Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #76 Skrevet 12. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Du gjør ikke noe for andre ved å invitere med på en tur du uansett vill gått (med mindre relasjonen uansett er så skjev at bare det å tilby samvær er en gave). Jeg ønsker noe mer av venner. Er man en nær venn om man ikke har vært hjemme hos hverandre de siste 1-2 årene? (Eller bare hjemme hos den ene). Det er her jeg mener nei. Mine nærmeste venner vil jeg hjem til- og det velger jeg selv. Anonymkode: 48fe4...274 Ja vi er fortsatt nære venner, det er hvertfall ikke det som betegner et nært vennskap for meg. Jamen glad jeg ikke er venn med deg Anonymkode: 83c3f...7dc
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #77 Skrevet 12. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja vi er fortsatt nære venner, det er hvertfall ikke det som betegner et nært vennskap for meg. Jamen glad jeg ikke er venn med deg Anonymkode: 83c3f...7dc Om du ikke har satt dine bein i huset til en venninne (bosatt i samme landsdel) de siste to årene er dere ikke så nære altså. Da har du i alle fall en rar definisjon av nære vennskap. Anonymkode: 48fe4...274
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #78 Skrevet 12. januar 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Du gjør ikke noe for andre ved å invitere med på en tur du uansett vill gått (med mindre relasjonen uansett er så skjev at bare det å tilby samvær er en gave). Jeg ønsker noe mer av venner. Er man en nær venn om man ikke har vært hjemme hos hverandre de siste 1-2 årene? (Eller bare hjemme hos den ene). Det er her jeg mener nei. Mine nærmeste venner vil jeg hjem til- og det velger jeg selv. Anonymkode: 48fe4...274 Jeg kjenner at jeg blir mer og mer takknemlig for vennene mine❤️ Så smålige folk som deg er jeg virkelig glad jeg slipper! Anonymkode: 5f056...6b9
*Miss Marple* Skrevet 12. januar 2021 #79 Skrevet 12. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Om du ikke har satt dine bein i huset til en venninne (bosatt i samme landsdel) de siste to årene er dere ikke så nære altså. Da har du i alle fall en rar definisjon av nære vennskap. Anonymkode: 48fe4...274 Det er da ikke opp til deg å sette definisjonen på andre sine vennskap 🙄
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #80 Skrevet 12. januar 2021 *Miss Marple* skrev (Akkurat nå): Det er da ikke opp til deg å sette definisjonen på andre sine vennskap 🙄 Neida, men det blir jo som å si man har et vellykket sexliv ved et samleie i året (man kan mene det selv, men de færreste ville vært enige». Anonymkode: 48fe4...274
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #81 Skrevet 12. januar 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Om du ikke har satt dine bein i huset til en venninne (bosatt i samme landsdel) de siste to årene er dere ikke så nære altså. Da har du i alle fall en rar definisjon av nære vennskap. Anonymkode: 48fe4...274 Eller du har det, å jo vi er veldig nære Anonymkode: 83c3f...7dc
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #82 Skrevet 12. januar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg kjenner at jeg blir mer og mer takknemlig for vennene mine❤️ Så smålige folk som deg er jeg virkelig glad jeg slipper! Anonymkode: 5f056...6b9 Helt enig Anonymkode: 83c3f...7dc
*Miss Marple* Skrevet 12. januar 2021 #83 Skrevet 12. januar 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Neida, men det blir jo som å si man har et vellykket sexliv ved et samleie i året (man kan mene det selv, men de færreste ville vært enige». Anonymkode: 48fe4...274 Fremdels ikke din sak å definere andre sine vennskap.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #84 Skrevet 12. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Om du ikke har satt dine bein i huset til en venninne (bosatt i samme landsdel) de siste to årene er dere ikke så nære altså. Da har du i alle fall en rar definisjon av nære vennskap. Anonymkode: 48fe4...274 Jøss. Plutselig desimering av venneliste? Tror ikke det, gitt. Veldig mange venner jeg ser sjelden. Vi snakker, vi mailer, vi skriver brev - eller vi er stille, i måneder, men vi vet vi er der for hverandre, alltid. Anonymkode: a40c5...d3f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #85 Skrevet 12. januar 2021 Utrolig merkelig å holde oversikt!!! Mange måter å gi i et vennskap. Anonymkode: df8bf...cdd
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2021 #86 Skrevet 12. januar 2021 *Miss Marple* skrev (9 timer siden): Fremdels ikke din sak å definere andre sine vennskap. Det er et diskusjonsforum. Jeg mener at nære venner besøker hverandre. Det er langt mer intimt/privat å besøke andres hjem enn å møtes på kafé. De nærmeste slipper man inn i hjemmet sitt, uavhengig av om det er lite eller rotete og hvilken økonomi man har. Anonymkode: 48fe4...274
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #87 Skrevet 13. januar 2021 On 1/11/2021 at 7:14 PM, Anonym bruker said: Men som gladelig går på besøk/middag/fest hos andre. Tenker dere på at dette kan bli noe irriterende for dem som alltid steller i stand og varter opp andre? Jeg har alltid likt å stelle i stand og tør påstå at mine fester/sammenkomster er rasende festlige. Noe jeg ved flere tilfeller har fått bekreftet fra andre. Nå begynner jeg å kjenne på at jeg kunne tenke med å være mer gjest og at arbeidet med å være vertinne godt kunne ha vært fordelt. Har sagt i fra om dette flere ganger, men enkelte gir tydelig uttrykk for at de ikke "orker styret". Så nå (når det blir lov å treffes 10 stk igjen) så skal jeg ha et staselig middagsselskap der jeg bare inviterer folk som har invitert meg på middag eller fest minst en gang i løpet av 2020. Og når spørsmålene om "hvorfor ble jeg ikke invitert" kommer skal jeg svare "fordi du selv aldri inviterer til noe". Kall meg gjerne barnslig, men vennskap må være likeverdig for å ha verdi for meg. Anonymkode: 48fe4...274 Jeg tenker jo at man må se an livssitasjonen, jeg har en venninne slik du beskriver,men jeg har sikkelig forstårelse at det er slikt, hun er 100% alene med barn på 5,10 og 17, far er ikke i bilde i hele tatt, hun jobber en del og sliter med dårlig samvittighet for datteren som ofte må være barnevakt, så hun stiller sjelden opp på noe, og det skjønner jeg godt. Og jeg drar alltid når hun ber Anonymkode: 4b9fe...62a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå