Iiiiik Skrevet 14. februar 2021 #51 Skrevet 14. februar 2021 Ja, jeg savner å kunne klemme. Jeg vil kunne gi venninnene mine klemmer når jeg treffer dem, og jeg vil kunne klemme de barna og ungdommene jeg pleier å klemme. De klemmene som mer perifere synes er nødvendige for å si hei savner jeg ikke, men savner å kunne håndhilse når jeg tar imot folk i møter.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #52 Skrevet 14. februar 2021 *Miss Marple* skrev (6 timer siden): Jeg savner sjelden å klemme andre utenfor kjernefamilien, men de gangene jeg har testet negativt har jeg kjørt rett og til min mor og bjørneklemt henne leeenge. Å være helt uten hudkontakt i ett år er lenge for dem som bor alene. Jeg kan skjønne at enkelte føler det ukomfortabelt å klemme andre, da kommer man svært nær, men hvordan kan et godt håndtrykk være invanderende? Det skjønner jeg ikke helt. Jeg liker ikke å ta på andre mennesker og synes rett og slett det er ubehagelig. Mann og barn er unntak, og til nøds mamma og gode venner, men helst ikke dem heller. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg føler det slik, jeg bare gjør det. Jeg liker ikke en gang klemmer fra mamma og mormor, selv om jeg er svært glad i dem. Og å håndhilse på fremmede er ekkelt. Jeg gruer meg til å måtte gjøre det igjen. Anonymkode: 48449...ddb
Himmel og hav Skrevet 14. februar 2021 #53 Skrevet 14. februar 2021 *Miss Marple* skrev (6 timer siden): Jeg savner sjelden å klemme andre utenfor kjernefamilien, men de gangene jeg har testet negativt har jeg kjørt rett og til min mor og bjørneklemt henne leeenge. Å være helt uten hudkontakt i ett år er lenge for dem som bor alene. Jeg kan skjønne at enkelte føler det ukomfortabelt å klemme andre, da kommer man svært nær, men hvordan kan et godt håndtrykk være invanderende? Det skjønner jeg ikke helt. Jeg synes det er en lettelse å ikke måtte håndhilse på alle de jeg har møte med på jobben, men det handler ikke om at jeg synes det er invaderende, det har helt andre praktiske og hygieniske årsaker. Jeg er allergisk mot pelsdyr og har opplevd å få allergianfall etter å ha håndhilst på noen som har klappa katta si og ikke vasket hender. Jeg har også møter rett som det er med folk som har et særdeles avslappa forhold til hygiene, og når de har en kroppslukt som gjør at jeg sliter med å ikke brekke meg og rommet lukter så vondt etterpå at det må luftes ut i en time, så er ikke fysisk kontakt det som frister mest. Jeg håndhilser alltid allikevel, men det er en lettelse nå at det ikke er forventet.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #54 Skrevet 14. februar 2021 Jeg klemmer og får klemmer av mine barn og søsken, som jeg har omgått med i hele koronaperioden. Andre klemmer trenger jeg ikke, og savner det heller ikke. Anonymkode: eb42c...04c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #55 Skrevet 16. februar 2021 Nå når jeg leser videre i denne tråden har jeg nesten begynt å grue meg til den hysteriske klemmingen som kommer til å eksplodere når dette er over😅😆 Jeg kommer sikkert mer enn noen gang til å bli usikker på når jeg skal klemme eller ikke. Og jeg kommer sikkert til å forsøke å unngå folk (enda mer enn før😆) for å slippe masse upassende klemmer🙈 Anonymkode: ea472...73b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #56 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Nå når jeg leser videre i denne tråden har jeg nesten begynt å grue meg til den hysteriske klemmingen som kommer til å eksplodere når dette er over😅😆 Jeg kommer sikkert mer enn noen gang til å bli usikker på når jeg skal klemme eller ikke. Og jeg kommer sikkert til å forsøke å unngå folk (enda mer enn før😆) for å slippe masse upassende klemmer🙈 Anonymkode: ea472...73b Men hvorfor trenger du å ta initiativet til å klemme? Der gjør jeg nesten aldri selv om jeg ikke har noe problem med å få klem. Anonymkode: ab2f9...64f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #57 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men hvorfor trenger du å ta initiativet til å klemme? Der gjør jeg nesten aldri selv om jeg ikke har noe problem med å få klem. Anonymkode: ab2f9...64f Man trenger ikke ta initsiativet, men det er vanskelig å vri seg unna klemmer uten å bli oppfattet veldig negativt. Anonymkode: 000fe...c2f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #58 Skrevet 16. februar 2021 Nei. Liker ikke å klemme andre enn mannen min og barna og de kan jeg jo klemme. Anonymkode: 15cd0...be0
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #59 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Man trenger ikke ta initsiativet, men det er vanskelig å vri seg unna klemmer uten å bli oppfattet veldig negativt. Anonymkode: 000fe...c2f Men det var ikke det den personen jeg siterte skrev. Ellers så tenker jeg at man rett og slett bare må ta seg sammen, noen sosiale normer må man bare finne seg i om man vil bevege seg ute blant folk. Det får være grenser for hva man kan problematisere. Og så heter det initiativet, ikke initsiativet (litt folkeopplysning her) Anonymkode: ab2f9...64f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå