Syngensang Skrevet 24. januar 2021 #51 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Nei, hvilken mann ønsker en feminin kvinne liksom?! Anonymkode: 024ba...210 Femininitet har vel ingenting med husmorevner å gjere? Du blandar begrep her.
Syngensang Skrevet 24. januar 2021 #52 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Mye av det går det an å lære dem hjemme, men vi må innse at det er krevende å skulle være både foreldre og lærer samtidig. Forholdet til foreldre er spesielt og i ungdomsårene skal de gjennom en løsrivningsfase som ikke går så godt sammen med opplæring. I tillegg er ikke alle foreldre flinke til alt. Det er ikke alt vi kan lære bort. Det å bli tvunget til å bo og leve sammen med en gruppe mennesker du ikke har valgt selv og å måtte utføre samfunnsnyttig arbeid tror jeg ville vært veldig sunt for nesten alle ungdomer. Etter et slikt år tror jeg de ville stått mye bedre rustet til å begynne å studere eller jobbe enn det undom gjør i dag. Anonymkode: 8a283...152 Det er jo faktisk jobben din som forelder å gjere barnet ditt i stand til å takle vaksenlivet. Det er ikkje snakk om å vere lærar og forelder. Det er snakk om å vere forelder. Men eg ser det at vår generasjon gjerne ikkje har lært alt sjølve. Då er det vanskelegare. Men generelt set folk for lite krav til at borna skal gjere husarbeid heime. Om ein gjer det vil dei jo lære det!!? Vaske sine eigne kle. Byte dekk på bilen om ein skal bruke den om vinteren. Reparere kleda sine sjølve. Bake brød (det er eit søk på Internett unna). Handle inn (så ein får eit inntrykk av kva mat kostar). Dette krev jo sjølvsagt at de er tilstade og ikkje blir utolmodige og gjer det sjølv fordi det går for seint. Men vi har det som regel så travelt at vi heller gjer ting sjølve desverre. Elles er eg heilt einig i at alle kunne hatt godt av å gjere samfunnsnyttig arbeid, gjerne med menneske som har vore uheldige og havna utenfor malen. Trur nok det kunne auka empatien og minska egoismen i samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #53 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Holde hender og synge Kumbaya. I en eller annen form. Anonymkode: 86412...b64 Du har voldsomt god greie på hva det jobbes med i skolen, ser jeg. Anonymkode: 32341...b5d
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #54 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Hva (om noe) mener du bør gjøres med det? Anonymkode: a1eec...3ba En start: 1. I dag er det lettere og billigere for en frivillig enslig kvinne å bli kunstig befruktet på sykehus enn å skaffe hund. Det burde opphøre da feminister ser på matlaging og husmorsarbeid som nedverdigende. Et hushold er nemlig avhengig av at noen kan lage mat. 2. Få feminisme formelt registrert som en diagnose, slik at de som lider av det kan få riktig behandling mot sin misandri. Det er et problem når mennesker går rundt og tror at husmorsarbeid er patriarkiets straff mot kvinner. Anonymkode: b589c...ec5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #55 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er å vise omsorg. Omsorg er et feminint trekk. Det er derfor de som jobber i omsorgsyrker er i overveiende majoritet kvinner. Men hvis økonomi er helt irrelevant, ikke har noe å si hverken om det er 0 kroner eller 2 millioner kroner, så har det ikke noe å si. Hvis der er et krav om en viss inntekt så har økonomi noe å si. Det er ingen mellomting mellom "har noe å si" og "har ikke noe å si". Du ble sammen med han når du visste han ville tjene mer enn han tjente den gang da. Ville du blitt sammen med en mann som aldri ville tjene noe? Den siste biten der er det du som krever, ikke han. Du stiller krav til en partner men sier ikke ett ord om hvilke krav du tenker at en partner skal stille til deg. Hva tror du menn ser etter i en kvinne? En kvinne som er maskulin? Eller en kvinne som er feminin? Det er jeg enig med deg i er heldigvis. Vent litt, ikke ment slikt du sikkert oppfatter det nå. Jeg kjenner deg ikke. Slik vi kommuniserer nå er det litt steile fronter. Jeg går ut fra at det er en (god) grunn til at han er gift med deg. Det er ikke personlig ment. Det er generelt ment. Det er få som gifter seg i dag. Særlig ungt. De fleste ønsker å bli ferdig med alt som skal på plass før barn, og så, når alt det er på plass, så er det mange som tenker at det hadde vært kjekt å slå seg til ro. Når de er i slutten av 30-årene. Derfor er jeg enig med deg i at det er heldigvis. Glad du har funnet noen. Anonymkode: 024ba...210 Omsorg er ikke et feminint trekk. Selvfølgelig er det en mellomting mellom millionær og en du må forsørge. Økonomi har noe å si, men det betyr ikke at mannen må forsørge meg og tjene mer enn meg. Krever å jobbe? Jeg skal vel forsørge meg som alle andre voksne mennesker. Jeg tror min partner forventer at jeg skal dele økonomiske og omsorgsforpliktelser på lik linje med ham og at vi viser omsorg for hverandre. Samtidig har jeg ingen forventninger om at han skal forsørge meg. Jeg mener vel at kvinner i lederroller også er feminine til tross for høy lønn og at menn er maskuline selv om de deler ansvar for barn og hus med sin partner. Det er ikke vasking og matlaging som gjør en kvinne feminin. Det er ikke jobben som gjør en mann maskulin. Jeg fant min mann tidlig, men vi fikk barn utenfor ekteskap og giftet oss ikke før barn nummer 2 var tre år. Ditt syn på samliv er jo svært antikvarisk. Jeg lurer virkelig på om du er en 18-åring som lider av korona-kjedsomhet og kødder på forumet. Anonymkode: cbabb...a9d
Syngensang Skrevet 24. januar 2021 #56 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Alt av mobbeprogrammer. Musikk og gym og alt annet enn det nyttige i kh. Anonymkode: 86412...b64 Lykke til med det, seier eg berre. Dei praktisk estetiske faga er viktige. Det er viktig for hjernen å få øve opp den kreative og frie delen sin for å bli betre problemløysar i dei andre faga bla. Men reknar med eg snakkar for døve øyrer her. Og mobbeprogramma, ja nei, trur faktisk ikkje eg gidde å prøve å forklare eingong.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #57 Skrevet 24. januar 2021 Syngensang skrev (1 time siden): Lykke til med det, seier eg berre. Dei praktisk estetiske faga er viktige. Det er viktig for hjernen å få øve opp den kreative og frie delen sin for å bli betre problemløysar i dei andre faga bla. Men reknar med eg snakkar for døve øyrer her. Og mobbeprogramma, ja nei, trur faktisk ikkje eg gidde å prøve å forklare eingong. Praktisk og estetisk, ja... og så kommer de ut uten noen av delene, om de da ikke som mine har foreldre som tar seg av den delen selv. Anonymkode: 86412...b64
Syngensang Skrevet 24. januar 2021 #58 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Praktisk og estetisk, ja... og så kommer de ut uten noen av delene, om de da ikke som mine har foreldre som tar seg av den delen selv. Anonymkode: 86412...b64 Du missa poenget.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #59 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 23.1.2021 den 17.03): Vil du lære å strikke, vil jeg anbefale garnstudio.no. De har gratis oppskrifter og enkle instruksjonsvideoer. Ellers er jeg enig i mye av det du sier. Jeg ønsker ikke en «husmorsskole», med «botrening»? (I mangel på bedre ord). Ett år, lignende fhs, der en lærer husholdning. Skru et bilde i veggen, skifte dekk, lappe et hull, lage sunn mat fra bunnen, barneoppdragelse 1.0/pedagogikk o.l. Anonymkode: c234c...b94 Vi hadde heimkunnskap på skolen (lærte å lage mat fra bunnen av), sløyd, tekstil. Alt annet lærte jeg på egen hånd. Men altså: lær ungene deres det dere kan. Lag middag sammen med barna, hver helg, har ungen hull i buksa? Ikke kjøp ny, men at hullet, la ungen se hvordan ting kan og bør fikses! Deres ansvar som foreldre at ungen lærer disse tingene. Må absolutt ALT læres på skolen? Barneoppdragelse derimot, det burde man hatt som fag på skolen, for det er jammen meg ikke lett. Anonymkode: f4ef2...4d3
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #60 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi hadde heimkunnskap på skolen (lærte å lage mat fra bunnen av), sløyd, tekstil. Alt annet lærte jeg på egen hånd. Men altså: lær ungene deres det dere kan. Lag middag sammen med barna, hver helg, har ungen hull i buksa? Ikke kjøp ny, men at hullet, la ungen se hvordan ting kan og bør fikses! Deres ansvar som foreldre at ungen lærer disse tingene. Må absolutt ALT læres på skolen? Barneoppdragelse derimot, det burde man hatt som fag på skolen, for det er jammen meg ikke lett. Anonymkode: f4ef2...4d3 "Men sy igjen hullet" skulle det stå 🙈 Anonymkode: f4ef2...4d3
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #61 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi hadde heimkunnskap på skolen (lærte å lage mat fra bunnen av), sløyd, tekstil. Alt annet lærte jeg på egen hånd. Men altså: lær ungene deres det dere kan. Lag middag sammen med barna, hver helg, har ungen hull i buksa? Ikke kjøp ny, men at hullet, la ungen se hvordan ting kan og bør fikses! Deres ansvar som foreldre at ungen lærer disse tingene. Må absolutt ALT læres på skolen? Barneoppdragelse derimot, det burde man hatt som fag på skolen, for det er jammen meg ikke lett. Anonymkode: f4ef2...4d3 Ja, slik at våre ungar klarar å oppdra sine ungar. Er både lærar og mor, og set ubeskriveleg stor pris på at ungar lærer folkeskikk heime. Har samstundes like stor forståing for at det ikkje alltid er så lett det heller😉. Anonymkode: 40abd...f8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå