Gå til innhold

Skam å flytte hjem til foreldre med små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Du skjønner det at man betror seg til venninner selv om man er i 50 årene? Akkurat slik du og dine venninner betror dere om menn, barn og mødre? Å snakke om utfordringer i livet med venninner er ikke forbeholdt folk i 30 årene.

Anonymkode: 14c2f...9aa

Jeg kan ikke huske å noen gang har snakket masse stygt om min nærmeste familie gitt... Men så er jeg jo ingen kjerring 😃

Anonymkode: 77937...f27

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jøss. Tror du virkelig på det du selv sier her? Tror du på din egen oppbrakthet? Tror du at når vi snakker om våre barn så er det å slenge dritt? Du høres ut til å være fryktelig ung, du har vel ikke rukket å få barn ennå håper jeg, så vent en god stund, er du grei. Lær litt om livet. Se om du kan bli kjent med noen som.har levd litt lenger enn deg og lære litt.

Anonymkode: 8b058...b1a

Er 41 år gammel og har 4 barn. Lære å baksnakke? Nei takk, det trenger jeg virkelig ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg kan ikke huske å noen gang har snakket masse stygt om min nærmeste familie gitt... Men så er jeg jo ingen kjerring 😃

Er nok temmelig normalt at man snakker med venninner om sine voksne barn også, både om sorger og gleder. Ei bekymret seg om barnebarn som hun syns har lite klær på i kulda, ei irriterer seg over svigerdatter som er helt hysterisk ang sukker, ei holdt på å klikke over sønn som tilbringer pappahelger hjemme hos dem, hvor hun ender opp som barnevakt, ei er oppgitt over datter som klager og maser om hjelp fordi det er slitsomt med tre unger... osv osv osv. Tenker det er veldig godt for bestemødre å kunne ventilere litt, for til barn og svigerbarn kan vi IKKE si noe, da blir de jo dødelig fornærma og vi får ikke se barnebarna på leeenge. 

Anonymkode: 14c2f...9aa

Skrevet

Jeg tenker : creds til deg som tar tak i situasjonen og er villig til å flytte hjem et år for å komme deg på beina igjen. I et langsiktig perspektiv er jo dette bra for deg og ungene. Gjør det❤️ ikke bry deg om hva andre tenker for alle har ulike meninger om ting. Gjør det som føles best. Du er heldig som har muligheten til å flytte hjem og spare opp. Kanskje er det bra for deg å ha familiemedlemmer i ryggen om han skulle begynne å lage trøbbel etter at dere har flyttet ut. Lykke til ❤️

Anonymkode: dc5c4...3cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Er nok forskjellig mentalitet, ja. Nordmenn er mye mer egoistiske enn folk fra mange andre land. Meg, meg og atter meg - hele veien. Jeg er 100 % utenlandsk, og har mottatt økonomisk hjelp fra mine foreldre i voksen alder i en liten periode for å komme meg ovenpå. Jeg har også fire barn, og hvis mine barn ønsker å bo hos meg en periode som voksne for å spare penger eller komme ut av vanskelig livssituasjon - vær så god. 

Nå sier vel de aller fleste i denne tråden at de ville tatt imot barn og barnebarn med åpne armer, så litt rart å generalisere på den måten du gjør med at «nordmenn er mye mer egoistiske enn folk fra mange andre land». Hvilket land er du fra? Det må jo være fra et land det folket er veldig mye mer generaliserende og dømmende enn folk fra mange andre land.

Anonymkode: 0c458...be9

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nå sier vel de aller fleste i denne tråden at de ville tatt imot barn og barnebarn med åpne armer, så litt rart å generalisere på den måten du gjør med at «nordmenn er mye mer egoistiske enn folk fra mange andre land». Hvilket land er du fra? Det må jo være fra et land det folket er veldig mye mer generaliserende og dømmende enn folk fra mange andre land.

🇺🇦... 

Anonymkode: 7fa7f...b6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

🇺🇦... 

Hahaha, og DET holder du fram som forbilledlig. Takk for en god latter.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

🇺🇦... 

Og hvilket land er dette, for oss som ikke har kunnskapen om all verdens flagg🙈

Anonymkode: 42ab4...1c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Og hvilket land er dette, for oss som ikke har kunnskapen om all verdens flagg🙈

Anonymkode: 42ab4...1c0

Ukraina.

Men jeg kjenner flere fra Ukraina, og ingen av dem er så generaliserende og enkle som dette eksemplaret. Så jeg håper og tror vi har et unntakstilfelle her.

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ukraina.

Men jeg kjenner flere fra Ukraina, og ingen av dem er så generaliserende og enkle som dette eksemplaret. Så jeg håper og tror vi har et unntakstilfelle her.

Å ja. Hun er unntak på det meste. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Ukraina.

Ukraina? Har ikke noe forhold til Ukraina, jeg. Kjenner heller ingen derfra, så vet ikke om de er generaliserende eller ikke. Men jo, mange nordmenn er egoistiske når det gjelder omsorg for familie. Man LÅNER penger til nær familie, inkludert barna sine, man krever husleie av voksne barn som bor hjemme og man putter foreldrene på eldrehjem/sykehjem i stedet for å ta vare på dem selv. Dette er mye mer vanlig i Norge, enn i andre land som for eksempel Italia, land i østen osv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ukraina? Har ikke noe forhold til Ukraina, jeg. Kjenner heller ingen derfra, så vet ikke om de er generaliserende eller ikke. Men jo, mange nordmenn er egoistiske når det gjelder omsorg for familie. Man LÅNER penger til nær familie, inkludert barna sine, man krever husleie av voksne barn som bor hjemme og man putter foreldrene på eldrehjem/sykehjem i stedet for å ta vare på dem selv. Dette er mye mer vanlig i Norge, enn i andre land som for eksempel Italia, land i østen osv. 

Du jobber kanskje ikke? Hvis du er i jobb, hvordan har du tenkt å ta vare på foreldrene dine når de blir pleietrengende? Hvis du ikke er i jobb, hvordan forsørger du deg selv og barna dine?

Hvorfor mener du at dine foreldre og øvrig familie skal GI deg penger? Hvorfor mener du at du er berettiget til å bo gratis hos andre?

Hvordan kombinerer folk i Italia og østen fulltidsarbeid med omsorg for pleiesyke foreldre? Det lurer jeg litt på. I Italia og Spania er f.eks andelen kvinner i arbeid ikke så langt unna andelen i Norge. Ettersom du vet at folk i Italia i mindre grad enn folk i Norge «putter» sine eldre på gamlehjem, har du noen tall og statistikker for dette du kan vise til? For det er jo veldig interessant. Hvem i Italia og Østen er hjemme for å ivareta de eldre og pleietrengende som ikke er på pleiehjem? Sønner? Døtre? Og hvordan har i så fall disse det når det gjelder økonomi og velferdsgoder? Hadde de heller ønsket å være i jobb hvis de hadde hatt valget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...