Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #26 Skrevet 11. februar 2021 Nei, elsker at sånne fæle klemmefolk må slutte med den jævla grafsingen sin. Anonymkode: 5212f...c07
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #27 Skrevet 11. februar 2021 Savner det absolutt ikke! Tvert imot - deilig at alle klemmerne må ta en pause. Jeg liker menneskene, men hater klemmene. Anonymkode: 308b5...029
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #28 Skrevet 11. februar 2021 Klemmer de jeg pleier klemme, mannen og barna. Eneste situasjonen jeg tenker det kunne vært et savn, er i begravelser, da er det ikke alltid man har dekkende nok ord, og en god klem kan vere til hjelp. Har ikke vært i begravelse selv under korona, men mistet et familiemedlem rett før, og har tenkt på i ettertid at jeg er veldig glad for at det skjedde før alle restriksjonene! Anonymkode: 89a20...3e7
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #29 Skrevet 11. februar 2021 Deilig å slippe og klemme, håndhilse og mange situasjoner hvor det er forventet small talk. Egentlig gruer jeg meg litt til alt dette er over. Denne perioden har min begynnende sosiale angst fått blomstre fritt, og jeg har aldri vært så avslappet og harmonisk som nå. Anonymkode: 889bd...e8a
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #30 Skrevet 11. februar 2021 Nei jeg har aldri skjønt hvorfor man skal klemme på gud og hvermann hele tiden. Klemmer mannen og barna mine som vanlig, har null behov for å klemme på andre enn dem. Anonymkode: 32fb1...3f7
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #31 Skrevet 11. februar 2021 Jeg klemmer familien min, altså mann og egne barn og foreldre/søsken/nieser og nevøer. Også tre faste venner jeg er med sånn en gang i blant og 2 kollegaer. Det er kun de jeg klemmer til vanlig og vi har klemt gjennom hele korona. Anonymkode: 002c2...da1
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #32 Skrevet 11. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei jeg har aldri skjønt hvorfor man skal klemme på gud og hvermann hele tiden. Klemmer mannen og barna mine som vanlig, har null behov for å klemme på andre enn dem. Anonymkode: 32fb1...3f7 De som ikke har mann og barn kan jeg kanskje forstå at liker en klem av noen andre av og til, men jeg følte ikke noe stort klemmebehov da jeg var singel heller. Anonymkode: 000fe...c2f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #33 Skrevet 11. februar 2021 Nei, tvert i mot! Er utrolig glad for å slippe, både klemmer og håndtrykk. Jeg får/gir klemmer til mann og barna, og det liker jeg, men ingen andre. Selv ikke øvrig familie som jeg er glad i, liker jeg å klemme på. Og jeg hater fysisk kroppskontakt med fremmede, som håndtrykk. Jeg håper inderlig det er mulig å avvikle hele tanken om å måtte hilse fysisk. Anonymkode: 48449...ddb
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #34 Skrevet 11. februar 2021 Glad for å slippe kleine klemmer fra perifere bekjente som er "klemmere". Men savner klemmer fra venninner. Og savner faktisk også litt å kunne håndhilse, i jobbsammenheng spesielt føles det direkte uhøflig å ikke gi et skikkelig håndtrykk. Ikke at det er så stort behov nå som alt skjer hjemmefra, men når det var litt lavere tiltak så savnet jeg det. Anonymkode: 5f327...d45
Spurvugla Skrevet 11. februar 2021 #35 Skrevet 11. februar 2021 Jeg savner heller ikke klemmer. I utgangspunktet er jeg nok en typisk ikke-klemmer som syns det oftest blir litt kleint og i tillegg har jeg mann og barn. Derimot skjønner jeg at det kan være vanskelig for single som bor alene og ikke får noe fysisk kontakt i det hele tatt.
Daquiry Skrevet 11. februar 2021 #36 Skrevet 11. februar 2021 Ja, savner det veldig, jeg er en klemmeperson 🥰.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #37 Skrevet 11. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nei jeg har aldri skjønt hvorfor man skal klemme på gud og hvermann hele tiden. Klemmer mannen og barna mine som vanlig, har null behov for å klemme på andre enn dem. Anonymkode: 32fb1...3f7 Samme her. Men når jeg tenker meg om så savner jeg faktisk klemmene fra bestemor... Men hun døde for noen år siden. ❤️ Anonymkode: ebdeb...80b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #38 Skrevet 11. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): De som ikke har mann og barn kan jeg kanskje forstå at liker en klem av noen andre av og til, men jeg følte ikke noe stort klemmebehov da jeg var singel heller. Anonymkode: 000fe...c2f Nei, det er akkurat det med meg også, jeg har ikke behov for å klemme. Det gir meg absolutt ingenting, finner ikke trøst eller oppmuntring i klemming, har aldri lyst å klemme noen ved et gjensyn, er ikke noe bra med kropp-mot-kropp med andre mennesker. Jeg bare "finner meg i det" fordi det er så vanlig, og at man nærmest blir sett på som en raring hvis man gir uttrykk for at man misliker det. Syns det er så rart med alle de man møter som sier "heeei, jeg SKAL ha en klem altså". Eller de som "stjeler en klem". Det er jo å invadere andres intimsone, og er det ikke dette vi lærer barna: at ingen har rett til å ta på kroppen din hvis du ikke vil? Anonymkode: fb6a0...e33
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #39 Skrevet 11. februar 2021 Klemme?! Jeg savner å knulle! Anonymkode: f3602...42a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #40 Skrevet 12. februar 2021 On 2/10/2021 at 8:05 PM, Anonym bruker said: Leser og hører overalt om alle som savner og klemme. Er dette reelt, eller er det "i tiden" å si at man savner det? Jeg har aldri - i hele mitt 46 årige liv - ønsket en klem! Jeg har fått klemmer, det gir meg ingenting! Jeg har gitt mange klemmer, fordi det er vanlig og egentlig forventet. Men klemming er egentlig en totalt meningsløs handling for meg. Det utgjør ingen forskjell for meg, uansett om det er ment som gjensynsglede, trøst, oppmuntring. Syns det er deilig å slippe å klemme nå. Jeg må vel legge til at jeg er helt normal ellers, ikke avstumpet følelsesmessig eller ødelagt av noen traumer. Fungerer helt normalt i famili og vennekrets ellers. Anonymkode: fb6a0...e33 Jeg savner det veldig, også kysse, nærkontakt og hot deiilig sex,kommer til og sprekke snart Anonymkode: af90d...223
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #41 Skrevet 12. februar 2021 Ja, jeg savner det. Klemmer mann og barn (unntaksvis tildelt en av ungdommen i huset 😅). Normalt klemmer jeg mamma, pappa, svigers, søster, svigerbror og tantebarn når vi møtes og det er veldig rart å ikke gjøre det. Da smittetallene gikk ned i sommer, fikk jeg klem av mamma. Du vet sånn ekte bamseklem hvor du ikke vil slippe helt taket. Kom litt overraskende på meg at jeg ble rørt. Nevøen min sa på julaften, er det lov å klemme nå? Det har festet seg som et øyeblikk om hvordan jeg kommer til å se tilbake på 2020. Anonymkode: ba626...c61
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #42 Skrevet 12. februar 2021 Nei. Jeg får fortsatt klemme og kose på de jeg er aller mest glad i i denne verden og det er barna mine og samboeren. Resten driter jeg i. Liker ikke å håndhilse heller, så syns egentlig det er en lettelse at man ikke skal gjøre det nå, for da slipper jeg forventninger til å måtte gjøre det og eventuelt fordommer om at man er uhøflig for å ikke gjøre det. Anonymkode: 59b4d...a6d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #43 Skrevet 13. februar 2021 Savner det ikke nei. For meg er det bare naturlig å klemme min datter, min mann og min mor og de klemmer jeg ennå. Anonymkode: 50f43...7aa
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #44 Skrevet 13. februar 2021 Ja, det gjør jeg. Jeg savner å klemme venner. Anonymkode: c852e...612
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #45 Skrevet 13. februar 2021 Savner det overhode ikke! Jeg hater klemming. Gruer meg faktisk til den dagen det blir lov igjen, klemmerne kommer vel til å ta helt av😅 Anonymkode: 1a52b...2af
prekæs Skrevet 13. februar 2021 #46 Skrevet 13. februar 2021 Savner ikke klemming noe særlig. jeg klemmer mine nærkontakter og mine foreldre skal jammen få en klem hver når dette er over. Det jeg savner er å kunne hilse på folk på en ordentlig måte. Senest i dag opplevde jeg en situasjon der jeg ville håndhilst og presentert meg under normale forhold.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #47 Skrevet 13. februar 2021 Nei, savner ikke klemmer. Har innstilt meg på at det er nødvendig å la klemming være nå og inntil vi får coronakontroll. Så da går det helt greit. Det er jo ikke forbudt for alltid. Anonymkode: 465a9...44b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #48 Skrevet 13. februar 2021 Null forskjell på klemmeriet nå i forhold til før korona. Klemmer masse på mann og barn, ellers liker jeg ikke klemming. Anonymkode: 6956f...37b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #49 Skrevet 14. februar 2021 Fascinerende hvordan alle skriver at de ikke savner klemmer, siden de klemmer mannen og barna (og bestevennene, og... ) Selvfølgelig savner man det ikke når man har en mann å klemme på! Når man er singel og ikke har hatt fysisk kontakt med andre enn barna gjennom hele koronaperioden, da kan man altså godt savne en klem her og der. Jeg har to store barn og stjeler en klem fra dem av og til, men ungene skal få slippe å dekke mammas behov for kontakt med andre mennesker, så det er begrenset hvor mye det blir fra to tenåringer. Anonymkode: 2f54a...102
*Miss Marple* Skrevet 14. februar 2021 #50 Skrevet 14. februar 2021 Jeg savner sjelden å klemme andre utenfor kjernefamilien, men de gangene jeg har testet negativt har jeg kjørt rett og til min mor og bjørneklemt henne leeenge. Å være helt uten hudkontakt i ett år er lenge for dem som bor alene. Jeg kan skjønne at enkelte føler det ukomfortabelt å klemme andre, da kommer man svært nær, men hvordan kan et godt håndtrykk være invanderende? Det skjønner jeg ikke helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå