Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Og jeg gruer meg så veldig. Først gruer jeg med for selve undersøkelsen. Så jeg droppet den i 12 år. Så fikk jeg lov å ta den under narkose. Da ble jeg litt roligere. Men nå har dette hodet mitt ødelagt alt igjen. Er det innafor å be om beroligende medisiner så jeg ikke får angst? Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Og jeg gruer meg så veldig. Først gruer jeg med for selve undersøkelsen. Så jeg droppet den i 12 år. Så fikk jeg lov å ta den under narkose. Da ble jeg litt roligere. Men nå har dette hodet mitt ødelagt alt igjen. Er det innafor å be om beroligende medisiner så jeg ikke får angst? Anonymkode: bce3a...b98 Hva gruer du deg til? Anonymkode: c64ba...a76
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva gruer du deg til? Anonymkode: c64ba...a76 En gyn. Undersøkelse Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Og jeg gruer meg så veldig. Først gruer jeg med for selve undersøkelsen. Så jeg droppet den i 12 år. Så fikk jeg lov å ta den under narkose. Da ble jeg litt roligere. Men nå har dette hodet mitt ødelagt alt igjen. Er det innafor å be om beroligende medisiner så jeg ikke får angst? Anonymkode: bce3a...b98 Beroligende medisiner i tillegg til narkose? Eller hva mener du? Anonymkode: 430ee...f08
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Beroligende medisiner i tillegg til narkose? Eller hva mener du? Anonymkode: 430ee...f08 Ja, begge deler Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 Siden du allerede har fått innvilget narkose, ser jeg ingen grunn til at du ikke kan be om en sobril før narkosen. Det kommer til å gå helt fint!! Anonymkode: e6afa...ffd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Siden du allerede har fått innvilget narkose, ser jeg ingen grunn til at du ikke kan be om en sobril før narkosen. Det kommer til å gå helt fint!! Anonymkode: e6afa...ffd I min verden kommer jeg til å «dø», men tusen takk😀 Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #8 Skrevet 26. februar 2021 Du merker ingenting når du er I narkose, da sover du. Mener du beroligende før du får narkosen da kanskje? Du må nesten bare snakke med dem, men de er veldig vant til at folk er redde før narkosen. De fleste er mer redd narkosen enn en slik undersøkelse. Anonymkode: 052e2...ac8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du merker ingenting når du er I narkose, da sover du. Mener du beroligende før du får narkosen da kanskje? Du må nesten bare snakke med dem, men de er veldig vant til at folk er redde før narkosen. De fleste er mer redd narkosen enn en slik undersøkelse. Anonymkode: 052e2...ac8 Jeg er ikke redd for narkosen i det hele tatt. Jeg ønsker beroligende før og etter, helst en som varer så lenge at den kan tas før og varer hele dagen Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #10 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg er ikke redd for narkosen i det hele tatt. Jeg ønsker beroligende før og etter, helst en som varer så lenge at den kan tas før og varer hele dagen Anonymkode: bce3a...b98 Tenker du at du kommer til å være redd etter undersøkelsen også? Jeg er som deg når det kommer til gyn - men mest selve undersøkelsen. Ubehag ved å vente på svar også - men det kan jo gå lang tid.. Anonymkode: 217e4...88b
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #11 Skrevet 26. februar 2021 Hvis du har fått innvilget narkose allerede, tror jeg nok du uten problemer vil kunne få beroligende både før og etter. Anonymkode: bf354...6b0
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #12 Skrevet 26. februar 2021 Jeg har alltid fått beroligende før narkose selv om jeg ikke har bedt om det eller vært urolig/redd. Anonymkode: 78454...153
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #13 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Tenker du at du kommer til å være redd etter undersøkelsen også? Jeg er som deg når det kommer til gyn - men mest selve undersøkelsen. Ubehag ved å vente på svar også - men det kan jo gå lang tid.. Anonymkode: 217e4...88b Jeg kommer til å ha en viss frykt i flere dager både før og etter. Eller mer ubehag... vanskelig å forklare, men jeg kan bli fysisk syk i flere dager av det Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #14 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har alltid fått beroligende før narkose selv om jeg ikke har bedt om det eller vært urolig/redd. Anonymkode: 78454...153 Jeg tenkte akkurat det samme. Anonymkode: fbb76...bc6
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #15 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har alltid fått beroligende før narkose selv om jeg ikke har bedt om det eller vært urolig/redd. Anonymkode: 78454...153 Her jeg jobber bruker vi det aldri med mindre det er veldig god grunn til det. 1 av 200 kanskje som får beroligende. Ennå færre dagkirurgiske. Da gis evt en liten dose dormicum saft, men du får nok ikke noe etterpå Hi. Sikkert 20 år siden beroligende ble avviklet som standard. Det gis pre i form av smertestillende. Anonymkode: 9ff81...ea4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #16 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Her jeg jobber bruker vi det aldri med mindre det er veldig god grunn til det. 1 av 200 kanskje som får beroligende. Ennå færre dagkirurgiske. Da gis evt en liten dose dormicum saft, men du får nok ikke noe etterpå Hi. Sikkert 20 år siden beroligende ble avviklet som standard. Det gis pre i form av smertestillende. Anonymkode: 9ff81...ea4 Jeg trenger det ikke som smertestillende. Jeg trenger det for å bli rolig. Kan man søke om beroligende da? Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #17 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg trenger det ikke som smertestillende. Jeg trenger det for å bli rolig. Kan man søke om beroligende da? Anonymkode: bce3a...b98 Du kan sikkert få dormicum saft før du blir kjørt inn på operasjon. Et lite beger med noe du drikker. Men er ganske så sikker på at du ikke får noe etterpå. Anonymkode: 9ff81...ea4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #18 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du kan sikkert få dormicum saft før du blir kjørt inn på operasjon. Et lite beger med noe du drikker. Men er ganske så sikker på at du ikke får noe etterpå. Anonymkode: 9ff81...ea4 GU foregår også i veldig lett narkose, så mange reiser hjem kjapt etterpå. Anonymkode: 9ff81...ea4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #19 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du kan sikkert få dormicum saft før du blir kjørt inn på operasjon. Et lite beger med noe du drikker. Men er ganske så sikker på at du ikke får noe etterpå. Anonymkode: 9ff81...ea4 Det vil da si at sjansen for at jeg tar undersøkelsen er liten. Jeg må da kontakte fastlegen og be han om å sjekke med sykehuset? Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #20 Skrevet 26. februar 2021 Burde du ikke heller gjøre noe med denne angsten? GU i narkose hadde ikke jeg tørt, ingen som vet hva de gjør da, og så mye flere folk som skal se herligheta. Anonymkode: 3957e...431
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #21 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det vil da si at sjansen for at jeg tar undersøkelsen er liten. Jeg må da kontakte fastlegen og be han om å sjekke med sykehuset? Anonymkode: bce3a...b98 Du må da forstå at du ikke kan få beroligende i dagevis etter en GU. Da må evt fastlegen ordne det. Ingen gynekolog kommer til å skrive det ut. Anonymkode: 9ff81...ea4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #22 Skrevet 26. februar 2021 Ring den avdelingen du er kalt inn på. Forklar problemet og be om en samtale med noen som skal være der den dagen du skal. be de gå gjennom hva som skjer fra du kommer inn på avdelingen og til du skal i narkose, og etterpå. Be om navnet på en sykepleier du skal forholde deg til. Trenger du å vite hva gynekologen har gjort ber du om få prate både før narkosen og etterpå. jeg sliter med ptsd og får sobril før narkose. Jeg får seng kjapt så jeg kan ligge der istedenfor å gå rundt å virre og stresse. Har med ørepropper med rolig musikk eller en podkast. kirurgen kjenner meg og kommer alltid og prater før og etter jeg skal i narkose. du kan forklare hvordan du har det i etterkant og be om få noe å sove på til å ha med hjem. Det viktige er at du tør forklare å be om hva som skal til for at du skal ha det bedre, ellers kan de ikke vite det. er det enklest for deg så skriv punktvis på ennkapp. Anonymkode: ac2df...988
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #23 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ring den avdelingen du er kalt inn på. Forklar problemet og be om en samtale med noen som skal være der den dagen du skal. be de gå gjennom hva som skjer fra du kommer inn på avdelingen og til du skal i narkose, og etterpå. Be om navnet på en sykepleier du skal forholde deg til. Trenger du å vite hva gynekologen har gjort ber du om få prate både før narkosen og etterpå. jeg sliter med ptsd og får sobril før narkose. Jeg får seng kjapt så jeg kan ligge der istedenfor å gå rundt å virre og stresse. Har med ørepropper med rolig musikk eller en podkast. kirurgen kjenner meg og kommer alltid og prater før og etter jeg skal i narkose. du kan forklare hvordan du har det i etterkant og be om få noe å sove på til å ha med hjem. Det viktige er at du tør forklare å be om hva som skal til for at du skal ha det bedre, ellers kan de ikke vite det. er det enklest for deg så skriv punktvis på ennkapp. Anonymkode: ac2df...988 Eller på en lapp..... Anonymkode: ac2df...988
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #24 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Burde du ikke heller gjøre noe med denne angsten? GU i narkose hadde ikke jeg tørt, ingen som vet hva de gjør da, og så mye flere folk som skal se herligheta. Anonymkode: 3957e...431 Det er ikke mye mer å gjøre med den gitt. Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du må da forstå at du ikke kan få beroligende i dagevis etter en GU. Da må evt fastlegen ordne det. Ingen gynekolog kommer til å skrive det ut. Anonymkode: 9ff81...ea4 hvis jeg skal få tatt den, så innebærer det beroligende både før og etter narkosen, evt noe som virker så lenge at det varer helt til jeg er ute av sykehuset. I dagene etter kan jeg få fra fastlegen, det er ikke et problem, men det på sykehuset er vanskelig Anonymkode: bce3a...b98
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #25 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke mye mer å gjøre med den gitt. hvis jeg skal få tatt den, så innebærer det beroligende både før og etter narkosen, evt noe som virker så lenge at det varer helt til jeg er ute av sykehuset. I dagene etter kan jeg få fra fastlegen, det er ikke et problem, men det på sykehuset er vanskelig Anonymkode: bce3a...b98 Du kan jo bare reise med en gang du er våken. Du trenger jo ikke oppholde deg på sykehuset etterpå. Anonymkode: 9ff81...ea4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå