Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #26 Skrevet 25. februar 2021 Twintipp skrev (6 timer siden): Jeg ville visst, uansett. Har tidligere vært den som ikke visste, og ydmykelsen av at andre visste, var større enn hans utroskap. Heldigvis hadde ei venninne baller nok til å informere om det andre gikk og snakket om. Kommer aldri til å bagatellisere utroskap. Vil ikke ha en utro partner, en drittunge av en ektefelle som ikke klarer å styre hormonene sine i «fylla», ei heller kjønnssykdom, potensielle virus eller et halvsøsken til mine/våre barn. Det er kanskje det vi er enige om alle sammen, at ydmykelsen blir størst. Så grusomt å vite at alle vet, mens man selv er blitt ført bak lyset... Anonymkode: d9f0c...d86
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #27 Skrevet 25. februar 2021 Ja, noe av det verste jeg vet om er at andre tar valg som legger føringer for mitt liv. Jeg er en voksen dame og forventer å bli vist såpass respekt at jeg kan ta mitt valg om jeg ønsker å bli eller ikke. Å være i ett forhold i 2021 er ett valg, ikke tvang, vi er ikke hverandres eiendeler. Anonymkode: 843cb...515
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #28 Skrevet 25. februar 2021 prekæs skrev (17 timer siden): Hadde min mann ville lette sin egen samvittighet ved å gi meg en slik sorg, hadde han blitt kastet ut som følge tilståelsen, ikke som følge av utroskapen. En som er villig til å ville dytte lidelse på andre, ved å innrømme slikt, er tafatt. Så utroskap er i dine øyne ikke noe problem, men ærlighet er ikke bra? Herlighet så merkelig syn på ting. Anonymkode: 6ade8...de2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #29 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så utroskap er i dine øyne ikke noe problem, men ærlighet er ikke bra? Herlighet så merkelig syn på ting. Anonymkode: 6ade8...de2 Enig i det. Forventet at kvinner var mer selvstendige nå til dags. Anonymkode: 843cb...515
prekæs Skrevet 25. februar 2021 #30 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Enig i det. Forventet at kvinner var mer selvstendige nå til dags. Anonymkode: 843cb...515 Utdyp selvstendig? For egen del hadde jeg blitt kvalm av en mann som tilsto, muligens fordi han kunne hatt en agenda om å komme ut av ekteskapet med å bli kastet ut. Mao. gjøre det enkelt å avslutte.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #31 Skrevet 25. februar 2021 19 hours ago, Anonym bruker said: Om samboeren din og faren til ditt nyfødte barn hadde hatt et forhold til en annen dame? Anonymkode: d9f0c...d86 Nei... Jeg ville ikke hørt det fra andre, heller finne det ut selv eller han hadde vert ærlig Anonymkode: 51ea3...893
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #32 Skrevet 25. februar 2021 prekæs skrev (22 minutter siden): Utdyp selvstendig? For egen del hadde jeg blitt kvalm av en mann som tilsto, muligens fordi han kunne hatt en agenda om å komme ut av ekteskapet med å bli kastet ut. Mao. gjøre det enkelt å avslutte. Selvstendig = I stand til å ta egne valg. Hvorfor skal mannen avgjøre ditt liv og din lykke? Blir alltid så forundret over de som legger ansvaret for egen lykke over på partner. Han har ikke ansvar for det, du har. Hans agenda spiller ingen rolle, spørsmålet er om du ønsker å leve med det eller ikke. Anonymkode: 843cb...515
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #33 Skrevet 25. februar 2021 prekæs skrev (53 minutter siden): Utdyp selvstendig? For egen del hadde jeg blitt kvalm av en mann som tilsto, muligens fordi han kunne hatt en agenda om å komme ut av ekteskapet med å bli kastet ut. Mao. gjøre det enkelt å avslutte. Hvorfor vil du være sammen med en som har annen dame på si? Er man så lite selvstendig at man må holde på en kuk i huset fordi man er redd for å være alene og ikke klarer å forsørge seg selv fordi man velger å ikke jobbe? Anonymkode: 987ac...9cd
prekæs Skrevet 25. februar 2021 #34 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Selvstendig = I stand til å ta egne valg. Hvorfor skal mannen avgjøre ditt liv og din lykke? Blir alltid så forundret over de som legger ansvaret for egen lykke over på partner. Han har ikke ansvar for det, du har. Hans agenda spiller ingen rolle, spørsmålet er om du ønsker å leve med det eller ikke. Anonymkode: 843cb...515 Det vil han jo være med på å avgjøre uansett hva han velger. Spørsmålet er, som du sier, hva jeg ønsker å leve med. Ingen som sier at jeg ville blitt lykkeligere av å kaste han ut.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #35 Skrevet 25. februar 2021 prekæs skrev (1 minutt siden): Det vil han jo være med på å avgjøre uansett hva han velger. Spørsmålet er, som du sier, hva jeg ønsker å leve med. Ingen som sier at jeg ville blitt lykkeligere av å kaste han ut. Men da er det greit for deg hvis din mann har en annen dame. For veldig mange av oss er det ikke greit. Når en mann har forhold på si, er det også en stor fare for at han forlater kone og barn for dama nummer to. Og da har du ikke lenger noe valg. Anonymkode: 987ac...9cd
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #36 Skrevet 25. februar 2021 prekæs skrev (7 minutter siden): Det vil han jo være med på å avgjøre uansett hva han velger. Spørsmålet er, som du sier, hva jeg ønsker å leve med. Ingen som sier at jeg ville blitt lykkeligere av å kaste han ut. Nei, han avgjør ikke for deg, han velger for seg selv. Du velger hvem du vil leve med, han velger hvem han vil leve med. Er man heldig, treffer man noen hvor begge velger det samme og som ønsker det hver dag i fremtiden også. Først da har du likestilt og gjensidig kjærlighet, det eneste som er verdt å bruke tiden sin på, spør du meg. Anonymkode: 843cb...515
prekæs Skrevet 25. februar 2021 #37 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men da er det greit for deg hvis din mann har en annen dame. For veldig mange av oss er det ikke greit. Når en mann har forhold på si, er det også en stor fare for at han forlater kone og barn for dama nummer to. Og da har du ikke lenger noe valg. Anonymkode: 987ac...9cd Ja nettopp. Så da handler det jo egentlig bare om hvem som gjorde valget først. Hva som er greit eller ikke greit er opp til meg og vurdere. En mann som tilstår, griner og vil bli tilgitt hadde ikke blitt vurdert.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #38 Skrevet 25. februar 2021 prekæs skrev (1 minutt siden): Ja nettopp. Så da handler det jo egentlig bare om hvem som gjorde valget først. Hva som er greit eller ikke greit er opp til meg og vurdere. En mann som tilstår, griner og vil bli tilgitt hadde ikke blitt vurdert. Mens en mann som puler rundt på andre i flere år og lyver om det vurderes som aktuell? Anonymkode: 987ac...9cd
prekæs Skrevet 25. februar 2021 #39 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Mens en mann som puler rundt på andre i flere år og lyver om det vurderes som aktuell? Anonymkode: 987ac...9cd Muligens ikke for deg eller meg, men andre kan komme til å velge annerledes. Og det er deres valg
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #40 Skrevet 25. februar 2021 prekæs skrev (Akkurat nå): Muligens ikke for deg eller meg, men andre kan komme til å velge annerledes. Og det er deres valg Du fortalte jo om ditt valg, at du hadde foretrukket en som bedro deg i lang tid bak ryggen din og holdt kjeft om det, enn en som angret og tilstod. Veldig merkelig valg, men vi er alle forskjellige. Anonymkode: 987ac...9cd
prekæs Skrevet 25. februar 2021 #41 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du fortalte jo om ditt valg, at du hadde foretrukket en som bedro deg i lang tid bak ryggen din og holdt kjeft om det, enn en som angret og tilstod. Veldig merkelig valg, men vi er alle forskjellige. Anonymkode: 987ac...9cd Skrev jeg over lang tid?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #42 Skrevet 25. februar 2021 Hva er lang tid da? De møttes på en fest i november 2019. Møttes bare for sex etter det, helt til det brått ble alvor noen mnd etter. Og de er jo fortsatt «ett par».... Noen av de som vet og som jeg har diskutert med er nære venner av samboeren hans... Anonymkode: d9f0c...d86
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #43 Skrevet 25. februar 2021 prekæs skrev (5 timer siden): Utdyp selvstendig? For egen del hadde jeg blitt kvalm av en mann som tilsto, muligens fordi han kunne hatt en agenda om å komme ut av ekteskapet med å bli kastet ut. Mao. gjøre det enkelt å avslutte. Hæ? Hvordan er det mulig å tenke slik du gjør? Sliter du med relasjoner generelt? Det er vel hverken for å lette samvittighet, dumpe sorg på den andre eller prøve å bli dumpa(?!!?) at man forteller om utroskap. Det er jo fordi partner har rett til å vite sånt, og ta et valg derfra evt. Og fordi ærlighet, åpenhet og kommunikasjon er essensielt i et forhold. Hvordan ellers kunne bygge tillit? Anonymkode: 6ade8...de2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #44 Skrevet 25. februar 2021 Jeg ville vist om det var ett engangstilfelle eller ett forhold. Jeg ville ikke levd i en løgn. Anonymkode: 206d8...7b8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #45 Skrevet 25. februar 2021 Enig med Prekæs. Helt uinteressant om han ikke hadde tenkt å gå. Jeg er ikke noen skriftestol og han får selv avgjøre hva han kan leve med - det er ikke innafor å dumpe sin dårlige samvittighet på meg. Så lenge det ikke går utover meg er det ikke er problem, og det gjør det jo ikke så lenge jeg ikke merker noe. Anonymkode: c5599...d2a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #46 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Enig med Prekæs. Helt uinteressant om han ikke hadde tenkt å gå. Jeg er ikke noen skriftestol og han får selv avgjøre hva han kan leve med - det er ikke innafor å dumpe sin dårlige samvittighet på meg. Så lenge det ikke går utover meg er det ikke er problem, og det gjør det jo ikke så lenge jeg ikke merker noe. Anonymkode: c5599...d2a Vet mannen din dette? Det er jo et fripass til å være utro? Bare hold kjeft om det, så går det fint? Anonymkode: 78338...4f0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #47 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Vet mannen din dette? Det er jo et fripass til å være utro? Bare hold kjeft om det, så går det fint? Anonymkode: 78338...4f0 Selvsagt vet vi begge dette, uten at det medfører at vi blir utroskapsgladere av den grunn, det går an å vite dette uten at vi er nødt til å gå ut og agere på det hver dag siden vi faktisk vil ha hverandre. Det er nok annerledes med din mann. Anonymkode: c5599...d2a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #48 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er nok annerledes med din mann. Anonymkode: c5599...d2a Naaaaaw, der fikk du inn en fulltreffer altså, bra! 🙌🏻😄 Anonymkode: 78338...4f0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #49 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Enig med Prekæs. Helt uinteressant om han ikke hadde tenkt å gå. Jeg er ikke noen skriftestol og han får selv avgjøre hva han kan leve med - det er ikke innafor å dumpe sin dårlige samvittighet på meg. Så lenge det ikke går utover meg er det ikke er problem, og det gjør det jo ikke så lenge jeg ikke merker noe. Anonymkode: c5599...d2a Og der skjønner man jo hvorfor/hvordan så mange menn kan være utro, de har jo tillatelse så sant de ikke sier noe. Hvirdan orker du leve slik? Anonymkode: 6ade8...de2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #50 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og der skjønner man jo hvorfor/hvordan så mange menn kan være utro, de har jo tillatelse så sant de ikke sier noe. Hvirdan orker du leve slik? Anonymkode: 6ade8...de2 Det er da ikke noe problem. Ikke er han ute og flyr støtt og ikke tror jeg pikken hans slites ned ved bruk sånn at det ville bli mindre til meg om han brukte noe et annet sted. Og det er jo likt begge veier. Det er ikke gitt at noen av oss ligger med andre av den grunn. Anonymkode: c5599...d2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå