Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Ja, jeg har også vært sykemeldt før noen lurer på det...men jeg slutter likevel ikke å bli overrasket over mange og hva de greier når de er sykemeldt. Mulig man sykemelder seg for noe og sier annet utad, og det er forsåvidt helt greit - men tenker folk ikke på hvordan de fremstiller seg? Min ene venninne....sykemeldte seg i flere måneder grunnet en vond fot. Har kontorjobb.....jeg spurte henne om det ikke gikk greit å være på jobb tross alt siden hun ikke var sengeliggende og hadde stillesittende jobb. Nei det var helt umulig for henne å komme seg til jobben grunnet denne foten. Men hver dag fikk jeg snapper av henne på lange skogsturer med hundene sine. Jahaja....merkelig det der. Mulig hun var sykemeldt for noe helt annet - men hvorfor si fot og så sende bilde av turer? Samme på jobben hos meg....flere som er sykemeldte. En grunnet utmattelse....greier ikke komme seg fra seng til toalett. Totalt sengeliggende.....kan ikke delta på møter på jobben for som hun selv sier "kan ikke sitte oppreist". Men legger ut i sosiale media hver dag baking, montering av nye møbler, tur med hund og slike ting. En annen er vekke grunnet bekkenproblemer...igjen - kan "ikke gå fra a til b" som hun selv sier...men lange skiturer og slikt legges ut ukentlig. Igjen....mulig det er helt andre grunner...men igjen, ikke post det i sosiale media? Jeg har og vært sykemeldt fordi jeg greide ikke komme meg på jobb...sjefen var et helvete og drev med seriøs mobbing. Jeg sa jeg hadde ryggsmerter...var vekke et par uker og gikk også med hunden i skogen. Men...jeg sendte ikke bilder til kollegaer på jobben av det. Tenker ikke folk?? Anonymkode: 99cdd...e4d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Nå er det slik at det er lov å gjøre andre ting, enn å bare ligge i sengen selv om man er sykemeldt. Det er til og med anbefalt!! Selv er jeg sykemeldt pga en nervesykdom som først og fremst angriper armene. Det påvirker mindre beina, men de fungerer sånn noenlunde. Og behandleren min fortalte i går at hun anbefalte to joggeturer i uka, fremfor en. Jeg for vondt og hevelser av aktiviteten, men den skader ikke mer i nevneverdig grad. Og det gjør enormt mye for den mentale, som også er viktig ved fysisk sykdom. Jeg synes du skal slutte med å spekulere i hva andre gjør, og heller stole på at de profesjonelle (fastlege, spesialist, arbeidsleder mm) vet hva de gjør. Kanskje du har sett meg ute på løpetur, og tenkt at jeg så jo frisk og rask ut. Men da hadde du vært langt fra sannheten.. Og ha i bakhodet at de fleste fremmer glansbildet av livet sitt, ikke baksiden. Anonymkode: 7623a...c34
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Passe dumt å legge ut bilder av det i some da. Da ber man jo om bråk. Anonymkode: 801e3...619
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå er det slik at det er lov å gjøre andre ting, enn å bare ligge i sengen selv om man er sykemeldt. Det er til og med anbefalt!! Selv er jeg sykemeldt pga en nervesykdom som først og fremst angriper armene. Det påvirker mindre beina, men de fungerer sånn noenlunde. Og behandleren min fortalte i går at hun anbefalte to joggeturer i uka, fremfor en. Jeg for vondt og hevelser av aktiviteten, men den skader ikke mer i nevneverdig grad. Og det gjør enormt mye for den mentale, som også er viktig ved fysisk sykdom. Jeg synes du skal slutte med å spekulere i hva andre gjør, og heller stole på at de profesjonelle (fastlege, spesialist, arbeidsleder mm) vet hva de gjør. Kanskje du har sett meg ute på løpetur, og tenkt at jeg så jo frisk og rask ut. Men da hadde du vært langt fra sannheten.. Og ha i bakhodet at de fleste fremmer glansbildet av livet sitt, ikke baksiden. Anonymkode: 7623a...c34 Tror du velger å dra krenkekortet. Jeg skriver ikke at det ikke er lov å sykemelde seg.....MEN kanskje tenke på hvordan man fremstiller seg selv - særlig ovenfor kollegaer. Jeg syns ikke det passer seg å feks skrive at man ikke greier å gjør annet enn å ligge på sofaen og så en time senere sende bilde at man er på langtur i skogen. Eller at man ikke kan stå på beina, men legger ut bilde av skitur. Da kan man kanskje vurdere å ikke si man er sengeliggende hele døgnet. Det er nettopp slike saker som ødelegger for de som er reelt sykemeldt, og man risikerer problemer. Har vært borti en som sykemeldte grunnet en ting, og likevel gjorde stikk motsatt. Hun fikk sparken. Anonymkode: 99cdd...e4d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Passe dumt å legge ut bilder av det i some da. Da ber man jo om bråk. Anonymkode: 801e3...619 Ja det er det som er poenget mitt. Anonymkode: 99cdd...e4d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 Jeg er enig i det du skriver om at det blir for dumt å si at man ikke kan gå og derfor er sykemeldt, og så sende snap av at man er på tur. Det er jo faktisk svindel. Derimot er det nok kanskje litt slik du skriver, at ikke alle vil fortelle alt. Jeg var sykemeldt i 5 mnd for noen år siden. Offisielt var det på grunn av betennelse i skulder, men egentlig handlet det utbrenthet og depresjon. Legen anbefalte meg å gå mye turer i skog og på fjell og fokusere på ting som ga meg glede og dele dette med andre. De nærmeste visste den egentlige grunnen, andre kan kanskje ha lurt litt på hvorfor jeg kunne gå på fjellet med hunden når jeg var sykemeldt. Det som ikke ble synlig var de dagene jeg knapt orket å dusje eller lage mat, og dem var det mange av i starten. Gradvis ble det bedre og mer og mer av kjekke aktiviteter som jeg kunne dele litt av. Til slutt var jeg bra nok til å gå tilbake til jobb, først delvis og så fullt. Anonymkode: e2273...a0c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Vet du. Skigåing er vidunderlig for bekkenproblemer. Var eneste måten jeg klarte å bevege meg uten å få sinnsykt vondt. Gå tur kunne jeg glemme. Etter ti minutter var det forferdelig. Men på ski så kjente jeg at det var bra for hele meg. Ellers er jeg enig. Enkelte tenker ikke alltid så langt når de er syk og samtidig lever gjennom sosiale medier. Kjenner noen slike folk jeg også. Anonymkode: 03dd4...6ee
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 En annen merkelig ting noen jeg kjenner som er sykemeldt gjør er å kritisere tidsbruken til andre som ikke er sykemeldt. Det er også noe som setter sykemeldte i dårlig lys. En venninne har det veldig travelt på jobb nå grunnet annerledes jobbing i koronatider. Hun følger fint opp barna, men har lagt listen i hjemmet lavere og satt oppussingsprosjektet på vent. Hun føler at timene ikke strekker til og hun er veldig sliten. Da hjelper det lite på sympatien for sykemeldte venninner som kritiserte henne for manglende oppussing ("du kan da ikke ha det slik") og at det ikke var strøkent ute og inne. Hun ene mente at når hun som var sykemeldt klarte å få pusset opp flere rom i løpet av bare noen uker, burde virkelig venninnen min klare det samme... Det er helt greit at sykemeldte pusser opp og går på tur. Som mange sier har de kanskje gode dager innimellom eller er sykemeldt for andre ting. Det er helt greit at man er fornøyd med oppussingen og ønsker å dele dette, men om man samtidig kritisere andre i full jobb for å ikke ha tid til det samme så skaper det misnøye og kan trekke sykemeldingen i tvil. Anonymkode: 93b3e...83c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): En annen merkelig ting noen jeg kjenner som er sykemeldt gjør er å kritisere tidsbruken til andre som ikke er sykemeldt. Det er også noe som setter sykemeldte i dårlig lys. En venninne har det veldig travelt på jobb nå grunnet annerledes jobbing i koronatider. Hun følger fint opp barna, men har lagt listen i hjemmet lavere og satt oppussingsprosjektet på vent. Hun føler at timene ikke strekker til og hun er veldig sliten. Da hjelper det lite på sympatien for sykemeldte venninner som kritiserte henne for manglende oppussing ("du kan da ikke ha det slik") og at det ikke var strøkent ute og inne. Hun ene mente at når hun som var sykemeldt klarte å få pusset opp flere rom i løpet av bare noen uker, burde virkelig venninnen min klare det samme... Det er helt greit at sykemeldte pusser opp og går på tur. Som mange sier har de kanskje gode dager innimellom eller er sykemeldt for andre ting. Det er helt greit at man er fornøyd med oppussingen og ønsker å dele dette, men om man samtidig kritisere andre i full jobb for å ikke ha tid til det samme så skaper det misnøye og kan trekke sykemeldingen i tvil. Anonymkode: 93b3e...83c Det høres jo ut som om venneflokken din består av litt merkelige folk. Kunne aldri ha falt meg inn å kritisere venner for hvordan hus og hjem ser ut. Jeg var sykemeldt pga depresjon i høst og jeg hadde ikke lyst til å snakke om det, så jeg sa jeg hadde problem mer ryggen. Men jeg postet jo ikke innlegg om dagene mine på sosiale medier. Anonymkode: 909eb...b7c
amandine Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Du sier det er passe dumt å legge ut i sosiale medier? Det er mye som er passe dumt å legge ut i sosiale medier. Alle bør tenke før de legger ut noe, det har ingenting med om man er sykemeldt eller ikke å gjøre. Om mine kolleger er sykemeldt er jo det en privatsak, og om legen deres mener de bør være sykemeldt så ser ikke jeg noen grunn til å betvile det.
prekæs Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Det mange som ikke oppgir den riktige grunnen, særlig hvis de sliter psykisk. Men det er klart. Hadde jeg fortalt mine kollegaer at jeg var hjemme for ødelagt bein, hadde jeg ikke lagt ut bilder fra langturene mine.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Fordi de sykmeldte ikke skylder deg en forklaring. Du har ikke krav på folks egentlige grunner. De gir deg en fysisk grunn uten å utlevere seg selv. Hva mener du en som er i en årlig fase med migrene, panikkangst eller f. Eks. ubehandlet bipolar lidelse skal si som grunn, som gjør at du aksepterer en tur i skogen? Anonymkode: 9b99d...602
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Fordi de sykmeldte ikke skylder deg en forklaring. Du har ikke krav på folks egentlige grunner. De gir deg en fysisk grunn uten å utlevere seg selv. Hva mener du en som er i en årlig fase med migrene, panikkangst eller f. Eks. ubehandlet bipolar lidelse skal si som grunn, som gjør at du aksepterer en tur i skogen? Anonymkode: 9b99d...602 Da vil jeg foreslå å bruke migrene, panikkangst eller bipolar lidelse som grunn. Problem løst. Hva skulle være problemet med det? Anonymkode: c9421...5b1
amandine Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da vil jeg foreslå å bruke migrene, panikkangst eller bipolar lidelse som grunn. Problem løst. Hva skulle være problemet med det? Anonymkode: c9421...5b1 Det er jo ikke opp til deg å vurdere hva andre ønsker å dele med deg?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Fordi de sykmeldte ikke skylder deg en forklaring. Du har ikke krav på folks egentlige grunner. De gir deg en fysisk grunn uten å utlevere seg selv. Hva mener du en som er i en årlig fase med migrene, panikkangst eller f. Eks. ubehandlet bipolar lidelse skal si som grunn, som gjør at du aksepterer en tur i skogen? Anonymkode: 9b99d...602 Du misser poenget. Jeg kunne ikke brydd meg en kalori hvorfor folk er sykemeldte. At det å få sykemelding virker ganske lett er en ting...men å feks si man er sykemeldt for rygg så man bare ligger og samme dag poste bilde fra fjelltopp er idiotisk. Det er poenget mitt. Gå nå den fjellturen om det er viktig - men må det deles med hele verden? Anonymkode: 99cdd...e4d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Passe dumt å legge ut bilder av det i some da. Da ber man jo om bråk. Anonymkode: 801e3...619 Helt enig i denne, det er lov å bruke hodet. Har full respekt for at folk ikke vil fortelle hvorfor de er sykmeldt, spør aldri, men når man opplever kollegaer som ikke kan jobbe pga migrene og ser de på direktesendt sportssending senere på kvelden, trenger man ikke være detektiv for å skjønne at noen har jukset til seg fri. Så handler det litt om respekt for kollegaer også, de fleste har sjelden anledning til å sette inn folk med det første ved fravær. Vet man at kollegaene sitter overtid for å dekke inn jobben, er det på grensen til evneveikt å spamme de med turbilder og alt du opplevde den dagen. Anonymkode: 6e3d6...f37
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Da vil jeg foreslå å bruke migrene, panikkangst eller bipolar lidelse som grunn. Problem løst. Hva skulle være problemet med det? Anonymkode: c9421...5b1 Da synes jeg du skal utlevere alle dine diagnoser til omverdenen. Ingen skylder deg en forklaring. Jeg har en lang rekke diagnoser (over 20 av dem, og flere av dem er funksjonsnedsettende men også kjipe å snakke om). Når jeg har vært sykmeldt forteller ikke jeg uoppfordret hvorfor jeg er syk. Det er andre som spør meg hvorfor jeg ikke er på jobb. Det er nok mange som føler seg presset til å si en grunn, fordi det krever faktisk litt mot å si: "vet du, det har du faktisk ikke noe med". Det vil ofte skape dårlig stemning og spekulasjoner. Så derfor finner man opp en grunn, uten å tenke på om man kan gjøre ting som ikke samsvarer med "grunnen". Og ja, kanskje man ikke skal dele ting i SoMe, men det er der mange lever livet. Der de har kontakt med omverdenen og der de også kan dele en bit av et glansbilde som ikke illustrerer virkeligheten. Selv er jeg ikke på SoMe. Jeg har fjernet meg derfra og deltar kun på et fåtall grupper på grunn av ungene. Allikevel forstår jeg godt at andre velger å være der. Og når de deler skitur eller tur i skogen, så tenker ikke de på at sykdomspolitiet skal bedømme hvorvidt grunnen er godkjent. Hvis du er sikker på at det er svindel som pågår, så meld til NAV at Kari som er borte for vond fot er på skogsturer hver dag. Da vil de fort se om det er gode grunnen til at Kari er borte, og saken blir lukket - uten at du har fått tilfredsstilt nysgjerrigheten eller kan bedømme om Kari er borte for en god grunn. Hvorfor bruker du egentlig tid på andres sykdom? Anonymkode: 9b99d...602
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du misser poenget. Jeg kunne ikke brydd meg en kalori hvorfor folk er sykemeldte. At det å få sykemelding virker ganske lett er en ting...men å feks si man er sykemeldt for rygg så man bare ligger og samme dag poste bilde fra fjelltopp er idiotisk. Det er poenget mitt. Gå nå den fjellturen om det er viktig - men må det deles med hele verden? Anonymkode: 99cdd...e4d Det er faktisk ikke så lett lenger. Leger blir presset av NAV til å holde tilbake, dessuten har det blitt strengere krav til aktivisering. Uansett om du gir fem flate i grunnen til sykdommen, hvorfor bruker du da kamorier på personens aktiviteter i SoMe? Det er heldigvis ikke du som skal moderere hvorvidt et innlegg i SoMe er akseptabelt ut i fra ditt toleransenivå. Med tanke på hvor mye ugjennomtenkt søppel folk poster, så burde det vært like greit å overse dette... Anonymkode: 9b99d...602
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #19 Skrevet 10. februar 2021 Jeg er enig med deg Hi, man kan jo lure på hva som er motivasjonen for å legge ut? Behov for anerkjennelse og at de er flinke? Pynte på fasaden for å fremstå med et bedre liv enn de har? Alle dere som blir så krenket av at Hi stiller spørsmål: når man legger ut info om seg selv, vil andre ha en mening om det. Det er nettopp det som er poenget med SoMe : se på meg og lik...eller ikke... Anonymkode: b0041...23a
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #20 Skrevet 10. februar 2021 amandine skrev (53 minutter siden): Det er jo ikke opp til deg å vurdere hva andre ønsker å dele med deg? Nei, men når jeg opplever at noen helt tydelig lyver om sykmeldingsgrunn vil jeg ikke stole på at de snakker sat siden heller og jeg vil da gjette utvfra det jeg ser. "Vondt i viljen, eller psykisk sydom vil da gjetne være mest sansynlig. Anonymkode: c9421...5b1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #21 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Passe dumt å legge ut bilder av det i some da. Da ber man jo om bråk. Anonymkode: 801e3...619 Neida. Man har lov til å gå en tur i skog og mark selvom man er sykemeldt. Jeg la ut bilder selv, endelig var familien ute og sto på skøyter sammen. Ingen ser at det er 5.dagen jeg er sengeliggende pga de to timene vi var ute. Jeg tenker at folk skal slutte å bry seg med, men heller bry seg om. Anonymkode: c2098...dc2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #22 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du misser poenget. Jeg kunne ikke brydd meg en kalori hvorfor folk er sykemeldte. At det å få sykemelding virker ganske lett er en ting...men å feks si man er sykemeldt for rygg så man bare ligger og samme dag poste bilde fra fjelltopp er idiotisk. Det er poenget mitt. Gå nå den fjellturen om det er viktig - men må det deles med hele verden? Anonymkode: 99cdd...e4d Du viser jo helt tydelig med hovedinnlegget ditt at du bryr deg om hvorfor folk er sykemeldte. Hadde du ikke gjort det så hadde du aldri følt behov for å opprette en tråd hvor du rakker ned på sykemeldte som gruppe. Du sier du er fullstendig klar over at mange kanskje oppgir en annen grunn enn egentlig grunn - og likevel bryr du deg om hvorfor de kanskje ikke viser en adferd som passer det de sier. Her viser du i tillegg at du kanskje ikke vet så veldig mye om kroppen heller, siden du ikke vet at mange ryggpasienter får råd om å gå og gå og gå fra både leger og fysioterapeuter og kirurger, og at mange av dem kan være nesten smertefrie så lenge de beveger seg. At disse viser på sosiale medier at de følger opp det de bør for raskere å komme tilbake, det burde du heller berømme enn kritisere... Anonymkode: d4894...c80
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #23 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg er enig med deg Hi, man kan jo lure på hva som er motivasjonen for å legge ut? Behov for anerkjennelse og at de er flinke? Pynte på fasaden for å fremstå med et bedre liv enn de har? Alle dere som blir så krenket av at Hi stiller spørsmål: når man legger ut info om seg selv, vil andre ha en mening om det. Det er nettopp det som er poenget med SoMe : se på meg og lik...eller ikke... Anonymkode: b0041...23a De fleste som poster vil jo ha oppmerksomhet, bli sett, få anerkjennelse. Det er jo hele greia med SoMe. Er veldig få som ikke legger ut glansbilder der inne. Man vil jo vise seg fra sin beste side. Dette behovet er vel likt hos syke som friske. Krenket er et så fattig begrep å bruke hver gang noe skal diskuteres og meningene er ulike. Det er ingen her som føler seg krenket. Om man ikke ser verden helt likt som HI, så er man ikke krenket. En kan godt ha ulike meninger om ting. Hi sier jo selv gjentatte ganger at det ofte kan ligge andre årsaker bak. At hi ikke liker selvmotsigelsen i noens antatte sykdom versus bilder i SoMe, er HI sitt problem. Hun kan mislike det, men det gir ikke henne rett til verken å få innsyn i sykemeldingsgrunn eller hindre folk å legge ut noe i SoMe. Selvsagt kan hun beklage seg over det hun mener er dumskap, men hun kan ikke forvente at alle er enige. Anonymkode: 9b99d...602
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #24 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja, jeg har også vært sykemeldt før noen lurer på det...men jeg slutter likevel ikke å bli overrasket over mange og hva de greier når de er sykemeldt. Mulig man sykemelder seg for noe og sier annet utad, og det er forsåvidt helt greit - men tenker folk ikke på hvordan de fremstiller seg? Min ene venninne....sykemeldte seg i flere måneder grunnet en vond fot. Har kontorjobb.....jeg spurte henne om det ikke gikk greit å være på jobb tross alt siden hun ikke var sengeliggende og hadde stillesittende jobb. Nei det var helt umulig for henne å komme seg til jobben grunnet denne foten. Men hver dag fikk jeg snapper av henne på lange skogsturer med hundene sine. Jahaja....merkelig det der. Mulig hun var sykemeldt for noe helt annet - men hvorfor si fot og så sende bilde av turer? Samme på jobben hos meg....flere som er sykemeldte. En grunnet utmattelse....greier ikke komme seg fra seng til toalett. Totalt sengeliggende.....kan ikke delta på møter på jobben for som hun selv sier "kan ikke sitte oppreist". Men legger ut i sosiale media hver dag baking, montering av nye møbler, tur med hund og slike ting. En annen er vekke grunnet bekkenproblemer...igjen - kan "ikke gå fra a til b" som hun selv sier...men lange skiturer og slikt legges ut ukentlig. Igjen....mulig det er helt andre grunner...men igjen, ikke post det i sosiale media? Jeg har og vært sykemeldt fordi jeg greide ikke komme meg på jobb...sjefen var et helvete og drev med seriøs mobbing. Jeg sa jeg hadde ryggsmerter...var vekke et par uker og gikk også med hunden i skogen. Men...jeg sendte ikke bilder til kollegaer på jobben av det. Tenker ikke folk?? Anonymkode: 99cdd...e4d Jeg slutter aldri å bli overrasket over folk som er uvitende. Som synser og tror, de som tror de vet alt hva som skjer bak husets fire vegger. Dømmende folk er nederst på lista mi. Anonymkode: c2098...dc2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #25 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Nei, men når jeg opplever at noen helt tydelig lyver om sykmeldingsgrunn vil jeg ikke stole på at de snakker sat siden heller og jeg vil da gjette utvfra det jeg ser. "Vondt i viljen, eller psykisk sydom vil da gjetne være mest sansynlig. Anonymkode: c9421...5b1 Tatt i betrakning at vi alle lyver, mange ganger om dagen - først og fremst for å sette oss selv i et godt lys... Kan sikkert mange konkludere med at det kommer mye "pynte på sannheten" uttalelser fra deg også. Hvorfor tror du at du lyver mindre? Eller mener du at du framstår mer troverdig fordi du er bedre til å skjule løgnen? Anonymkode: 9b99d...602
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå