Gå til innhold

Ville du visst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om samboeren din og faren til ditt nyfødte barn hadde hatt et forhold til en annen dame? 

Anonymkode: d9f0c...d86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Et feiltrinn ville jeg kanskje ikke visst om, men et forhold ville jeg absolutt blitt informert om. 

Anonymkode: ec593...92f

Skrevet

Utroskap en gang på fest eller liknende har jeg ikke behov for å vite om, men et langvarig forhold med følelser involvert vill jeg bli fortalt o.

Anonymkode: 5001d...338

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Et feiltrinn ville jeg kanskje ikke visst om, men et forhold ville jeg absolutt blitt informert om. 

Dette

Anonymkode: a0100...d44

Skrevet

Takk for svar. Delte meninger i vennegjengen, men selv mener jeg at jeg ville visst det om det var, som dere sier, følelser involvert. Et ligg i fylla, nei. Følelser, ja. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Om samboeren din og faren til ditt nyfødte barn hadde hatt et forhold til en annen dame? 

Selvfølgelig. Så jeg kunne kaste drittsekken og bedrageren på huet og ræva ut. Har funnet ut av det da jeg selv hadde nyfødt - og han prøvde ikke akkurat å skjule det, men det prøvde alle andre. Så alle visste utenom meg. Til slutt skrev en av hans venninner (ikke elskerinna, men deres felles venninne altså) til meg i fylla og fortalte med ønsket om å ødelegge. Jeg takker henne virkelig, for jeg fikk endelig bekreftelse på at jeg ikke var sykelig sjalu og paranoid, slik som eksen og hans familie prøvde å innbille meg at jeg var fordi jeg reagerte på enkelte klare tegn på utroskap. 

Anonymkode: 987ac...9cd

Skrevet

Litt overraska over svarene her... er det akseptabelt å ligge med andre så lenge man er full nok? Er det andel promille som avgjør hvor stort sviket er eller ikke er? Gjelder det i så fall dere selv og? Dere får mindre dårlig samvittighet om dere har hatt sex med en random fyr i fylla, og mer dårlig samvittighet om dere har sex med en fyr dere kjenner og har følelser for?

Anonymkode: 78338...4f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Litt overraska over svarene her... er det akseptabelt å ligge med andre så lenge man er full nok? Er det andel promille som avgjør hvor stort sviket er eller ikke er? Gjelder det i så fall dere selv og? Dere får mindre dårlig samvittighet om dere har hatt sex med en random fyr i fylla, og mer dårlig samvittighet om dere har sex med en fyr dere kjenner og har følelser for?

Jeg synes ikke det er akseptabelt, men det kan være menneskelig. Selv har jeg vært sammen med mannen i over 20 år, og aldri vært i nærheten av noe som kan anses som utroskap. Jeg liker å tro at jeg aldri kunne vært utro. Men jeg hadde sannsynligvis ikke kastet et så langt samliv over bord og brutt opp mine barns familie dersom han hadde begått en feil. Og hvis han angret og det var et engangstilfelle ville jeg helst leve i uvitenhet. Da fikk han bære smerten over utroskapen selv. 

Skrevet

Hadde min mann ville lette sin egen samvittighet ved å gi meg en slik sorg, hadde han blitt kastet ut som følge tilståelsen, ikke som følge av utroskapen. En som er villig til å ville dytte lidelse på andre, ved å innrømme slikt, er tafatt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes ikke det er akseptabelt, men det kan være menneskelig. Selv har jeg vært sammen med mannen i over 20 år, og aldri vært i nærheten av noe som kan anses som utroskap. Jeg liker å tro at jeg aldri kunne vært utro. Men jeg hadde sannsynligvis ikke kastet et så langt samliv over bord og brutt opp mine barns familie dersom han hadde begått en feil. Og hvis han angret og det var et engangstilfelle ville jeg helst leve i uvitenhet. Da fikk han bære smerten over utroskapen selv. 

Vel, jeg mener det er mer menneskelig å ha sex med noen man faktisk har en relasjon til og har følelser for. Det er noe jeg kam forstå. Å ha sex med en random fyr/dame fordi man har drukket alkohol er bare... tarvelig. Hvor mange sånne tilfeller («sorry, men jeg var full») kunne du levd med før du følte det var greit å bryte opp familien?

Og la oss si mannen din hadde falt for en dame på jobb. Han ble kjent med henne, fikk følelser for henne, og havna i seng med henne i fylla på jobbfest. Etterpå angret han seg. Hvorfor hadde det vært mer akseptabelt å bryte opp ekteskapet og gjøre barna til skilsmissebarn i dette tilfellet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vel, jeg mener det er mer menneskelig å ha sex med noen man faktisk har en relasjon til og har følelser for. Det er noe jeg kam forstå. Å ha sex med en random fyr/dame fordi man har drukket alkohol er bare... tarvelig. Hvor mange sånne tilfeller («sorry, men jeg var full») kunne du levd med før du følte det var greit å bryte opp familien?

Og la oss si mannen din hadde falt for en dame på jobb. Han ble kjent med henne, fikk følelser for henne, og havna i seng med henne i fylla på jobbfest. Etterpå angret han seg. Hvorfor hadde det vært mer akseptabelt å bryte opp ekteskapet og gjøre barna til skilsmissebarn i dette tilfellet?

Ja, og så sier man "men hun/han betydde ingenting". Det er jo enda verre - man risikerer familien ved å ha sex med noen som ikke betyr noe. Altså familien betyr tydeligvis mindre enn tilfeldig knull i fylla. Priser meg lykkelig over at jeg er sammen med en avholds mann.

Anonymkode: 987ac...9cd

Skrevet

Jeg sier ikke at sex i fylla er greit. Men heller det én gang og angre seg enn å ha et forhold til noen andre over år 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Har man sex i fylla med en tilfeldig person en gang har man gjort et dårlig valg en gang. Har man har et forhold til en person over tid har man gjort det samme dårlige valgt gang etter gang. 

Anonymkode: 50558...45f

Skrevet

Ett ligg med en tilfeldig dame ville jeg ikke visst om.

Et forhold over tid med en dame ville jeg visst og ikke akseptert, å lyve over tid for å dekke over møter med en elskerinne er å ødelegge forholdet man er i.

Anonymkode: d9b7d...c6e

Skrevet

Faren til min eldste var utro over tid, fra det tidspunktet datteren vår ble født faktisk. Jeg fikk vite det etter et halvt år. Jeg følte meg sviktet av de av våre felles venner som visste det, og ikke sa noe til meg. De gratulerte til og med da han fridde, selv om de visste at han dagen før og dagen etter var sammen med jobbforelskelsen sin. Å bli alene med en baby var tøft, det å ikke vite hvem som var å stole på gjorde det ikke lettere, og verst av alt var nok at jeg ikke lenger stolte på mine egne vurderinger av dem rundt meg. 

Så ja, jeg hadde ønsket at nære venner lot meg få vite. Å skjønne at «alle andre» visste var en ekstra ydmykelse for meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er aldri greit, uansett. Forskjellen er at alle som har vært full vet at impulskontrollen svekkes og at risikoen for å gjøre ting man aldri ellers ville gjort ved sine fulle fem, øker. Det være seg klemme på trær, tisse i en busk midt i sentrum, eller andre idiotiske ting, som å være utro. Er det en unnskyldning? Nei, egentlig ikke. Er det en forklaring? Tja, det kan være det. Burde man drikke seg så full? Nei. Likevel er det for de fleste enklere å akseptere et feilsteg begått i denne tilstanden, der vedkommende etterpå anger og er oppriktig fortvilet, enn en som med viten og vilje er utro flere ganger, gjerne er betatt i den andre også. Et forferdelig feilsteg kan muligens tilgis, ingen er feilfrie, spesielt veid opp mot kostnadene ved å bryte opp en familie med alt det innebærer. Et svik med uærlighet og bedrag er verre å leve videre med fordi det vitner om mangel på respekt. Er min mening da. Og nei, jeg har aldri vært utro i fylla fordi jeg ikke drikker meg så full nettopp fordi jeg vet at alkohol gjør meg flørtet og litt amorøs. 

Anonymkode: 01f59...914

Skrevet
Iiiiik skrev (18 minutter siden):

Faren til min eldste var utro over tid, fra det tidspunktet datteren vår ble født faktisk. Jeg fikk vite det etter et halvt år. Jeg følte meg sviktet av de av våre felles venner som visste det, og ikke sa noe til meg. De gratulerte til og med da han fridde, selv om de visste at han dagen før og dagen etter var sammen med jobbforelskelsen sin. Å bli alene med en baby var tøft, det å ikke vite hvem som var å stole på gjorde det ikke lettere, og verst av alt var nok at jeg ikke lenger stolte på mine egne vurderinger av dem rundt meg. 

Så ja, jeg hadde ønsket at nære venner lot meg få vite. Å skjønne at «alle andre» visste var en ekstra ydmykelse for meg. 

Herre, for en dust! De rundt deg var ikke spesielt bedre. Godt du avslørte faenskapet. 

Skrevet

Herlighet ja, jeg ville visst det uansett hvor tilfeldig eller planlagt utroskapen skulle være. Vil ikke dele kjæresten med noen. Er griseri det, selv om han vasker seg imellom. Jeg vil ikke ha en som ikke setter nok pris på meg. 

Anonymkode: 72557...22a

Skrevet

Hi her. 
takk for alle tilbakemeldinger. 

i dette tilfellet ble forholdet inngått rett etter at kjærsten hans ble gravid. Barnet er nå 6 mnd så det har jo pågått en stund! Og det har ikke vært random sex og så dra. Elskerinna har vært med til noen i familien hans (så de vet) vært på fest med hans venner, så de vet. Gått gatelangs hånd i hånd. Vært på turer hit og dit, ute og spist etc. De har tilogmed pusset opp en leilighet sammen... 

noen mener man ikke bør si noe. Andre mener man MÅ. Så takk for alle innspill :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hi her. 

i dette tilfellet ble forholdet inngått rett etter at kjærsten hans ble gravid. Barnet er nå 6 mnd så det har jo pågått en stund! Og det har ikke vært random sex og så dra. Elskerinna har vært med til noen i familien hans (så de vet) vært på fest med hans venner, så de vet. Gått gatelangs hånd i hånd. Vært på turer hit og dit, ute og spist etc. De har tilogmed pusset opp en leilighet sammen... 

noen mener man ikke bør si noe. Andre mener man MÅ. Så takk for alle innspill :)

For en drittsekk av en «mann». At elskerinnen er dum nok til å være sammen med ham får stå for hennes regning (gitt at hun vet at han har en familie), men kona burde få vite så hun kan velge om hun vil kvitte seg med daukjøttet. 

Skrevet

Det er aldri greit, uansett. Forskjellen er at alle som har vært full vet at impulskontrollen svekkes og at risikoen for å gjøre ting man aldri ellers ville gjort ved sine fulle fem, øker. Det være seg klemme på trær, tisse i en busk midt i sentrum, eller andre idiotiske ting, som å være utro. Er det en unnskyldning? Nei, egentlig ikke. Er det en forklaring? Tja, det kan være det. Burde man drikke seg så full? Nei. Likevel er det for de fleste enklere å akseptere et feilsteg begått i denne tilstanden, der vedkommende etterpå anger og er oppriktig fortvilet, enn en som med viten og vilje er utro flere ganger, gjerne er betatt i den andre også. Et forferdelig feilsteg kan muligens tilgis, ingen er feilfrie, spesielt veid opp mot kostnadene ved å bryte opp en familie med alt det innebærer. Et svik med uærlighet og bedrag er verre å leve videre med fordi det vitner om mangel på respekt. Er min mening da. Og nei, jeg har aldri vært utro i fylla fordi jeg ikke drikker meg så full nettopp fordi jeg vet at alkohol gjør meg flørtet og litt amorøs. 

Det er jo flott av deg at du «motvirker» eget utroskap ved å unngå alkohol.  Gjør mannen din det samme, når han som alle andre vet at alkohol svekker dømmekraften? Eller tar ikke han det like alvorlig?

Og ikke minst: vet din man at du anser utroskap i fylla som bare et feilsteg, at du ikke ville ha visst om det, og at du trolig ville ha tilgitt det? For hadde jeg fått den beskjeden så hadde jeg nærmest regna det for å være et frikort for å være utro, bare jeg var full nok.

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Hi her. 

I dette tilfellet ville jeg definitivt ønsket å få vite det. Et engangsligg vil jeg helst ikke vite om.

Og for en ussel mann og noen kjipe venner.

Anonymkode: 50cbf...939

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er jo flott av deg at du «motvirker» eget utroskap ved å unngå alkohol.  Gjør mannen din det samme, når han som alle andre vet at alkohol svekker dømmekraften? Eller tar ikke han det like alvorlig?

Og ikke minst: vet din man at du anser utroskap i fylla som bare et feilsteg, at du ikke ville ha visst om det, og at du trolig ville ha tilgitt det? For hadde jeg fått den beskjeden så hadde jeg nærmest regna det for å være et frikort for å være utro, bare jeg var full nok.

Hvem har sagt at jeg personlig ville tilgitt? Det vet jeg jo ikke før jeg ev. står i en slik situasjon, og jeg er jammen ikke sikker.  Men jeg forstår at mange kan synes der er enklere å tilgi et sånt feilsteg og hvorfor, kontra bevisst utroskap. Heldigvis er vi enige om at utroskap ikke er akseptabelt, får vi lyst til det må i så fall forholdet avsluttes først. Skulle det likevel mot alle odds skjedd i en hypotetisk fylla, må det vurderes da. Jeg tror ikke det ville blitt enkelt og kanskje ikke tilgitt fra noen av oss, men det er vanskelig å vite. Og mannen min drikker seg heller aldri full. Ingen av oss gjør det. Forundrer det deg at voksne mennesker ikke føler for å drikke seg full?

Skrevet

Forundrer det deg at voksne mennesker ikke føler for å drikke seg full?

På ingen som helst måte, jeg drikker meg ikke full selv. Hvorfor følte du for å spørre om det? Men jeg lar ikke være å drikke meg full fordi jeg er redd for å være utro i fylla, det har helt andre årsaker.

Skrevet

Jeg ville visst, uansett. 
Har tidligere vært den som ikke visste, og ydmykelsen av at andre visste, var større enn hans utroskap. Heldigvis hadde ei venninne baller nok til å informere om det andre gikk og snakket om. 

Kommer aldri til å bagatellisere utroskap. Vil ikke ha en utro partner, en drittunge av en ektefelle som ikke klarer å styre hormonene sine i «fylla», ei heller kjønnssykdom, potensielle virus eller et halvsøsken til mine/våre barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...