Gemini77/ Skrevet 2. februar 2021 #26 Skrevet 2. februar 2021 Håper å dra på hytta. Storhandler her hjemme før vi drar ☺️
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #27 Skrevet 2. februar 2021 Håper på en kinotur😌 Anonymkode: 6f515...55e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #28 Skrevet 2. februar 2021 Noen dager jobb og noen dager fri på hytta. Anonymkode: c6276...171
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #29 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Kommer an på om unødvendige reiser fremdeles frarådes. I så fall får vi bli kreative her hjemme. Ellers drar vi til besteforeldre på dagstur og evt en tur på hytta. Anonymkode: e1e74...fea Samme her. Anonymkode: 4b066...c3a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #30 Skrevet 2. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Jeg tror i grunn det handler mer om hvordan man reiser enn om man bør være hjemme eller ikke. Noen bor slik til at man omgås langt mindre folk på hytta i vinterferien enn de vil gjøre i byen. For vår del trenger vi ikke støte på noen. Velger vi den familiehytta hvor det kun er lagt opp til langrenn så møter vi ingen. Vi har masse mat stående der og familien kan kjøpe det vi kan komme til å behøve og sette det der til vi kommer. De bor i området. Folk må følge gitte regler og overholde smitteråd og gjør de det på en god måte så et det fullstendig innafor. Vi har tilgang til 2 hytter. En helt for seg selv uten folk i området og en midt i alpinbakken. Ikke alle har hytter på samme sted eller vil risikere å utsette seg eller andre for noe. Personlig kan vi sette oss i bilen og være på hytta i løpet av 2 timer. Vi trenger ikke stoppe før vi stopper utenfor hytta. Mange er helt sikkert i samme bås. Det er dessuten klart uttalt at man godt kan dra på hytta hvis man følger gitte smitteråd. Hvorfor kan dere ikke handle selv, hjemme, hvis dere bare har 2 timer å kjøre? Det kan da ikke være noe å bry familie med. Husk også at det ikke holder at dere ikke trenger støte på noen. Dere må ordne dere så det faktisk ikke skjer. Anonymkode: 01482...510
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2021 Forfatter #31 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor kan dere ikke handle selv, hjemme, hvis dere bare har 2 timer å kjøre? Det kan da ikke være noe å bry familie med. Husk også at det ikke holder at dere ikke trenger støte på noen. Dere må ordne dere så det faktisk ikke skjer. Anonymkode: 01482...510 De gjør det gjerne. Så slipper vi kjøre i 2 timer med varer som må holdes kjølig. De setter gjerne inn noe god mat og overraskelser til både oss og barna. De rer også opp senger og varmer opp. Veldig hyggelig. De kommer også for å bli med på skitur.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #32 Skrevet 2. februar 2021 Ingen spesielle planer her. Det er bare meg og yngste som har ferie. Men om smittesituasjonen er ok, skal jeg dra å besøke en venninne og holde henne med selskap et par dager. Hun bor i nærheten, men er alene og har vært gjennom en operasjon som gjør at hun ikke kan gå mer en mellom sofaen, senga og doen. Så hun kan trenge litt folk i huset noen dager. Ellers blir det å være hjemme, ordne litt i huset, gå tur og drive litt med hobbyer og andre ting. Anonymkode: 14d22...734
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #33 Skrevet 2. februar 2021 Håper vi kan dra på hytta. Skal uansett ut på ski hver dag. Har like gode muligheter hjemme som på hytta. Gleder meg til å ha fri! Anonymkode: 6a0ca...421
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #34 Skrevet 2. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): De gjør det gjerne. Så slipper vi kjøre i 2 timer med varer som må holdes kjølig. De setter gjerne inn noe god mat og overraskelser til både oss og barna. De rer også opp senger og varmer opp. Veldig hyggelig. De kommer også for å bli med på skitur. Da møter dere jo folk... Anonymkode: d9848...779
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2021 Forfatter #35 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da møter dere jo folk... Anonymkode: d9848...779 Vi møter familie vi har sett hele veien. Vi skal kun møtes utendørs og klarer fint å holde avstand. Det er snakk om våre nærmeste
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #36 Skrevet 2. februar 2021 Skal jobbe, på samme måte som jeg jobbet hele jula. Påske og pinse, jobbe som vanlig. Vi i helsevesenet følger turnus og får ikke ekstra fridager. Anonymkode: f2229...b84
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #37 Skrevet 2. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (44 minutter siden): Vi møter familie vi har sett hele veien. Vi skal kun møtes utendørs og klarer fint å holde avstand. Det er snakk om våre nærmeste At dere skal møte familie utendørs går helt sikkert fint. Men bare sier det: ingen som helst problem å ha kjølevarer i 2 timer i bilen. Det har «alle» som skal på tur. Har hatt det i mange flere timer. Går fint det! Anonymkode: 98098...f93
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #38 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Skal jobbe, på samme måte som jeg jobbet hele jula. Påske og pinse, jobbe som vanlig. Vi i helsevesenet følger turnus og får ikke ekstra fridager. Anonymkode: f2229...b84 Men noen ganger passer vel turnusen slik at dere har fri i feriene også? Anonymkode: 67ab8...749
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #39 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): At dere skal møte familie utendørs går helt sikkert fint. Men bare sier det: ingen som helst problem å ha kjølevarer i 2 timer i bilen. Det har «alle» som skal på tur. Har hatt det i mange flere timer. Går fint det! Anonymkode: 98098...f93 Må du? Anonymkode: 67ab8...749
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #40 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Skal jobbe, på samme måte som jeg jobbet hele jula. Påske og pinse, jobbe som vanlig. Vi i helsevesenet følger turnus og får ikke ekstra fridager. Anonymkode: f2229...b84 Vi som ikke jobber i helsevesenet får heller ikke «ekstra fridager». Vi har 5 uker pr år, akkurat som dere har. Men vi følger ikke turnus og mange trenger ikke å jobbe julaften. Derimot er det vanlig at man har krav på at hovedferien blir avviklet i juli. Jeg kan ikke velge å ta ferie akkurat når det passer meg. Anonymkode: 98098...f93
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #41 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Må du? Anonymkode: 67ab8...749 Nei. Må du? Anonymkode: 98098...f93
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2021 Forfatter #42 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): At dere skal møte familie utendørs går helt sikkert fint. Men bare sier det: ingen som helst problem å ha kjølevarer i 2 timer i bilen. Det har «alle» som skal på tur. Har hatt det i mange flere timer. Går fint det! Anonymkode: 98098...f93 Det hadde sikkert gått fint men det er veldig hyggelig å komme til ferdig oppvarmet hytte og en diger kasserolle med hjemmelaget lapskaus. Det ligger gjerne godsaker både til oss og ungene. Koselig for alle parter
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #43 Skrevet 2. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): De gjør det gjerne. Så slipper vi kjøre i 2 timer med varer som må holdes kjølig. De setter gjerne inn noe god mat og overraskelser til både oss og barna. De rer også opp senger og varmer opp. Veldig hyggelig. De kommer også for å bli med på skitur. Hvis man kommer fra en ring 1- kommune er det jo ikke meningen du skal ha besøk. Selv om dere bare går på ski og de ikke "bare" må låne toalettet eller hente den jakka de glemte da de redde opp sengene, kommer de for nær nå. Det er større usikkerhet med hvor lett den nye mutasjonen smitter. Anonymkode: 01482...510
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2021 Forfatter #44 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis man kommer fra en ring 1- kommune er det jo ikke meningen du skal ha besøk. Selv om dere bare går på ski og de ikke "bare" må låne toalettet eller hente den jakka de glemte da de redde opp sengene, kommer de for nær nå. Det er større usikkerhet med hvor lett den nye mutasjonen smitter. Anonymkode: 01482...510 Vi skal selvfølgelig følge gitte regler
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #45 Skrevet 2. februar 2021 Jeg går ikke på skole. Jeg jobber, så har hverken vinterferie eller høstferie. Anonymkode: 8eb2d...212
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #46 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg går ikke på skole. Jeg jobber, så har hverken vinterferie eller høstferie. Anonymkode: 8eb2d...212 Jeg jobber på skole, men har hverken vinter- eller høstferie. Anonymkode: 67ab8...749
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #47 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg jobber på skole, men har hverken vinter- eller høstferie. Anonymkode: 67ab8...749 Nei, er vel ofte da det er mye å gjøre, om jeg ikke tar feil... Anonymkode: 8eb2d...212
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #48 Skrevet 2. februar 2021 Skal jobbe, jobber i barnehage og ingen barn i gruppa skal ha fri. Håper å kunne avspasere 1 dag for å slappe av og kose meg hjemme med familien, så slipper barna i 4. og 6. klasse være alene hele uka. Anonymkode: ed254...3b9
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #49 Skrevet 2. februar 2021 Jeg har ikke vinterferie eller høstferie. Kjører 5 strake uker hver sommer, og fri påske og jul ved hjelp av avspasering. Anonymkode: 16ca0...93e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #50 Skrevet 2. februar 2021 Jobbe og kanskje noen skiturer i helgene. Foreløpig får jeg ikke lov til å ta unødvendige reiser ut av kommunen, men bor i «ring 2», så kan være det endres Anonymkode: 2ae19...424
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå