Tante Hufsa Skrevet 23. februar 2021 #51 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Nei, det er det ikke. Det å snakke om utseendet til mennesker, er slarv, ikke diskusjon. Vil du diskutere, så sett deg inn i hva som skjer i verden, utenfor sminkespeilet, sladderpressen og bloggsfæren. Og lær deg hva et argument er, og hva som skiller ulike argumenter. Da er du plutselig langt nærmere å vite hva det å diskutere er. Anonymkode: de2e5...a34 Jeg sa kjernen i et diskusjonsforum. Ikke en diskusjon. På et forum på nett er det jo slik. Og det er ikke unikt her inne. Se hvor som helst der man kan diskutere gjennom en skjerm. At det er ok sier jeg da ikke. Jeg holder meg unna diskusjoner der det blir usaklig men langt fra alle gjør det.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #52 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Selvfølgelig kan man diskutere utseendet til en person. Her var det også snakk om et fenomen, ikke en spesiell person. Selv om det ikke er et tema som interesserer deg kan det fint diskuteres. I tillegg har også det du kaller slarv sine positive sider. Vi trenger litt av det. Anonymkode: 998ed...a2c Å ja? Hva da? Å bygge ned kvinners rykte som fullverdige medlemmer av et samfunn? Anonymkode: de2e5...a34
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #53 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Å ja? Hva da? Å bygge ned kvinners rykte som fullverdige medlemmer av et samfunn? Anonymkode: de2e5...a34 Sarv og sladder gjør det mulig for oss å få en formening om hvem vi kan stole på og det virker som lim i en gruppe. Jeg har aldri vært borte i et vennskapsforhold uten sladder og prat om uvesentligheter. Ofte tenker jo ikke på praten som sladder når vi forteller om naboen som er treig tol å måke, læreren som kpmmer ugorberedt, søsteren som har ny kjæreste eller hva det kan være. Slikt prat er nødvendig for å bli kjent med folk og danbe seg et bilde både av den man prater om og den man prater om. Anonymkode: 998ed...a2c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #54 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Sarv og sladder gjør det mulig for oss å få en formening om hvem vi kan stole på og det virker som lim i en gruppe. Jeg har aldri vært borte i et vennskapsforhold uten sladder og prat om uvesentligheter. Ofte tenker jo ikke på praten som sladder når vi forteller om naboen som er treig tol å måke, læreren som kpmmer ugorberedt, søsteren som har ny kjæreste eller hva det kan være. Slikt prat er nødvendig for å bli kjent med folk og danbe seg et bilde både av den man prater om og den man prater om. Anonymkode: 998ed...a2c Nei, det er det ikke. Hadde det vært det, så hadde ikke jeg vært den menneskekjenneren jeg er i dag. Jeg klarer meg meget fint med førstehåndsinformasjon, jeg behøver ikke noen nebbete koring i bakgrunnen. Anonymkode: de2e5...a34
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #55 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nei, det er det ikke. Hadde det vært det, så hadde ikke jeg vært den menneskekjenneren jeg er i dag. Jeg klarer meg meget fint med førstehåndsinformasjon, jeg behøver ikke noen nebbete koring i bakgrunnen. Anonymkode: de2e5...a34 Hvordan vurderer du politikkere og bedrifter bare ut fra førstehåndsinformasjon? Hvordan bestemmer du deg for hvilken bok du skal lese eller hviøket gulv du skal velge? Anonymkode: 998ed...a2c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #56 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvordan vurderer du politikkere og bedrifter bare ut fra førstehåndsinformasjon? Hvordan bestemmer du deg for hvilken bok du skal lese eller hviøket gulv du skal velge? Anonymkode: 998ed...a2c Hold deg til det vi snakket om, du, som var mennesker, ikke bedrifter eller gulv. Anonymkode: de2e5...a34
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #57 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvordan vurderer du politikkere og bedrifter bare ut fra førstehåndsinformasjon? Hvordan bestemmer du deg for hvilken bok du skal lese eller hviøket gulv du skal velge? Anonymkode: 998ed...a2c Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hold deg til det vi snakket om, du, som var mennesker, ikke bedrifter eller gulv. Anonymkode: de2e5...a34 Forresten, du kan like godt la være. Kjenner at jeg ikke gidder å gå på denne limpinnen. Anonymkode: de2e5...a34
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #58 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hold deg til det vi snakket om, du, som var mennesker, ikke bedrifter eller gulv. Anonymkode: de2e5...a34 Tenk deg om? Du har vell ikke førstehånds kunskap nokk til å ta gode avgjørelder hverken om politikkere, bedrifter eller gulv. Dermed er du nødt til å støtte deg på andre kilder. Det kan for eksempel være avisomtaler, men her snakker vi i beste fall om annenhånds informasjon. Du må vurdere om du stole på avisen. Det gjør de flste i stor grad fordi folk de stoler på går god for avisen. Du vet at dine venner ville fortalt deg om de hadde fått vite at denne avisen ikke var til å stome på. Det er sladder. Anonymkode: 998ed...a2c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #59 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Forresten, du kan like godt la være. Kjenner at jeg ikke gidder å gå på denne limpinnen. Anonymkode: de2e5...a34 Du trenger ikke diskutere hvis du ikke vil. Anonymkode: 998ed...a2c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #60 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Du trenger ikke diskutere hvis du ikke vil. Anonymkode: 998ed...a2c Vær snill å ikke ødelegg denne tråden med mer avsporinger? Du startet tidlig med mange eksempel som ikke hadde noe med temaet å gjøre, og fortsetter her. Vær vennlig å gi deg er du snill. Anonymkode: 76249...5f3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #61 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vær snill å ikke ødelegg denne tråden med mer avsporinger? Du startet tidlig med mange eksempel som ikke hadde noe med temaet å gjøre, og fortsetter her. Vær vennlig å gi deg er du snill. Anonymkode: 76249...5f3 Du vil snakke om hvorfor kvinner snakker hverandre ned, men uten å komme inn på om forutsettningen om at de ofte gjør det er sann og uten å diskutere hvorfor folk driver med sladder generelt? Da synes jeg du innskrenker didkusjonen så mye at den blir helt uinteressant. Anonymkode: 998ed...a2c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #62 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Å møte kritikk av f.eks Sophie Elise sin forretningsmodell med «ja det er typisk kvinner å være sjalu» er det en skal slutte med. En skal ikke slutte å si i fra, en må begynne å si i fra! Anonymkode: d0cea...bed Ærlig talt, problemet er jo at mange kvinner er opptatt av SE i første omgang. Hadde de ikke vært det, så hadde det ikke vært noe å kritisere. Hadde kvinner brukt litt mer tid på ordentlige saker, så hadde SE vært et ikke-tema. DET er problemet; at hun får for mye fokus, ikke for lite. Anonymkode: de2e5...a34
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #63 Skrevet 23. februar 2021 Tante Hufsa skrev (5 timer siden): Det er jo dette som er kjernen i et diskusjonsforum da. Man diskuterer. Jeg er enig i at nivået her inne ofte er på den ondskapsfulle siden. Der melder jeg meg ut altså. Jeg synes også at synlig cameltoe er stygt (og ikke minst, det ser jævlig ubehagelig å gå med klær som lager cameltoe). Den diskusjonen gadd jeg ikke delta i da, det engasjerer meg ikke veldig. Jeg er sterkt engasjert i kirurgi og injeksjoner. Jeg mener helt oppriktig at dette er ekstremt skadelig. Se på mange bloggere i dag, de blir jo mer og mer like. Det er fascinerende å se. Som mamma til tre jenter så kjenner jeg på en frykt når jeg ser disse bloggerne med enorm påvirkningskraft. Det hjelper lite hva vi som foreldre sier når jentene mine eksponeres for disse «like forbildene» (trutmunn, lange vipper, forundrede øyenbryn osv) i alle medier. Og når mora, søstra og kanskje en bestemor til omgangskretsen deres også ser slik ut så er dette falske skjønnhetsidealet for normalisert. Jeg synes det er flott at kvinner og menn kan få fikset ting ved utseende som virkelig er et problem for de. Men såååå mange problemer med utseende kommer kun av ytre påvirkning der man ser man ikke har like lepper som den eller den. Jeg har sterke meninger om dette og det ytrer jeg. Verden drar i feil retning. Jeg synes man i større grad skal være glad for det unike ved eget utseende. Litt skjeve tenner, for bred nesetipp eller for smal leppe. Hvem bryr seg? Ta Meryl Streep, den dama synes jeg er drit flott, hun har mange av disse tingene unge mennesker fikser på i dag. Meryl sitt ansikt er unikt, lett å kjenne igjen og hun ER PEN. Det er jo kjernen i mye dette. Jeg har gjennomgått en operasjon selv. Kan fint være uenige, det er lov å si i fra når noen gjør noe som kan få konsekvenser for andre. Om jeg vokste opp i en verden hvor det var helt legitimt å skryte av kirurgi, kunne jeg kanskje gått i den fella selv å tro det var helt greit å promotere. Så det er viktig, jeg er ytterst forsiktig med å dele dette med andre, de fleste vet ikke. Men så har du andre siden av det, som snart 40 år og så uendelig mye mer enn en operasjon jeg tok for min egen del for 16 år siden, kommer det fint lite konstruktivt ut av å bli kategorisert som en idiot. Alt du har oppnådd og gjør positivt hver dag er plutselig ikke så viktig, det er kun det ene valget som skal definere hvem du er som person. Det misliker jeg veldig. Det gjør at en melder seg helt ut når noen svinger innom temaet og starter med å lirer av seg tirader om deres mening om disse selvopptatte idiotene. Lurer noen ganger på hva de ville sagt om de visste at jeg var en av de som de snakket om. Anonymkode: bfe04...f5c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #64 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jo kjernen i mye dette. Jeg har gjennomgått en operasjon selv. Kan fint være uenige, det er lov å si i fra når noen gjør noe som kan få konsekvenser for andre. Om jeg vokste opp i en verden hvor det var helt legitimt å skryte av kirurgi, kunne jeg kanskje gått i den fella selv å tro det var helt greit å promotere. Så det er viktig, jeg er ytterst forsiktig med å dele dette med andre, de fleste vet ikke. Men så har du andre siden av det, som snart 40 år og så uendelig mye mer enn en operasjon jeg tok for min egen del for 16 år siden, kommer det fint lite konstruktivt ut av å bli kategorisert som en idiot. Alt du har oppnådd og gjør positivt hver dag er plutselig ikke så viktig, det er kun det ene valget som skal definere hvem du er som person. Det misliker jeg veldig. Det gjør at en melder seg helt ut når noen svinger innom temaet og starter med å lirer av seg tirader om deres mening om disse selvopptatte idiotene. Lurer noen ganger på hva de ville sagt om de visste at jeg var en av de som de snakket om. Anonymkode: bfe04...f5c Jeg er helt enig i at man skal være forsiktig med å karakterisere en person som idiot på grunn av en handling eller mening. De fleste av oss har gode og dårlige sider, men det må være lov å si at handlingen eller meningen er dum, egoistisk, avskylig eller hva den nå er. Anonymkode: 998ed...a2c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #65 Skrevet 23. februar 2021 Du er vel klar over at dette er et forum man er anonym på? Hvorfor skal det være så negativt å lufte sine meninger herinne? Er vel de aller færreste som sier dette høyt til de det gjelder? Man må ikke ta til seg alt her på forumet altså, og heller velge ut hva man vil svare på og ikke. Anonymkode: b11a6...3b0
Sommerkroppen 2029 Skrevet 23. februar 2021 #66 Skrevet 23. februar 2021 Fillers er ikke pent, å dra buksa langt opp i Laura så man får bollemus er ikke pent. Det er lov å si her synes jeg. Er jo bare en generell mening. Hadde aldri sagt det direkte til noen det gjaldt da.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #67 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Du er vel klar over at dette er et forum man er anonym på? Hvorfor skal det være så negativt å lufte sine meninger herinne? Er vel de aller færreste som sier dette høyt til de det gjelder? Man må ikke ta til seg alt her på forumet altså, og heller velge ut hva man vil svare på og ikke. Anonymkode: b11a6...3b0 Fordi det å bruke tid og plass på slarv, gjør at man bruker mindre tid og plass på nyttige ting. Spør heller hvorfor man skal bruke tid og energi på tull og tøys. Hvorfor er det så negativt å bruke tid på litt mer seriøse ting? Dette er et forum for foreldre. Hva hjelper det om barna har ergonomisk tilpasset stol ved pulten og får passe mengder lommepenger og innetid, når mor viser barna at det å være kvinne = å fjase mest mulig. Nei, man er ikke nødt til å fjase, fordi man er kvinne. Man er ikke nødt til å være kontinuerlig på slanker’n og bruke 100% av sin tid på å pønske på bloggere og fillers og hvor pene andre kvinner er, bare fordi man er kvinne. Man er rett og slett ikke nødt til å være et fjols, bare fordi man er kvinne. Anonymkode: de2e5...a34
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #68 Skrevet 23. februar 2021 Sommerkroppen 2029 skrev (23 minutter siden): Fillers er ikke pent, å dra buksa langt opp i Laura så man får bollemus er ikke pent. Det er lov å si her synes jeg. Er jo bare en generell mening. Hadde aldri sagt det direkte til noen det gjaldt da. Det er lov ja, men hva er vitsen? Er det å fremstå som totalt airhead noe man gjør for å fremstå uskyldig? Søt? For å tiltrekke store sterke menn som kan redde en? Anonymkode: de2e5...a34
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #69 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Fordi det å bruke tid og plass på slarv, gjør at man bruker mindre tid og plass på nyttige ting. Spør heller hvorfor man skal bruke tid og energi på tull og tøys. Hvorfor er det så negativt å bruke tid på litt mer seriøse ting? Dette er et forum for foreldre. Hva hjelper det om barna har ergonomisk tilpasset stol ved pulten og får passe mengder lommepenger og innetid, når mor viser barna at det å være kvinne = å fjase mest mulig. Nei, man er ikke nødt til å fjase, fordi man er kvinne. Man er ikke nødt til å være kontinuerlig på slanker’n og bruke 100% av sin tid på å pønske på bloggere og fillers og hvor pene andre kvinner er, bare fordi man er kvinne. Man er rett og slett ikke nødt til å være et fjols, bare fordi man er kvinne. Anonymkode: de2e5...a34 Tror du ikke de fleste er interesert i mer enn en ting og bruker tiden sin på mye forskjellig. For din del håper jeg jo at du også driver med annet enn høyverdige studier og samfunnsnyttig arbeid. Jeg vet jo at du gkør det foresten siden du skriver her. Vi trenger litt lek, tull og fjas i livet. Det er heller ikke fordi man er kvinne man driver med det du kaller fjas, som jeg ikke er helt sikker på hva du mener med. Man drive med fjas fordi det er gøy, behaglig, avslappende og det gir litt overaskende kunskaper. Veldig mye av det vi gjør er "unødvendig" og "uviktig". Menn bruker også masse tid på "tull". Å defonere syssler som flere kvinner koser seg med som mer mindreverdig enn det menn koser seg med vitner ikke om noe godt kvinnesyn. Anonymkode: 998ed...a2c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #70 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det er lov ja, men hva er vitsen? Er det å fremstå som totalt airhead noe man gjør for å fremstå uskyldig? Søt? For å tiltrekke store sterke menn som kan redde en? Anonymkode: de2e5...a34 Jeg tror ordet du mangler på norsk er "tomhjernet". Så lærte du litt i dag også 😊. Hvorfor tror du de menneskene du snakker om fremstår som tommhjernet? Anonymkode: 998ed...a2c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #71 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Alt du har oppnådd og gjør positivt hver dag er plutselig ikke så viktig, det er kun det ene valget som skal definere hvem du er som person. Det misliker jeg veldig. Enig. En handling overskygger alt for enkelte. Det er meningsløst. For å holde oss til tema, en gang cameltoe, alltid den personen som går med cameltoe. Og så har vi alle de andre dårlige egenskapene som "hører til", for enkelte. Anonymkode: e5af0...a99
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #72 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Enig. En handling overskygger alt for enkelte. Det er meningsløst. For å holde oss til tema, en gang cameltoe, alltid den personen som går med cameltoe. Og så har vi alle de andre dårlige egenskapene som "hører til", for enkelte. Anonymkode: e5af0...a99 Det du beskrover her er ikke den virkeligheten jeg kjenner. Jeg tror du maler med altfor bred pensel her. Anonymkode: 998ed...a2c
Sommerkroppen 2029 Skrevet 24. februar 2021 #73 Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Det er lov ja, men hva er vitsen? Er det å fremstå som totalt airhead noe man gjør for å fremstå uskyldig? Søt? For å tiltrekke store sterke menn som kan redde en? Anonymkode: de2e5...a34 Skjønte ingenting av svaret ditt🙈 jeg synes fortsatt det må være lov å ytre sin mening uten å ta hensyn til alle lettkrenkede mennesker som måtte føle seg støtt.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #74 Skrevet 24. februar 2021 Sommerkroppen 2029 skrev (6 minutter siden): Skjønte ingenting av svaret ditt🙈 jeg synes fortsatt det må være lov å ytre sin mening uten å ta hensyn til alle lettkrenkede mennesker som måtte føle seg støtt. Ytre meninger må man få lov til ja, men man trenger ikke å være ufin når man gjør det. Dessverre så har forumet her fått flere og flere som kun er ufin og kverulerende. Noe jeg føler har eskalert etter koronaen kom. Det har dukket opp flere og flere tråder som kun går på å fortelle hvor stygt noe er eller hvor lite betydningsfullt gitte mennesker er. Er det virkelig slik vi ønsker det? Synest jeg det er stygt med en føflekk på overleppen skal jeg få lage en tråd som forteller hvor støgg mennesker med dette er? Eller hvis kameltå vises på ett bilde, og Gud forby en kløft? Kan du tenke deg noe mer forkastelig? Er det virkelig slik vi ønsker å ha det her på forumet? For det er faktisk dit vi har sunket nå. Anonymkode: 76249...5f3
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #75 Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Er det virkelig slik vi ønsker det? Synest jeg det er stygt med en føflekk på overleppen skal jeg få lage en tråd som forteller hvor støgg mennesker med dette er? Eller hvis kameltå vises på ett bilde, og Gud forby en kløft? Kan du tenke deg noe mer forkastelig? Er det virkelig slik vi ønsker å ha det her på forumet? For det er faktisk dit vi har sunket nå. Godt sagt! Anonymkode: de2e5...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå