Gå til innhold

Hjemmekontor = tur i skogen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ok. Om du bruker like mye tid på å ta dem av og ikke trenger noe tid til å vaske hender, ta et glass vann, finnefrem nøkler eller skifte av deg svett tøy har du 28 minutter på 3 km. Det er 6,4 km/t. Det er mulig, men det er fort.

Anonymkode: acbf7...c69

Er dette virkelig et så stort problem for deg at du må gnage og gnage på det?

Anonymkode: 0148d...d90

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Vi bor nokså i nærheten av mange turområder. Nå er det påbudt hjemmekontor her, men skoler og barnehager er åpne. Jeg jobber skift og pleier å ta en tur i skogen med hunden når jeg har fri på dagtid. Og de siste par ukene har det aldri vært så mye folk som nå. Det er faktisk påfallende! I dag var parkeringen full. Det er sikkert plass til to hundre biler. Jeg pleier nesten aldri treffe noen der - men nå var det som en søndag i fellesferien. Mannen er på hjemmekontor, men spør jeg om han vil bli med er svaret nei han er jo på jobb...selv i lunchen sin blir han ikke med. Aldri i verden om alle her er deltid eller uten jobb. Går du ut slik når du er på hjemmekontor? I så fall hvorfor / hvorfor ikke?

Anonymkode: e4664...048

man skal da ha krav på 30 minutter pause når man har hjemmekontor også, så helt greit og gå i skogen :)

Anonymkode: f10be...0cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

man skal da ha krav på 30 minutter pause når man har hjemmekontor også, så helt greit og gå i skogen :)

Med vanlig arbeidstid på 7,5 time har man ikke krav på 30 minutter pause, bare 20 minutter etter loven, men har man 30 minutter ubetalt pause er det jo greit å gå en tur og være tilbake etter de 30 minuttene.

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Med vanlig arbeidstid på 7,5 time har man ikke krav på 30 minutter pause, bare 20 minutter etter loven, men har man 30 minutter ubetalt pause er det jo greit å gå en tur og være tilbake etter de 30 minuttene.

2 minutes ago, Anonym bruker said:

her jobber vi 8 timer, så her er pause på en halv time med i prisen holdt jeg på og si, innregnet i arbeidstiden

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Vi bor nokså i nærheten av mange turområder. Nå er det påbudt hjemmekontor her, men skoler og barnehager er åpne. Jeg jobber skift og pleier å ta en tur i skogen med hunden når jeg har fri på dagtid. Og de siste par ukene har det aldri vært så mye folk som nå. Det er faktisk påfallende! I dag var parkeringen full. Det er sikkert plass til to hundre biler. Jeg pleier nesten aldri treffe noen der - men nå var det som en søndag i fellesferien. Mannen er på hjemmekontor, men spør jeg om han vil bli med er svaret nei han er jo på jobb...selv i lunchen sin blir han ikke med. Aldri i verden om alle her er deltid eller uten jobb. Går du ut slik når du er på hjemmekontor? I så fall hvorfor / hvorfor ikke?

Vi blir sterkt oppfordret til å tilbringe en halvtime - time ute på tur i frisk luft hver dag, så det er mye mulig jeg er en av de du har sett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Spesielt. Jeg har betalt lunch og må derfor være tilgjengelig for arbeidsgiver skulle det dukke opp noe. 

Folk er forskjellig, det er arbeidsplasser også. Hos oss blir vi oppfordret til å gå tur i arbeidstiden og kjernetiden er i stor grad opphevet.

Til gjengjeld ville man aldri kommet unna med ord som «spesielt», de forventer at vi klarer å uttrykke oss konkret og direkte, som om vi var profesjonelle voksne (noe vi er). 

Anonymkode: d4ee0...e72

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Herregud, hva er det med deg? Nå har du laget en haug med innlegg der du beregner hvor fort et annet menneske går i lunsjpausen sin. Skaff deg et liv.

Anonymkode: 91845...4cf

:laugh: 

Det er ikke spesielt fort heller. Jeg blir anklaget for å gå sakte, og går likevel lett 3.5 km på en halv time.

Anonymkode: d4ee0...e72

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nei, når jeg har hjemmekontor MÅ jeg være tilgjengelig hele tiden. 

Anonymkode: 60cdf...da8

Skrevet

Går et par timer hver dag. Lang lunsj. Kaffe og yoghurt i skogen. Veldig for terapi når man bare sitter hjemme. I dag ble det 3 timer

Anonymkode: a0cfe...6ad

Skrevet

Dette vil sikkert sjokkere noen, men på en del arbeidsplasser har man en avtale om "trening i arbeidstiden". Det betyr at de som jobber der kan bruke en eller to timer i uka av arbeidstiden til å trene. Ofte er det ett eller annet opplegg (i ett treningsrom på jobben for eksempel), men jogging eller tur i skogen regnes også som trening og lar seg kombinere med hjemmekontor.

Anonymkode: 6d159...2c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...