smurfis Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Jeg har aldri i verden sett på meg selv som transfobisk, men jeg vet at jeg ikke tenner på transmann. Jeg vet at en transmann er kvinne kun biologisk, men selv om han hadde hatt en kjønnskorrigerende operasjon så hadde ikke det vært for meg Jeg tenner på en mannekropp og penisen er en stor del av hva jeg tenner på, ikke nødvendigvis utseendet til penisen, men måten den reagerer på meg liksom. Det er selvfølgelig mye mer ved en mann som tenner meg, men det er jo den som mangler på en transmann og for meg så hadde det ikke vært det samme med en "protese" eller en som er kirurgisk skapt. Jeg synes ikke det er rart eller unaturlig at det ikke betyr noe for andre kvinner, vi har alle forskjellige preferanser. Nå er det altså noen som mener at om man ikke kunne hatt et romantisk forhold med en transperson, så kan man ikke kalle seg hetero. Da er man super straight. Hvordan i all verden er det folk tenker liksom? Må man sette navn på alle former for seksuelle preferanser? Jeg hadde aldri i verden kalt meg super straight, jeg synes det er helt idiotisk og at "ungdommen nå til dags" er på bærtur. Jeg hadde ikke hørt om dette før datteren min spurte meg om jeg er super straight. Ikke hadde jeg reagert på det heller om jeg ikke hadde hatt en datter i tenårene, men jeg synes det er håpløst for hennes del. Man må holde tunga rett i munnen for å ikke krenke noen i disse dager, og med noen så mener jeg ungdommen faktisk. Ka du meine?
Sommerkroppen 2029 Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Sånne problemstillinger orker jeg ikke ta stilling til. Det er den yngre generasjonen som kjeder seg litt for mye, og som har satt dette i fokus. Man er enten født som mann eller kvinne, og har disse kjønnsorganene. Det endrer seg ikke fordi om man velger å "bytte" kjønn. Man har uansett forplantingsorganene sine. Jeg har også fått med meg at dette går viralt på TikTok nå. Det er ei jente der som omfavner denne problemstillingen så, men hun har egentlig ikke så mye konstruktivt og oppklarende å komme med. Hun kaster stort seg ut av seg at andre mennesker er slemme som ikke er like åpne som henne. Hun får ikke særlig støtte for utsagnene sine.
smurfis Skrevet 24. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2021 Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden): Sånne problemstillinger orker jeg ikke ta stilling til. Det er den yngre generasjonen som kjeder seg litt for mye, og som har satt dette i fokus. Man er enten født som mann eller kvinne, og har disse kjønnsorganene. Det endrer seg ikke fordi om man velger å "bytte" kjønn. Man har uansett forplantingsorganene sine. Jeg har også fått med meg at dette går viralt på TikTok nå. Det er ei jente der som omfavner denne problemstillingen så, men hun har egentlig ikke så mye konstruktivt og oppklarende å komme med. Hun kaster stort seg ut av seg at andre mennesker er slemme som ikke er like åpne som henne. Hun får ikke særlig støtte for utsagnene sine. Den eneste grunnen til at jeg tenker over det er pga mine egne barn, at de skal måtte være nødt til å ta stilling til det. Jeg hadde gitt beng om jeg ikke hadde hatt unger..
Sommerkroppen 2029 Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 (endret) smurfis skrev (3 minutter siden): Den eneste grunnen til at jeg tenker over det er pga mine egne barn, at de skal måtte være nødt til å ta stilling til det. Jeg hadde gitt beng om jeg ikke hadde hatt unger.. De trenger ikke ta stilling til det. Det er en latterlig problemstilling. Ingen kan bestemme hva andre er om de ikke støtter deres teori, eller bestemme hva som er riktig for alle å mene. Det er en ikke-sak. Mine unger har sine meninger om dette, og krenker ingen ved å stå for deres syn på saken. Å dra krenke-kortet overalt, er så provoserende. Det må være rom for å tolke ting forskjellig, og mene noe forskjellig uten at enkelte skal ta helt av å grine for det. Hva skal det bli av de unge, om de læres opp til å bli noen ufyselige selvsentrerte monstre, som har lært at dere mening teller mest. Og om andre ikke er enig, så er det krenkende. Jeg gremmes. Endret 24. mars 2021 av Sommerkroppen 2029
ostepop123 Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 (endret) Det fine med fleksibiliteten i nye kategorier og merkelapper er at man kan velge å ikke forholde seg til dem. Like lite som jeg kan tvinge noen til å definere seg som det ene eller det andre, kan andre tvinge meg til å definere meg som noe. For meg er det uviktig hvilken merkelapp andre setter på seg selv, og da forventer jeg samme respekt tilbake. Det at jeg velger å leve i et ekteskap med en mann trenger jeg ikke benevne med et ord, det bare er. Endret 24. mars 2021 av ostepop123
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Jeg hørte en debatt på radio nylig om temaet, og jeg ble nesten litt skremt av hvor polariserende den ene var, men egentlig hevdet å være det motsatte. Vedkommende kjemper nok en kamp for deres rettigheter, noe som er bra. Og likevel var det ekstremt navlebeskuende, hvor alle som ikke fullt ut aksepterte dem fullt ut på absolutt alle områder var diskriminerende. Jeg aksepterer dem 100 % som personer. Men jeg velger selv hvem jeg ønsker å være i forhold med og ikke. Jeg forventer ærlighet fra de jeg møter i en ev. datesituasjon. Og jeg tenner ikke på de som har endret kjønn, det styrer jeg ikke noe over. Har snakket med flere, og fulgt en gjennom det meste av prosessen, så har stor sympati for de enorme utfordringene de har, både med seg selv og i holdningene de blir møtt med. Anonymkode: 05629...e43
Himmel og hav Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 Jeg skjønner ikke dette behovet for å skulle sprenge seg ut av båsene bare for å jobbe hardt for å plassere seg selv og andre i nye båser. Hva er formålet med å stemple noen ut fra hvem de ikke er tiltrukket av eller hvem de ikke faller for? Bare for si "fytti, så fæl du er som ikke faller for..."? Heldigvis er jeg så gammel at jeg tenker at det ikke raker noen hvem jeg elsker og hva min legning er, og om noen skulle spørre, så er det antagelig akkurat det jeg vil svare.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Man kan ikke føle eller ville seg til et annet kjønn, uansett hvor krenket man blir. Biologien styrer, man tenner på det man tenner på, tvinges man på noen måte er det et overgrep. Anonymkode: ae694...817
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 nei, det er jo ikke tennende med noen som er et falsk kjønn. Det rare er at hvis du blir kjent med vedkommende som gutt, men så har det vært en kvinne, så vil det nok likevel være en gutt i dine øyne. Jeg tenker at det er jo mye vi gjør for å forandre på ting vi føler oss misfornøyde med så hvorfor skal ikke disse på bli det kjønnet de elsker? men det er vel en ekstrem overgang i motsetning til mye annet da. Men dagens krenka generasjon vil nok si det ja, det samme gjelder om du sier du ikke tenner på mørkhudede. Fy f sier jeg bare.. mennesker er en plagsom art. Jeg synes egentlig de fleste bare kan slutte med sitt tåpelige prosjekt, og innse at de ikke er så himla spesielle og bare gå og finne seg en vanlige jobb eller gjøre noe.. Anonymkode: f3482...98b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 Jeg liker ikke alle menn bare fordi jeg er hetero. Jeg kommer på en hel rekke ting jeg ikke tenner på, men det betyr jo bare at jeg ikke velger en mann med disse egenskapene som partner. Hvorfor får jeg en ny merkelapp hvis en av disse tingene tilfeldigvis er en vagina, men ikke hvis det er skjeve tenner eller mange føflekker? Anonymkode: 9663c...a04
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 smurfis skrev (2 timer siden): Jeg har aldri i verden sett på meg selv som transfobisk, men jeg vet at jeg ikke tenner på transmann. Jeg vet at en transmann er kvinne kun biologisk, men selv om han hadde hatt en kjønnskorrigerende operasjon så hadde ikke det vært for meg Jeg tenner på en mannekropp og penisen er en stor del av hva jeg tenner på, ikke nødvendigvis utseendet til penisen, men måten den reagerer på meg liksom. Det er selvfølgelig mye mer ved en mann som tenner meg, men det er jo den som mangler på en transmann og for meg så hadde det ikke vært det samme med en "protese" eller en som er kirurgisk skapt. Jeg synes ikke det er rart eller unaturlig at det ikke betyr noe for andre kvinner, vi har alle forskjellige preferanser. Nå er det altså noen som mener at om man ikke kunne hatt et romantisk forhold med en transperson, så kan man ikke kalle seg hetero. Da er man super straight. Hvordan i all verden er det folk tenker liksom? Må man sette navn på alle former for seksuelle preferanser? Jeg hadde aldri i verden kalt meg super straight, jeg synes det er helt idiotisk og at "ungdommen nå til dags" er på bærtur. Jeg hadde ikke hørt om dette før datteren min spurte meg om jeg er super straight. Ikke hadde jeg reagert på det heller om jeg ikke hadde hatt en datter i tenårene, men jeg synes det er håpløst for hennes del. Man må holde tunga rett i munnen for å ikke krenke noen i disse dager, og med noen så mener jeg ungdommen faktisk. Ka du meine? Ahh. super straight ja! Jeg kjenner mange innenfor LGBTQ+ miljøet og likheten for de alle er at de ler av hele greia og skjønner ikke hva de driver med. Er mye om det på tiktok også, og i USA er det koblet ganske godt inn i nynazistmiljøet, qanon o.s.v. så de fleste ungen har vel godt av å ikke rote seg inn i det. Dessuten, man telles som hetero om man er kvinne og tenner på kun de som er født som menn! Man heller over mot skeiv om man liker menn uansett hva de er født som. Anonymkode: 04855...fc6
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 Det at du adri har falt for en trans gjør deg ikke transfobisk, men hvis du helt avskriver muligheten vil jeg si du nærmer deg. Anonymkode: ec746...47c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det at du adri har falt for en trans gjør deg ikke transfobisk, men hvis du helt avskriver muligheten vil jeg si du nærmer deg. Anonymkode: ec746...47c Hvorfor det egentlig? Er man homofobisk hvis man avskriver muligheten helt for å falle for en av samme kjønn? Anonymkode: cce55...5f4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor det egentlig? Er man homofobisk hvis man avskriver muligheten helt for å falle for en av samme kjønn? Anonymkode: cce55...5f4 Du har i hvertfall sterke fordommer. Anonymkode: ec746...47c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du har i hvertfall sterke fordommer. Anonymkode: ec746...47c Nei, man er bare realistisk. Er man hetero faller man ikke for sitt eget kjønn. Anonymkode: 7f782...928
Banderas Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 Himmel og hav skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke dette behovet for å skulle sprenge seg ut av båsene bare for å jobbe hardt for å plassere seg selv og andre i nye båser. Hva er formålet med å stemple noen ut fra hvem de ikke er tiltrukket av eller hvem de ikke faller for? Bare for si "fytti, så fæl du er som ikke faller for..."? Heldigvis er jeg så gammel at jeg tenker at det ikke raker noen hvem jeg elsker og hva min legning er, og om noen skulle spørre, så er det antagelig akkurat det jeg vil svare. Bare husk at de før oss, og også flere som er her i dag, brant BH-er for å sende et budskap. Det er selvfølgelig feil å kategorisere mennesker som diskriminerende eller det ene og det andre fordi de ikke liker alt de blir presentert, men noen ha behov for å sprenge grenser nettopp for å få den oppmerksomheten de mener de trenger. Det trenger ikke være representativt for den hverdagen de egentlig ønsker seg.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du har i hvertfall sterke fordommer. Anonymkode: ec746...47c Det er en drøy konklusjon siden du ikke vet noe som helst om meg. Jeg skjønner ikke den voldsomme trangen til å putte andre i bås i kampen for åpne båsene. Anonymkode: cce55...5f4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #18 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du har i hvertfall sterke fordommer. Anonymkode: ec746...47c Hvorfor vil du ikke svare på soørsmålet mitt da? Anonymkode: cce55...5f4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #19 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du har i hvertfall sterke fordommer. Anonymkode: ec746...47c Hæ, har man sterke fordommer mot homofile fordi man ikke er homofil selv? En av mine beste venner er homofil, og jeg kjenner derfor mange som er det. Jeg er overhodet ikke homofob og har ingen fordommer mot homofile, men jeg har ingen romantiske følelser for andre kvinner. Jeg tenner på menn. Uten å ha fordommer mot homofile. Anonymkode: 1e5fb...5ff
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #20 Skrevet 24. mars 2021 Ehhhh nei. Jeg tenner ikke på svarte mennesker, men jeg er overhodet ikke rasist. Det er bare en preferanse jeg har seksuelt. Akkurat som noen ikke tenner på tykke folk og noen ikke tenner på tynne. Anonymkode: 157c3...4c1
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #21 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Jeg liker ikke alle menn bare fordi jeg er hetero. Jeg kommer på en hel rekke ting jeg ikke tenner på, men det betyr jo bare at jeg ikke velger en mann med disse egenskapene som partner. Hvorfor får jeg en ny merkelapp hvis en av disse tingene tilfeldigvis er en vagina, men ikke hvis det er skjeve tenner eller mange føflekker? Anonymkode: 9663c...a04 Dette. Jeg tenner ikke på bifile menn, fordi jeg bare ikke gjør det. Tenner ikke på svært overvektige menn heller, eller menn som er 40 år eldre enn meg, eller kroniske navere. Det betyr ikke at jeg er homofob, bodyshamer, golddigger eller hater eldre. Jeg kunne heller aldri ha vært sammen med en transkjønnet person, både fordi penisen er "fake", mange av dem klarer ikke å ha sex grunnet mye smerter (arr i operasjonssårene og så videre), og i tillegg er det mange transkjønnede som har psykiske utfordringer som kunne ha gjort hverdagen tung. Jeg takler dårlig å være psykolog for partneren sin, da begge mine ekser hadde psykiske problemer, og jeg ønsker ikke et liv som pårørende enda en gang. Jeg har samtidig ikke noe imot transpersoner, og en av mine beste venner er crossdresser. Anonymkode: 775b8...d16
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #22 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Det at du adri har falt for en trans gjør deg ikke transfobisk, men hvis du helt avskriver muligheten vil jeg si du nærmer deg. Anonymkode: ec746...47c Hvorfor det? Har du hørt om seksuelle preferanser? Jeg tenner for eksempel ikke på veldig overvektige menn, og jeg avskriver helt muligheten til å bli sammen med en veldig overvektig mann. Det gjør meg ikke til bodyshamer, og jeg har ingen fordommer mot overvektige. Jeg ønsker bare ikke å leve sammen med en mann med fedme. Lett overvekt gjør meg ingenting. Anonymkode: 775b8...d16
Syngensang Skrevet 24. mars 2021 #23 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du har i hvertfall sterke fordommer. Anonymkode: ec746...47c Nei, det vil eg ikkje seie, kva med homofile som seier dei aldri ville falle for ein av det motsette kjønn då, er dei hetrofobiske då? Syns det går over alle støvleskaft med alle desse begrepa eg no. Live and let live og bli forelska i den du vil, seier eg. Og la vêr å bli forelska i dei du ikkje blir forelska i.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #24 Skrevet 24. mars 2021 Vet de ikke hva "fobi" betyr, tro? Bare fordi jeg ikke er noe, tenner på noe eller liker noe betyr det ikke at jeg har fobi mot det.. Anonymkode: ab59a...f9f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #25 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det at du adri har falt for en trans gjør deg ikke transfobisk, men hvis du helt avskriver muligheten vil jeg si du nærmer deg. Anonymkode: ec746...47c Sier du det samme til en homofil eller lesbisk dame, ingen av dem bifile, også, at hvis de helt avskriver muligheten for å tenne på en av motsatt kjønn, så har de fobi mot motsatt kjønn? Anonymkode: 05629...e43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå