Gå til innhold

Er det flere som fikk en alvorlig knekk denne helga?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer med folk?? Ufine kommentarer over hele linja. Slutt å tenke på korona, slutt å se/les nyheter. Dette kommer til å gå HELT fint! Folk må virkelig roe seg ned, og ikke minst slutte å legge nesa si opp i andres liv! Når det blir galt å drikke litt vin til maten, da har det bikket over.....

Anonymkode: 19ff7...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja det synes jeg du gjør. Du lager deg din egen sannhet, helt uavhengig av om det er sant eller ei.

Anonymkode: fb195...60e

Da leser du mer inn i svaret mitt enn jeg skrev.

Anonymkode: c7da5...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Da leser du mer inn i svaret mitt enn jeg skrev.

Anonymkode: c7da5...98b

Nei, det det er du som leser mer inn i svarene til mamma til adhd gutt enn det hun skriver.

Anonymkode: fb195...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det det er du som leser mer inn i svarene til mamma til adhd gutt enn det hun skriver.

Anonymkode: fb195...60e

Det får du bare tro.

Anonymkode: c7da5...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoman skrev (1 time siden):

Så fint at dere er så innmari sterke og tøffe da. Tror dette er måten mange kommer seg gjennom dette på, ved å snakke nedsettende om alle de som er så svake og stakkarslige at de får psykiske problemer av sosial distanse. Det er et menneskelig behov å møte folk, vi er flokkdyr. 

Tror du virkelig at alle mennesker har like stort behov for å møte andre folk? Jeg møter alt for mange forskjellige folk på jobb hver dag. Nok sosial kontakt i massevis.

Anonymkode: ef699...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Tror du virkelig at alle mennesker har like stort behov for å møte andre folk? Jeg møter alt for mange forskjellige folk på jobb hver dag. Nok sosial kontakt i massevis.

Anonymkode: ef699...6ff

Ja, men da møter du jo folk. Tenk på oss som sitter på hjemmekontor og ikke møter en sjel. 

Anonymkode: 2b0fe...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, men da møter du jo folk. Tenk på oss som sitter på hjemmekontor og ikke møter en sjel. 

Anonymkode: 2b0fe...802

Du kan gå ut. Du kan se folk ute, du kan ikke late som du ikke møter en sjel. 

Anonymkode: e92a6...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du kan gå ut. Du kan se folk ute, du kan ikke late som du ikke møter en sjel. 

Anonymkode: e92a6...bb8

Jeg kan liksom ikke bare fange en tilfeldig person på gata og ha en fortolig samtale med vedkommene.

Anonymkode: 2b0fe...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden, så husket jeg plutselig hvorfor jeg sluttet å legge ut spørsmål og kommentarer her inne. Det er alltid noen som enten må komme med en eller annen syk avsporing eller noen som liker å tråkke på noen som allerede er nede. Eller begge deler som i denne tråden🙄

Anonymkode: 48929...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Når jeg leser denne tråden, så husket jeg plutselig hvorfor jeg sluttet å legge ut spørsmål og kommentarer her inne. Det er alltid noen som enten må komme med en eller annen syk avsporing eller noen som liker å tråkke på noen som allerede er nede. Eller begge deler som i denne tråden🙄

Anonymkode: 48929...fe6

Ja, jeg hadde ikke vært her inne på veldig lenge, men trengte å lufte litt. Trekker meg ut igjen. Hadde glemt hvor mange ufyselige folk det er her inne. 

Anonymkode: 1369e...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Synes du jeg gar gjort det? Jeg har bare bedt henne tenke seg om. Sansynlig vis har hun bare ikke tenkt på at det er det hun gjør.

Uansett hadde det vært bedre for barna mine om jeg jadde abreahert på nett enn ved å lære dem at alkohol og shopping er god selvmedisinering.

Anonymkode: c7da5...98b

At to voksne mennesker tar seg et glass vin i helga med barna hjemme er ikke selvmedisinering. Du er jo helt på styr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sliter voldsomt nå. Får helt angst av hva de beslutter seg for hernest, for å sperre oss inne. 

Anonymkode: 2b0fe...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ja, jeg sliter voldsomt nå. Får helt angst av hva de beslutter seg for hernest, for å sperre oss inne. 

Anonymkode: 2b0fe...802

Jeg også. Bare jeg ser Erna eller Høie på TV så knyter det seg i hele kroppen - sprøtt hvordan kroppen reagerer fysisk. 

Anonymkode: 1369e...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja, jeg hadde ikke vært her inne på veldig lenge, men trengte å lufte litt. Trekker meg ut igjen. Hadde glemt hvor mange ufyselige folk det er her inne. 

Anonymkode: 1369e...380

Enig. Så enig. Det er så mye ræl her inne. Ufine, stygge personer som kun er ute etter å rakke ned på andre. Det er egentlig en egen tråd i seg selv, men siden dere tar det opp... 

Anonymkode: ba050...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere så ensomme og ikke møter folk? Man må jo gjøre det beste utav situasjonen? Vi har venninnetreff en gang i uken, på teams selvsagt! Ikke helt det samme som å møtes, men skravla og timene flyr!

 

gå turer sammen med noen! Følg en trening på nettet, gjerne med en venninne på teams! Ta familien med ut på tur, bruk tid sammen! 
 

vi har snudd fokus, dette er den nye hverdagen vår og vi må gjøre den så bra vi kan! Dette har vi pratet med ungdommene våre om. Vi hjelper de å finne muligheter og løsninger som fungerer. Det nytter ikke tenke at vi holder ut 14 dager til men da orker jeg ikke mer tiltak.


Man må snu tankegangen. Hva skal til for at jeg får en bedre hverdag, reglene er satt for lang tid framover. 
 

hva er det vanskelige? Hjemmekontor? Hvorfor? Hva kan man gjøre for å få det bedre? Sjefen vår oppfordrer oss til å spise lunsj sammen! Via teams. Vi har innført morgenmøte hver dag. Ikke fordi det er så viktig, men noen syntes det var greit å måtte «møte opp på jobb» til fast tid osv.

 

kanskje vi heller skulle starte tråder der vi hjelper hverandre med feks hjemmekontor, barselpermisjon, hjemmeskole og sosialt samvær? Komme med tips og råd om hva som fungerer? Så kanskje vi kan hjelpe hverandre til en bedre hverdag?

Anonymkode: f2bbf...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Du kan gå ut. Du kan se folk ute, du kan ikke late som du ikke møter en sjel. 

Anonymkode: e92a6...bb8

Det at man SER folk, betyr ikke at man møter dem. Jeg får ingen utbytte av å glane på helt fremmed menneske som lufter hunden sin 10 meter fra meg. Dette er ikke samvær. 

Anonymkode: 257e8...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er dere så ensomme og ikke møter folk? Man må jo gjøre det beste utav situasjonen? Vi har venninnetreff en gang i uken, på teams selvsagt! Ikke helt det samme som å møtes, men skravla og timene flyr!

 

gå turer sammen med noen! Følg en trening på nettet, gjerne med en venninne på teams! Ta familien med ut på tur, bruk tid sammen! 
 

vi har snudd fokus, dette er den nye hverdagen vår og vi må gjøre den så bra vi kan! Dette har vi pratet med ungdommene våre om. Vi hjelper de å finne muligheter og løsninger som fungerer. Det nytter ikke tenke at vi holder ut 14 dager til men da orker jeg ikke mer tiltak.


Man må snu tankegangen. Hva skal til for at jeg får en bedre hverdag, reglene er satt for lang tid framover. 
 

hva er det vanskelige? Hjemmekontor? Hvorfor? Hva kan man gjøre for å få det bedre? Sjefen vår oppfordrer oss til å spise lunsj sammen! Via teams. Vi har innført morgenmøte hver dag. Ikke fordi det er så viktig, men noen syntes det var greit å måtte «møte opp på jobb» til fast tid osv.

 

kanskje vi heller skulle starte tråder der vi hjelper hverandre med feks hjemmekontor, barselpermisjon, hjemmeskole og sosialt samvær? Komme med tips og råd om hva som fungerer? Så kanskje vi kan hjelpe hverandre til en bedre hverdag?

Anonymkode: f2bbf...2ba

Fordi jeg sitter ved en dataskjerm og har masse Teams-møter på jobb alt mellom 8 og 10 timer hver dag. Etter at jeg er ferdig på jobb, er det aller siste jeg vil mer skjermtid og flere Teams-møter. Jeg får ingen utbytte av sånt digitalt tull. Sånne lunsjmøter, morgenmøter osv stjeler bare tid og har ikke noe positivt å tilføre. 

Jeg har ingen venner her jeg bor, så den eneste fysiske kontakten jeg hadde med folk, var på kontoret. Nå har jeg ikke det heller. Mannen jobber på anlegg mandag-torsdag, tenåringene har egne liv, så jeg sitter mutters alene dag ut og dag inn. Sekstenåringen har ingen interesse av å gå tur med mora eller dra med mora noe sted - det er bare teit og flaut. Kan heller ikke gå turer når det er kaldere enn minus 5 på grunn av kuldeastma. 

Men jeg har akseptert at det er et helvete, og vil være et helvete i noen år til. Fokuset er på å overleve og ikke miste forstanden. Dagene går i jobb, husarbeid (som jeg hater) og trening som er tungt. Dårlig søvn og mye ensomhet. 

Anonymkode: 257e8...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg kan liksom ikke bare fange en tilfeldig person på gata og ha en fortolig samtale med vedkommene.

Anonymkode: 2b0fe...802

Jeg tror at de som sier at det "bare er å treffe folk" har masse venner og familie som bor i nærheten, og tror at det samme gjelder alle de andre. 

Anonymkode: 257e8...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror at de som sier at det "bare er å treffe folk" har masse venner og familie som bor i nærheten, og tror at det samme gjelder alle de andre. 

Anonymkode: 257e8...f75

Enig! Folk klarer ikke å se at andre er i helt andre situasjoner. 

"Bare ha teamsfester med venninner" 

Ja, hvilke venninner? Jeg treffer bare folk når jeg er på jobb, noe jeg ikke har vært siden mars. Jeg er så ensom og deprimert. 

Anonymkode: 2b0fe...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Enig! Folk klarer ikke å se at andre er i helt andre situasjoner. 

"Bare ha teamsfester med venninner" 

Ja, hvilke venninner? Jeg treffer bare folk når jeg er på jobb, noe jeg ikke har vært siden mars. Jeg er så ensom og deprimert. 

Anonymkode: 2b0fe...802

Men da er det kanskje ikke bare koronasituasjonen som lager trøbbel for deg. Hva ventet du før korona da, at fremmede skulle dukke opp på døra di ut av det blå, og bli bestevenner med deg? Man må skape seg et nettverk. Nå ser du hvorfor. «Alle andre har venner, bare jeg er alene»... ja, jeg har venner men de relasjonene har jeg jo jobbet for å få og opprettholde. Jeg har oppsøkt hobbyer, samlingspunkter, og blitt kjent med folk. Man trenger å se andre folk enn de på jobben til vanlig også... 

Anonymkode: 87041...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men da er det kanskje ikke bare koronasituasjonen som lager trøbbel for deg. Hva ventet du før korona da, at fremmede skulle dukke opp på døra di ut av det blå, og bli bestevenner med deg? Man må skape seg et nettverk. Nå ser du hvorfor. «Alle andre har venner, bare jeg er alene»... ja, jeg har venner men de relasjonene har jeg jo jobbet for å få og opprettholde. Jeg har oppsøkt hobbyer, samlingspunkter, og blitt kjent med folk. Man trenger å se andre folk enn de på jobben til vanlig også... 

Anonymkode: 87041...b2f

Jeg har oppsøkt alt det der, folk vil ikke ha noe med meg å gjøre grunnet forskjellige forhold. Mange er ensomme fordi de ikke klarer å finne nære venner, uansett hvor mye de prøver. Her jeg bor er de fleste venner fra skolebenken. I voksen alder har de ikke behov for flere venner enn det de har. Det er rett og slett ikke plass. Er man litt sosialt rar, utenlandsk og avholds, så blir det enda verre. 

Anonymkode: 257e8...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor er dere så ensomme og ikke møter folk? Man må jo gjøre det beste utav situasjonen? Vi har venninnetreff en gang i uken, på teams selvsagt! Ikke helt det samme som å møtes, men skravla og timene flyr!

 

gå turer sammen med noen! Følg en trening på nettet, gjerne med en venninne på teams! Ta familien med ut på tur, bruk tid sammen! 
 

vi har snudd fokus, dette er den nye hverdagen vår og vi må gjøre den så bra vi kan! Dette har vi pratet med ungdommene våre om. Vi hjelper de å finne muligheter og løsninger som fungerer. Det nytter ikke tenke at vi holder ut 14 dager til men da orker jeg ikke mer tiltak.


Man må snu tankegangen. Hva skal til for at jeg får en bedre hverdag, reglene er satt for lang tid framover. 
 

hva er det vanskelige? Hjemmekontor? Hvorfor? Hva kan man gjøre for å få det bedre? Sjefen vår oppfordrer oss til å spise lunsj sammen! Via teams. Vi har innført morgenmøte hver dag. Ikke fordi det er så viktig, men noen syntes det var greit å måtte «møte opp på jobb» til fast tid osv.

 

kanskje vi heller skulle starte tråder der vi hjelper hverandre med feks hjemmekontor, barselpermisjon, hjemmeskole og sosialt samvær? Komme med tips og råd om hva som fungerer? Så kanskje vi kan hjelpe hverandre til en bedre hverdag?

Anonymkode: f2bbf...2ba

Jeg går turer til krampa tar meg, alene, med venner og familien. Hvis noen foreslår så mye som en bitte liten tur til, så tror jeg at jeg kommer til å klappe til dem. Er MØKK lei! Og jeg har jobb, tak over hodet og mat i kjøleskapet - privilegert med andre ord. Men akkurat nå, så driter jeg i det - er lei likevel. 
 

Jeg vil tilbake til sånn livet var før der jeg treffer venner og familie på restaurant, der jeg har kule jobbreiser til fjern og nær, der vi kan treffe familie i utlandet, der barna kan ha sine vanlige aktiviteter, der barna går fysisk på skolen og ikke har den bedritne hjemmeundervisningen. Lista er lang og ingenting kan erstattes med «artige møter med pappvin på Teams»

Og så forbeholder jeg meg retten til å klage høyt innimellom uten å måtte få en haug med «gode råd» i retur. Når jeg får gjort det så er det lettere å holde minen i hverdagen.

Anonymkode: 48929...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror at de som sier at det "bare er å treffe folk" har masse venner og familie som bor i nærheten, og tror at det samme gjelder alle de andre. 

Anonymkode: 257e8...f75

Tvert imot, men vi er sosialt oppegående. Jeg har ingen dype, nære venner nærmere enn tjue min i bil, familie to timer. Men jeg har bekjente og naboer og folk. Og telefon og nett og et lyst sinn. Det er sånn man lever. Derfor fungerer vi fint. Og det hun klagegåsa her plages med er jo ikke korona, at hun og mann har null omgang med andre er ikke en koronasak.

Anonymkode: e92a6...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Tvert imot, men vi er sosialt oppegående. Jeg har ingen dype, nære venner nærmere enn tjue min i bil, familie to timer. Men jeg har bekjente og naboer og folk. Og telefon og nett og et lyst sinn. Det er sånn man lever. Derfor fungerer vi fint. Og det hun klagegåsa her plages med er jo ikke korona, at hun og mann har null omgang med andre er ikke en koronasak.

Anonymkode: e92a6...bb8

Det ER koronasak. For mange av oss, som ikke har noe særlig venner eller omgangskrets, er det helt avgjørende å kunne gå på jobb og prate med kollegaer for å kunne dekke det sosiale behovet. Nei, jeg er ikke sosialt oppegående. Grunnen til det er alvorlig mobbing og utestenging gjennom hele barndommen og ungdomstiden. Jeg har for eksempel aldri vært i en barnebursdag da jeg gikk på skolen, aldri vært på besøk hos barn fra klassen eller nabolaget, aldri hatt venner. Det er da nesten umulig i voksen alder å etablere vennskap, når man aldri har lært det. Man tråkker ofte i salaten da, og det virker som om folk forventer at man er godt skodd sosialt og oppfører seg perfekt. I tillegg er jeg utlending og innflytter, det samme er mannen. Vi har en annen kultur og er nok litt "rare" for mange av dem som er oppvokst her vi bor. 

Og før dere foreslår at vi flytter - jeg har felles barn med eksmannen og 50/50-ordning, så jeg kan ikke flytte til barna er i tenårene og eventuelt velger fast bosted selv.

Anonymkode: 257e8...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...