Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #26 Skrevet 9. april 2021 Hvis hun slikker seg rundt munn så det laget lyd, kan du regne med at hun lager unormalt mye lyd når hun spiser og mest sannsynlig gjør dere andre i familien det også. Anonymkode: 3a285...a0c
Elizabeth Skrevet 9. april 2021 #27 Skrevet 9. april 2021 (endret) Anonym bruker skrev (8 timer siden): Gutten min er snart 10 år å smatter mye enda :S Jeg snakker med han hver gang om dette,men det synker visst ikke inn. Anonymkode: e8ba1...aafakk Det var jo en bruker her som tidligere i uka skrev at hun hadde funnet seg en flott mann, men han smattet visst en del😅 Endret 9. april 2021 av Elizabeth Leif
Banderas Skrevet 9. april 2021 #28 Skrevet 9. april 2021 Har flere bekjente der både mor og far lager mye lyd når de spiser (de er også av typen som bruker tyggis på jobb og tygger med åpen munn innimellom hvis de er veldig konsentrert om noe), og barna lager masse ekkel lyd når de spiser. Foreldrene legger ikke merke til det - selv ikke når andre påpeker det. De sier som dere, hi, at "det ikke er noen her som lager unormalt mye lyd".
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #29 Skrevet 9. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da hadde jeg ikke fått studert hennes spising og hørt etter, det har jeg nå, flere måltider. Og hun lager veldig lite lyd. Anonymkode: 9a563...51d Kanskje hun har skjerpet seg etter at hun ble irettesatt da. Eller kanskje du har veldig høy toleranse for smattelyder. Anonymkode: 9ac19...fc5
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #30 Skrevet 9. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis hun slikker seg rundt munn så det laget lyd, kan du regne med at hun lager unormalt mye lyd når hun spiser og mest sannsynlig gjør dere andre i familien det også. Anonymkode: 3a285...a0c Kan regne med? Du tror ikke jeg hører det når hun spiser ved siden av meg? Hun spiser faktisk hjemme også🤣 I dag har hun hvertfall ikke smattet, men såklart, jeg bør vel regne med at hun smatter likevel. Prøv å slikk deg rundt munnen nå, hører du ikke noe lyd? Da må du skaffe høreapparat eller medisin mot munntørrhet😅 Anonymkode: 9a563...51d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #31 Skrevet 9. april 2021 Banderas skrev (52 minutter siden): Har flere bekjente der både mor og far lager mye lyd når de spiser (de er også av typen som bruker tyggis på jobb og tygger med åpen munn innimellom hvis de er veldig konsentrert om noe), og barna lager masse ekkel lyd når de spiser. Foreldrene legger ikke merke til det - selv ikke når andre påpeker det. De sier som dere, hi, at "det ikke er noen her som lager unormalt mye lyd". Tyggis lager jo ofte mye lyd, har en sånn på kontoret jeg og. Utrolig slitsomt. Hun er 60 år! Du tror vel jeg hører dårlig da? I dag har jeg lyttet og observert ved alle måltider og klager folk på det der, er det de som har problemer. Jeg hører jo OM noen lager mye lyd, men det bryr meg jo ikke. Bare på kontoret med den konstante tyggis slafsinga. Anonymkode: 9a563...51d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #32 Skrevet 9. april 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Kanskje hun har skjerpet seg etter at hun ble irettesatt da. Eller kanskje du har veldig høy toleranse for smattelyder. Anonymkode: 9ac19...fc5 Høy toleranse vet jeg jo at jeg har. Men det utelukker jo ikke at jeg hører lydene om jeg lytter da, og det har jeg prøvd i dag. Hun spiser ikke noe annerledes nå enn før. Anonymkode: 9a563...51d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #33 Skrevet 9. april 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Høy toleranse vet jeg jo at jeg har. Men det utelukker jo ikke at jeg hører lydene om jeg lytter da, og det har jeg prøvd i dag. Hun spiser ikke noe annerledes nå enn før. Anonymkode: 9a563...51d Hvordan vet du at hun ikke spiser annerledes nå enn før dersom du aldri har hørt etter tidligere? Anonymkode: 9ac19...fc5
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #34 Skrevet 9. april 2021 Smatting er vel de lydene som kommer om man ikke holder munnen lukket mens man tygger. Ikke nødvendigvis at man har munnen helt åpen gjennom hele tyggingen, men at den åpnes innimellom. Og nei, det er vanligvis ikke lov her i huset. Men jeg synes egentlig det er irrelevant om hun smattet eller ikke - det er helt utrolig sært å irettesette et barn som er på besøk for første gang pga noe som er så lite viktig. Altså jeg synes det er viktig å lære mine barn å ikke smatte, men å høre litt smatting gjennom ett måltid av et barn på besøk tåler vi. Det er viktigere at besøket trives. Selv kan jeg si fra til barn som har vært her mye og er trygge på oss, men selv da blir jeg ikke "streng" pga noe sånt, men minner vennlig om det. Å irettesette andres barn strengt gjør jeg hvis de er slemme med andre (med vilje) og ikke hører etter når jeg snakker vennlig til dem. Eller går i skapet og forsyner seg med godteri selv om jeg har sagt nei flere ganger. Smatting er ingenting liksom... Anonymkode: c5cb5...dcc
the amazing spidermamma Skrevet 9. april 2021 #35 Skrevet 9. april 2021 Men - slikker seg rundt munnen? Hva med å bruke serviett eller tørkepapir?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #36 Skrevet 9. april 2021 Huff, sånne ting ville jeg aldri ha sagt til et barn på besøk, spesielt ikke et barn vi ikke kjenner særlig godt. Enig i at smatting ikke er så fint å høre på, men det er ingen forbrytelse og de er bare 7 år. Jeg er ikke redd for å snakke til andres barn når de er hos meg, jeg sier fra når det trengs. Men jeg gjør det på en ordentlig måte, barnet skal ikke føle seg uthengt eller dårlig behandlet. Og slike ubetydelige småting som smatting overlater jeg til foreldrene å lære barna, det er ikke så viktig at jeg må ta det der og da. Anonymkode: 94e29...01d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #37 Skrevet 9. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kanskje hun har skjerpet seg etter at hun ble irettesatt da. Eller kanskje du har veldig høy toleranse for smattelyder. Anonymkode: 9ac19...fc5 Dette tenker jeg også. Kan jo hende at du som mor ikke ser/hører det. Men vær åpen om at andre synes det smattes. Uansett synes jeg ikke at de burde være så strenge mot din datter. Ganske spesielt å komme med tilsnakk første gangen hun er der. ❤️ Så jeg synes de foreldrene har dårlig folkeskikk. Men vær åpen for at det kan hende hun smattet ved bordet. Men likevel går hun bare i 1.klasse. Jeg hadde ikke giddi å kommentert det. Anonymkode: 32bb5...47e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #38 Skrevet 9. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dette tenker jeg også. Hi Kan jo hende at du som mor ikke ser/hører det. Men vær åpen om at andre synes det smattes. Uansett synes jeg ikke at de burde være så strenge mot din datter. Ganske spesielt å komme med tilsnakk første gangen hun er der. ❤️ Så jeg synes de foreldrene har dårlig folkeskikk. Men vær åpen for at det kan hende hun smattet ved bordet. Men likevel går hun bare i 1.klasse. Jeg hadde ikke giddi å kommentert det. Anonymkode: 32bb5...47e Anonymkode: 32bb5...47e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #39 Skrevet 10. april 2021 For noen ufine mennesker det er her på forumet. Som med vitende vilje faktisk vil sette ett nesten ukjent barn i forlegenhet og gjøre det mistilpass på dette viset. Dette barnets uvane (hvis hun faktisk smatter) er ikke til fare verken for henne selv, mennesker og dyr rundt henne eller det materielle. Men, like fullt menes det at det er på sin plass å irettesette henne. Hva hvis jeg ikke liker måten ditt barn prater på hvis det lesper eller har en talefeil? Hvis jeg ikke liker at barnet ditt ikke retter seg skikkelig opp (er litt hengslete)? Hvis jeg ikke liker håndskriften til barnet ditt (hvis det gjør lekser her) eller synest historien han skriver ikke holder høy nok kvalitet? Kan jeg irettesette da? Skjerpings!!! Men, irettesetter ikke andres barn før det er fare for skade på mennesker, dyr eller materialer. Og hvis barnet er slemt/ufint. Anonymkode: 7fc59...49f
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #40 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): For noen ufine mennesker det er her på forumet. Som med vitende vilje faktisk vil sette ett nesten ukjent barn i forlegenhet og gjøre det mistilpass på dette viset. Dette barnets uvane (hvis hun faktisk smatter) er ikke til fare verken for henne selv, mennesker og dyr rundt henne eller det materielle. Men, like fullt menes det at det er på sin plass å irettesette henne. Hva hvis jeg ikke liker måten ditt barn prater på hvis det lesper eller har en talefeil? Hvis jeg ikke liker at barnet ditt ikke retter seg skikkelig opp (er litt hengslete)? Hvis jeg ikke liker håndskriften til barnet ditt (hvis det gjør lekser her) eller synest historien han skriver ikke holder høy nok kvalitet? Kan jeg irettesette da? Skjerpings!!! Men, irettesetter ikke andres barn før det er fare for skade på mennesker, dyr eller materialer. Og hvis barnet er slemt/ufint. Anonymkode: 7fc59...49f De færreste i denne tråden har vel sagt at de ville irettesatt barnet? Tvert imot har vi sagt at våre barn ikke får smatte, at vi synes HI bør lære jenta bordskikk, men at vi ikke ville kommentert dette til besøket. Anonymkode: 9ac19...fc5
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #41 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): De færreste i denne tråden har vel sagt at de ville irettesatt barnet? Tvert imot har vi sagt at våre barn ikke får smatte, at vi synes HI bør lære jenta bordskikk, men at vi ikke ville kommentert dette til besøket. Anonymkode: 9ac19...fc5 Hun har bordskikk. Og hun smatter ikke. Nå har jeg observert en dag til. Hvis folk henger seg opp i det som er av lyd når hun spiser, er de ikke helt gode. Søsknene smatter heller ikke, men lillebror har smell i kjeven hørte jeg. Anonymkode: 9a563...51d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #42 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (På 9.4.2021 den 17.59): Jaja, du får tro hva du vil. Men hadde hun virkelig smattet hadde jeg da vitterlig ikke trengt å opprette en tråd her inne for å høre synspunkter på dette, da hadde jeg jo skjønt hvorfor hun fikk kjeft. Eller, å kjefte på besøkende slik synes jeg uansett er feil da, smatting eller ikke. Men. tror de er spesielle i det huset der, de kjefter nok mye for mye. Jenta deres går alene og har ingen venner, jenta mi sier de ikke vil på besøk til henne. Derfor ble jeg glad da min jente og hun ble venner, men nå vil jo heller ikke min jente på besøk til henne mer. Anonymkode: 9a563...51d Snakk om å tirre løvemammaen. Det er jo ikke vanlig å lage ‘spiselyder’ om man ikke spiser noe sprøtt? Lukker man munnen når man tygger så kommer det jo ingen lyd ut. At du snur dette og begynner å kritisere dem hun var på besøk hos, vel, det forteller oss vel egentlig mest om deg. Anonymkode: 47254...f86
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #43 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Kan regne med? Du tror ikke jeg hører det når hun spiser ved siden av meg? Hun spiser faktisk hjemme også🤣 I dag har hun hvertfall ikke smattet, men såklart, jeg bør vel regne med at hun smatter likevel. Prøv å slikk deg rundt munnen nå, hører du ikke noe lyd? Da må du skaffe høreapparat eller medisin mot munntørrhet😅 Anonymkode: 9a563...51d Nå har jeg slikket meg om munnen og det lager da ikke lyd? Forøvrig så lærer jeg barna å bruke servietten, å stadig slikke seg på leppene er da en uting? Anonymkode: 47254...f86
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #44 Skrevet 10. april 2021 Det er ikke vanlig å slikke seg rundt munnen når man spiser altså. Anonymkode: 9ac19...fc5
prekæs Skrevet 10. april 2021 #45 Skrevet 10. april 2021 Uavhengig av smatting. Hvis disse foreldrene oppfører seg slik mot sitt eget barns små gjester, er de i ferd med å ødelegge for eget barn. Min unge hadde fått tillatelse til å takke nei neste gang hun ble invitert dit. Bære seg for småting mot en gjest, uavhengig av alder er ikke normalt.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #46 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Snakk om å tirre løvemammaen. Det er jo ikke vanlig å lage ‘spiselyder’ om man ikke spiser noe sprøtt? Lukker man munnen når man tygger så kommer det jo ingen lyd ut. At du snur dette og begynner å kritisere dem hun var på besøk hos, vel, det forteller oss vel egentlig mest om deg. Anonymkode: 47254...f86 Hehe, jo, det kommer virkelig lyder uansett. Det skjer jo ting inne i munnen, man tygger jo og snur rundt på maten der inne, det lager lyd. Ja, jeg kritiserer dem, de må jo være ekstremt strenge når de kjefter ned en besøkende jente første gang hun er der. Uansett om hun hadde smattet er jo det rimelig drøyt. Men skjønner jo at det er mange slike folk ut fra denne tråden. Anonymkode: 9a563...51d
Banderas Skrevet 10. april 2021 #47 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hehe, jo, det kommer virkelig lyder uansett. Det skjer jo ting inne i munnen, man tygger jo og snur rundt på maten der inne, det lager lyd. Ja, jeg kritiserer dem, de må jo være ekstremt strenge når de kjefter ned en besøkende jente første gang hun er der. Uansett om hun hadde smattet er jo det rimelig drøyt. Men skjønner jo at det er mange slike folk ut fra denne tråden. Anonymkode: 9a563...51d Nå har det plutselig blitt at de "kjeftet henne ned". Først var det at de hadde korrigert henne. Kanskje du skal innse at hun spiser med lyder som er plagsomme for andre? Hvis man tar normal mengde mat av gangen, er det ikke nødvendig å lage industriell kjøttkvern inni munnen altså. Med det sagt; jeg hadde ikke korrigert nye besøkende barn selv altså. Men jeg hadde trolig ikke invitert dem på mat igjen heller.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #48 Skrevet 10. april 2021 Banderas skrev (1 minutt siden): Nå har det plutselig blitt at de "kjeftet henne ned". Først var det at de hadde korrigert henne. Kanskje du skal innse at hun spiser med lyder som er plagsomme for andre? Hvis man tar normal mengde mat av gangen, er det ikke nødvendig å lage industriell kjøttkvern inni munnen altså. Med det sagt; jeg hadde ikke korrigert nye besøkende barn selv altså. Men jeg hadde trolig ikke invitert dem på mat igjen heller. Det var da slik hun følte det ja, hun var jo veldig lei seg. De hadde vært veldig strenge. Altså, jeg kan jo ikke innse noe som ikke er sant bare fordi dere mener at hun smatter? Hun gjør jo ikke det. Er det virkelig helt utenkelig at denne familien er sære og kjefter på noen som egentlig ikke lager mer lyd enn normalt? Dere mener jeg lager en tråd for å lyve om dette heller enn at problemet er hos dem? Hvorfor skulle jeg gjøre det? Anonymkode: 9a563...51d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #49 Skrevet 10. april 2021 Banderas skrev (4 minutter siden): Nå har det plutselig blitt at de "kjeftet henne ned". Først var det at de hadde korrigert henne. Kanskje du skal innse at hun spiser med lyder som er plagsomme for andre? Hvis man tar normal mengde mat av gangen, er det ikke nødvendig å lage industriell kjøttkvern inni munnen altså. Med det sagt; jeg hadde ikke korrigert nye besøkende barn selv altså. Men jeg hadde trolig ikke invitert dem på mat igjen heller. Og, hvis de lydene hun lager faktisk er plagsomme for andre, er det virkelig DEM som har et problem. Anonymkode: 9a563...51d
Banderas Skrevet 10. april 2021 #50 Skrevet 10. april 2021 (endret) Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det var da slik hun følte det ja, hun var jo veldig lei seg. De hadde vært veldig strenge. Altså, jeg kan jo ikke innse noe som ikke er sant bare fordi dere mener at hun smatter? Hun gjør jo ikke det. Er det virkelig helt utenkelig at denne familien er sære og kjefter på noen som egentlig ikke lager mer lyd enn normalt? Dere mener jeg lager en tråd for å lyve om dette heller enn at problemet er hos dem? Hvorfor skulle jeg gjøre det? Anonymkode: 9a563...51d Jeg svarer bare på det du skriver. Du snakker om å sleike seg rundt munnen, og at det er "koselig å lage spiselyder for det er som koselyder i ørene på barnets mor". Fakta er også at andre (som har hørt henne, og som ikke er hennes mor), har påpekt at hun lager upassende lyder. OM hun smatter, slafser og har en uapetittelig væremåte ved bordet eller ikke, kan jeg naturligvis ikke mene noe om, men slik du legger det frem, spesielt hvordan du beskriver disse lydene som "koselyder", gjør at jeg tenker at det er lyder som for alle andre enn de med biologisk tilknytning og morsfølelse, er uapetittelige. Endret 10. april 2021 av Banderas skrivefeil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå