Gå til innhold

Gammeldags husmorskole


Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Kjærlighet er selvsagt viktig. Det er også respekt. Jeg kunne ikke respektert en partner som ikke har orden på livet så en slik mann hadde jeg ikke blitt tiltrukket av.

Da må du også akseptere at en partner stiller krav til deg. De kravene er sjelden de samme som du stiller til en partner.

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hva mannen tjener er faktisk helt likegyldig for meg, jeg tjener godt nok til å forsørge både meg og barna uavhengig av mannens inntekt.

Hva hvis han ikke tjener noe?

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Men for at jeg skal finne en mann attraktiv må han være en god samtalepartner, omsorgsfull og ville ha mer ut av livet enn å sitte inne og spille data.

Han må tjene penger altså. Han må tilføye livet ditt noe. Hva er det han skal tilføye livet ditt, mener du? Hva er det han skal tilføye livet ditt som ikke en venninne kan tilføye livet ditt?

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva du legger i begrepet maskulin, men om det er type mannemann som brifer med muskler og snakker høyt og brautende er det slett ikke en slik mann jeg vil ha. 

Er det å skryte en maskulin egenskap? Det er vel en dårlig egenskap, uavhengig av maskulin/feminin. Men du ønsker vel en mann som kan hjelpe til, som kan ta i litt? En mann som er både høyere og sterkere enn du er. Det er vel noe de fleste av oss ser på som maskulint, ja.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg ser heller ikke at det er synonymt å være feminin og mannens tjener på kjøkken og i sengen. En feminin kvinne kan selvsagt være selvstendig og sterk. 

Anonymkode: a77fb...815

Men hvis du skal ha en partner så er ikke spørsmålet hva du ser på som feminint, da er spørsmålet hva ser vedkommende på som feminint. Hva ser vedkommende etter i en partner.

Hvis du ikke trenger noe fra en partner så har en partner heller ikke noe å tilføye deg i ditt liv.

Trenger du noen å prate med så gå til en terapeut. Det koster rent av mindre, ikke bare økonomisk, enn det koster å ha en partner rundt seg hele tiden.

Er det alt du trenger i en partner?

Anonymkode: 024ba...210

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bjæk skrev (6 minutter siden):

Selv melder jeg meg av her. 

Du forsvinner like plutselig som du kom. Ha en strålende god dag da, @Bjæk!

Anonymkode: 024ba...210

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvis der er visse krav du stiller til en partner så  må du også godta at en partner stiller visse krav til deg. Hvis du tiltrekkes av det maskuline må du også kunne stille med det feminine.

Nå forsøker du å vinne et argument du aldri gjorde. Slutt å lytte for å angripe. Begynn å lytte for å forstå.

Hvorfor svarte du ikke, "jeg vil ikke ha en partner"? Det er det argument du kom med nå, helt ut av det blå.

Det er ikke vanskeligere enn å aldri ønske seg noen kjærlige ord fra en mann, aldri ønske seg at en mann viser interesse for deg, aldri ønske at en mann setter pris på deg som noe annet enn en ansatt.

Det trenger du heller ikke. Du ramser opp ting i håp om å angripe påstanden at en maskulin mann ønsker en feminin kvinne. Kjernen her er egentlig ikke det ytre, kjernen her er det indre, deg. Du ønsker ikke å bli stilt krav til, du ønsker at alt du skal trenge å stille opp med for at en mann skal være interessant for deg er at du kan prate.

Så legger du til "likeverdig". Ikke fordi du ønsker deg en mann som tjener det samme som du gjør, eller en mann som har de samme interesser som du har, men fordi du ønsker en mann som er "like mye verdt som jeg er". Fordi du ser på deg selv som ekstremt verdifull fordi "jeg er en god samtalepartner". Derfor fortjener du, derfor er det "likeverdige", for deg en mann som tjener mer enn du gjør.

Derfor reagerer du.

For de fleste andre av oss er det ikke farlig at menn ønsker seg feminine kvinner. For deg er det det (hvorfor?).

Men det er en motsetning mellom det å være frigjort, selvstendig, uavhengig, og det å ønske en mann som kan tilføye ens liv noe. Hva er det du ønsker at en mann skal tilføye ditt liv? Venninneprat?

Jeg forsøker å forklare at hvis en stiller visse krav til en partner så må en også være klar over at en partner stiller visse krav til en selv. Hvis du ikke ønsker at dine barn skal ha en partner av det motsatte kjønn noen gang så er det helt riktig å oppdra de på en slik måte at de aldri vil være attraktive for det motsatte kjønn. Hvis du ønsker at de skal være attraktive for det motsatte kjønn så må du også være klar over hva de to kjønnene ser etter i hverandre.

Oppfatter du deg som maskulin når du "tryller frem" fantastiske matretter eller trekker barna opp akebakken? Tror du en mann ville oppfattet deg som maskulin om du gjorde de tingene? Det tror ikke jeg heller.

Bør er ikke det samme som hvordan verden er. Ingen bør sulte.

Hvis du stiller visse krav til en partner bør du også være klar over at en partner stiller visse krav til deg. De kravene er sjelden de samme som du stiller til din partner.

Da gjenstår spørsmålet, hva kan en mann tilføye ditt liv? Du har alt. Du ønsker en venninne, ikke en mann.

Jo, hvis du ser på påstanden jeg svart på så gjør det det.

Påstanden her er at det er to individer som tilfeldigvis bor på samme sted. Ikke et par som lever et liv sammen. Hennes påstand er altså at mannen skal gi henne sin lønn. For det er greit at hans arbeide går ubetalt, så lenge hennes arbeide ikke gjør det. Det er det som ligger i hennes påstand. Da er de ikke lenger, som du har gjentatt mange ganger nå, likeverdige.

Er de et par så er økonomi noe som angår begge to. Deres lønn. Deres hjem. Selv om en jobber mer enn den andre. Selv om en driver med mer stell i hjemmet enn den andre. Fortsatt deres lønn og deres hjem.

Anonymkode: 024ba...210

Jøss. Her var det mye svada. Du besitter åpenbart enten null leseforståelse eller en imponerende evne til vranglesing. 

Anonymkode: a1eec...3ba

Skrevet

Oh no!! Annie 210 er tilbake! 
 

Julefreden hadde senket seg, julekrybben var komt på plass, og Annie hold diskusjonene rolige. Og når en minst venter det, BAM, der kom hun tilbake med sine usaklige argumetasjoner, vrenging av andres argumentasjoner og nekter å svare på direkte spørsmål som kan avsløre henne! 
 

🍿🍿🍿

(Det er fasinerende hvor fort hun klarer å ødelegge en tråd. Lurer på om Annie 210 er KJ?🤔)

Anonymkode: c234c...b94

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Da må du også akseptere at en partner stiller krav til deg. De kravene er sjelden de samme som du stiller til en partner.

Selvsagt aksepterer jeg at partneren stiller krav til meg? Jeg vil da ikke har en hjernetom nikkedukke!

Hva hvis han ikke tjener noe?

Jeg ser ikke helt hvordan det er mulig i et samfunn om man er alminnelig oppegående, men som sagt er jeg ikke avhengig av en mann for å forsørge meg og barna mine. Jeg er dog ikke interessert i å forsørge en mann som ikke gidder å jobbe. En slik mann hadde jeg aldri falt for, så problemstillingen er helt irrelevant  

Han må tjene penger altså. Han må tilføye livet ditt noe. Hva er det han skal tilføye livet ditt, mener du? Hva er det han skal tilføye livet ditt som ikke en venninne kan tilføye livet ditt?

Han skal selvsagt tilføre livet mitt kjærlighet, sex, intellektuelt stimuli, bidra praktisk og være en støtte i gode og onde dager. En kjærest og en venninne har da forskjellige funksjoner?

Er det å skryte en maskulin egenskap? Det er vel en dårlig egenskap, uavhengig av maskulin/feminin. Men du ønsker vel en mann som kan hjelpe til, som kan ta i litt? En mann som er både høyere og sterkere enn du er. Det er vel noe de fleste av oss ser på som maskulint, ja.

Jeg skrev ingenting om å skryte? Nå må du ikke dikte opp ting. Det er ellers absolutt ikke et krav for meg at han skal være høyere og sterkere enn meg. En frisk mann vil jo naturlig være det, pga biologi og slikt, vet du? Men om mannen hadde blitt skadet slik at han ikke kunne løfte tungt osv hadde han da ikke blitt mindre mann for meg! 

Men hvis du skal ha en partner så er ikke spørsmålet hva du ser på som feminint, da er spørsmålet hva ser vedkommende på som feminint. Hva ser vedkommende etter i en partner.

Man må selvsagt være på bølgelengde mtp hva man ser etter i en partner. Jeg regner da med at mannen min finner meg akkurat passe feminin for hans smak. Ellers hadde han vel ikke valgt meg?

Hvis du ikke trenger noe fra en partner så har en partner heller ikke noe å tilføye deg i ditt liv.

Selvsagt trenger jeg noe fra en partner. Hvorfor tillegger du meg meninger?

Trenger du noen å prate med så gå til en terapeut. Det koster rent av mindre, ikke bare økonomisk, enn det koster å ha en partner rundt seg hele tiden.

Mener du at man ikke skal snakke med partneren sin? Man skal bare sitte feminint og se på at han løfter tungt og tjener mer enn en selv? Jeg har partneren min rundt meg fordi jeg liker å være sammen med han.  

Er det alt du trenger i en partner?

Så ja, jeg har alt jeg trenger i partneren min. Heldige meg❤️

Anonymkode: 024ba...210

 

Anonymkode: a77fb...815

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg mener at en mann skal være maskulin og en kvinne skal være feminin.

Hvilken kjærlighet? Det var ikke kjærligheten 3ba syntes var viktig, det var det å være en "likeverdig samtalspartner" som var viktig.

Kjærligheten er viktig for deg? Gå ut og finn en mann som står over ørene i gjeld, ikke har noen ambisjoner, er fornøyd med å sitte og spille dataspill hele dagene, ikke ønsker å arbeide, og si at det er kjærligheten din, så skal jeg tro deg på at kjærligheten er det viktigste for deg. Men så lenge det er helt utenkelig for deg å finne kjærligheten i en mann som ikke er maskulin, så må du også akseptere at det er utenkelig for menn å finne kjærligheten i en kvinne som ikke er feminin.

Anonymkode: 024ba...210

Hva er feminint ved å vaske og lage mat?

Det finnes også  en mellomting mellom menn som tjener 2 mill i året og gjeldsslaver med et spillproblem.

Jeg ble sammen med min mann da vi begge var fattige studenter som bodde i kollektiv og spiste pasta med ketchup dagene før neste utbetaling av studielånet. Jeg har studert et typisk «mannested», er ikke spesielt huslig av meg og har en jobb i et mannsdominert yrke. Jeg tror likevel min mann synes jeg er feminin.

Jeg hadde aldri vært interessert i et forhold til en mann som forventet at jeg stod for hus og hjem i tillegg til min jobb (for den skal jeg beholde da det gir meg glede, faglig og sosialt påfyll og evne til å forsørge meg selv). Jeg vil ha en partner jeg deler likt med mtp omsorg for barn, husarbeid (både inne og ute) OG en jeg liker å være sammen med (prate, finne på ting sammen, ha sex osv). Heldigvis fant jeg det tidlig og er gift med verdens flotteste mann.

Anonymkode: cbabb...a9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Mye av det går det an å lære dem hjemme, men vi må innse at det er krevende å skulle være både foreldre og lærer samtidig. Forholdet til foreldre er spesielt og i ungdomsårene skal de gjennom en løsrivningsfase som ikke går så godt sammen med opplæring. I tillegg er ikke alle foreldre flinke til alt. Det er ikke alt vi kan lære bort.

Det å bli tvunget til å bo og leve sammen med en gruppe mennesker du ikke har valgt selv og å måtte utføre samfunnsnyttig arbeid tror jeg ville vært veldig sunt for nesten alle ungdomer. Etter et slikt år tror jeg de ville stått mye bedre rustet til å begynne å studere eller jobbe enn det undom gjør i dag.

Anonymkode: 8a283...152

Altså, mine barn som fungerer utmerket og har bo-, lære- og livsevne skal da virkelig slippe å kaste bort et år på dine.

Anonymkode: 86412...b64

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva er feminint ved å vaske og lage mat?

Anonymkode: cbabb...a9d

Det er å vise omsorg. Omsorg er et feminint trekk. Det er derfor de som jobber i omsorgsyrker er i overveiende majoritet kvinner.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det finnes også  en mellomting mellom menn som tjener 2 mill i året og gjeldsslaver med et spillproblem.

Men hvis økonomi er helt irrelevant, ikke har noe å si hverken om det er 0 kroner eller 2 millioner kroner, så har det ikke noe å si. Hvis der er et krav om en viss inntekt så har økonomi noe å si. Det er ingen mellomting mellom "har noe å si" og "har ikke noe å si".

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ble sammen med min mann da vi begge var fattige studenter

Du ble sammen med han når du visste han ville tjene mer enn han tjente den gang da. Ville du blitt sammen med en mann som aldri ville tjene noe?

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde aldri vært interessert i et forhold til en mann som forventet at jeg stod for hus og hjem i tillegg til min jobb

Den siste biten der er det du som krever, ikke han.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vil ha en partner jeg deler likt med

Du stiller krav til en partner men sier ikke ett ord om hvilke krav du tenker at en partner skal stille til deg. Hva tror du menn ser etter i en kvinne? En kvinne som er maskulin? Eller en kvinne som er feminin?

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Heldigvis fant jeg det tidlig og er gift med verdens flotteste mann.

Anonymkode: cbabb...a9d

Det er jeg enig med deg i er heldigvis. Vent litt, ikke ment slikt du sikkert oppfatter det nå. Jeg kjenner deg ikke. Slik vi kommuniserer nå er det litt steile fronter. Jeg går ut fra at det er en (god) grunn til at han er gift med deg. Det er ikke personlig ment. Det er generelt ment. Det er få som gifter seg i dag. Særlig ungt. De fleste ønsker å bli ferdig med alt som skal på plass før barn, og så, når alt det er på plass, så er det mange som tenker at det hadde vært kjekt å slå seg til ro. Når de er i slutten av 30-årene. Derfor er jeg enig med deg i at det er heldigvis. Glad du har funnet noen.

Anonymkode: 024ba...210

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg skulle ønske det ble inført et år med obligatorisk samfunnsarbeid der alle måtte bo på flermannsrom på inteenat, og halve tiden gikk til å "botrening" som matlaging, reparere klær, snekring, litt enkel jus ol og den andre halvparten  ble brukt til enten førstegangstjeneste eller samfunnsarbeid. Ingen karakterer og minimalt med penger, og ikke mulig å komme inn p høyere utdanning eller få en skikkelig jobb før det var gjennomført.

Anonymkode: 8a283...152

Et år med tvunget kollektivboende hørtes helt skrekkelig ut. Tror ikke det hadde vært godt for alles psyke, og i voksenlivet ender jo en del uansett opp med å bo alene, enten frivillig eller ufrivillig... 

Nei, jeg tror og håper det kan løses på en annen måte. Jeg er ikke uenig i at flere kunne trengt større kunnskap om matlagning, personlig økonomi og forbruk, osv.  Disse emnene burde kanskje få større plass i skolens pensum?

Anonymkode: 61b67...d21

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Mye av det går det an å lære dem hjemme, men vi må innse at det er krevende å skulle være både foreldre og lærer samtidig. Forholdet til foreldre er spesielt og i ungdomsårene skal de gjennom en løsrivningsfase som ikke går så godt sammen med opplæring. I tillegg er ikke alle foreldre flinke til alt. Det er ikke alt vi kan lære bort.

Det å bli tvunget til å bo og leve sammen med en gruppe mennesker du ikke har valgt selv og å måtte utføre samfunnsnyttig arbeid tror jeg ville vært veldig sunt for nesten alle ungdomer. Etter et slikt år tror jeg de ville stått mye bedre rustet til å begynne å studere eller jobbe enn det undom gjør i dag.

Anonymkode: 8a283...152

Hvordan greide tidligere generasjoner å oppdra barna sine, tror du? Tror du de hadde mye bedre tid? At det at mor var hjemme betydde at hun lå på sofaen å så på Netflix?

Problemet med den nye foreldregenerasjonen er at de ser ut til å tro at barneoppdragelse er noe man driver med ved siden av alt det andre. Barneoppdragelse er at barnet tilpasser seg familien og samfunnet for øvrig, må ta del i daglige gjøremål, bli stil krav til, overhøre og ta del i diskusjoner vedrørende samfunnsdebatten. Som barn bør man oppleve å være en del av et større samfunn, ikke midtpunktet som realiteten ofte er i dag.

I tillegg burde foreldregenerasjonen i dag ha mye bedre kunnskap om hvordan drifte en familie, f eks kunnskap om mat. Det er så utrolig mange spørsmål og uttalelser om sunn mat, både her inne og blant unge folk ellers, at jeg er rystet! Obligarorisk husmorskole for både gutter og jenter bør innføres!

Anonymkode: 67d79...359

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Et år med tvunget kollektivboende hørtes helt skrekkelig ut. Tror ikke det hadde vært godt for alles psyke, og i voksenlivet ender jo en del uansett opp med å bo alene, enten frivillig eller ufrivillig... 

Nei, jeg tror og håper det kan løses på en annen måte. Jeg er ikke uenig i at flere kunne trengt større kunnskap om matlagning, personlig økonomi og forbruk, osv.  Disse emnene burde kanskje få større plass i skolens pensum?

Anonymkode: 61b67...d21

Hva vil du i så fall ta ut av skolen for å få plass til dette? Læreplanene er allerede sprengt, og tiden strekker slett ikke til som det er. 

Anonymkode: 32341...b5d

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hva vil du i så fall ta ut av skolen for å få plass til dette? Læreplanene er allerede sprengt, og tiden strekker slett ikke til som det er. 

Anonymkode: 32341...b5d

Alt av mobbeprogrammer. Musikk og gym og alt annet enn det nyttige i kh.

Anonymkode: 86412...b64

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Alt av mobbeprogrammer. Musikk og gym og alt annet enn det nyttige i kh.

Anonymkode: 86412...b64

Ok, så verken musikk, altså litt grunnleggende kunnskaper om musikk, eller kroppsøving er viktig for ens videre liv? Og hva er nyttig og unyttig i k/h? 

Hva med vgs? Jeg jobber der. Hva skal vi ta ut av en sprengt timeplan for å få plass til noe nytt? 

Anonymkode: 32341...b5d

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Et år med tvunget kollektivboende hørtes helt skrekkelig ut. Tror ikke det hadde vært godt for alles psyke, og i voksenlivet ender jo en del uansett opp med å bo alene, enten frivillig eller ufrivillig... 

Nei, jeg tror og håper det kan løses på en annen måte. Jeg er ikke uenig i at flere kunne trengt større kunnskap om matlagning, personlig økonomi og forbruk, osv.  Disse emnene burde kanskje få større plass i skolens pensum?

Anonymkode: 61b67...d21

Psykiske lidelser blant unge har aldri vært så utbredt som i dag. Uten tvil er det noe grunnleggende galt med dagens måte å oppdra og håndtere barn og unge på. Kan hende ville et slikt år, med selvstendighet, innføring i voksenlivet og samfunnet, fungert ikke bare som utdanning og dannelse, men også en realitetsorientering mht livet. Kanskje kunne nettopp dette året bidratt til at flere unge greier seg i livet, både mht å fullføre videregående, videre utdanning, økonomi, og det å forholde seg til andre? For det er vel ikke tvil om at nåtidens foreldre ødelegger mye ved å la barn og ungdom styre skuta hjemme, uten guts og/eller evne til å fungere som den forelderen barn trenger!

Anonymkode: 67d79...359

Skrevet

Min datter har kronisk lungesykdom så hun får være på Geilomo barnesykehus 1 gang i året 4 uker.  I de ukene bor barna på internat og deler rom men en annen. De går på skole,  har sykdomslære, ADL trening,  de trener masse, lærer å være selvstendige,  drar på turer, opplever mestring i aktiviteter. De må være sosiale med andre. Lære å sette grenser for seg selv og andre. 

Alle barn burde få  et eller to slike opphold i livet. 
etter første opphold  fikk vi hjem ei helt ny jente. 
 

men jeg er helt enig i at  det burde vært et opplegg for ungdom  som rett og slett er en «husmorskole» hvor ungdommen får en opplæring . Kost, vask, økonomi, osv osv. 

 

eller så burde det bli et fag fra  5 til 10 klasse. På barneskolen der jeg gikk  var det en liten leilighet i forbindelse med skolekjøkkenet hvor vi  lærte å vaske vinduer, skifte på seng osv osv. 

Anonymkode: 19a74...360

Skrevet

Synes fortsatt at et helt år hvor alle skal tvinges til å bo på grupperom året gjennom får det til å virke mer som et straffetiltak enn det læringstiltaket det er ment som...  

Anonymkode: 61b67...d21

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ok, så verken musikk, altså litt grunnleggende kunnskaper om musikk, eller kroppsøving er viktig for ens videre liv? Og hva er nyttig og unyttig i k/h? 

Hva med vgs? Jeg jobber der. Hva skal vi ta ut av en sprengt timeplan for å få plass til noe nytt? 

Anonymkode: 32341...b5d

Musikkskoler og idrettslag og generell fysisk aktivitet. Det er ikke skolens sak.

Det man trenger av kh: sy, strikke, bruke verktøy og symaskin til enkle reparasjoner og kreasjoner.

VGs kan ta ut alt sosialpiss, gym og OD.

Anonymkode: 86412...b64

Skrevet

Det hadde bare ikke skjedd at jeg hadde sendt 16 åringen min på internat et helt år for å lære seg basiskunnskap om hushold. 

Litt ansvar får man da ta for egne barn!

Anonymkode: a77fb...815

Skrevet

Hvorfor klarer dere ikke å oppdra ungene deres selv? Opplæring for å bli selvstendig er jo foreldrenes ansvar.

Anonymkode: 44428...8ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor klarer dere ikke å oppdra ungene deres selv? Opplæring for å bli selvstendig er jo foreldrenes ansvar.

Anonymkode: 44428...8ea

Dessverre ser vi at dagens foreldre ikke greier dette. Med tanke på mange av innleggene her inne, forstår jeg hvorfor vi har de problemene vi har med elevene våre på videregående. 

Anonymkode: 67d79...359

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Musikkskoler og idrettslag og generell fysisk aktivitet. Det er ikke skolens sak.

Det man trenger av kh: sy, strikke, bruke verktøy og symaskin til enkle reparasjoner og kreasjoner.

VGs kan ta ut alt sosialpiss, gym og OD.

Anonymkode: 86412...b64

Sosialpiss? Noe mer konkret, hva er dette? 

Anonymkode: 32341...b5d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det hadde bare ikke skjedd at jeg hadde sendt 16 åringen min på internat et helt år for å lære seg basiskunnskap om hushold. 

Litt ansvar får man da ta for egne barn!

Anonymkode: a77fb...815

Joda, det hadde du jo gjort, hvis det var normalen. 

Anonymkode: 32341...b5d

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Sosialpiss? Noe mer konkret, hva er dette? 

Anonymkode: 32341...b5d

Holde hender og synge Kumbaya. I en eller annen form.

Anonymkode: 86412...b64

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Navnet "husmorskole" er nok til å få blodrøde feminister med rød lebestift og røde strømper til å se rødt. Så rødt at de mest sannsynlig hadde satt lokalet i "rød lue" før det hadde blitt gjennomført første kurs. Om navnet hadde vært "frigjøringsskolen" med samme pensum hadde det vært greit.

Nå som sykehusene ikke klarer å befrukte frivillig barnløse kvinner raskt nok, snakker vi om tusener på tusener av enslige "husmødre" som nå må lære seg å lage mat. Det finnes jo ingen mann/far i disse husholdene som kan gjøre det. -Og maten lager seg ofte ikke selv!

Det er der feminister møter seg i døra.

Anonymkode: b589c...ec5

Glemte å legge til lenke som viser til eksempel på forskning om at kvinner velger bort "lavstatusmenn": www.forskning.no/ kvinner_velger_bort_lavststusmenn

Anonymkode: b589c...ec5

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Glemte å legge til lenke som viser til eksempel på forskning om at kvinner velger bort "lavstatusmenn": www.forskning.no/ kvinner_velger_bort_lavststusmenn

Anonymkode: b589c...ec5

Hva (om noe) mener du bør gjøres med det?

Anonymkode: a1eec...3ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...