Gå til innhold

Er det flere som fikk en alvorlig knekk denne helga?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Idag har jeg grått fire ganger. Jeg har kjent sug i magen og press på brystet like mange ganger, tror det er små angstanfall. Jeg kjenner rett og slett at jeg makter ikke denne isolasjonen mer. Andre som har det på samme måte? Hva gjør dere for å lyse opp sinnet? Hvor langt nede skal man være før man søker hjelp?

Jeg har tusen oppgaver på jobb som skulle vært gjort, men jeg klarer ikke. Jeg er fullstendig tom.
 

dere som nå svarer at jeg skal skjerpe meg og slutte og sutre, vær så snill bare la være å kommentere. Jeg er langt nok nede som det er.

Anonymkode: 1369e...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en løpetur nå i kveld, spis en stor sjokolade og sett på noe morsom musikk. Det gjør ofte at du føler deg mye bedre etterpå.

En prat med arbeidsgiver kan også være lurt. Noen ganger kan det være et eller annet av smart tilretteleghing der som kan hjelpe. Be for all del ikke om sykmelding. Da graver du deg bare lengre ned selv.

Å tvangssmile til speilet kan også hjelpe, selv om man føler seg skikkelig dum når man gjør det.

Anonymkode: c7da5...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Virkelig. Jeg har hatt en dritthelg selv. 
Men i konkrete tips, kan jeg anbefale å gå en tur i skogen. Det hjelper meg å kjenne den friske luften, se alt det vakre, og bare eksistere. Jeg tar et par dype åndedrag, og kjenner at blodet fylles med oksygen. Ha fokus på sunn mat, men ha samvittighet til å kose deg og. Sørg for å få i deg nok c og d-vitamin. 
Og til sist. Du klarer deg. Du klarer deg fint. Klem. ❤️

Anonymkode: ba050...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Ikke sulter du, ikke fryser du, ikke har du portforbud, ikke er du forfulgt av politiet eller militæret. 

Anonymkode: e92a6...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har helgen vært utfordrende. Vi er slitne av mye jobbing og har lite overskudd. Vi bestemte oss for å kose oss med hentemat og vafler på søndag. Vi har 2 gutter som er lei seg på grunn av at det ikke blir noe trening. Vi lot husarbeid ligge og tok oss en tur ut hele gjengen. På kvelden satt vi begge og netthandlet. Litt shopping gjør underverker. Et glass vin gjorde også godt. Vi måtte faktisk gå i oss selv for å gjøre det vi kunne der og da. Sender en klem♥️. Vi bestemte oss dessuten for ekstra gode middager hele uken. Hverdagsluksus og noe å glede seg over og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (50 minutter siden):

Her har helgen vært utfordrende. Vi er slitne av mye jobbing og har lite overskudd. Vi bestemte oss for å kose oss med hentemat og vafler på søndag. Vi har 2 gutter som er lei seg på grunn av at det ikke blir noe trening. Vi lot husarbeid ligge og tok oss en tur ut hele gjengen. På kvelden satt vi begge og netthandlet. Litt shopping gjør underverker. Et glass vin gjorde også godt. Vi måtte faktisk gå i oss selv for å gjøre det vi kunne der og da. Sender en klem♥️. Vi bestemte oss dessuten for ekstra gode middager hele uken. Hverdagsluksus og noe å glede seg over og til. 

Oi! Tenker du på hvilket  signal du sender til gutteme når du viser dem at den beste måten å håndtere vanskeligefølelse er med å kjøpe ting du ikke trengrr og alkohol?

Anonymkode: c7da5...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Oi! Tenker du på hvilket  signal du sender til gutteme når du viser dem at den beste måten å håndtere vanskeligefølelse er med å kjøpe ting du ikke trengrr og alkohol?

Anonymkode: c7da5...98b

Jeg tror i grunn de tåler at vi drikker et glass vin altså. Dessuten var ikke gutta involvert i shoppingen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror i grunn de tåler at vi drikker et glass vin altså. Dessuten var ikke gutta involvert i shoppingen😊

Bare husk at ungene legger mer merke til hva vi gjør enn hva vi sier.

Anonymkode: c7da5...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Oi! Tenker du på hvilket  signal du sender til gutteme når du viser dem at den beste måten å håndtere vanskeligefølelse er med å kjøpe ting du ikke trengrr og alkohol?

Anonymkode: c7da5...98b

Tenker de har et avbalansert forhold til både shopping og alkohol.  Tror og at et glass vin til maten har blitt nytt før corona. Noen ganger blir jeg bare helt oppgitt over enkelte. Om noen velger å gjøre som adhd mamma og til og med forteller om det, nåde da altså.  Jeg tror vi alle på et tidspunkt har godt av å avreagere litt. 

Spiser du noen gang sjokolade? God mat? Røyker du? Drikker du noen gang alkohol? Hva gjør du for å bli glad? Altså,  klapp igjen. Vi har alle vårt.

Anonymkode: e75fb...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bare husk at ungene legger mer merke til hva vi gjør enn hva vi sier.

Anonymkode: c7da5...98b

Ungene er vandt til at vi tar et glass til maten innimellom. De blir heller ikke ødelagt av å vite at vi shopper innimellom. Det som er viktig er å lære dem at før man bruker penger så må man jobbe for dem. De vet vi jobber mye og de vet vi koser oss utover det strengt tatt nødvendige. Gutta handler også ting de strengt tatt ikke trenger. Det er lov det. De har jobbet for pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er problemet? Ikke sulter du, ikke fryser du, ikke har du portforbud, ikke er du forfulgt av politiet eller militæret. 

Anonymkode: e92a6...bb8

Enig, noen tåler virkelig ikke mye... Alle er i samme båt å klarer seg utmerket, bare de svake som knekker sammen. Kanskje hun ikke fikk vinen sin... 

Anonymkode: 3c2bc...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Oi! Tenker du på hvilket  signal du sender til gutteme når du viser dem at den beste måten å håndtere vanskeligefølelse er med å kjøpe ting du ikke trengrr og alkohol?

Anonymkode: c7da5...98b

Tror du trenger å lese denne. Det er ikke pekefinger og moralisme folk trenger nå.

https://www.nettavisen.no/nyheter/det-siste-folk-trenger-na-er-ekstrem-moralisme-og-pekefinger/s/12-95-3424079396

 

Anonymkode: 1369e...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Oi! Tenker du på hvilket  signal du sender til gutteme når du viser dem at den beste måten å håndtere vanskeligefølelse er med å kjøpe ting du ikke trengrr og alkohol?

Anonymkode: c7da5...98b

Herregud å tåpelig du er!

Anonymkode: eab14...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Enig, noen tåler virkelig ikke mye... Alle er i samme båt å klarer seg utmerket, bare de svake som knekker sammen. Kanskje hun ikke fikk vinen sin... 

Anonymkode: 3c2bc...960

Så fint at dere er så innmari sterke og tøffe da. Tror dette er måten mange kommer seg gjennom dette på, ved å snakke nedsettende om alle de som er så svake og stakkarslige at de får psykiske problemer av sosial distanse. Det er et menneskelig behov å møte folk, vi er flokkdyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Idag har jeg grått fire ganger. Jeg har kjent sug i magen og press på brystet like mange ganger, tror det er små angstanfall. Jeg kjenner rett og slett at jeg makter ikke denne isolasjonen mer. Andre som har det på samme måte? Hva gjør dere for å lyse opp sinnet? Hvor langt nede skal man være før man søker hjelp?

Jeg har tusen oppgaver på jobb som skulle vært gjort, men jeg klarer ikke. Jeg er fullstendig tom.
 

dere som nå svarer at jeg skal skjerpe meg og slutte og sutre, vær så snill bare la være å kommentere. Jeg er langt nok nede som det er.

Anonymkode: 1369e...380

Ja sliter veldig selv,men får gjort så lite med det, hjelper dessverre lite med tårer :(

Anonymkode: e8778...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Herregud å tåpelig du er!

Anonymkode: eab14...6e8

Synes du det er en god måte å lære barn å takle vanskeligheter på?

Anonymkode: c7da5...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Synes du det er en god måte å lære barn å takle vanskeligheter på?

Anonymkode: c7da5...98b

Er det bedre å ta ut gruffa si på fremmede på nett?

Anonymkode: fb195...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Synes du det er en god måte å lære barn å takle vanskeligheter på?

Anonymkode: c7da5...98b

Det er du som lager deg historier utav noe vedkommende hadde gjort en dag i helga. Det står ingen steder at dette gjøres hver dag, og absolutt alle barn klarer å se at foreldre tar et glass vin og netthandler en søndag uten at de får en dårlig måte å takle vanskeligheter på. Eller kanskje ikke dine barn da ettersom de virker å være skjøre persilleblad med tanke på krisemaksimeringen du holder på med.

Anonymkode: eab14...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoman skrev (33 minutter siden):

Så fint at dere er så innmari sterke og tøffe da. Tror dette er måten mange kommer seg gjennom dette på, ved å snakke nedsettende om alle de som er så svake og stakkarslige at de får psykiske problemer av sosial distanse. Det er et menneskelig behov å møte folk, vi er flokkdyr. 

Men du sitter da ikke på enecelle, dramadronninga.

Anonymkode: e92a6...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde en dritthelg. De nye tiltakene her gjør at jeg ikke kan reise hjem (andre siden av landet) og besøke min døende bror, uten å sitte ti dager i karantene først (slipper ikke inn på pleiestedet),  men begravelsen får vi reise til da...  så ja, den var tøff å svelge. At jeg ikke kan gå på senteret skal jeg tåle...

Anonymkode: 87041...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Oi! Tenker du på hvilket  signal du sender til gutteme når du viser dem at den beste måten å håndtere vanskeligefølelse er med å kjøpe ting du ikke trengrr og alkohol?

Anonymkode: c7da5...98b

De lærer seg at alkohol løser problemer. Er ikke det bra?

Anonymkode: a9e36...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Er det bedre å ta ut gruffa si på fremmede på nett?

Anonymkode: fb195...60e

Synes du jeg gar gjort det? Jeg har bare bedt henne tenke seg om. Sansynlig vis har hun bare ikke tenkt på at det er det hun gjør.

Uansett hadde det vært bedre for barna mine om jeg jadde abreahert på nett enn ved å lære dem at alkohol og shopping er god selvmedisinering.

Anonymkode: c7da5...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men du sitter da ikke på enecelle, dramadronninga.

Anonymkode: e92a6...bb8

Hva vet du om min situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Synes du jeg gar gjort det? Jeg har bare bedt henne tenke seg om. Sansynlig vis har hun bare ikke tenkt på at det er det hun gjør.

Uansett hadde det vært bedre for barna mine om jeg jadde abreahert på nett enn ved å lære dem at alkohol og shopping er god selvmedisinering.

Anonymkode: c7da5...98b

Ikke snakk om noe selvmedisinering her. Heldigvis. Vi ville bare gjøre noe hyggelig ut av en tøff helg. Snu det til noe koselig. Du vet at det i mange deler av verden er fullstendig normalt med vin til alle middager? Sånn helt uten at det er noe alkoholmisbruk inne i bildet? Det er rart med det altså.. Noen ganger hjelper det med et glass vin, en god sjokolade eller litt shopping når man har en dårlig dag. Ikke som medisin men bare for å hygge seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Synes du jeg gar gjort det? Jeg har bare bedt henne tenke seg om. Sansynlig vis har hun bare ikke tenkt på at det er det hun gjør.

Uansett hadde det vært bedre for barna mine om jeg jadde abreahert på nett enn ved å lære dem at alkohol og shopping er god selvmedisinering.

Anonymkode: c7da5...98b

Ja det synes jeg du gjør. Du lager deg din egen sannhet, helt uavhengig av om det er sant eller ei.

Anonymkode: fb195...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...