Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #51 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Man trenger ikke observeres noen timer etter en kort, lett narkose som gis ved GU nei. Mange som reiser etter 30-60 min. Da har de rukket og spist samt snakket med gynekologen. Anonymkode: 9ff81...ea4 Jeg skal observeres en stund før jeg sendes hjem. Jeg skal inn klokken 7 om morgenen og de regner med jeg er ferdig ca klokken 13.30. Jeg blir hentet 15.30 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Men da tar du taxi, det får du jo dekket? Jeg fikk det etter operasjon. Anonymkode: 3957e...431 Nei, jeg får ikke dekket 6 mil med taxi sånn uten videre. Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #52 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det vil da si at sjansen for at jeg tar undersøkelsen er liten. Jeg må da kontakte fastlegen og be han om å sjekke med sykehuset? Anonymkode: bce3a...b98 Jeg fikk beroligende intravenøst før jeg ble kjørt inn til operasjon fordi jeg var så nervøs. Det kan sikkert du også få! Viktig at du får gjennomført undersøkelsen så hvis du forklarer situasjonen så ordner det seg nok. Anonymkode: 9d024...72b
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #53 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Du kan jo selv sjekke på Pasientreiser, hva man får dekket og ikke. INGEN får dekket drosje hjem fra planlagte inngrep, med mindre man er dement og uten av stand til å reise med samkjøring. Anonymkode: e6afa...ffd https://www.helsenorge.no/pasientreiser/rettigheter/dekkes-reisen-min/ Burde være null problem å få dekket dette for hi. Hun får jo garantert attest fra legen på at hun ikke er i stand til å komme seg hjem ellers også. Vil tro buss er uaktuelt. Går jo an å prøve å finne løsninger da. Anonymkode: 3957e...431
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #54 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du har bare møtt noen av forumets teiteste troll. Ikke bry deg om dem. Det er så mange som ikke har peiling på hva alvorlige traumer kan gjøre med folk. Og noen av folka her inne har bare manglende empati/alvorlig svekkede sjelsevner. Det står verre til med dem enn med deg. Det høres ut som du har nok å bekymre seg for, så det kjipe oppgulpet deres syns jeg jeg skal stryke fra lista over ting som er verdt å tenke på. Lykke til med undersøkelsen, det kommer sikkert til å gå fint. Anonymkode: 8dd5c...5d4 Jeg synes det er interessant at hun har bestemt seg for at jeg er en samfunnsbyrde basert på et sykehusbesøk på 12 år. Jeg vil tro at da jeg nesten døde under fødsel for 12 år siden, så var jeg ikke en byrde, for det valgte jeg ikke selv nemlig. Jeg har visst selv valgt å oppleve de tingene jeg gjorde som barn, og det er min feil at 21 år med terapi ikke har gjort meg 100% frisk, for det er jo det terapi skal gjøre. Jeg gleder meg til å finne ut hvem «sånne som meg» er. For jeg tror hun kommer til å bomme totalt på beskrivelsen av meg Takk for støtten. Det er alltid godt å få bekreftet at «normale folk» ikke mener jeg er en byrde Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #55 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): https://www.helsenorge.no/pasientreiser/rettigheter/dekkes-reisen-min/ Burde være null problem å få dekket dette for hi. Hun får jo garantert attest fra legen på at hun ikke er i stand til å komme seg hjem ellers også. Vil tro buss er uaktuelt. Går jo an å prøve å finne løsninger da. Anonymkode: 3957e...431 Men hvorfor henger du deg opp i at hi skal hentes av en bekjent i stede for å ta taxi? Om du er så redd for skattepengene dine så er det da merkelig at du gnåler på at hun har rett på taxi i 6 mil når alternativet er at hun venter i en kafeteria i to timer til hun kan hentes? Hi, jeg håper at du klarer å overse de som så tydelig ikke klarer å skjønne at forskjellige mennesker har forskjellige utfordringer. Ønsker deg lykke til med undersøkelsen, slike ting går ofte bedre enn fryktet når man gruer seg så mye. Du er tøff 💪🏼❤️ Anonymkode: 39217...23a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #56 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor henger du deg opp i at hi skal hentes av en bekjent i stede for å ta taxi? Om du er så redd for skattepengene dine så er det da merkelig at du gnåler på at hun har rett på taxi i 6 mil når alternativet er at hun venter i en kafeteria i to timer til hun kan hentes? Hi, jeg håper at du klarer å overse de som så tydelig ikke klarer å skjønne at forskjellige mennesker har forskjellige utfordringer. Ønsker deg lykke til med undersøkelsen, slike ting går ofte bedre enn fryktet når man gruer seg så mye. Du er tøff 💪🏼❤️ Anonymkode: 39217...23a Jeg gru-gleder meg. Det skal bli godt å endelig få gjennomført undersøkelsen, og det blir grusomt å la noen få «kontrollen» over min kropp og mitt underliv. Takk💗 Anonymkode: bce3a...b98
Kira Skrevet 27. februar 2021 #57 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg gru-gleder meg. Det skal bli godt å endelig få gjennomført undersøkelsen, og det blir grusomt å la noen få «kontrollen» over min kropp og mitt underliv. Takk💗 Anonymkode: bce3a...b98 Jeg heier på deg 👏🏻👏🏻👏🏻Kjempe bra at du endelig får gjennomført dette. Dritt i alle Bitre-Britt som finnes rundt omkring, du vet selv hvorfor du har litt andre behov rundt en slik undersøkelse. Lykke til 😘
amandine Skrevet 27. februar 2021 #58 Skrevet 27. februar 2021 Nå har jeg begynt flere ganger på en kommentar, men jeg ender opp med å slette, jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal skrive. Jeg vekselvis måper, rister på hodet, hever øyenbrynene og må lese på nytt, for en vanvittig smørje av faenskap og dumskap noen velger å vrenge ut av seg. HI, jeg håper du scroller kjapt forbi gørra.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #59 Skrevet 27. februar 2021 amandine skrev (4 minutter siden): Nå har jeg begynt flere ganger på en kommentar, men jeg ender opp med å slette, jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal skrive. Jeg vekselvis måper, rister på hodet, hever øyenbrynene og må lese på nytt, for en vanvittig smørje av faenskap og dumskap noen velger å vrenge ut av seg. HI, jeg håper du scroller kjapt forbi gørra. Jeg har, gjennom årenes løp måttet forsvare ting folk ikke forstår. Det blir litt som å forsvare et komplisert matematisk svar til en person med dyskalkuli Anonymkode: bce3a...b98
Syngensang Skrevet 27. februar 2021 #60 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Du ser ikke forskjellen? Om noen må ta blodprøve i full narkose og bruker en dag på sykehuset ville vel de fleste stusset? Dette er en gu... alle tar dem omtrent årlig. Å få kreft / bli syk/ skadet velger man neppe selv? Å velge å lage så mye styr for en undersøkelse er et valg. Anonymkode: 3957e...431 Ja, for HI har heilt sikkert valt full narkose for gu berre for å? Ja, kvifor skulle ho gjere det? Om det ikkje var fordi ho faktisk ikkje klarar å gjennomføre gu uten? Det finst ingen fordelar med å bli lagt i narkose og vere på sjukehus ein heil dag som gjer at dette er eit betre val enn vanleg gu om det hadde vore eit alternativ. Så vi kan berre gå utfrå at HI vel narkos fordi ho må. Ikkje fordi det er noko ho har så veldig lyst til.
Admin Skrevet 1. mars 2021 #61 Skrevet 1. mars 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep, spekulasjoner og avsporinger. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå