Gå til innhold

Hvorfor skjer dette hver helg????????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det virker jo som det er du som ikke skjønner at folk, barn og familier er forskjellige. 

Jeg har vært hjemme med barna til de er over to år, og de har alle våknet før kl 06. Det er ikke for å få mer tid med meg, for en tanke, men fordi de ikke trenger mer søvn. 

Anonymkode: 29b59...230

Du skriver jo ingenting om hvor lenge de sover til vanlig. Da gir det heller ingen mening. 

Anonymkode: edd41...8de

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du skriver jo ingenting om hvor lenge de sover til vanlig. Da gir det heller ingen mening. 

Du sier at barn våkner tidlig i helgene for å være sammen med foreldrene? Jeg sier at mine barn våkner tidlig til tross for at vi er svært mye sammen ellers også. Jeg tror faktisk ikke at små barn har den bevissthet det er å styre søvnen sin slik at de våkner tidlig for å være sammen med foreldrene. 

Mine barn har blitt vekket kl 7 på hverdagene og våknet rundt 6 i helgene. Hvorfor det er slik aner jeg ikke, men at det er et bevisst valg tror jeg ikke det er. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du sier at barn våkner tidlig i helgene for å være sammen med foreldrene? Jeg sier at mine barn våkner tidlig til tross for at vi er svært mye sammen ellers også. Jeg tror faktisk ikke at små barn har den bevissthet det er å styre søvnen sin slik at de våkner tidlig for å være sammen med foreldrene. 

Mine barn har blitt vekket kl 7 på hverdagene og våknet rundt 6 i helgene. Hvorfor det er slik aner jeg ikke, men at det er et bevisst valg tror jeg ikke det er. 

Bevisst valg? Jeg har aldri sagt noe om bevisst valg.

Er far også hjemme i helgene?

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Bevisst valg? Jeg har aldri sagt noe om bevisst valg.

Er far også hjemme i helgene?

Men hva mener du da? Er det en slags iboende biologisk ting som varsler barna om at i dag har mamma og pappa fri?

Hvilke rolle spiller det om far er hjemme🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men hva mener du da? Er det en slags iboende biologisk ting som varsler barna om at i dag har mamma og pappa fri?

Jeg har allerede skrevet mye om hva jeg mener, om du ikke har fått det med deg til nå, tror jeg neppe det er håp om at du får det med deg hvis jeg prøver igjen.

Eller, kanskje du egentlig forstår, siden du unnviker å svare om far er hjemme.

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Ehhh... snakker du aldri med barna dine om hva slags dag det er, hva man skal gjøre i helgen, at det ikke er barbehage/skole neste dag osv?? Det er da ikke snakk om noen iboende biologisk «klokke»! 😂 Selvsagt vet barna at det er fri meste dag. 

Anonymkode: cd5ea...290

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har allerede skrevet mye om hva jeg mener, om du ikke har fått det med deg til nå, tror jeg neppe det er håp om at du får det med deg hvis jeg prøver igjen.

Eller, kanskje du egentlig forstår, siden du unnviker å svare om far er hjemme.

Jeg unnviker det ikke, jeg ser bare ikke relevansen. 

Far i huset jobber offshore, så han er enten helt hjemme eller helt borte. Det er bl.a derfor barna har korte dager i bhg og på sfo. 

Like herlig våkner de alltid tidligere i helgene. Helt fra de var så små at de ikke visste hva lørdag betydde. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Ehhh... snakker du aldri med barna dine om hva slags dag det er, hva man skal gjøre i helgen, at det ikke er barbehage/skole neste dag osv?? Det er da ikke snakk om noen iboende biologisk «klokke»! 😂 Selvsagt vet barna at det er fri meste dag. 

Anonymkode: cd5ea...290

Nemlig.

Her tror jeg enkelte savner å være liten selv. Ikke særlig sjarmerende med voksne kvinner som later som de er sju år. 

Skrevet

Her var det også slik. Helt til jeg på fredagen sa at jeg kom til å vekke dem ekstra tidlig, fordi vi måtte tidligere i barnehagen enn vanlig på «fredag». Jeg trodde ikke det skulle fungere så bra som det gjorde, men begge to sov til 9! 😎👌  nå er de så store at de sover lenge av seg selv, og minstemann er et dovendyr som gjerne sover til 10 i helgene. 

Anonymkode: bca0f...c9f

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nemlig.

Her tror jeg enkelte savner å være liten selv. Ikke særlig sjarmerende med voksne kvinner som later som de er sju år. 

Hva i all verden er det du mener her? Hvem ønsker at de var 7 år? 

Og hvorfor svarer du ikke når jeg spør om hvorfor det har noe å si om far er hjemme i helgene eller ikke?0

Skrevet
On 1/9/2021 at 7:05 AM, Anonym bruker said:

5åringen må vekkes kl 7.20 hver eneste ukedag for at vi skal rekke jobb. Han må virkelig vekkes, aner ikke hvor lenge han hadde sovet om han kunne. 

Hver gang helgen kommer er han en annen unge! Han sover aldri lenger enn 06.00. Jeg blir irritert kjenner jeg.

Han har ca samme leggetid mellom halv 8 og 8 enten det er helg eller ikke. Så det er ikke sånn at han er leeenge oppe i helgene og spretter opp tidlig av den grunn, som mange barn gjør. 

Bare å sove til 7 i helgene hadde vært en drøm 😕

Anonymkode: 036ab...fae

mulig jeg er veldig heldig :) min elsker og sove i ferier og helger, sover til ca 10-1130, han er opp til 22 i ferier og på fredag og lørdag, legger seg 20 hverdag og søndag, men får han så vidt opp kl 7 :P stort sett kan han sove til 8 da, han blir 8 snart

Anonymkode: 74cbc...07a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...