Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #51 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vi som ikke jobber i helsevesenet får heller ikke «ekstra fridager». Vi har 5 uker pr år, akkurat som dere har. Men vi følger ikke turnus og mange trenger ikke å jobbe julaften. Derimot er det vanlig at man har krav på at hovedferien blir avviklet i juli. Jeg kan ikke velge å ta ferie akkurat når det passer meg. Anonymkode: 98098...f93 Vi kan heller ikke velge ferie, det er annenhver pulje. Tidlig ferie et år, sein neste år. Ikke mulig å få 4 uker fordi barnehagen el SFO har sommerferie. Anonymkode: f2229...b84
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #52 Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vi kan heller ikke velge ferie, det er annenhver pulje. Tidlig ferie et år, sein neste år. Ikke mulig å få 4 uker fordi barnehagen el SFO har sommerferie. Anonymkode: f2229...b84 Det kommer jo helt an på hvor du jobber. Jeg jobber på et av Norges største sykehus og på min avdeling så legger vi selv inn ønske for hvilke uker vi vil ha sommerferie. I fjor hadde jeg 4 uker sammenhengende ferie. Men på en annen avdeling på sykehuset har de puljer, tidlig, midt på og sen, en annen avdeling har også pulje med da tidlig eller sen. Helsepersonell har ikke mindre ferie enn andre, vi har 5 uker sånn som alle andre Anonymkode: 1db51...e28
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #53 Skrevet 3. februar 2021 On 2/2/2021 at 8:15 AM, mamma til adhd gutt<3 said: Her blir det å være noe hjemme og noe på hytta. Håper på fint vær og mye tid i alpinbakken 😊 vet ikke ennå, vet ikke om jeg skal tilbake på jobb igjen eller om jeg blir videre sykemeldt, hvis jeg ikke blir videre sykemeldt så skal jeg jobbe og ungen på sfo, hvis jeg skal ikke jobbe, blir det vel og dra på hytta Anonymkode: f092c...efc
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #54 Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Folkens, dropp hytta og bli hjemme. Norgesferien og hytteturer i puljer gir bare mer smitte- det ser vi nå etter juleferien. Vi som bor i Oslo er drittlei. Tar alle sine del av ansvaret, er vi kanskje ferdig til sommeren. Anonymkode: f9538...5d0 Nå har myndighetene sagt at det mest sannsynlig ikke blir lettelser til sommeren. Ser man statistikk over ferdigvaksinerte (0,7 prosent) så medfører dette riktighet. Anonymkode: 26ea4...a38
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. februar 2021 Forfatter #55 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 3.2.2021 den 12.38): Nå har myndighetene sagt at det mest sannsynlig ikke blir lettelser til sommeren. Ser man statistikk over ferdigvaksinerte (0,7 prosent) så medfører dette riktighet. Anonymkode: 26ea4...a38 https://www.nrk.no/norge/her-er-nakstads-vinterferierad-1.15362793 her kommer det vinterferie nyheter
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #56 Skrevet 7. februar 2021 Skal fikse ting jeg ikke kan med ungene når de ellers er på skolen, som ID kort, pass, tannlegebesøk, regulering osv, ellers noen dager på hytta 👍🏻 Anonymkode: 27644...4cc
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #57 Skrevet 7. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (55 minutter siden): https://www.nrk.no/norge/her-er-nakstads-vinterferierad-1.15362793 her kommer det vinterferie nyheter Den skjønte jeg ikke helt... "Det er et generelt råd i Norge om å begrense reiseaktivitet og unngå unødvendige reiser. så må den enkelte vurdere hvor man skal reise og hvor nødvendig det er, men noe råd om å ikke ta noe vinterferie, har vi foreløpig ikke tenkt til å gi, men det er viktig at man ikke bidrar til smittespredning hvis man velger å dra." Betyr det at det er greit å velge å anse vinterferie som en nødvendig reise? Hva skal til for at det skal være nødvendig? At man har veldig lyst til å stå på ski? Anonymkode: 98e37...614
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #58 Skrevet 7. februar 2021 Bor i Oslo, planen er å jobbe inn litt tid for å avspasere noen dager. Det blir ferie hjemme, fine skiforhold i marka. Kjenner at jeg trenger fri, leder et stort prosjekt fra hjemmekontoret og er sliten. Anonymkode: 445d1...242
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. februar 2021 Forfatter #59 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Den skjønte jeg ikke helt... "Det er et generelt råd i Norge om å begrense reiseaktivitet og unngå unødvendige reiser. så må den enkelte vurdere hvor man skal reise og hvor nødvendig det er, men noe råd om å ikke ta noe vinterferie, har vi foreløpig ikke tenkt til å gi, men det er viktig at man ikke bidrar til smittespredning hvis man velger å dra." Betyr det at det er greit å velge å anse vinterferie som en nødvendig reise? Hva skal til for at det skal være nødvendig? At man har veldig lyst til å stå på ski? Anonymkode: 98e37...614 Essensen er nok at så lenge man overholder smitteråd så kan man reise. De har ingenting imot at man kommer seg ut så lenge man gjør det på en smart måte. Ifølge NHO så har folk godt av å komme seg ut.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #60 Skrevet 7. februar 2021 Skal selvfølgelig jobbe som de fleste andre... Anonymkode: 8eb2d...212
MammantilNurket Skrevet 7. februar 2021 #61 Skrevet 7. februar 2021 Vi skal være hjemme, men Herr Sønn skal til MMTN (MormorenTilNurket) fra onsdag til søndag. Det betyr at MTN og PTN er hjemme alene. Vi skal spille brettspill, drikke vin og oppføre oss usømmelig 😊😊😊
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #62 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 3.2.2021 den 0.59): Vi kan heller ikke velge ferie, det er annenhver pulje. Tidlig ferie et år, sein neste år. Ikke mulig å få 4 uker fordi barnehagen el SFO har sommerferie. Anonymkode: f2229...b84 Samme her. Skal forresten jobbe i vinterferien. Er ikke gitt at jeg får fri fordi om ungene har det! Anonymkode: 10c55...5d9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. februar 2021 Forfatter #63 Skrevet 7. februar 2021 MammantilNurket skrev (21 minutter siden): Vi skal være hjemme, men Herr Sønn skal til MMTN (MormorenTilNurket) fra onsdag til søndag. Det betyr at MTN og PTN er hjemme alene. Vi skal spille brettspill, drikke vin og oppføre oss usømmelig 😊😊😊 Høres topp ut😊😊😊
sug lut Skrevet 7. februar 2021 #64 Skrevet 7. februar 2021 MammantilNurket skrev (1 time siden): Vi skal være hjemme, men Herr Sønn skal til MMTN (MormorenTilNurket) fra onsdag til søndag. Det betyr at MTN og PTN er hjemme alene. Vi skal spille brettspill, drikke vin og oppføre oss usømmelig 😊😊😊 Det er den beste planen jeg har hørt på lenge!
MammantilNurket Skrevet 7. februar 2021 #65 Skrevet 7. februar 2021 sug lut skrev (19 minutter siden): Det er den beste planen jeg har hørt på lenge! Det blir skikkelig bra 😊
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #66 Skrevet 7. februar 2021 Mannen skal jobbe - selvstendig næringsdrivende og da er det ikke noe som heter vinterferie hos oss. Jeg og ungene reiser vekk en uke. Skal bli godt med litt opplevelser. Anonymkode: 78411...f6f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #67 Skrevet 8. februar 2021 Barn én regner jeg med skal på treningsleir. (Lokal, veldig smittevern godkjent) Barn to er nok limt fast til dataen, så er heldig om jeg får se snurten av han hele uka. Gubben jobber turnus, og er på jobb hele uka Det betyr sofa, Netflix og vin på mor. Mulig jeg fyrer i gang bålpanna bare for å kunne sende "se så flinke vi er å være ute å kose oss " bilder på SOME Anonymkode: 1aa66...af4
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. februar 2021 Forfatter #68 Skrevet 12. februar 2021 Da var det klart. Vinterferie på hytta er innafor. Det åpnes for hotell reiser og hyttetur i vinterferien og det håper jeg virkelig er et tegn på at vi går mot det å leve mer som normalt. Gode nyheter 😊
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #69 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 8.2.2021 den 1.24): Mulig jeg fyrer i gang bålpanna bare for å kunne sende "se så flinke vi er å være ute å kose oss " bilder på SOME Anonymkode: 1aa66...af4 Amatør. Du kan bare Google «skiing in Norway», lagre ymse bilder og legge ut på SOME. Mye kjappere 😆 Anonymkode: fef90...0df
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #70 Skrevet 12. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Da var det klart. Vinterferie på hytta er innafor. Det åpnes for hotell reiser og hyttetur i vinterferien og det håper jeg virkelig er et tegn på at vi går mot det å leve mer som normalt. Gode nyheter 😊 Hurra! Nå blir det KANSKJE vinterferie på oss! Hvis vi bare klarer å holde oss unna karantene og luftveisinfeksjoner. 😛 Anonymkode: 98e37...614
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. februar 2021 Forfatter #71 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Hurra! Nå blir det KANSKJE vinterferie på oss! Hvis vi bare klarer å holde oss unna karantene og luftveisinfeksjoner. 😛 Anonymkode: 98e37...614 Det hadde jo vært typisk å få en ørliten halsbetennelse nå ja😅😅
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #72 Skrevet 12. februar 2021 Vi skulle reise fra nord til familie i sør, men dropper det nå som det er så mye smitte på det sentrale østlandet. Er bare ikke verdt det...akkurat avbestilt billettene. Anonymkode: 4b066...c3a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #73 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 7.2.2021 den 18.20): Skal selvfølgelig jobbe som de fleste andre... Anonymkode: 8eb2d...212 Her inne virker det som det er selvfølge at alle kan ta fri 🙄 Anonymkode: 0a396...71a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. februar 2021 Forfatter #74 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Her inne virker det som det er selvfølge at alle kan ta fri 🙄 Anonymkode: 0a396...71a Jeg tror ikke de aller fleste har fri i vinterferien men med hjemmekontor som standard står man friere til å jobbe flere steder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå