Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #51 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ordenselev i klassen kunne for eksempel hatt den oppgaven. Anonymkode: 05b13...329 Unnskyld at jeg sier det, men nå lo jeg. Klasserom er én ting, hva med fellesarealer, toaletter (ikke minst!), kantine, kantinekjøkken, kontorer osv. Anonymkode: 17f6a...4cc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #52 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Unnskyld at jeg sier det, men nå lo jeg. Klasserom er én ting, hva med fellesarealer, toaletter (ikke minst!), kantine, kantinekjøkken, kontorer osv. Anonymkode: 17f6a...4cc Hvis det er krise, som atcalternativet er at skolen stenges, ser jeg ikke problemet med at lærere, rektor og andre ansatte vasker sine egne kontorer og elevene må vaske resten på omgang. Det er ikke vanskelig. Gi elever som ikke gjør sin jobb nedsatt karakter eller utvisning og ansatte som ikke gjør sitt redusert lønn. Det er klart best å ha egne folk til å vaske, men på en skole er det mulig å klarexseg uten en stund, hvis man ikke føler seg for fin for den typen jobber. Anonymkode: 05b13...329
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #53 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Pfffft. Fort gjort å vaske over og tømme søppel. Det klarer alle. Anonymkode: f1618...d88 Men på skoler er det et krav om NS-INSTA800- nivå 4 på renholdet. Hvem skal sørge for at det etterleves? Anonymkode: e68d2...1df
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #54 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvis det er krise, som atcalternativet er at skolen stenges, ser jeg ikke problemet med at lærere, rektor og andre ansatte vasker sine egne kontorer og elevene må vaske resten på omgang. Det er ikke vanskelig. Gi elever som ikke gjør sin jobb nedsatt karakter eller utvisning og ansatte som ikke gjør sitt redusert lønn. Det er klart best å ha egne folk til å vaske, men på en skole er det mulig å klarexseg uten en stund, hvis man ikke føler seg for fin for den typen jobber. Anonymkode: 05b13...329 Kjære vene, du aner virkelig ikke hva du snakker om! Anonymkode: 17f6a...4cc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #55 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kjære vene, du aner virkelig ikke hva du snakker om! Anonymkode: 17f6a...4cc Jeg har vasket mange gulv i mitt liv og konstart at man kan lære mye selv i et klasserom med jordgulv. Det er ikke vanskelig å vaske etter seg selv. Hva skulle være problemet? Hva er det jeg ikke aner noe om? Anonymkode: 05b13...329
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #56 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men på skoler er det et krav om NS-INSTA800- nivå 4 på renholdet. Hvem skal sørge for at det etterleves? Anonymkode: e68d2...1df 🤣🤣 Anonymkode: f1618...d88
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #57 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har vasket mange gulv i mitt liv og konstart at man kan lære mye selv i et klasserom med jordgulv. Det er ikke vanskelig å vaske etter seg selv. Hva skulle være problemet? Hva er det jeg ikke aner noe om? Anonymkode: 05b13...329 Regler for renhold i skolen. Anonymkode: 17f6a...4cc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #58 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Regler for renhold i skolen. Anonymkode: 17f6a...4cc Hvorfor prøver du å få vasking til å virke som en spesiell greie? Alle kan vaske og tømme søppel. Anonymkode: f1618...d88
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #59 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men på skoler er det et krav om NS-INSTA800- nivå 4 på renholdet. Hvem skal sørge for at det etterleves? Anonymkode: e68d2...1df Det er sant. Derfor er ett krav til fagbrev når noen blir ansatt Anonymkode: 82f90...d17
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #60 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor prøver du å få vasking til å virke som en spesiell greie? Alle kan vaske og tømme søppel. Anonymkode: f1618...d88 Det spiller ingen rolle hva du mener. Krav er krav. En støvmåling med dust detector skal vise til maksimalt støvnivå på 0,2%. Det klarer ikke du hjemme en gang. De mennesker som tror renhold er renhold kan virkelig ikke ha mye intelligens. Men vi kan jo alle tenke som deg et øyeblikk. Barnepass er barnepass. Vi kan jo bare la noen elever fra SFO passe barn. Det er ikke så vanskelig. Lage et par brødskiver og lese ei bok lesing er lesing. Vi kan droppe lærere og så kan heller eldre elever hjelpe yngre med å lære å lese. Det er bare å slenge sammen noen bokstaver bygging er bygging. Vi kan egentlig bare droppe arkitekter og ingeniører og la tømrere gjøre hele jobben. Det er bare å slenge sammen noen planker og sørge for at de står i minst 20 år. Lov er lov. Vi trenger ikke advokater eller dommere. Lovdata forteller oss alt, så vi kan jo bare straffe oss selv og sette oss selv i fengsel når vi dreper litt og raner litt. Jeg skjønner at du seriøst mener at renhold er renhold, men om du hadde jobbet med dette, så ville du sett at renhold ikke er renhold. For eksempel et det slik at renhold i kommunene er ute på anbud. Så må man levere det renholdet anbudet krever for å kunne beholde jobben. Så er det forskjellige nivåprofiler og støvkrav som skal følges, og man kan miste jobben om de ikke overholdes. I din verden er det nok bare å «slenge over med ei fille», men for kommunene og renholdere er det ikke det Anonymkode: e68d2...1df
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #61 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det er sant. Derfor er ett krav til fagbrev når noen blir ansatt Anonymkode: 82f90...d17 Og insta-kurs for minst en av mellomledere og/eller renholdsoperatøren. Anonymkode: e68d2...1df
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #62 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Det spiller ingen rolle hva du mener. Krav er krav. En støvmåling med dust detector skal vise til maksimalt støvnivå på 0,2%. Det klarer ikke du hjemme en gang. De mennesker som tror renhold er renhold kan virkelig ikke ha mye intelligens. Men vi kan jo alle tenke som deg et øyeblikk. Barnepass er barnepass. Vi kan jo bare la noen elever fra SFO passe barn. Det er ikke så vanskelig. Lage et par brødskiver og lese ei bok lesing er lesing. Vi kan droppe lærere og så kan heller eldre elever hjelpe yngre med å lære å lese. Det er bare å slenge sammen noen bokstaver bygging er bygging. Vi kan egentlig bare droppe arkitekter og ingeniører og la tømrere gjøre hele jobben. Det er bare å slenge sammen noen planker og sørge for at de står i minst 20 år. Lov er lov. Vi trenger ikke advokater eller dommere. Lovdata forteller oss alt, så vi kan jo bare straffe oss selv og sette oss selv i fengsel når vi dreper litt og raner litt. Jeg skjønner at du seriøst mener at renhold er renhold, men om du hadde jobbet med dette, så ville du sett at renhold ikke er renhold. For eksempel et det slik at renhold i kommunene er ute på anbud. Så må man levere det renholdet anbudet krever for å kunne beholde jobben. Så er det forskjellige nivåprofiler og støvkrav som skal følges, og man kan miste jobben om de ikke overholdes. I din verden er det nok bare å «slenge over med ei fille», men for kommunene og renholdere er det ikke det Anonymkode: e68d2...1df Nå har ufaglærte passet barn i årtusner. Det er ingen heksekunst. Mange foreldre står for opplæringen av barna også. Det er bedre enn ingenting. Nå det siste året har det bært mye av det. De fleste jobber blir utført bedre og ikke minst mer effektivt av faglærte, men mye kan gjøres godt nok for en periode av andre. Selv om jobber er viktige, betyr ikke det at de nødvendig vis er så veldig vanskelige. Det er egentlig ikke nødvendig med skole eller papirer på alt. Anonymkode: 05b13...329
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #63 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det spiller ingen rolle hva du mener. Krav er krav. En støvmåling med dust detector skal vise til maksimalt støvnivå på 0,2%. Det klarer ikke du hjemme en gang. De mennesker som tror renhold er renhold kan virkelig ikke ha mye intelligens. Men vi kan jo alle tenke som deg et øyeblikk. Barnepass er barnepass. Vi kan jo bare la noen elever fra SFO passe barn. Det er ikke så vanskelig. Lage et par brødskiver og lese ei bok lesing er lesing. Vi kan droppe lærere og så kan heller eldre elever hjelpe yngre med å lære å lese. Det er bare å slenge sammen noen bokstaver bygging er bygging. Vi kan egentlig bare droppe arkitekter og ingeniører og la tømrere gjøre hele jobben. Det er bare å slenge sammen noen planker og sørge for at de står i minst 20 år. Lov er lov. Vi trenger ikke advokater eller dommere. Lovdata forteller oss alt, så vi kan jo bare straffe oss selv og sette oss selv i fengsel når vi dreper litt og raner litt. Jeg skjønner at du seriøst mener at renhold er renhold, men om du hadde jobbet med dette, så ville du sett at renhold ikke er renhold. For eksempel et det slik at renhold i kommunene er ute på anbud. Så må man levere det renholdet anbudet krever for å kunne beholde jobben. Så er det forskjellige nivåprofiler og støvkrav som skal følges, og man kan miste jobben om de ikke overholdes. I din verden er det nok bare å «slenge over med ei fille», men for kommunene og renholdere er det ikke det Anonymkode: e68d2...1df Har jobbet som renholder før jeg ble voksen og fikk utdannelse. Så jeg vet at det er lett. Anonymkode: f1618...d88
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #64 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har jobbet som renholder før jeg ble voksen og fikk utdannelse. Så jeg vet at det er lett. Anonymkode: f1618...d88 Ok. Du vet det er lett. Greit, vi lar den siden av saken ligge. Tror du, siden renhold er så lett, at vi andre ansatte, lærere, ledelse og service på en videregående skole får lov til å utføre renhold, slik at elevene kan være på skolen til tross for at renholderne ikke jobber? Anonymkode: 17f6a...4cc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #65 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har jobbet som renholder før jeg ble voksen og fikk utdannelse. Så jeg vet at det er lett. Anonymkode: f1618...d88 Men hva skal man kutte for at elever og lærere skal vaske? Du vet, det finnes et lovverk på antall undervisningstimer elevene skal ha i hvert fag og konkrete mål som skal nås. Eller kanskje du ikke vet... Nå er det for så vidt ganske tydelig at du er ute etter å fyre opp folk, så regner med du sitter og flirer for deg selv. God påske. Anonymkode: e0732...671
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #66 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Men hva skal man kutte for at elever og lærere skal vaske? Du vet, det finnes et lovverk på antall undervisningstimer elevene skal ha i hvert fag og konkrete mål som skal nås. Eller kanskje du ikke vet... Nå er det for så vidt ganske tydelig at du er ute etter å fyre opp folk, så regner med du sitter og flirer for deg selv. God påske. Anonymkode: e0732...671 Vi snakker her om det tilfellet der alternativet er at skolen stenger. Da ksn de kutte i omtrent hvilket som helst fag og resulatatet ville fortsatt bli bedte enn om skolen stengte. Anonymkode: 05b13...329
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #67 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Vi snakker her om det tilfellet der alternativet er at skolen stenger. Da ksn de kutte i omtrent hvilket som helst fag og resulatatet ville fortsatt bli bedte enn om skolen stengte. Anonymkode: 05b13...329 Gud hjelpe, nå må du slutte! Dette har du rett og slett ikke kunnskaper om. Anonymkode: 17f6a...4cc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #68 Skrevet 27. mars 2021 Synes hele opplegget er rart. Samfunnsfag legger grunnlaget for de ulike valgfagene innefor samfunnsvitenskapen og naturfag legger grunnlaget for de ulike valgfagene innenfor realfagene. Kroppsøving er jo rett inn i en av tre deler i overordnet del- folkehelse og livsmestring. Alt dette er jo viktig, spesielt for de som i en alder av 15/16 ikke helt vet hvilke fag de vil ha ennå. Geografi på videregående handler ikke lenger om land og hovedsteder, som noen nevner over, men om geografisk landskap, mineraler osv. Dette kan kanskje flettes inn i naturfag og samfunnsfag, eller er kanskje der de kan fjerne noe.. Håper på en god debatt rundt dette her og kanskje et fokus på hva man forventer at barn i 10. Klasse skal måtte ta av valg allerede i 15/16 års alder.. Anonymkode: 3520b...e19
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #69 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Nå har ufaglærte passet barn i årtusner. Det er ingen heksekunst. Mange foreldre står for opplæringen av barna også. Det er bedre enn ingenting. Nå det siste året har det bært mye av det. De fleste jobber blir utført bedre og ikke minst mer effektivt av faglærte, men mye kan gjøres godt nok for en periode av andre. Selv om jobber er viktige, betyr ikke det at de nødvendig vis er så veldig vanskelige. Det er egentlig ikke nødvendig med skole eller papirer på alt. Anonymkode: 05b13...329 Men pass og opplæring av barn får bedre resultat om noen er utdannet til det? For eksempel lærer de bort særskriving Anonymkode: e68d2...1df
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #70 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Har jobbet som renholder før jeg ble voksen og fikk utdannelse. Så jeg vet at det er lett. Anonymkode: f1618...d88 Antakelig gjorde du ikke den jobben renholdere gjør på skolene nå. Det kreves mye opplæring og mye kunnskap for å ivareta innemiljøet. Jeg har lært å sette stor pris på det renholdere gjør av arbeid. De får alt for lite skryt for den jobben de gjør. Det er forresten regnet som samfunnskritisk yrke, så de er regner som mye viktigere enn mange andre yrker som krever årevis med utdanning Anonymkode: e68d2...1df
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #71 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Men pass og opplæring av barn får bedre resultat om noen er utdannet til det? For eksempel lærer de bort særskriving Anonymkode: e68d2...1df Det var snakk om hva som kunne gjøres i et nødsfall, ikke om den beste løsningen. Anonymkode: 05b13...329
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #72 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Antakelig gjorde du ikke den jobben renholdere gjør på skolene nå. Det kreves mye opplæring og mye kunnskap for å ivareta innemiljøet. Jeg har lært å sette stor pris på det renholdere gjør av arbeid. De får alt for lite skryt for den jobben de gjør. Det er forresten regnet som samfunnskritisk yrke, så de er regner som mye viktigere enn mange andre yrker som krever årevis med utdanning Anonymkode: e68d2...1df At en oppgave er viktig betyr ikke at den er vanskelig. Anonymkode: 05b13...329
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #73 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): At en oppgave er viktig betyr ikke at den er vanskelig. Anonymkode: 05b13...329 Det er ikke oppgaven som er viktig, men menneskene som utfører den etter alle krav for at inneklima skal være etter kravene Anonymkode: e68d2...1df
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #74 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det var snakk om hva som kunne gjøres i et nødsfall, ikke om den beste løsningen. Anonymkode: 05b13...329 Den beste løsningen er neppe å la barn ta seg av renhold og miste undervisning Anonymkode: e68d2...1df
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #75 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): At en oppgave er viktig betyr ikke at den er vanskelig. Anonymkode: 05b13...329 Du er virkelig en sjarmør 🤣🤣 Anonymkode: 82f90...d17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå