Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #1 Skrevet 23. januar 2021 Av og til skulle jeg ønske det fantes sånn gammeldags husmorskole hvor man lærte div egenskaper. Min mor var ikke direkte flink på ting som feks det å sy både for hånd og på symaskin, strikke, lage skikkelig mat fra bunnen osv, pluss at hun brydde seg egentlig lite om meg og engasjerte seg lite. Mesteparten av den kunnskapen jeg sitter med idag har jeg måttet lære meg på egenhånd. Nå skulle jeg ønske jeg hadde lært mye av disse tingene da jeg ønsker lære mine barn dette, så de kan bli mer selvstendig. Håper dere skjønner hva jeg mener da. Så hvis noen vet om gode instruksjonsvideoer som kan lære meg noe av dette setter jeg pris på det 😊 Anonymkode: a3191...f45
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #2 Skrevet 23. januar 2021 Det er overraskende at noen her inne ønsker litt god gammel husmorskole. De fleste her inne vil jo knapt i ta i en støvfille frivillig. De håper at mannen skal gjøre alt m, og enkelte blir sliten av ingenting. Det finnes sikkert mye bra på YouTube😊 Anonymkode: 597c0...af5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #3 Skrevet 23. januar 2021 Vil du lære å strikke, vil jeg anbefale garnstudio.no. De har gratis oppskrifter og enkle instruksjonsvideoer. Ellers er jeg enig i mye av det du sier. Jeg ønsker ikke en «husmorsskole», med «botrening»? (I mangel på bedre ord). Ett år, lignende fhs, der en lærer husholdning. Skru et bilde i veggen, skifte dekk, lappe et hull, lage sunn mat fra bunnen, barneoppdragelse 1.0/pedagogikk o.l. Anonymkode: c234c...b94
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 Jeg skulle ønske det ble inført et år med obligatorisk samfunnsarbeid der alle måtte bo på flermannsrom på inteenat, og halve tiden gikk til å "botrening" som matlaging, reparere klær, snekring, litt enkel jus ol og den andre halvparten ble brukt til enten førstegangstjeneste eller samfunnsarbeid. Ingen karakterer og minimalt med penger, og ikke mulig å komme inn p høyere utdanning eller få en skikkelig jobb før det var gjennomført. Anonymkode: 8a283...152
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg skulle ønske det ble inført et år med obligatorisk samfunnsarbeid der alle måtte bo på flermannsrom på inteenat, og halve tiden gikk til å "botrening" som matlaging, reparere klær, snekring, litt enkel jus ol og den andre halvparten ble brukt til enten førstegangstjeneste eller samfunnsarbeid. Ingen karakterer og minimalt med penger, og ikke mulig å komme inn p høyere utdanning eller få en skikkelig jobb før det var gjennomført. Anonymkode: 8a283...152 Egentlig et svært godt forslag! Dette kunne gjerne vært mellom ungdomsskolen og videregående. Anonymkode: 32341...b5d
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #6 Skrevet 23. januar 2021 Charlottes husmorskole https://m.facebook.com/groups/2424814110957288?group_view_referrer=search Anonymkode: 71e97...ced
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #7 Skrevet 23. januar 2021 Det må i såfall være for begge kjønn. Ikke pokker om min datter skal gå på skole for å lære seg å ta ansvar for hus, hjem, logistikk, mann, barn, matlaging etc, mens brødrene skal forberedes til å stå for inntektene. Anonymkode: a1eec...3ba
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Det må i såfall være for begge kjønn. Ikke pokker om min datter skal gå på skole for å lære seg å ta ansvar for hus, hjem, logistikk, mann, barn, matlaging etc, mens brødrene skal forberedes til å stå for inntektene. Anonymkode: a1eec...3ba Nei, hvilken mann ønsker en feminin kvinne liksom?! Anonymkode: 024ba...210
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #9 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nei, hvilken mann ønsker en feminin kvinne liksom?! Anonymkode: 024ba...210 Du kan fint være feminin og faglig dyktig samtidig. Ekte menn føler seg ikke truet av en kompetent kvinne. Tvert i mot setter de pris på en likeverdig samtalepartner. Anonymkode: a1eec...3ba
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #10 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det må i såfall være for begge kjønn. Ikke pokker om min datter skal gå på skole for å lære seg å ta ansvar for hus, hjem, logistikk, mann, barn, matlaging etc, mens brødrene skal forberedes til å stå for inntektene. Anonymkode: a1eec...3ba Der kom den, ja... Anonymkode: 597c0...af5
*Miss Marple* Skrevet 23. januar 2021 #11 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg skulle ønske det ble inført et år med obligatorisk samfunnsarbeid der alle måtte bo på flermannsrom på inteenat, og halve tiden gikk til å "botrening" som matlaging, reparere klær, snekring, litt enkel jus ol og den andre halvparten ble brukt til enten førstegangstjeneste eller samfunnsarbeid. Ingen karakterer og minimalt med penger, og ikke mulig å komme inn p høyere utdanning eller få en skikkelig jobb før det var gjennomført. Anonymkode: 8a283...152 Eventuelt kan vi oppdra barna våre til gjengs mennesker selv?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #12 Skrevet 23. januar 2021 *Miss Marple* skrev (8 minutter siden): Eventuelt kan vi oppdra barna våre til gjengs mennesker selv? Mye av det går det an å lære dem hjemme, men vi må innse at det er krevende å skulle være både foreldre og lærer samtidig. Forholdet til foreldre er spesielt og i ungdomsårene skal de gjennom en løsrivningsfase som ikke går så godt sammen med opplæring. I tillegg er ikke alle foreldre flinke til alt. Det er ikke alt vi kan lære bort. Det å bli tvunget til å bo og leve sammen med en gruppe mennesker du ikke har valgt selv og å måtte utføre samfunnsnyttig arbeid tror jeg ville vært veldig sunt for nesten alle ungdomer. Etter et slikt år tror jeg de ville stått mye bedre rustet til å begynne å studere eller jobbe enn det undom gjør i dag. Anonymkode: 8a283...152
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #13 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du kan fint være feminin og faglig dyktig samtidig. Ekte menn føler seg ikke truet av en kompetent kvinne. Tvert i mot setter de pris på en likeverdig samtalepartner. Anonymkode: a1eec...3ba Jeg tror ikke problemet er menn. Jeg tror heller problemet er at når en kvinne er høyt utdannet, har en høy lønn, så er det veldig få menn å velge mellom. For det er få kvinner som ønsker en mann som tjener mindre enn henne. Det, dessverre, er det som vil gjøre det vanskelig for henne. Kvinner flest setter ikke pris på likeverdige samtalepartnere. Kvinner flest ønsker en mann som tilføyer hennes liv noe mer enn bare "god samtalepartner". Når en tjener like mye som menn, eier egen bolig, bil, har alt en trenger og kan kjøpe omtrent det en ønsker seg, hva skal en da med en mann til? "God samtalepartner"? Det er alt menn har å tilby, mener du? Anonymkode: 024ba...210
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #14 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Jeg tror ikke problemet er menn. Jeg tror heller problemet er at når en kvinne er høyt utdannet, har en høy lønn, så er det veldig få menn å velge mellom. For det er få kvinner som ønsker en mann som tjener mindre enn henne. Det, dessverre, er det som vil gjøre det vanskelig for henne. Kvinner flest setter ikke pris på likeverdige samtalepartnere. Kvinner flest ønsker en mann som tilføyer hennes liv noe mer enn bare "god samtalepartner". Når en tjener like mye som menn, eier egen bolig, bil, har alt en trenger og kan kjøpe omtrent det en ønsker seg, hva skal en da med en mann til? "God samtalepartner"? Det er alt menn har å tilby, mener du? Anonymkode: 024ba...210 Men du mener at man kun har brukt for menn om de tjener mer enn oss? «Hva skal en da med en mann?» For et forferdelig trist syn på kjærligheten. Anonymkode: a77fb...815
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2021 #15 Skrevet 23. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men du mener at man kun har brukt for menn om de tjener mer enn oss? «Hva skal en da med en mann?» For et forferdelig trist syn på kjærligheten. Anonymkode: a77fb...815 Jeg mener at en mann skal være maskulin og en kvinne skal være feminin. Hvilken kjærlighet? Det var ikke kjærligheten 3ba syntes var viktig, det var det å være en "likeverdig samtalspartner" som var viktig. Kjærligheten er viktig for deg? Gå ut og finn en mann som står over ørene i gjeld, ikke har noen ambisjoner, er fornøyd med å sitte og spille dataspill hele dagene, ikke ønsker å arbeide, og si at det er kjærligheten din, så skal jeg tro deg på at kjærligheten er det viktigste for deg. Men så lenge det er helt utenkelig for deg å finne kjærligheten i en mann som ikke er maskulin, så må du også akseptere at det er utenkelig for menn å finne kjærligheten i en kvinne som ikke er feminin. Anonymkode: 024ba...210
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 Mamma var utrolig flink til å lage mat fra bunn av, sy på symaskin og hekle og hadde nye skills i husmorting. Men hun var kjip til fordi det var så stress ha oss barna oppi henne sa hun ofte. Og hun var elendig til å lære bort og ble sur når vi ikke skjønte hva hun sa. Å være flink til noe er ikke ensbetydende med å være flink til å lære det bort. Så det resulterte at jeg liker virkelig ikke å lage mat og jeg er helt udugelig til å sy. De tinga jeg kan har jeg spurt andre folk om hjelp til. Spør andre som du vet er gode på ting du vil bli bedre på selv og YouTube har mange gode videoer om hvordan gjøre ting. Anonymkode: f26f2...c7f
Bjæk Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 (endret) Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, hvilken mann ønsker en feminin kvinne liksom?! Anonymkode: 024ba...210 Ja, for det feminine ligger jo i å være mannens ubetalte tjener i hjemmet. 🙄 Endret 24. januar 2021 av Bjæk
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 Bjæk skrev (5 timer siden): Ja, for det feminine ligger jo i å være mannens ubetalte tjener i hjemmet. 🙄 Ja, for det maskuline ligger jo i å være kvinnens ubetalte tjener i arbeidslivet. 🙄 Ønsker du en mann som tjener mer enn deg? Jeg spør ikke om hva du har eller hvordan ditt liv er, jeg spør om hva du ønsker, eller ønsket deg før du møtte mannen din (hvis du har en mann). Anonymkode: 024ba...210
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg tror ikke problemet er menn. Jeg tror heller problemet er at når en kvinne er høyt utdannet, har en høy lønn, så er det veldig få menn å velge mellom. For det er få kvinner som ønsker en mann som tjener mindre enn henne. Det, dessverre, er det som vil gjøre det vanskelig for henne. Kvinner flest setter ikke pris på likeverdige samtalepartnere. Kvinner flest ønsker en mann som tilføyer hennes liv noe mer enn bare "god samtalepartner". Når en tjener like mye som menn, eier egen bolig, bil, har alt en trenger og kan kjøpe omtrent det en ønsker seg, hva skal en da med en mann til? "God samtalepartner"? Det er alt menn har å tilby, mener du? Anonymkode: 024ba...210 Nå tror jeg ikke den eneste veien til et godt liv, verken for kvinner eller menn, ligger i å ha en partner. Dersom man ønsker en partner ønsker man selvfølgelig mer enn en likeverdig samtalepartner, der tror jeg du må lese innlegget mitt igjen. Jeg ramser på ingen måte opp alt man trenger for et lykkelig forhold, men påpeker at sterke menn (og kvinner) setter pris på en partner de kan diskutere med på et likeverdig grunnlag. En som kan tilføre samtalen noe, og være med på å utvide horisonten. Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg mener at en mann skal være maskulin og en kvinne skal være feminin. Hvilken kjærlighet? Det var ikke kjærligheten 3ba syntes var viktig, det var det å være en "likeverdig samtalspartner" som var viktig. Kjærligheten er viktig for deg? Gå ut og finn en mann som står over ørene i gjeld, ikke har noen ambisjoner, er fornøyd med å sitte og spille dataspill hele dagene, ikke ønsker å arbeide, og si at det er kjærligheten din, så skal jeg tro deg på at kjærligheten er det viktigste for deg. Men så lenge det er helt utenkelig for deg å finne kjærligheten i en mann som ikke er maskulin, så må du også akseptere at det er utenkelig for menn å finne kjærligheten i en kvinne som ikke er feminin. Anonymkode: 024ba...210 Nå er jeg i utgangspunktet ikke enig med deg. Jeg mener ikke kvinner må være feminine og menn maskuline (hvis du legger tradisjonelle feminine og maskuline verdier til grunn). Men det er ingen motsetning mellom det å være feminin og rivende dyktig i yrket sitt, eller maskulin og fantastisk omsorgsperson. Hvorfor innskrenke kjønnsroller? Du kan fint være feminin mens du holder innlegg på store internasjonale kongresser og forsker frem medisiner som redder liv. Du kan like fint være maskulin mens du tryller frem fantastiske matretter eller trekker barna opp akebakken. Et godt intellekt bør ikke sperres inne bak kjøkkenbenken, og en som ønsker å bruke mer tid med barn og hjem bør ikke få beskjed om at det er umandig. Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, for det maskuline ligger jo i å være kvinnens ubetalte tjener i arbeidslivet. 🙄 Ønsker du en mann som tjener mer enn deg? Jeg spør ikke om hva du har eller hvordan ditt liv er, jeg spør om hva du ønsker, eller ønsket deg før du møtte mannen din (hvis du har en mann). Anonymkode: 024ba...210 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva som står på lønnsslippen. Jeg tjener godt nok til å ha et godt liv selv, og ønsker at partneren min har det bra. I et forhold bør man ønske hverandre vel og støtte hverandre opp, og finne den balansen mellom husarbeid og lønnet arbeid som fungerer best mulig for begge parter. Den første setningen gir ingen mening med mindre mannen jobber ulønnet. Anonymkode: a1eec...3ba
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg mener at en mann skal være maskulin og en kvinne skal være feminin. Hvilken kjærlighet? Det var ikke kjærligheten 3ba syntes var viktig, det var det å være en "likeverdig samtalspartner" som var viktig. Kjærligheten er viktig for deg? Gå ut og finn en mann som står over ørene i gjeld, ikke har noen ambisjoner, er fornøyd med å sitte og spille dataspill hele dagene, ikke ønsker å arbeide, og si at det er kjærligheten din, så skal jeg tro deg på at kjærligheten er det viktigste for deg. Men så lenge det er helt utenkelig for deg å finne kjærligheten i en mann som ikke er maskulin, så må du også akseptere at det er utenkelig for menn å finne kjærligheten i en kvinne som ikke er feminin. Anonymkode: 024ba...210 Kjærlighet er selvsagt viktig. Det er også respekt. Jeg kunne ikke respektert en partner som ikke har orden på livet så en slik mann hadde jeg ikke blitt tiltrukket av. Hva mannen tjener er faktisk helt likegyldig for meg, jeg tjener godt nok til å forsørge både meg og barna uavhengig av mannens inntekt. Men for at jeg skal finne en mann attraktiv må han være en god samtalepartner, omsorgsfull og ville ha mer ut av livet enn å sitte inne og spille data. Jeg vet ikke helt hva du legger i begrepet maskulin, men om det er type mannemann som brifer med muskler og snakker høyt og brautende er det slett ikke en slik mann jeg vil ha. Jeg ser heller ikke at det er synonymt å være feminin og mannens tjener på kjøkken og i sengen. En feminin kvinne kan selvsagt være selvstendig og sterk. Anonymkode: a77fb...815
Bjæk Skrevet 24. januar 2021 #21 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Ja, for det maskuline ligger jo i å være kvinnens ubetalte tjener i arbeidslivet. 🙄 Ønsker du en mann som tjener mer enn deg? Jeg spør ikke om hva du har eller hvordan ditt liv er, jeg spør om hva du ønsker, eller ønsket deg før du møtte mannen din (hvis du har en mann). Anonymkode: 024ba...210 Jeg har da ikke noe forhold til lommeboka til mannen min, utover at vi vi sammen må få økonomien til å gå rundt? Hvorfor antar du uten videre at jeg tillegger det noen som helst vekt? Ikke alle er like begrenset som deg.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #22 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Dersom man ønsker en partner ønsker man selvfølgelig mer enn en likeverdig samtalepartner Hvis der er visse krav du stiller til en partner så må du også godta at en partner stiller visse krav til deg. Hvis du tiltrekkes av det maskuline må du også kunne stille med det feminine. Anonym bruker skrev (10 minutter siden): der tror jeg du må lese innlegget mitt igjen. Anonym bruker skrev (9 timer siden): Du kan fint være feminin og faglig dyktig samtidig. Ekte menn føler seg ikke truet av en kompetent kvinne. Tvert i mot setter de pris på en likeverdig samtalepartner. Anonymkode: a1eec...3ba Nå forsøker du å vinne et argument du aldri gjorde. Slutt å lytte for å angripe. Begynn å lytte for å forstå. Hvorfor svarte du ikke, "jeg vil ikke ha en partner"? Det er det argument du kom med nå, helt ut av det blå. Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nå tror jeg ikke den eneste veien til et godt liv, verken for kvinner eller menn, ligger i å ha en partner. Det er ikke vanskeligere enn å aldri ønske seg noen kjærlige ord fra en mann, aldri ønske seg at en mann viser interesse for deg, aldri ønske at en mann setter pris på deg som noe annet enn en ansatt. Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg ramser på ingen måte opp alt man trenger for et lykkelig forhold Det trenger du heller ikke. Du ramser opp ting i håp om å angripe påstanden at en maskulin mann ønsker en feminin kvinne. Kjernen her er egentlig ikke det ytre, kjernen her er det indre, deg. Du ønsker ikke å bli stilt krav til, du ønsker at alt du skal trenge å stille opp med for at en mann skal være interessant for deg er at du kan prate. Så legger du til "likeverdig". Ikke fordi du ønsker deg en mann som tjener det samme som du gjør, eller en mann som har de samme interesser som du har, men fordi du ønsker en mann som er "like mye verdt som jeg er". Fordi du ser på deg selv som ekstremt verdifull fordi "jeg er en god samtalepartner". Derfor fortjener du, derfor er det "likeverdige", for deg en mann som tjener mer enn du gjør. Derfor reagerer du. For de fleste andre av oss er det ikke farlig at menn ønsker seg feminine kvinner. For deg er det det (hvorfor?). Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Men det er ingen motsetning mellom det å være feminin og rivende dyktig i yrket sitt, eller maskulin og fantastisk omsorgsperson. Men det er en motsetning mellom det å være frigjort, selvstendig, uavhengig, og det å ønske en mann som kan tilføye ens liv noe. Hva er det du ønsker at en mann skal tilføye ditt liv? Venninneprat? Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor innskrenke kjønnsroller? Jeg forsøker å forklare at hvis en stiller visse krav til en partner så må en også være klar over at en partner stiller visse krav til en selv. Hvis du ikke ønsker at dine barn skal ha en partner av det motsatte kjønn noen gang så er det helt riktig å oppdra de på en slik måte at de aldri vil være attraktive for det motsatte kjønn. Hvis du ønsker at de skal være attraktive for det motsatte kjønn så må du også være klar over hva de to kjønnene ser etter i hverandre. Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Du kan like fint være maskulin mens du tryller frem fantastiske matretter eller trekker barna opp akebakken. Oppfatter du deg som maskulin når du "tryller frem" fantastiske matretter eller trekker barna opp akebakken? Tror du en mann ville oppfattet deg som maskulin om du gjorde de tingene? Det tror ikke jeg heller. Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Et godt intellekt bør ikke sperres inne bak kjøkkenbenken, og en som ønsker å bruke mer tid med barn og hjem bør ikke få beskjed om at det er umandig. Bør er ikke det samme som hvordan verden er. Ingen bør sulte. Hvis du stiller visse krav til en partner bør du også være klar over at en partner stiller visse krav til deg. De kravene er sjelden de samme som du stiller til din partner. Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Jeg tjener godt nok til å ha et godt liv selv Da gjenstår spørsmålet, hva kan en mann tilføye ditt liv? Du har alt. Du ønsker en venninne, ikke en mann. Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Den første setningen Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Ja, for det maskuline ligger jo i å være kvinnens ubetalte tjener i arbeidslivet. 🙄 gir ingen mening med mindre mannen jobber ulønnet. Anonymkode: a1eec...3ba Jo, hvis du ser på påstanden jeg svart på så gjør det det. Bjæk skrev (7 timer siden): Ja, for det feminine ligger jo i å være mannens ubetalte tjener i hjemmet. 🙄 Påstanden her er at det er to individer som tilfeldigvis bor på samme sted. Ikke et par som lever et liv sammen. Hennes påstand er altså at mannen skal gi henne sin lønn. For det er greit at hans arbeide går ubetalt, så lenge hennes arbeide ikke gjør det. Det er det som ligger i hennes påstand. Da er de ikke lenger, som du har gjentatt mange ganger nå, likeverdige. Er de et par så er økonomi noe som angår begge to. Deres lønn. Deres hjem. Selv om en jobber mer enn den andre. Selv om en driver med mer stell i hjemmet enn den andre. Fortsatt deres lønn og deres hjem. Anonymkode: 024ba...210
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #23 Skrevet 24. januar 2021 Bjæk skrev (1 minutt siden): Jeg har da ikke noe forhold til lommeboka til mannen min, utover at vi vi sammen må få økonomien til å gå rundt? Hvorfor antar du uten videre at jeg tillegger det noen som helst vekt? Ikke alle er like begrenset som deg. Jeg antok ingenting om deg før du brøt inn midt i her. Jeg går ut fra det du skriver. Du skriver: Bjæk skrev (3 minutter siden): utover at vi vi sammen må få økonomien til å gå rundt? Det betyr at hvis du er hjemmeværende så forventer du at mannen er den som ser til at økonomien deres går rundt. Da har du et forhold til lommeboken til mannen din. Selv om du forsøker å late som om du ikke har det ved å tone ned den biten så meget som mulig. Er det galt at du har et slikt krav til mannen din? Hvis det er det, hvorfor har du da et slikt krav til mannen din? Hvis det ikke er det, hvorfor da legge skjul på det? Bjæk skrev (5 minutter siden): Ikke alle er like begrenset som deg. Du høres jo ut som en drømmepartner. Anonymkode: 024ba...210
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #24 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg tror heller problemet er at når en kvinne er høyt utdannet, har en høy lønn, så er det veldig få menn å velge mellom. For det er få kvinner som ønsker en mann som tjener mindre enn henne. Det, dessverre, er det som vil gjøre det vanskelig for henne. Anonymkode: 024ba...210 Ja, forskning har faktisk vist at kvinner sjeldent velger menn med lavere status enn seg selv. Navnet "husmorskole" er nok til å få blodrøde feminister med rød lebestift og røde strømper til å se rødt. Så rødt at de mest sannsynlig hadde satt lokalet i "rød lue" før det hadde blitt gjennomført første kurs. Om navnet hadde vært "frigjøringsskolen" med samme pensum hadde det vært greit. Nå som sykehusene ikke klarer å befrukte frivillig barnløse kvinner raskt nok, snakker vi om tusener på tusener av enslige "husmødre" som nå må lære seg å lage mat. Det finnes jo ingen mann/far i disse husholdene som kan gjøre det. -Og maten lager seg ofte ikke selv! Anonymkode: b589c...ec5
Bjæk Skrevet 24. januar 2021 #25 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg antok ingenting om deg før du brøt inn midt i her. Jeg går ut fra det du skriver. Du skriver: Det betyr at hvis du er hjemmeværende så forventer du at mannen er den som ser til at økonomien deres går rundt. Da har du et forhold til lommeboken til mannen din. Selv om du forsøker å late som om du ikke har det ved å tone ned den biten så meget som mulig. Er det galt at du har et slikt krav til mannen din? Hvis det er det, hvorfor har du da et slikt krav til mannen din? Hvis det ikke er det, hvorfor da legge skjul på det? Du høres jo ut som en drømmepartner. Anonymkode: 024ba...210 Wow, vi er på det nivået, ja. Greit, da takker jeg for meg. Du får fortsette å spy ut metervis med mer eller mindre ubegripelige feilslutninger til den som måtte være interessert i fablingene dine. Selv melder jeg meg av her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå