat som knaser godlyder som viser at man koser seg? Eh...

Anonymkode: ccc03...91c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Broren til mannen min smatter ikke med åpen munn, men gud så mye lyder han lager likevel. Vi kan være 6 personer rundt bordet og han kan sitte på motsatt ende enn meg, likevel kan jeg høre han tydelig og han overdøver alle andres tygging. Det er så ekkelt. Aner ikke hva han gjør, men deg høres ut som han dytter det rundt i munnen med tunga så mye som overhodet mulig. Jeg kan ikke fordra å spise med han, og jeg skjønner ikke at foreldrene hans aldri har sagt noe. Jeg klarer ikke å la vær å tenke at det er sånn datteren din er, hi, du bare merker det ikke selv. 

Kanskje jeg er døv gitt, uten å ha merket det🤣🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Knasing av knekkebrød? Er mat som knaser godlyder som viser at man koser seg? Eh...

Anonymkode: ccc03...91c

Har du lest hva jeg skrev? Jeg synes det å høre på barna som knaser og tygger er koselig, merker de koser seg. Jeg fatter ikke hvordan så mange greier vri og vrenge på alt jeg skriver, men jeg har hvertfall kommet over all tvil om denne familien var sær. Mange i denne tråden har jo vist minst like mye særhet🥴

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Kanskje jeg er døv gitt, uten å ha merket det🤣🙈

Ikke døv, men du merker det bare ikke. Folk som er tungpustet merker ikke at hele rommet kan høre hvert åndedrag for de puster jo bare vanlig. De som snakker høyt skjønner ikke at de er bråkete for de prater som alle andre. Det samme er med de som tygger høylydt, de tygger jo bare vanlig som de alltid har gjort og merker ikke at de er annerledes. Jeg tror faktisk det kan være at enten er hele familien bråkete rundt bordet så dere merker det ikke selv, eller så er du så vant med datterens tyggelyder at det også høres normalt ut selvom du kanskje ikke bråker selv. Jeg biter negler, men legger ofte ikke merke til det selv, det er faktisk mulig å gå glipp av ting som er åpenlyst for andre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.4.2021 den 21.38):

Ikke døv, men du merker det bare ikke. Folk som er tungpustet merker ikke at hele rommet kan høre hvert åndedrag for de puster jo bare vanlig. De som snakker høyt skjønner ikke at de er bråkete for de prater som alle andre. Det samme er med de som tygger høylydt, de tygger jo bare vanlig som de alltid har gjort og merker ikke at de er annerledes. Jeg tror faktisk det kan være at enten er hele familien bråkete rundt bordet så dere merker det ikke selv, eller så er du så vant med datterens tyggelyder at det også høres normalt ut selvom du kanskje ikke bråker selv. Jeg biter negler, men legger ofte ikke merke til det selv, det er faktisk mulig å gå glipp av ting som er åpenlyst for andre.

Ja, du har såklart rett. Fant faktisk ut at vi er asiater i dag også hele gjengen. Har bare ikke lagt merke til det selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, du har såklart rett. Fant faktisk ut at vi er asiater i dag også hele gjengen. Har bare ikke lagt merke til det selv. 

Det blir jo mer og mer klart at det ikke (bare) er den andre familien som er rare her i denne saken...

Skrevet

Uansett om hun smattet litt eller ikke - man irretestetter ikke en "fremmed" unge flere ganger under ett måltid. Dette var første gang hun var der, så tenker at de hun var oss ikke har helt barnevennlige antenner...

Jeg kan fint si til ungene som ofte spiser her, at husk å svelge før du snakker, kan du prøve å smatte litt mindre o.l. Men - det er da unger som allerede er trygg på meg og oss, å hadde en unge ikke klart det hadde jeg ikke sagt det i streng tone flere ganger i plenum under middagen

Skrevet

Det blir jo mer og mer klart at det ikke (bare) er den andre familien som er rare her i denne saken...

Nei, det er tydelig. Her var det mye rart.

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

🤦‍♀️

Tror det er like greit at datteren din ikke vil besøke dem mer, så slipper de å forholde seg til deg. Snakk om å slite med forståelsen. Du gjør deg jo vanskelig med vilje fordi folk ikke er helt enig med deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

🤦‍♀️

Tror det er like greit at datteren din ikke vil besøke dem mer, så slipper de å forholde seg til deg. Snakk om å slite med forståelsen. Du gjør deg jo vanskelig med vilje fordi folk ikke er helt enig med deg.

Du skjønner ikke tull? Ja, hun skal få slippe å dra dit mer. Men synes synd på den jenta som bor der, som ikke får venner pga dette. 

Skrevet

Nei, det er tydelig. Her var det mye rart.

Det er to parter i denne saken. Den andre familien og dere. Det er ikke den andre familien som fremstår mest sprø her (siden du tydligvis må ha det inn med tskje). Du reagerer ikke normalt på tilbakemeldinger. Det er trist for barnet ditt som ikke får alminnelig oppdragelse i hjemmet. Da blir det fort flaut å besøke andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...