Gå til innhold

Kvinnedagen -mannen hater dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ingen gratulasjoner, klem, kyss, oppmerksomhet, nada.

Likeledes med valentinsdag og morsdagen.

Det som sårer meg mest, er det faktum at dagen betyr mye for MEG, og da synes jeg han i det minste burde gratulert meg fordi det betyr mye for meg, selv om det ikke betyr noe særlig for han.

Føler det litt sånn at det kanskje gleder han å IKKE gi meg oppmerksomhet på disse dagene.

Flere menn som er slike eller bare jeg som er sammen med en egoistisk idiot?

Anonymkode: 29993...d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi da. Hvem er egoistisk idiot sier du? Tror forøvrig at dette bare er trolling. Håper jeg. 

Anonymkode: a2d31...8dc

Skrevet

Du er nok sammen med en dritt. Til og med min 17 år gamle sønn gratulerte meg og laget middag.

Anonymkode: 71652...329

Skrevet

Du tenker at det er passende å markere kvinnedagen med gaver og oppmerksomhet? Den er viktig for deg men du vet ikke hva den betyr eller?

Skrevet

Den er jo diskriminerende mot menn. Vi lever 2021, ikke i 1951.

Anonymkode: d3b15...717

Skrevet

Jeg tenker at folk ikke helt vet hva kvinnedagen betyr. Jeg vil ikke ha gaver og middag. 

Skrevet

Ojoj... Tenker du er på feil spor om du tenker kvinnedagen er ein dag menn skal skjemme bort kvinner. Då kan eg ikkje heilt skjønne at det kan vere ein så viktig dag for deg likevel.

Eg ønsker meg like rettigheiter og lik  lønn for likt arbeid. Ja, vi er i 2021, men vi har fortsatt ein veg å gå før vi er der dessverre. 

Hadde egentlig aldri trudd eg skulle oppleve diskrimminering pga kjønn sjølv, men der tok eg feil gitt. 

Anonymkode: 94a44...140

Gjest KenCreek
Skrevet

Men i alle verdens dager!!!! Tror du kvinnedagen er til for romantikk og oppmerksomhet fra menn? Enten er du stokk dum, eller så troller du. 
Jeg har ikke ord!!!

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Den er jo diskriminerende mot menn. Vi lever 2021, ikke i 1951.

Anonymkode: d3b15...717

Nei, det er den ikke. Og, ja, vi lever i 2021. Skulle tro vi hadde kommet lengre enn vi har, men dessverre er det fremdeles behov for kvinnedagen. Både i Norge og ellers i verden. 

Anonymkode: ce115...9ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er den ikke. Og, ja, vi lever i 2021. Skulle tro vi hadde kommet lengre enn vi har, men dessverre er det fremdeles behov for kvinnedagen. Både i Norge og ellers i verden. 

Jeg er enig med deg. Og jeg blir provosert når det faktisk sitter bortskjemte mehe av noen kvinnfolk her, og tror at blomster og middag og vin er på sin plass i dag. Altså, hvor uopplyst og lite engasjert i verden og samfunnet rundt seg er det mulig å bli? 🙄

Anonymkode: a2fd1...0b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg tenker at folk ikke helt vet hva kvinnedagen betyr. Jeg vil ikke ha gaver og middag. 

Ja, jeg tror dessverre du har rett. 

Skrevet

Det er ikke lov å sammenligne kvinnedagen med valentinesday :( Det er bare ikke lov :( 

Anonymkode: ceae8...7f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke lov å sammenligne kvinnedagen med valentinesday :( Det er bare ikke lov :( 

Anonymkode: ceae8...7f6

👆🏻

Anonymkode: e9d55...44c

Skrevet

Gaver og middag? Det hadde jeg ikke forventet. Min mann markerer dagen ved å engasjere seg i de politiske kampsakene, og ville i normale tider deltatt på 8. mars tog. De fleste menn jeg kjenner gjør det på et eller annet nivå... 

Anonymkode: 85aca...091

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Gaver og middag? Det hadde jeg ikke forventet. Min mann markerer dagen ved å engasjere seg i de politiske kampsakene, og ville i normale tider deltatt på 8. mars tog. De fleste menn jeg kjenner gjør det på et eller annet nivå... 

Men dagen beveger seg over i den retningen. Dagen brukes til å gratulere folk. For hva da? For å være født med vagina? Hvis den brukes til å gratulere folk med at dagen finnes så skal alle gratuleres. Hvis den brukes til å gratulere kvinner med at det finnes en dag som kjemper for kvinner så er det å gratulere enkelte for at de er født med vagina. Hvis den brukes til å gratulere med at det finnes en dag som er til for å kjempe for kvinner så skal alle som kan delta i den kampen gratuleres.

Eller vi kan la være å bruke dagen til gratulasjoner og heller bruke den til kampsaker. Slik intensjonen nå en gang var.

Anonymkode: ac5eb...282

Skrevet

Oj, ut ifra deres respons, så er det noe ordentlig galt med meg. Jeg har alltid opplevd at på kvinnedagen får kvinner gratulasjoner fra menn. Hjemme fikk jeg og mor gratulasjoner fra far og bror. Det samme på jobben. En kollega kjøpte sjokolade til oss kvinner. Så mitt inntrykk av dagen var at man får oppmerksomhet i form av en gratulasjon.

Så tror jeg  at det bare har ballet på seg, bursdag (ingen gave), valentinsdag (ingen gave eller oppmerksomhet), og nå kvinnedagen hvor min fetter og far har gratulert, men ikke min mann. 

For meg handler kvinnedagen for like rettigheter, men når jeg hører andre venninner fortelle meg at de har fått blomster og sjokolade så blir jeg litt lei meg at min mann ikke gir meg noe oppmerksomhet, kanskje ikke bare idag, men også på min bursdag eller valentinsdag...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Oj, ut ifra deres respons, så er det noe ordentlig galt med meg. Jeg har alltid opplevd at på kvinnedagen får kvinner gratulasjoner fra menn. Hjemme fikk jeg og mor gratulasjoner fra far og bror. Det samme på jobben. En kollega kjøpte sjokolade til oss kvinner. Så mitt inntrykk av dagen var at man får oppmerksomhet i form av en gratulasjon.

Så tror jeg  at det bare har ballet på seg, bursdag (ingen gave), valentinsdag (ingen gave eller oppmerksomhet), og nå kvinnedagen hvor min fetter og far har gratulert, men ikke min mann. 

For meg handler kvinnedagen for like rettigheter, men når jeg hører andre venninner fortelle meg at de har fått blomster og sjokolade så blir jeg litt lei meg at min mann ikke gir meg noe oppmerksomhet, kanskje ikke bare idag, men også på min bursdag eller valentinsdag...

Blomster og sjokolade på kvinnedagen blir litt Brød og sirkus til folket i mine øyne, altså.. 

Skrevet

Jeg vil ikke ha blomster på Kvinnedagen!! Jeg vil ha flere kvinnelige styreledere, flere kvinnelige forbilder i media, lik lønn for likt arbeid og flere kvinner som investerer økonomisk i sin egen fremtid! Det ønsker jeg meg forøvrig også til jul... igjen.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil ikke ha blomster på Kvinnedagen!! Jeg vil ha flere kvinnelige styreledere, flere kvinnelige forbilder i media, lik lønn for likt arbeid og flere kvinner som investerer økonomisk i sin egen fremtid! Det ønsker jeg meg forøvrig også til jul... igjen.. 

NETTOPP! Helt enig! Så enig så enig!!!!

Jeg avskyr disse "gratulerer med dagen"-greiene. Dette er en kampdag. Ikke en spise kake og få blomster-dag.

Anonymkode: ac5eb...282

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dette! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ojoj... Tenker du er på feil spor om du tenker kvinnedagen er ein dag menn skal skjemme bort kvinner. Då kan eg ikkje heilt skjønne at det kan vere ein så viktig dag for deg likevel.

Eg ønsker meg like rettigheiter og lik  lønn for likt arbeid. Ja, vi er i 2021, men vi har fortsatt ein veg å gå før vi er der dessverre. 

Hadde egentlig aldri trudd eg skulle oppleve diskrimminering pga kjønn sjølv, men der tok eg feil gitt. 

Anonymkode: 94a44...140

Der jeg kommer fra er det vanlig at mennene gjør stas på damene denne dagen. Og ja, vi vet hva den handler om og vi har lange tradisjoner med å feire dagen. 

Anonymkode: c9210...a90

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hmm.. Du må jo snakke med mannen din. Han er ikke tankeleser. Å få gave til jul og bursdag hadde jeg forventet. Det må du jo si i klart fra om. Meeeen valentin dag og kvinnedagen.. Da må du si det rett ut til mannen da. Eller kjøp en gave til deg selv. 

Jeg vil dra det så langt, at å ønske seg noe som helst, t.o.m en gratulasjon på kvinnedagen, er drøyt å forlange og bli sur for. ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Men hvis dagen for deg handler om like rettigheter, hvorfor forventer du da at menn skal varte opp kvinner? Er ikke det bare selvmotsigende?

Skrevet

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hmm.. Du må jo snakke med mannen din. Han er ikke tankeleser. Å få gave til jul og bursdag hadde jeg forventet. Det må du jo si i klart fra om. Meeeen valentin dag og kvinnedagen.. Da må du si det rett ut til mannen da. Eller kjøp en gave til deg selv. 

Jeg vil dra det så langt, at å ønske seg noe som helst, t.o.m en gratulasjon på kvinnedagen, er drøyt å forlange og bli sur for. ❤️

Et friskt pust fra en herlig kvinne. 

♥️

Anonymkode: 8eca2...7cb

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Men hvis dagen for deg handler om like rettigheter, hvorfor forventer du da at menn skal varte opp kvinner? Er ikke det bare selvmotsigende?

Klart det er selvmotsigende. Men når jeg idag har fått gratulasjoner fra min far, fetter og kollega fordi jeg har vagina, så savner og forventer (idiotiske meg) en gratulasjon av min mann. Men nå er jeg ikke sint og lei meg lenger. Nå føler jeg meg mest DUM fordi jeg var skuffet over manglende gratulasjon. 

Synes egentlig at selve kvinnedagen heller burde handle om og hete "alle menneskers like rettigheter - dagen"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...