Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #51 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Samtidig så ser hun også at det er greit å ta seg et glass vin eller 2, og stoppe der. Man må ikke drikke seg full selv om man skal drikke noe med alkohol i Anonymkode: 58166...4c7 Jeg tror det hadde vært fin lærdom om det skjedde en gang i ferien. Problemet er at det blir så ofte. Signalet er at vin er nødvendig for å kose seg og slappe av. Anonymkode: b1a36...045
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #52 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det er vel opp til den enkelte gane å bestemme. En av mine favorittviner fåes på papp. Anonymkode: 879c1...cee Det at det ikke fins god vin på papp er feil. Det var slik før, men ettersom pappvin har blitt mer populært har produsentene skjerpet seg og pappvin i dag er noe helt annet enn den var for 10 år siden. Dessverre henger myten om at man ikke får god vin på papp igjen Anonymkode: 58166...4c7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #53 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jeg tror heller ikke tenåringen dør i løpet av ferien, men jeg tror ikke hun liker at det drikkes så ofte. Jeg tror også det gjør at hun selv kommer til å ha forventninger om at hun "må" drikke i helge og ferier bare hun blir 18 og at hun kommer til å drikke en del på fest før det. Anonymkode: b1a36...045 Ds kan du jo tro i den ene handa og drite i den andre og se hvor du får mest. Anonymkode: 57ad0...3fa
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #54 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ds kan du jo tro i den ene handa og drite i den andre og se hvor du får mest. Anonymkode: 57ad0...3fa Det kan jeg selvfølgelig, men det gjelder i like stor grad de som tror det er uproblematisk å drikke hver dag forran tenåringer på ferie. Vi vet ikke sikkert hva som blir konsekvensen, men der det ikke er noen negative konsekvenser av å la vær å drikke kan det være store negative konsekvenser av å drikke. Når bi ikke vet sikkert om noen skades eler ikke bør vi være ekstra forsiktige. Anonymkode: b1a36...045
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #55 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du sier noe. Kanskje jeg skal kjøpe noen flasker i stedet. Anonymkode: 043a0...e81 Uenig. Mye ræl på papp, men jaggu mye bra også. Akkurat som på flaske gitt. Anonymkode: 6d658...022
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #56 Skrevet 26. februar 2021 Jeg er ikke prippen med alkohol, men 3 papp for to voksne for en ferie? Oj, det synes jeg hørtes mye ut! Dvs å drikke en papp på tre dager? Med barn på hytta? Mnja...det høres faktisk ikke helt greit ut Anonymkode: 818d9...c4f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #57 Skrevet 26. februar 2021 Jeg vet ikke om dere kan kjøre til døren eller må bære bagasjen et stykke. Men selv er jeg tilhenger av å ha med rikelig av alt, blir det for mye av noe kan det jo bare tas med hjem eller bli stående på hytten (forutsatt at den er oppvarmet). Jeg kjøpte sist vin før jul, da gikk jeg på polet med handleliste. Som vanlig kjøpte jeg for mye, men vin har stort sett lang holdbarhetsdato. Når jeg er på hyttetur pleier vi beregne en halv flaske vin per voksen per kveld. Da har vi rikelig og drikker ikke nødvendigvis opp alt. Ingen blir fulle, og med såpass moderat forbruk kan vi unne oss skikkelig god vin. Det kan gå flere uke mellom hver gang jeg drikker alkohol. Jeg liker smaken av vin og jeg liker følelsen av å fullstendig senke skuldrene på hyttetur mens jeg sitter godt innpakket foran en bålpanne med et glass vin. Anonymkode: e5e77...dd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå