Anonym bruker Skrevet 11. mars 2021 #51 Skrevet 11. mars 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Igjen; hygiene og fillers kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 2af55...c1e Jeg har hørt du sier det. Kan du snart forklare hva den relevante forskjellen er, ikke bare at det er klinikker som tilbyr fillers, og ikke sjampoprodusenter? Den forskjellen som klinikken utgjør, har overhodet ingenting å si for ditt første utsagn om at det er dårlig gjort å bruke fillers fordi det er å støtte et dårlig menneskesyn. Skjønnhetsindustrien som helhet, støtter opp om et slikt syn, at man gjør mennesker redde for å falle gjennom, ikke være pen eller perfekt nok. Det er absolutt ikke sånn at de som tilbyr fillers, skiller seg ut der. Dessuten retter sjampoprodusenters og tannkremprodusenters budskap seg mot et betydelig yngre og mer lettpåvirkelig publikum. Videre, de fleste slike tilbud har en eller annen gang startet som et tilbud på en klinikk eller hos en tilbyder, og deretter havnet hjemme på badet i gjør det selv-kits, som hårfarge og øyebrynsfarge og tannbleking. Det er altså et tullete argument å si at dette med å tilby noe på en klinikk, er et argument. Det er det ikke. Du snakker så fint om å være et forbilde for barn og unge. Jeg mener at skal man være det, så må man ha empati, kunnskap og klokskap. Det å avstå fra fillers, er aldeles ikke nok. Anonymkode: f6304...6b8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #52 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jo JEG gjør det. Det var DU som skrev om skjønnhetsindustrien. Da vet du vel at det er sjampo og tannkrem som er blant verstingene, ikke fillers. Og så får du argumentere for de tingene du slenger ut av deg. Ikke alle er noen godtroende lettlurte fjols som måper av beundring når noen bruker skjønnhetsindustrien som argument. Så kom igjen du! Jeg sitter klar og gleder meg Anonymkode: f6304...6b8 Hudpleieindustrien er helt galematias. Altså, ei som jobber med layout og markedsføring fortalte et eksempel på en hudkrem som var rimelig priset og relativt stor kvantum for pengene. Den solgte dårlig. Strategien var mer eksklusiv utførelse og laaangt mindre innhold pr enhet. Salget økte enormt. Altså, verden vil bedras! Jeg som har akne vulgaris, herregud så mye penger jeg har kastet bort før jeg fikk en time hos spesialist og lærte hva som faktisk fungerte. Når det kommer til temaet i tråden. Vi må da kunne le litt da, det er helt ufarlig. Jeg fikk en allergisk reaksjon (ref alle de idiotiske produktene jeg har kjøpt) som resulterte i en kul i pannen. Skikkelig enhjørning, resulterte i en del festlige snap og diverse kallenavn 😂 Altså, hvis ikke man kan le av noe som tross alt er ufarlig og går over, hva i alle dager skal det være lov å le av da? Anonymkode: c6ce0...cb1
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #53 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Hudpleieindustrien er helt galematias. Altså, ei som jobber med layout og markedsføring fortalte et eksempel på en hudkrem som var rimelig priset og relativt stor kvantum for pengene. Den solgte dårlig. Strategien var mer eksklusiv utførelse og laaangt mindre innhold pr enhet. Salget økte enormt. Altså, verden vil bedras! Jeg som har akne vulgaris, herregud så mye penger jeg har kastet bort før jeg fikk en time hos spesialist og lærte hva som faktisk fungerte. Når det kommer til temaet i tråden. Vi må da kunne le litt da, det er helt ufarlig. Jeg fikk en allergisk reaksjon (ref alle de idiotiske produktene jeg har kjøpt) som resulterte i en kul i pannen. Skikkelig enhjørning, resulterte i en del festlige snap og diverse kallenavn 😂 Altså, hvis ikke man kan le av noe som tross alt er ufarlig og går over, hva i alle dager skal det være lov å le av da? Anonymkode: c6ce0...cb1 Stort sett enig med deg. Både i det første, har selv hatt alvorlig akne og fant ut at det som hjalp best å smøre på, var en krem med propolis, som man kunne kjøpe rimelig på bondens marked. Og også til en viss grad enig i at det kan være festlig når det man tror skal fungere, viser seg å ha motsatt effekt. Men opplever ikke at tråden handler om å le fordi det ser litt festlig ut, men at det handler om skadefryd og det å føle seg høyt hevet over andre. Da må man vokte seg selv først, tenker jeg. Anonymkode: f6304...6b8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #54 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Man blir ikke automatisk snill av å være ustelt og ha grått hår. Anonymkode: f6304...6b8 Dette. Man blir ikke automatisk rollemodell av å ha busk under armene og ut av bikinitrusa, hårete legger, ustelt hår og dårlig hud. Man blir bare bitter gammel jomfru med 40 katter Anonymkode: a0396...780
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #55 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg har hørt du sier det. Kan du snart forklare hva den relevante forskjellen er, ikke bare at det er klinikker som tilbyr fillers, og ikke sjampoprodusenter? Den forskjellen som klinikken utgjør, har overhodet ingenting å si for ditt første utsagn om at det er dårlig gjort å bruke fillers fordi det er å støtte et dårlig menneskesyn. Skjønnhetsindustrien som helhet, støtter opp om et slikt syn, at man gjør mennesker redde for å falle gjennom, ikke være pen eller perfekt nok. Det er absolutt ikke sånn at de som tilbyr fillers, skiller seg ut der. Dessuten retter sjampoprodusenters og tannkremprodusenters budskap seg mot et betydelig yngre og mer lettpåvirkelig publikum. Videre, de fleste slike tilbud har en eller annen gang startet som et tilbud på en klinikk eller hos en tilbyder, og deretter havnet hjemme på badet i gjør det selv-kits, som hårfarge og øyebrynsfarge og tannbleking. Det er altså et tullete argument å si at dette med å tilby noe på en klinikk, er et argument. Det er det ikke. Du snakker så fint om å være et forbilde for barn og unge. Jeg mener at skal man være det, så må man ha empati, kunnskap og klokskap. Det å avstå fra fillers, er aldeles ikke nok. Anonymkode: f6304...6b8 Jeg vet ikke med deg, men jeg pusser ikke tenner og vasker hår for å bli mindre stygg. Det gjør jeg av hygieniske årsaker. Anonymkode: a4406...634
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #56 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg vet ikke med deg, men jeg pusser ikke tenner og vasker hår for å bli mindre stygg. Det gjør jeg av hygieniske årsaker. Anonymkode: a4406...634 Men man trenger ikke Shampo for å vaske hår. Det blir mer og mer populært å vaske hår med kun vann og litt olje. Du bruker Shampo, altså støtter skjønnhetsindustrien, bruk av parabener og naturskade. Anonymkode: a0396...780
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #57 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 10.3.2021 den 8.33): Ok, så du er en slik person generelt. Neida, jeg driter meg ikke ut. De fleste smertene og skadene vi får er selvpåført. Flirer du av røykere med lungekreft? Av folk med utsvevende seksualliv som får smertefulle herpesutbrudd? Av alkoholikere som får leversvikt? Av ungdommer som får blærekatarr fordi de går i korte sommerjakker i 15 minusgrader? Anonymkode: a0396...780 Enig, hvorfor er de med fillers værre enn andre med selvpåførte lidelser? Jo fordi de er kvinner, som atpåtil våger å fremstå bedre enn de er, da er det ingen nåde og full fordømmelse. Anonymkode: 1da41...c21
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #58 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Men man trenger ikke Shampo for å vaske hår. Det blir mer og mer populært å vaske hår med kun vann og litt olje. Du bruker Shampo, altså støtter skjønnhetsindustrien, bruk av parabener og naturskade. Anonymkode: a0396...780 Akkurat. Men jeg har gitt opp å forvente et fornuftig og godt begrunnet svar. Vet ikke om noen som bruker fillers. Men den hands down snilleste og klokeste kvinnen jeg kjenner, har silikonpupper, farget hår og masse sminke. Ville hatt henne som forbilde for mine barn, hvilken dag som helst, heller enn de med grått hår og uten sminke, som i tillegg er sure og spydige og uten fornuftige resonnementer. Anonymkode: f6304...6b8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #59 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men man trenger ikke Shampo for å vaske hår. Det blir mer og mer populært å vaske hår med kun vann og litt olje. Du bruker Shampo, altså støtter skjønnhetsindustrien, bruk av parabener og naturskade. Anonymkode: a0396...780 Du vet ingenting om ha jeg vasker håret med, vet du vel? Uansett blir jeg ikke mindre stygg av å vaske hår med sjampo, olje, bare rent vann eller whatever. Anonymkode: a4406...634
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #60 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du vet ingenting om ha jeg vasker håret med, vet du vel? Uansett blir jeg ikke mindre stygg av å vaske hår med sjampo, olje, bare rent vann eller whatever. Anonymkode: a4406...634 Korrekt. Det eneste som gjør deg mindre stygg og mer pen, er å være klok og snill. Anonymkode: f6304...6b8
amandine Skrevet 12. mars 2021 #61 Skrevet 12. mars 2021 Av og til er det faktisk så man ikke tror sine egne øyne her inne. Er det virkelig mulig å hisse seg sånn opp? Og tror du virkelig det er ondskap å le litt av andres ulykke? Det må da for pokker være mulig å le.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #62 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg har hørt du sier det. Kan du snart forklare hva den relevante forskjellen er, ikke bare at det er klinikker som tilbyr fillers, og ikke sjampoprodusenter? Den forskjellen som klinikken utgjør, har overhodet ingenting å si for ditt første utsagn om at det er dårlig gjort å bruke fillers fordi det er å støtte et dårlig menneskesyn. Skjønnhetsindustrien som helhet, støtter opp om et slikt syn, at man gjør mennesker redde for å falle gjennom, ikke være pen eller perfekt nok. Det er absolutt ikke sånn at de som tilbyr fillers, skiller seg ut der. Dessuten retter sjampoprodusenters og tannkremprodusenters budskap seg mot et betydelig yngre og mer lettpåvirkelig publikum. Videre, de fleste slike tilbud har en eller annen gang startet som et tilbud på en klinikk eller hos en tilbyder, og deretter havnet hjemme på badet i gjør det selv-kits, som hårfarge og øyebrynsfarge og tannbleking. Det er altså et tullete argument å si at dette med å tilby noe på en klinikk, er et argument. Det er det ikke. Du snakker så fint om å være et forbilde for barn og unge. Jeg mener at skal man være det, så må man ha empati, kunnskap og klokskap. Det å avstå fra fillers, er aldeles ikke nok. Anonymkode: f6304...6b8 Såpe og tannkrem er hygieneprodukter, ikke skjønnhetsprodukter. Argumentene dine faller på stengrunn. Anonymkode: c6f9b...786
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #63 Skrevet 12. mars 2021 amandine skrev (1 time siden): Av og til er det faktisk så man ikke tror sine egne øyne her inne. Er det virkelig mulig å hisse seg sånn opp? Og tror du virkelig det er ondskap å le litt av andres ulykke? Det må da for pokker være mulig å le. Det er ondskap å le av folk som har smerter. Anonymkode: a0396...780
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #64 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ondskap å le av folk som har smerter. Anonymkode: a0396...780 Neida. Ikke når de har vært så dumme at de fortjener alt de får. Anonymkode: 25ad2...806
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #65 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Neida. Ikke når de har vært så dumme at de fortjener alt de får. Anonymkode: 25ad2...806 Du må ha et trist liv. Anonymkode: f8042...d8f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #66 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Såpe og tannkrem er hygieneprodukter, ikke skjønnhetsprodukter. Argumentene dine faller på stengrunn. Anonymkode: c6f9b...786 Argumentene er holdbare, siden de som markedsfører sjampo og tannkrem gjør det ved å spille på utseendet, og ved å rette markedsføringen mot unge mennesker - som da var det premisset for diskusjon som lå til grunn her. At det faller på steingrunn handler jo om hvem som leser det da Anonymkode: f6304...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå