Gå til innhold

Transfobisk om jeg ikke tenner på transmenn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg er transfobisk. Jeg er også redd for tvillinger, folk som bare smiler med lukket munn og de aller fleste med veldig lys stemme. 

Anonymkode: 57d1c...5ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det at du adri har falt for en trans gjør deg ikke transfobisk, men hvis du helt avskriver muligheten vil jeg si du nærmer deg.

Anonymkode: ec746...47c

Skal ikke være lett. Når man nettopp (sånn i historisk perspektiv) har begynt å føle seg akseptert som lesbisk, så blir man stemplet som heterofobisk fordi man ikke tenner på menn at all. I følge din logikk, i hvert fall? Kan jeg bare få ha preferansene mine i fred uten st noen skal måtte mene så jævlig mye?

Anonymkode: c4ae6...9e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du har i hvertfall sterke fordommer.

Det er jo ekstremt fordomsfullt å kalle heterofile som kun tenner på motsatt (biologisk!) kjønn for fordomsfulle.

Heterofile kvinner som kun tenner på biologisk fødte menn fortjener aksept og respekt for sine tenningsmønstre og sin seksualitet på lik linje som alle andre.

Anonymkode: 90f12...35b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er jo ekstremt fordomsfullt å kalle heterofile som kun tenner på motsatt (biologisk!) kjønn for fordomsfulle.

Heterofile kvinner som kun tenner på biologisk fødte menn fortjener aksept og respekt for sine tenningsmønstre og sin seksualitet på lik linje som alle andre.

Dette. Jeg blir også litt provosert når transpersoner kaller meg cis-kvinne. Jeg er ikke cis, jeg er bare kvinne. 

Anonymkode: 775b8...d16

Skrevet

Alle med annen legning enn hetero (LGBTQIA++) skal være med i betegnelsen og respekteres uansett hvilken legning de har og hva de tenner på, men vi som er hetero skal latterliggjøres fordi vi har "feil legning" hvis vi ikke tenner på transmenn/-kvinner? Det henger jo ikke på greip. Super straight er en betegnelse som brukes av nynazister og QAnon.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Man vet jo ikke hvilket biologisk kjørr noen hadde før de forteller det. Hvordan kan du da være sikker på at du ikke kunne tenne på en biologisk født kvinne, nå mann?

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Man vet jo ikke hvilket biologisk kjørr noen hadde før de forteller det. Hvordan kan du da være sikker på at du ikke kunne tenne på en biologisk født kvinne, nå mann?

Det vet man alltid.

Anonymkode: 12ec0...245

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Altså, når man har operert seg nedentil fra kvinne til mann, så er det umulig å ikke se det. 

Skrevet

Altså, når man har operert seg nedentil fra kvinne til mann, så er det umulig å ikke se det. 

Man ser jo ikke vedkommendes kjønn før man ikke det hele tatt har følt på en kjemi (eller mangel på sådan.)

Anonymkode: 628fc...3c5

Skrevet

Tenner du ikke på en mann før du har sett ham naken?

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Man ser jo ikke vedkommendes kjønn før man ikke det hele tatt har følt på en kjemi (eller mangel på sådan.)

Enig. Men sex er for meg en veldig viktig del av forholdet. Hvis sexbiten ikke fungerer, vil det ikke være et forhold for meg. Jeg har allerede vært i et forhold med en aseksuell mann, og det var jævlig, selv om kjemien og følelsene var tilstede. Kos i sofaen, turer og TV-titting sammen på kveldene er ikke nok for et langvarig forhold.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tenner du ikke på en mann før du har sett ham naken?

Det er ikke det jeg sier. Jeg kan tenne på en mann før jeg ser ham naken, men med en gang klærne faller og man ser at penisen er kunstig, vil nok tenningen for min del skru seg av. På samme måte som jeg aldri hadde orket å være i et forhold med en som hadde mikropenis (da snakker vi om de svært få som nesten ikke har penis i det hele tatt). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Nei, man er bare realistisk. Er man hetero faller man ikke for sitt eget kjønn.

Anonymkode: 7f782...928

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det at du adri har falt for en trans gjør deg ikke transfobisk, men hvis du helt avskriver muligheten vil jeg si du nærmer deg.

Seksuelle preferanser er ikke det samme som fordommer,  altså! Det har vært utkjempet betydelig frihetskamp for at vi skal kunne følge våre individuelle seksuelle preferanser. Å mene noe om hva andre MÅ være åpne for seksuelt er grenseløst, og et overtramp. Jeg for min del tenner på både menn og kvinner (på helt ulike måter). Jeg tenner på menn i egenskap av menn, og på kvinner i egenskap av kvinner. Biologisk kjønn er en sentral del av pakka. Med fare for å bli eksplisitt: Jeg tenner (ved siden av de mer romantiske aspektene) på mennesker og kjønnsorganer som har sine biologisk naturlige lukter og funksjoner. Transfolk står ikke på menyen, sånn er det bare. Det er ikke en fordom, det er en (ganske vanlig) preferanse.

Anonymkode: 3452d...ad3

Skrevet

Det er ikke det jeg sier. Jeg kan tenne på en mann før jeg ser ham naken, men med en gang klærne faller og man ser at penisen er kunstig, vil nok tenningen for min del skru seg av. På samme måte som jeg aldri hadde orket å være i et forhold med en som hadde mikropenis (da snakker vi om de svært få som nesten ikke har penis i det hele tatt). 

Da kunne du jo tenne på en trans. Du regner med at du vil miste tenningen igjen hvis penisen viste seg ikke å være "ekte" eller hvis den var for liten.  Hva med en mann som er født med mikropenis og har fått laget den større? Det er også en "falsk" penis.

Du tror ting en transpersom ikke kan tenne deg, men du vet det ikke av erfarong. Det er jo åha fordommer. Mange fordommer stemmer, men inntill vi har bevis eller erfaring er det fordommer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Da kunne du jo tenne på en trans. Du regner med at du vil miste tenningen igjen hvis penisen viste seg ikke å være "ekte" eller hvis den var for liten.  Hva med en mann som er født med mikropenis og har fått laget den større? Det er også en "falsk" penis.

Du tror ting en transpersom ikke kan tenne deg, men du vet det ikke av erfarong. Det er jo åha fordommer. Mange fordommer stemmer, men inntill vi har bevis eller erfaring er det fordommer.

Det seksuelle området er jo drevet av noe som heter "lyst", da. Hvis folk ikke har lyst kan du bare drite i å prakke på dem "bevis" eller "erfaring". Du resonnerer på samme måte som heterofile incel-menn som er sure på kvinner fordi de ikke får seg noe. Dessverre er seksuallivet litt nådeløst. Begge parter må ha lyst om det skal bli noe, og sånn må det nesten være. Ingen får mer lyst av å bli mast på om å endre sine preferanser. Dette er et intimt område, og slik masing blir fort utpressing.

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Seksuelle preferanser er ikke det samme som fordommer,  altså! Det har vært utkjempet betydelig frihetskamp for at vi skal kunne følge våre individuelle seksuelle preferanser. Å mene noe om hva andre MÅ være åpne for seksuelt er grenseløst, og et overtramp. Jeg for min del tenner på både menn og kvinner (på helt ulike måter). Jeg tenner på menn i egenskap av menn, og på kvinner i egenskap av kvinner. Biologisk kjønn er en sentral del av pakka. Med fare for å bli eksplisitt: Jeg tenner (ved siden av de mer romantiske aspektene) på mennesker og kjønnsorganer som har sine biologisk naturlige lukter og funksjoner. Transfolk står ikke på menyen, sånn er det bare. Det er ikke en fordom, det er en (ganske vanlig) preferanse.

Både oppererte menn og kvinner kan få seksuelt fungerende kjønnsorganer og jeg har ikke hørt at de lukter annerledes.

Jeg mener ikke at du skal eller bør prøve sex med noen som er trans. Det er helt opp til deg hvem du vil ligge med,  men hvis du utelukker en gruppe fordi du regner med at de ikke kan gi deg tilfredsstillelse, eller hva nå grunnen er, så er jo det å ha fordommer mot gruppen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hvordan er dette fordommer? Jeg sier jo at jeg ikke tenner på transpersoner. Jeg tenner heller ikke på utro folk eller folk som er mye eldre. Hvis en mann lyver på alderen eller fremstiller seg som biologisk mann, eller som evig trofast, har jo min eventuelle tenning blitt basert på feil preferanser. I tillegg så blir hele greia basert på løgn, og det er svært dårlig utgangspunkt for et forhold. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Både oppererte menn og kvinner kan få seksuelt fungerende kjønnsorganer og jeg har ikke hørt at de lukter annerledes.

Jeg mener ikke at du skal eller bør prøve sex med noen som er trans. Det er helt opp til deg hvem du vil ligge med,  men hvis du utelukker en gruppe fordi du regner med at de ikke kan gi deg tilfredsstillelse, eller hva nå grunnen er, så er jo det å ha fordommer mot gruppen. 

Anonymkode: 

Jeg utelukker mange - både grupper og individer - ikke bare transfolk. Men jo: Det er forskjell på et naturlig, medfødt kjønnsorgan og et operert. Både lukter og funksjoner henger sammen med naturlig biologi og reproduksjon. Det er sikkert mulig å gjøre opererte kjønnsorganer både visuelt og funksjonelt bedre enn før, men det er ikke det samme. Slik som silikonpupper ikke er det samme som naturlige pupper. Andre grupper som jeg for min del utelukker: Alle kvinner med silikonpupper (har prøvd, og det var turn-off) eller som har gjort andre større operasjoner, menn som har operert penis for å få den større. Og lista fortsetter, men folk er forskjellige og noen liker sikkert disse tingene. Ingen kan styre andres preferanser, man får det bedre hvis man dropper å prøve.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Mener du at menn som ikke tenner på silikonpupper eller veldig opererte damer, har masse fordommer? Jeg synes silikonbryst er stygt, og arrene under brystene etter slik operasjon er stygge. Hvis jeg var mann, ville jeg mest sannsynlig ha avskrevet damer som hadde arr etter silikon. Jeg synes også det er mye penere med litt deigmage enn svært arr etter bukplastikk, så jeg hadde valgt bort damer med slik 1 meter langt arr, og heller valgt ei med litt kosemage og løsskinn. 

Hvorfor er det OK for menn å si at de ønsker seg naturlige ikke-opererte damer, mens det ikke er OK for damer å si at de ikke ønsker seg en gjennomoperert person som har skiftet kjønn?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mener du at menn som ikke tenner på silikonpupper eller veldig opererte damer, har masse fordommer? Jeg synes silikonbryst er stygt, og arrene under brystene etter slik operasjon er stygge. Hvis jeg var mann, ville jeg mest sannsynlig ha avskrevet damer som hadde arr etter silikon. Jeg synes også det er mye penere med litt deigmage enn svært arr etter bukplastikk, så jeg hadde valgt bort damer med slik 1 meter langt arr, og heller valgt ei med litt kosemage og løsskinn. 

Hvorfor er det OK for menn å si at de ønsker seg naturlige ikke-opererte damer, mens det ikke er OK for damer å si at de ikke ønsker seg en gjennomoperert person som har skiftet kjønn?

Steike for noen tjukke damer du kjenner som har 1 meter langt arr! To meter rundt magen er nemlig svært helseskadelig.

Greit å vite at du hadde valgt meg vekk fordi jeg hadde fysiske utfordringer og dermed fikk en bukplastikk dekket av staten. Jeg hadde nok ikke ønsket en kjæreste med slike tanker heller, så det passer jo fint🤷🏼‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Steike for noen tjukke damer du kjenner som har 1 meter langt arr! To meter rundt magen er nemlig svært helseskadelig.

Greit å vite at du hadde valgt meg vekk fordi jeg hadde fysiske utfordringer og dermed fikk en bukplastikk dekket av staten. Jeg hadde nok ikke ønsket en kjæreste med slike tanker heller, så det passer jo fint🤷🏼‍♀️

Jeg snakker ikke om fysiske utfordringer, jeg snakker om alle damer som velger å ta bort litt løsskinn etter fødslene og får et stort stygt arr i stedet. Det samme med silikonpupper, som kun er nødvendig når man har mistet et bryst etter brystkreft og lignende. De aller aller fleste tar silikon for å få fjongere pupper. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg snakker ikke om fysiske utfordringer, jeg snakker om alle damer som velger å ta bort litt løsskinn etter fødslene og får et stort stygt arr i stedet. Det samme med silikonpupper, som kun er nødvendig når man har mistet et bryst etter brystkreft og lignende. De aller aller fleste tar silikon for å få fjongere pupper. 

Men du vet jo ikke årsaken til bukplastikken kun av å se på lengden på arret. Det vil være relativt likt helt uavhengig av grunnen. Det var derfor jeg reagerte, det er en rar ting å velge vekk en potensiell partner for.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, det er jo bare de som er "spesielle" som fortjener aksept og respekt. Vi vanlige kjedelige er bare fordomsfulle og trangsynte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men du vet jo ikke årsaken til bukplastikken kun av å se på lengden på arret. Det vil være relativt likt helt uavhengig av grunnen. Det var derfor jeg reagerte, det er en rar ting å velge vekk en potensiell partner for.

Men jeg har heller ingen vane med å innlede forhold med folk jeg så vidt kjenner, så det ville jo ha kommet frem i en bli kjent-fase. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Så da har jeg som hetero kvinne fordommer mot i ner da? Du gir ingen mening, og slike som deg ødelegger så mye for de du tror du beskytter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...