Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #26 Skrevet 20. mars 2021 sug lut skrev (9 timer siden): Supert nyttårsforsett! Sånne prosjekter er jo som skapt for denne tiden. Jeg må si at jeg kanskje burde gi Skram en sjanse til ... og Camilla Collett. Begge kjedet tapeten av veggene da jeg leste dem som ung... Og å komme tilbake til klassikerne som voksen er noe annet, ja - jeg leser Ibsen igjen når ungene har skoleprosjekter og det er jo langt mer fantastisk nå enn da. Ellers kom jeg nå på og kan jeg anbefale et (årelangt) prosjekt: https://www.bokkilden.no/litteratur-historie-og-kritikk/1001-boeker-du-maa-lese-foer-du-doer-peter-boxall/produkt.do?produktId=2769906 Veldig deilig for alt man kan markere ut som lest i den, altså. Der satte du meg på en tanke, kanskje jeg må sjekke om det er noe derfra jeg bør lese i påsken i hytteveggen. Oh, dette må printes ut så jeg kan krysse av! Har faktisk lest en del på listen, men mye som gjenstår 😊 Anonymkode: 2a23e...6f6
sug lut Skrevet 21. mars 2021 #27 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Oh, dette må printes ut så jeg kan krysse av! Har faktisk lest en del på listen, men mye som gjenstår 😊 Anonymkode: 2a23e...6f6 Det er litt mer enn the usual suspects. Så trå til!
Elizabeth Skrevet 21. mars 2021 #28 Skrevet 21. mars 2021 Korona har ikke påvirket meg i noen grad...
holahopp Skrevet 21. mars 2021 #29 Skrevet 21. mars 2021 Jeg har stort sett hatt det veldig fint. Jeg har lært meg å ta livet litt mer med ro. At det er ok å være en dag inne uten å få dårlig samvittighet. jeg har vært heldig som har mye flott natur på utsiden, en god familie å være med, en sikker jobb. De siste ukene har vært tunge psykisk. Jeg har hele tiden tenkt bare våren kommer så begynner ting å bli bedre. Men nyhetsbildet de siste ukene har vært så deprimerende. Det er på en måte verre nå enn for et år siden. For er år siden visste vi så lite og det var på en måte et lite avbrekk. Jeg har alltid reist mye, men er ikke det jeg tenker på lenger. Jeg vil bare kunne klemme vennene mine, ut en tur på byen, danse, gå til neste bord, stå i baren. Sånne ting som var helt normale før.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #30 Skrevet 21. mars 2021 Tja, er enda mer alene enn jeg var fra før, så en dag tipper det vel kanskje helt over, jeg vet ikke. Anonymkode: adafa...469
Iiiiik Skrevet 21. mars 2021 #31 Skrevet 21. mars 2021 Det går stort sett bra. Jeg har litt kortere lunte kjenner jeg, og tror det henger sammen med at livet er litt mindre morsomt. Jeg mistenker at det er først når livet er mer normalt at jeg vet hvordan det faktisk påvirker meg. Minner meg om den gangen jeg bodde på Vestlandet i to år og først etter hjemflytting til Østlandet merket hvordan jeg hadde blitt preget av alt regnet mens jeg bodde borte.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #32 Skrevet 21. mars 2021 Det er i grunnen deilig at det meste av sosiale happenings er i dvale, da slipper jeg det. Masse deilig hjemmet. Jobber som vanlig, bortsett fra alt ekstraarbeidet som forventes gjort uten kompensasjon. Anonymkode: a8221...bc0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #33 Skrevet 21. mars 2021 Jeg har sluppet utrolig lett unna i forhold til mange andre og merker bare at jeg er lei av å ikke kunne planlegge og ikke kunne reise. Bare bagateller i det store bildet, altså. Jeg har trygg jobb, barn som har gått på skolen hele tiden siden april 2020, mann som virker og gamle foreldre som vi har møtt jevnt (med god avstand og mye utendørs). Med lavt smittetrykk har vi kun hatt de nasjonale føringene å forholde oss til, og selve lockdown i fjor vår var rene ferien for oss. Noen timer skole og hjemmekontor om formiddagen og mange fine turer sammen ettermiddag og kveld. Hadde nær familie som våre koronavenner og fant på mye hyggelig utendørs sammen med dem. Anonymkode: dd90d...a1e
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #34 Skrevet 21. mars 2021 Bortsett fra litt hjemmekontor nå og da, og litt mindre reising, merker vi lite til dette og lever som normalt 😊 Er med venner og på aktiviteter, drar på tur, spiser ute, er på kino og i badeland etc. Anonymkode: e7b6f...2e1
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #35 Skrevet 21. mars 2021 Ganske likt som før korona. Men vi er heldige som bor i et område med lite smitte, så vi kan i stor grad leve som før (jobb og fritidsaktiviteter). Ikke har vi blitt rammet av arbeidsledighet eller smitte, heller. Savner en del av det sosiale, men klarer å finne på ting innenfor de rammene som er gitt! Anonymkode: dd1d2...6ee
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #36 Skrevet 21. mars 2021 Jeg er litt delt. Har det fint med tanke på at jeg har jobb,er ofte med kjæresten min og har sønnen min boende mesteparten av tiden. Men det blir mye tid hjemme i helger å etter jobb pga mye er stengt. Føles om corona aldri kommer til å gå over. Er så lei av at hele familien aldri kan samles pga at vi da bryter regler. Å er drittlei av alt gøy blir avlyst som 17.mai,halloween,overnattingsturer med andre barn,bare lov med norgesferie osv.Sønnen min har heller ingen å leke med etter skolen pga de andre foreldrene er hysteriske. Er så drittlei av corona å møkkalei av å høre om det hele tiden. Anonymkode: f5dbd...af0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #37 Skrevet 21. mars 2021 Å er drittlei av at alle fritidsaktiviter som sønnen min går på har vært stengt siden Oktober ifjor. Anonymkode: f5dbd...af0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #38 Skrevet 21. mars 2021 On 3/20/2021 at 12:11 PM, Anonym bruker said: flere som føler de går glipp av livet og rett og slett sliter med å se en fremtid? Hva skal vi finne på nå liksom? Anonymkode: d95d1...93d mye bedre enn jeg trodde den skulle være, jeg må bare holde ut, nå skal jeg ta første dose med vaskine til fredagen, så er det vel 3 uker senere klar for neste, og da etter det kan jeg begynne og leve litt mer vanlig igjen Anonymkode: 126ae...fea
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #39 Skrevet 21. mars 2021 Ok, ser at de fleste her har det bra. Synes dere dette bør bli den nye normalen? Hva med for eksempel meg, som var litt for hjemkjær til og med tenårene, ble nesten tvunget til å reise vekk for å jobbe eller studere. Så varte dette til jeg ble hele 24, men tok en reisejobb og elsket det! Var ikke lenge jeg fikk glede av det og nå vet jeg ikke engang om det blir mulig for meg å jobbe med det igjen? Jeg skjønte meg ikke på folk som reiste så mye før, men fant jo ut at det var det jeg ville. Men nå må jeg kanskje nok en gang rette meg etter massen og mene at vi holder oss innenfor Norge resten av tiden? Anonymkode: d95d1...93d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #40 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ok, ser at de fleste her har det bra. Synes dere dette bør bli den nye normalen? Hva med for eksempel meg, som var litt for hjemkjær til og med tenårene, ble nesten tvunget til å reise vekk for å jobbe eller studere. Så varte dette til jeg ble hele 24, men tok en reisejobb og elsket det! Var ikke lenge jeg fikk glede av det og nå vet jeg ikke engang om det blir mulig for meg å jobbe med det igjen? Jeg skjønte meg ikke på folk som reiste så mye før, men fant jo ut at det var det jeg ville. Men nå må jeg kanskje nok en gang rette meg etter massen og mene at vi holder oss innenfor Norge resten av tiden? Anonymkode: d95d1...93d Rette deg etter massen? Hva er det du fabler om? Selvsagt kommer det en tid man kan reise igjen. Men fokus nå må være å få kontroll på viruset, og da er feriereiser svært lite viktig. Anonymkode: dd90d...a1e
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #41 Skrevet 21. mars 2021 Jeg er kanskje litt flat, men har klart meg bedre enn ventet. Er ufokusert på arbeidsoppgavene og føler hver dag er lik... Noe den er. Jobbe, holde huset i orden , repeat.... lite lysglimt å dra til kiwi 1 gang i uken😅Har slitt mye med angst igjennom årene og den har ikke blitt verre. Det har hjulpet å bare akseptere at sånn er det nå... og jeg vet at det er en ende jeg savner veldig kollegaene mine, tantebarn osv. Har nå levd med strenge regler siden November i fjor, det rakk å åpne opp 14 dager før alt ble stengt og ingenting er lov mer. .. men vi rakk ikke venne oss til at ting åpnet før det stengte igjen, så de fleste jeg kjenner tar det greit. Over 1 år i hjemmekontor gjør noe med meg.. merker det. Vi har ikke vært på kontoret siden 11 mars i fjor... Men har barna mine og gubben , så anser meg som heldig. Anonymkode: b3e3f...817
Kira Skrevet 21. mars 2021 #42 Skrevet 21. mars 2021 Jeg er så dritt lei av korona. Drittlei av å se mannen til lunsj hver dag, drittlei av å ikke kunne treffe foreldre og venner, drittlei av meldinger om at barna er i karantene nok en gang og drittlei av at alt er stengt. Jeg kan ikke huske sist kinoen eller svømmehallen var åpen. Fritidsaktivitetene til ungene har knapt nok vært oppe et par uker før de stenger igjen. Jeg elsker å reise, være på turer med venner, gå på restaurant, oppleve nye steder og rett og slett være sosial. Jeg vet det er egoistisk når folk sliter økonomisk, mister jobben og blir alvorlig syke. Men ja, jeg er lei 🙈
Twintipp Skrevet 21. mars 2021 #43 Skrevet 21. mars 2021 Jeg er dritt lei. Skikkelig lei. Leve i frykt, gjemme oss bak masker, ungene som annenhver dag er i karantene eller på rødt nivå, ring 1 eller nivå 1, 2 eller 3. Tenke over hvilke håndtak du har spritet ned på jobb, om hvem som har tatt i kaffekannen før deg. Av nyhetsbildet som flyter over av alvorlige bivirkninger og dystre tall. Om mangel på intensivplasser og yngre innlagte pasienter. På at eneste tilholdsstedet som virker trygt foruten dine egne fire vegger, er skogen. På å snakke med familie og syke pårørende over FaceTime når alt du vil er å være hos dem i en vanskelig tid. På ungdommen som får treffe noen få utvalgte fra en kohort, hvis ikke de også sitter i karantene. Det hadde sikkert gått bedre om jeg var en introvert person som elsket å båle i guds frie natur med fuglekvitter som eneste melodi. Men, jeg henter min energi fra andre mennesker (ikke kun egen kohort). Frem til nå har det gått forholdsvis greit, men de siste to dagene har jeg kjent på tristhet. Jeg er så lei! Jeg trenger ikke festival og all inklusive, jeg trenger tilgang til de jeg bryr meg om, og få ta en naturlig del i deres opp og nedturer i livet. Jeg trenger å være en aktiv mamma som følger opp ungene på det som de elsker aller mest, idretten og samholdet dem i mellom. Jeg trenger å brenne alle munnbindene på et bål av bensin og antibac!!!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #44 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): mye bedre enn jeg trodde den skulle være, jeg må bare holde ut, nå skal jeg ta første dose med vaskine til fredagen, så er det vel 3 uker senere klar for neste, og da etter det kan jeg begynne og leve litt mer vanlig igjen Anonymkode: 126ae...fea Ikke akkurat https://www.tv2.no/nyheter/13902336/ Anonymkode: a8e45...3ad
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #45 Skrevet 22. mars 2021 Jeg er deg og ja du tenker altfor mye. Prøv å være den som ikke tar kontakt først? Merker selv at hvis jeg er i en datingfase er jeg altfor tilgjengelig. men han ringer deg stort sett hver dag. Hold heller på det. Mye bedre å prate med noen enn å sende meldinger syns jeg. Da har dere noe å glede dere til 😊 Anonymkode: 3c48c...701
holahopp Skrevet 22. mars 2021 #46 Skrevet 22. mars 2021 (endret) Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg er deg og ja du tenker altfor mye. Prøv å være den som ikke tar kontakt først? Merker selv at hvis jeg er i en datingfase er jeg altfor tilgjengelig. men han ringer deg stort sett hver dag. Hold heller på det. Mye bedre å prate med noen enn å sende meldinger syns jeg. Da har dere noe å glede dere til 😊 Endret 22. mars 2021 av holahopp Alt dette er på feil tråd
Stridsmøy Skrevet 22. mars 2021 #47 Skrevet 22. mars 2021 Jeg har en sterk psyke, men til og med jeg kjenner nå etter 1 år med strenge restriksjoner at nå begynner jeg å bli lei. Vi her i hus har det bra sammen og det er jeg veldig takknemlig for.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #48 Skrevet 22. mars 2021 Trives med rolig liv, så har det veldig bra. Bor på bygda der det meste har vært tilnærmet normalt. Har kun en sønn og han elsker også rolig liv, så ingen stress for oss. Jeg hadde vel kjent mer på det om jeg ikke hadde den herlige kjæresten min. Han er hos oss annenhver uke. Han liver opp alt 🤗 Anonymkode: a6e0d...867
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #49 Skrevet 22. mars 2021 Her er livet omtrent som før. Ungene har sine venner og er med dem som vanlig, jeg er med de samme menneskene som før korona, altså mine foreldre, søsken, tantebarn og en venninne som er min nabo. Vi har jevnaldrende barn så vi er mye sammen. Ikke hjemmekontor på meg, dessverre, selvom jeg kunne hatt det, men leder på avdelingen på sykehuset nekter oss hjemmekontor. Ene barnet mitt har vært i karantene en gang, de to andre har ikke vært i karantene, heller ikke jeg eller min mann. Bursdagen til mellomste måtte utsettes litt pga mye smitte i høst, men ellers går livet som vanlig, lite smitte i Bergen siden folk er flink til å følge anbefalingene. Enste store forandringen er jo at vi må bruke munnbind og holde avstand, men det er jo lett å forholde seg til. Men må si jeg synes det er jævlig å måtte tilbringe en sommer til i Norge. Jeg vil ha 30 grader, sol og sjø! Med overlever nok en sommer til uten det😅 Helt ærlig så passer dette korona livet oss utmerket Anonymkode: bbb21...73c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #50 Skrevet 22. mars 2021 Jeg er drittlei og kjenner at det begynner å tære på psyken. Mannen min mistet jobben, vi må antagelig flytte fra huset vårt da vi ikke klarer huslånet med bare én vanlig lønning og én på dagpenger. Jeg har ikke sett foreldrene mine som bor i Sverige på over 1 år, jeg er sliten av å gå med munnbind og smittevernsutstyr på jobb 8 timer hver dag, jeg savner å gå på kino, reise, gå på restaurant, møte venner som vanlig og leve et vanlig liv! Alt er stengt her jeg bor og har vært det mer eller mindre siden november i fjor. Barnet er til og fra i karantene og det er er et enormt arbeidspress på jobb med folk i karantene og folk som er syke. Orker snart ikke mer av dette her. Anonymkode: 02a14...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå