Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #26 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke mye mer å gjøre med den gitt. hvis jeg skal få tatt den, så innebærer det beroligende både før og etter narkosen, evt noe som virker så lenge at det varer helt til jeg er ute av sykehuset. I dagene etter kan jeg få fra fastlegen, det er ikke et problem, men det på sykehuset er vanskelig Anonymkode: bce3a...b98 Klart det er noe å få gjort med den, hva har du prøvd da? Narkose og medisinering?? Du kan da umulig fungere særlig bra i det daglige? Anonymkode: 3957e...431
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #27 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Her jeg jobber bruker vi det aldri med mindre det er veldig god grunn til det. 1 av 200 kanskje som får beroligende. Ennå færre dagkirurgiske. Da gis evt en liten dose dormicum saft, men du får nok ikke noe etterpå Hi. Sikkert 20 år siden beroligende ble avviklet som standard. Det gis pre i form av smertestillende. Anonymkode: 9ff81...ea4 Jeg fikk det på Ullevål (kikkhull, endometriose, fem-seks år siden) enda jeg ikke var urolig i det hele tatt eller ba om det. Anonymkode: fbb76...bc6
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #28 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du må da forstå at du ikke kan få beroligende i dagevis etter en GU. Da må evt fastlegen ordne det. Ingen gynekolog kommer til å skrive det ut. Anonymkode: 9ff81...ea4 Det stemmer ikke nødvendigvis. Anonymkode: fbb76...bc6
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #29 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ring den avdelingen du er kalt inn på. Forklar problemet og be om en samtale med noen som skal være der den dagen du skal. be de gå gjennom hva som skjer fra du kommer inn på avdelingen og til du skal i narkose, og etterpå. Be om navnet på en sykepleier du skal forholde deg til. Trenger du å vite hva gynekologen har gjort ber du om få prate både før narkosen og etterpå. jeg sliter med ptsd og får sobril før narkose. Jeg får seng kjapt så jeg kan ligge der istedenfor å gå rundt å virre og stresse. Har med ørepropper med rolig musikk eller en podkast. kirurgen kjenner meg og kommer alltid og prater før og etter jeg skal i narkose. du kan forklare hvordan du har det i etterkant og be om få noe å sove på til å ha med hjem. Det viktige er at du tør forklare å be om hva som skal til for at du skal ha det bedre, ellers kan de ikke vite det. er det enklest for deg så skriv punktvis på ennkapp. Anonymkode: ac2df...988 Jeg har gruet meg så lenge at jeg har droppet undersøkelser i 12 år. Har ikke tatt en eneste sjekk av livmorhalsen etter jeg var 28 år. Og før det har jeg bare tatt gyn.sjekk i forbindelse med svangerskap. Ikke for noe annet. Så egentlig har jeg aldri sjekket noe som går på celleforandring eller kreft. Jeg skal sjekke med avd på sykehuset Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #30 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har gruet meg så lenge at jeg har droppet undersøkelser i 12 år. Har ikke tatt en eneste sjekk av livmorhalsen etter jeg var 28 år. Og før det har jeg bare tatt gyn.sjekk i forbindelse med svangerskap. Ikke for noe annet. Så egentlig har jeg aldri sjekket noe som går på celleforandring eller kreft. Jeg skal sjekke med avd på sykehuset Anonymkode: bce3a...b98 Ja, gjør det! Lykke til Anonymkode: fbb76...bc6
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #31 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du kan jo bare reise med en gang du er våken. Du trenger jo ikke oppholde deg på sykehuset etterpå. Anonymkode: 9ff81...ea4 Jeg må bli der en stund etterpå Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #32 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Klart det er noe å få gjort med den, hva har du prøvd da? Narkose og medisinering?? Du kan da umulig fungere særlig bra i det daglige? Anonymkode: 3957e...431 21 år i terapi. Diverse terapi. Jeg fungerer mye bedre på nesten alle områder, men akkurat dette har aldri sluppet, og det er ikke mer å gjøre Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #33 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg må bli der en stund etterpå Anonymkode: bce3a...b98 Hvorfor det? Anonymkode: 9ff81...ea4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #34 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor det? Anonymkode: 9ff81...ea4 Fordi jeg ikke kjører selv når jeg blir som jeg blir. Jeg er da livsfarlig i trafikken og må hentes Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #35 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Fordi jeg ikke kjører selv når jeg blir som jeg blir. Jeg er da livsfarlig i trafikken og må hentes Anonymkode: bce3a...b98 Det er da selvfølgelig. Det er ikke lov å kjøre på et døgn etter man har fått narkose. Da får de jo bare bestille en drosje til deg når du er våken. Anonymkode: 9ff81...ea4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #36 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er da selvfølgelig. Det er ikke lov å kjøre på et døgn etter man har fått narkose. Da får de jo bare bestille en drosje til deg når du er våken. Anonymkode: 9ff81...ea4 Hehe! Hvem tenker du skal betale den da? Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #37 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hehe! Hvem tenker du skal betale den da? Anonymkode: bce3a...b98 Du virker utrolig lite løsningsorientert iallfall. Ta bussen da🤷♀️ Anonymkode: 9ff81...ea4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #38 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du virker utrolig lite løsningsorientert iallfall. Ta bussen da🤷♀️ Anonymkode: 9ff81...ea4 Jeg har jo løst det hele med at jeg blir levert og hentet av en person jeg er trygg på. Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #39 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): I min verden kommer jeg til å «dø», men tusen takk😀 Anonymkode: bce3a...b98 Definitivt ikke😘 Jeg skulle ha en operasjon, og jeg var livredd på forhånd. Og veldig ærlig på det. Så da sto det «svært engstelig» i alle mine papirer, jeg fikk 5 vival før operasjonen og alle behandlet meg veldig bra😅 Jeg er sykepleier. Å overlate kontrollen til andre var veldig vanskelig.. Masse lykke til, det kommer til å gå så fint! Anonymkode: e6afa...ffd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #40 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Definitivt ikke😘 Jeg skulle ha en operasjon, og jeg var livredd på forhånd. Og veldig ærlig på det. Så da sto det «svært engstelig» i alle mine papirer, jeg fikk 5 vival før operasjonen og alle behandlet meg veldig bra😅 Jeg er sykepleier. Å overlate kontrollen til andre var veldig vanskelig.. Masse lykke til, det kommer til å gå så fint! Anonymkode: e6afa...ffd Jeg håper det. Det står «ekstremt bekymret» i henvisning fra lege Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #41 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg håper det. Det står «ekstremt bekymret» i henvisning fra lege Anonymkode: bce3a...b98 Så bra! Da kommer alt til å ordne seg! Anonymkode: e6afa...ffd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #42 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Så bra! Da kommer alt til å ordne seg! Anonymkode: e6afa...ffd Takk! Men jeg må si fra der og da, ikke i forkant? Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #43 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har jo løst det hele med at jeg blir levert og hentet av en person jeg er trygg på. Anonymkode: bce3a...b98 Men hvorfor kan ikke denne personen hente deg med en gang du er ferdig da? Og drosje får du muligens dekket om det virkelig er så himla vanskelig å greie å komme seg hjem. Er billigere det enn å ha deg der vil jeg tro. Anonymkode: 3957e...431
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #44 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk! Men jeg må si fra der og da, ikke i forkant? Anonymkode: bce3a...b98 Ring og avtal det på forhånd. Så slipper du å tenke mer på det. Evnt få medisin av fastlegen din, og si ifra hva du har tatt når du kommer til timen din. Anonymkode: e6afa...ffd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #45 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Men hvorfor kan ikke denne personen hente deg med en gang du er ferdig da? Og drosje får du muligens dekket om det virkelig er så himla vanskelig å greie å komme seg hjem. Er billigere det enn å ha deg der vil jeg tro. Anonymkode: 3957e...431 Et det så vanskelig å sette seg inn i at folk er forskjellig og har forskjellige behov? Hvis HI sier hun har behov for å være der en stund etterpå, så har det vel en grunn. Hun skal observerer noen timer etter narkose, hun kan ikke kjøre bil etter narkose, hun har behov for beroligende før og etter; dvs hun kan uansett ikke kjøre selv. Anonymkode: e6afa...ffd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #46 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Men hvorfor kan ikke denne personen hente deg med en gang du er ferdig da? Og drosje får du muligens dekket om det virkelig er så himla vanskelig å greie å komme seg hjem. Er billigere det enn å ha deg der vil jeg tro. Anonymkode: 3957e...431 Fordi denne personen skal på jobb. Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #47 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Ring og avtal det på forhånd. Så slipper du å tenke mer på det. Evnt få medisin av fastlegen din, og si ifra hva du har tatt når du kommer til timen din. Anonymkode: e6afa...ffd Ja, kan være greit å gi beskjed on det før jeg skal i narkose. Litt sent å si fra da. Da tror jeg det blir en samtale med fastlege, en med sykehuset, og så blir det beroligende for meg Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #48 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Et det så vanskelig å sette seg inn i at folk er forskjellig og har forskjellige behov? Hvis HI sier hun har behov for å være der en stund etterpå, så har det vel en grunn. Hun skal observerer noen timer etter narkose, hun kan ikke kjøre bil etter narkose, hun har behov for beroligende før og etter; dvs hun kan uansett ikke kjøre selv. Anonymkode: e6afa...ffd Grunnen hennes til å bli der var at hun måtte hentes... Anonymkode: 3957e...431
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #49 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Fordi denne personen skal på jobb. Anonymkode: bce3a...b98 Men da tar du taxi, det får du jo dekket? Jeg fikk det etter operasjon. Anonymkode: 3957e...431
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #50 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Et det så vanskelig å sette seg inn i at folk er forskjellig og har forskjellige behov? Hvis HI sier hun har behov for å være der en stund etterpå, så har det vel en grunn. Hun skal observerer noen timer etter narkose, hun kan ikke kjøre bil etter narkose, hun har behov for beroligende før og etter; dvs hun kan uansett ikke kjøre selv. Anonymkode: e6afa...ffd Man trenger ikke observeres noen timer etter en kort, lett narkose som gis ved GU nei. Mange som reiser etter 30-60 min. Da har de rukket og spist samt snakket med gynekologen. Anonymkode: 9ff81...ea4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå