Anonym bruker Skrevet 4. april 2021 #51 Skrevet 4. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, ikke nødvendig vis. Ikke hvis vedkommende jobbet deltid. Anonymkode: a007d...072 Derfor vil normalt sett arbeidsgiver være den som avgjør hvem som settes inn som vikar ved ferieavvikling og ikke den som skal ha ferie. For arbeidsgiver er den som har oversikt over hvor mye den enkelte har jobbet, også deltidsansatte. Og kan dermed begrense overtidsbruken med å fordele denne ryper vakter til de som ikke har jobbet 100% den gjeldende måneden. Anonymkode: 4a013...ec5
Anonym bruker Skrevet 4. april 2021 #52 Skrevet 4. april 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Derfor vil normalt sett arbeidsgiver være den som avgjør hvem som settes inn som vikar ved ferieavvikling og ikke den som skal ha ferie. For arbeidsgiver er den som har oversikt over hvor mye den enkelte har jobbet, også deltidsansatte. Og kan dermed begrense overtidsbruken med å fordele denne ryper vakter til de som ikke har jobbet 100% den gjeldende måneden. Anonymkode: 4a013...ec5 Jeg ser at overtid er en faktor, men problemet er nesten like stort ved andre vaktbytter. Kravet til pauser mellom vakter, maks antall timer i uka osv er det samme uavhenig av om noen bytter internt eller det er ferieavløsni g. Anonymkode: a007d...072
Anonym bruker Skrevet 4. april 2021 #53 Skrevet 4. april 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg ser at overtid er en faktor, men problemet er nesten like stort ved andre vaktbytter. Kravet til pauser mellom vakter, maks antall timer i uka osv er det samme uavhenig av om noen bytter internt eller det er ferieavløsni g. Anonymkode: a007d...072 Derfor spør man først arbeidsgiver om tillatelse til vaktbytte. Anonymkode: 4a013...ec5
Anonym bruker Skrevet 4. april 2021 #54 Skrevet 4. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Derfor spør man først arbeidsgiver om tillatelse til vaktbytte. Anonymkode: 4a013...ec5 Ja, men det blir jo akkurat det samme om du tar det som ferie. Anonymkode: a007d...072
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #55 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Men hva gjør dere med dem som ber om å få bruke en feriedag "i morgen"? Sier dere konsekvent nei? Anonymkode: a007d...072 Det er svært sjeldent noen får bruke feriedag «i morgen» altså. Hvis det ikke er snakk om helt spesielle omstendigheter. På en travel avdeling må man følge opp vaktene sine, og ferie må søkes om med en viss forvarsel. Det gjelder jo for spist de aller fleste jobber. Når det er sagt, er det ikke vi i HR som godkjenner verken ferie eller jaktbytte. Det er det leder som gjør. Anonymkode: 5c59a...373
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #56 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ja, men det blir jo akkurat det samme om du tar det som ferie. Anonymkode: a007d...072 Det er akkurat det det ikke er. Får du innvilget ferie kan du reise bort. Da er det arbeidsgivers ansvar hvis vikaren ikke møter for du har fri. Bytter du vakt, så er det fortsatt din vakt, og det er ditt ansvar hvis vedkommende du har byttet med kan møte. Anonymkode: 4a013...ec5
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #57 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Det er akkurat det det ikke er. Får du innvilget ferie kan du reise bort. Da er det arbeidsgivers ansvar hvis vikaren ikke møter for du har fri. Bytter du vakt, så er det fortsatt din vakt, og det er ditt ansvar hvis vedkommende du har byttet med kan møte. Anonymkode: 4a013...ec5 Jeg mener at i praksis ble det likt. Jeg forstår at det blir en forskjell i prinsipp, men i praksiss rakk de jo uansett ikke å føre fraværet som hverken det ene eller det andre før det var slutt. Anonymkode: a007d...072
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #58 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg mener at i praksis ble det likt. Jeg forstår at det blir en forskjell i prinsipp, men i praksiss rakk de jo uansett ikke å føre fraværet som hverken det ene eller det andre før det var slutt. Anonymkode: a007d...072 Og det må du gjerne mene 😊 Anonymkode: 4a013...ec5
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #59 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Og det må du gjerne mene 😊 Anonymkode: 4a013...ec5 👍 Anonymkode: a007d...072
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå