Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #26 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja. Forstår jo at mange foreldre helst ikke vil tenke den tanken. Helst vil se en annen vei. Men ikke spør hvis du ikke tåler svar. Anonymkode: edd41...8de Jeg er ikke hi Anonymkode: a0f69...5dd
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #27 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke hi Anonymkode: a0f69...5dd Det behøver du heller ikke informere om. Anonymkode: edd41...8de
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #28 Skrevet 9. januar 2021 Akkurat samme her og! Anar ikkje kvifor! Anonymkode: 64e9c...322
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #29 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Og DER har dere svaret... de står opp tidlig fordi det er gøy med skjerm. Anonymkode: 01d4d...aa0 Du fikk ikke med deg at jeg skrev at hun har våknet tidlig i helgene helt siden hun var rundt et år gammel? Og at det først er nå for et par måneder siden at hun har begynt å få sett på TV. Altså våknet hun tidlig fire år før TVen ble brukt og likevel skylder du på den? Anonymkode: 1a9a4...6f8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #30 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du fikk ikke med deg at jeg skrev at hun har våknet tidlig i helgene helt siden hun var rundt et år gammel? Og at det først er nå for et par måneder siden at hun har begynt å få sett på TV. Altså våknet hun tidlig fire år før TVen ble brukt og likevel skylder du på den? Anonymkode: 1a9a4...6f8 Men hun begynte kanskje å planlegge da hun var et år gammel at dersom hun bare våkner tidlig nok de neste fire årene så får hun se på TV når hun er fem 😄 Anonymkode: 1a9a4...6f8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #31 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ja. Forstår jo at mange foreldre helst ikke vil tenke den tanken. Helst vil se en annen vei. Men ikke spør hvis du ikke tåler svar. Anonymkode: edd41...8de Gjelder det meg og da 😂😂 hilsen ei på 38 år som også våkner latterlig tidlig i helgene. Hehe, fra spøk til alvor, det kan nok være en sammenheng med at en fridag gjør noe med underbevisstheten at morgen er gøy i stedet for stress. Så da vil man ha mer av det kanskje? Anonymkode: b16ea...4a7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #32 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Gjelder det meg og da 😂😂 hilsen ei på 38 år som også våkner latterlig tidlig i helgene. Hehe, fra spøk til alvor, det kan nok være en sammenheng med at en fridag gjør noe med underbevisstheten at morgen er gøy i stedet for stress. Så da vil man ha mer av det kanskje? Anonymkode: b16ea...4a7 Mest sannsynlig, ja. Ikke barnehage, selvfølgelig, men jobb. Er enig i det siste, men igjen, det er jo dette som er min påstand. Anonymkode: edd41...8de
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #33 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det behøver du heller ikke informere om. Anonymkode: edd41...8de Jeg må jo det når du sier jeg ikke skal stille spørsmål hvis jeg ikke tåler svar. Anonymkode: a0f69...5dd
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #34 Skrevet 9. januar 2021 Det er, selvsagt, det samme her også med vår snart 7-åring. Jeg har rett og slett spurt henne og svaret var omtrent: jeg vet det mamma, men jeg klarer ikke å gjøre noe med det. Det er så gøy og koselig med helg at jeg vil få mest mulig av det. ☺️ Så ja... og hun er enebarn og selskapssjuk som få, så å la henne sitte oppe alene å se på TV er ikke aktuelt. Anonymkode: cd5ea...290
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #35 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg må jo det når du sier jeg ikke skal stille spørsmål hvis jeg ikke tåler svar. Anonymkode: a0f69...5dd Nei. Den påstanden gjaldt deg også. Gidder ellers ikke svare på mer kverulering, ønsker deg en god kveld i stedet. Anonymkode: edd41...8de
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #36 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er, selvsagt, det samme her også med vår snart 7-åring. Jeg har rett og slett spurt henne og svaret var omtrent: jeg vet det mamma, men jeg klarer ikke å gjøre noe med det. Det er så gøy og koselig med helg at jeg vil få mest mulig av det. ☺️ Så ja... og hun er enebarn og selskapssjuk som få, så å la henne sitte oppe alene å se på TV er ikke aktuelt. Anonymkode: cd5ea...290 Ja, ungene våkner tidlig fordi de vil være sammen med foreldrene. Anonymkode: edd41...8de
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #37 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Og DER har dere svaret... de står opp tidlig fordi det er gøy med skjerm. Anonymkode: 01d4d...aa0 Har faktisk lest forskning på dette. Barn som forventet skjerm våknet tidligere enn de som ikke skulle rett på skjerm. Anonymkode: 3aa3f...0c4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #38 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du fikk ikke med deg at jeg skrev at hun har våknet tidlig i helgene helt siden hun var rundt et år gammel? Og at det først er nå for et par måneder siden at hun har begynt å få sett på TV. Altså våknet hun tidlig fire år før TVen ble brukt og likevel skylder du på den? Anonymkode: 1a9a4...6f8 Gøy å være oppe med dere da? De våkner jo tidligere i helgene fordi det er gøy å våkne da. Hadde det vært kjedelige morgener så hadde de sovet mer. Anonymkode: 01d4d...aa0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #39 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Gøy å være oppe med dere da? De våkner jo tidligere i helgene fordi det er gøy å våkne da. Hadde det vært kjedelige morgener så hadde de sovet mer. Anonymkode: 01d4d...aa0 Det har ikke stemt her hvertfall. Tro meg, vi prøvde lenge å ikke gjøre noe spennende om morgenen. Anonymkode: 1a9a4...6f8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #40 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Det har ikke stemt her hvertfall. Tro meg, vi prøvde lenge å ikke gjøre noe spennende om morgenen. Anonymkode: 1a9a4...6f8 Men barna er jo like fullt sammen med dere. Veldig rart at så mange ikke ser at det å endelig være sammen med foreldrene er motivasjon nok. Anonymkode: edd41...8de
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #41 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Men barna er jo like fullt sammen med dere. Veldig rart at så mange ikke ser at det å endelig være sammen med foreldrene er motivasjon nok. Anonymkode: edd41...8de Joda, men du beskriver jo noe som ikke er tolfelle. I starten stod vi jo ikke opp en gang. Jeg stakk en hånd inn i senga hennes og prøvde å sove videre. Fungerte ikke, hun gråt, turnet, pratet, klatret, men sov ikke. Deretter tok jeg henne over i min seng. Prøvde å sove videre, fungerte ikke, hun var lys våken. 3 år - kjøpte nattlampe og sa at det er morgen når den lyser, frem til da må du ligge i sengen. Av og til lå hun der med noen bøker, andre ganger kom hun inn og vekket oss, men å sove, DET gjorde hun ikke for hun var ikke trøtt. 4 år, vi måtte til slutt stå opp. Satt oss i stua sammen, men hadde det rolig og mørkt. Ikke snakk om å sove. 5 år, TVen ble introdusert. Hun sover fortsatt ikke, men jeg sover en time ekstra. Min mor sier at jeg var helt lik, og da jeg var liten hadde vi ikke barnetv og jeg stod opp sammen med min eldre bror (som jeg stort sett bare kranglet med). Du vil få det til å høres ut som at alle som har barn som står opp tidlig har bedt om det selv, men jeg tror virkelig ikke det er tilfelle. I så fall vil jeg gjerne ha den magiske løsningen din, som sikkert halvparten av foreldre rundt om i verden går å lurer på . Anonymkode: 1a9a4...6f8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #42 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er vel ikke så raet når de vekkes tidlig i hverdagen, vi gjorde ikke det og hadde derfor barn som sov til 8.30/9 i helger også Anonymkode: 9d318...c46 Vi vekker aldri på hverdagene, barna vekker oss rett før alarmen på tlf lager lyd. Da de var små våknet de ALLTID kjempe tidlig i helgene. De ville ikke se på tv, bare at vi skulle være med med i stua for å leke sammen med dem. Kanskje de sover godt når de vet at de har fri dagen etter? Kanskje de er redd for å få små søsken? Foreldre sover lenger sammen.. Har hørt at babyer kåler og griner på natten for å hindre å få nye søsken. 😂 Fant link på National geographic. Anonymkode: 1702d...fbd
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #43 Skrevet 9. januar 2021 Får ikke kopiert lenke.. Anonymkode: 1702d...fbd
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #44 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Joda, men du beskriver jo noe som ikke er tolfelle. I starten stod vi jo ikke opp en gang. Jeg stakk en hånd inn i senga hennes og prøvde å sove videre. Fungerte ikke, hun gråt, turnet, pratet, klatret, men sov ikke. Deretter tok jeg henne over i min seng. Prøvde å sove videre, fungerte ikke, hun var lys våken. 3 år - kjøpte nattlampe og sa at det er morgen når den lyser, frem til da må du ligge i sengen. Av og til lå hun der med noen bøker, andre ganger kom hun inn og vekket oss, men å sove, DET gjorde hun ikke for hun var ikke trøtt. 4 år, vi måtte til slutt stå opp. Satt oss i stua sammen, men hadde det rolig og mørkt. Ikke snakk om å sove. 5 år, TVen ble introdusert. Hun sover fortsatt ikke, men jeg sover en time ekstra. Min mor sier at jeg var helt lik, og da jeg var liten hadde vi ikke barnetv og jeg stod opp sammen med min eldre bror (som jeg stort sett bare kranglet med). Du vil få det til å høres ut som at alle som har barn som står opp tidlig har bedt om det selv, men jeg tror virkelig ikke det er tilfelle. I så fall vil jeg gjerne ha den magiske løsningen din, som sikkert halvparten av foreldre rundt om i verden går å lurer på . Anonymkode: 1a9a4...6f8 Helt utrolig at du ikke ser at det er det jeg beskrev, som skjer hos dere. Hun får jo oppmerksomheten din/deres, får komme over i deres seng, sitter i stua sammen, osv. Nei, jeg har ingen «løsning», jeg mener det er en SELVFØLGE at man bør være sammen med sine barn mest mulig. Legg deg heller tidligere selv. Anonymkode: edd41...8de
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #45 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Helt utrolig at du ikke ser at det er det jeg beskrev, som skjer hos dere. Hun får jo oppmerksomheten din/deres, får komme over i deres seng, sitter i stua sammen, osv. Nei, jeg har ingen «løsning», jeg mener det er en SELVFØLGE at man bør være sammen med sine barn mest mulig. Legg deg heller tidligere selv. Anonymkode: edd41...8de Vi er sammen 12 våkne timer hver eneste helg og ferie (alltid 6-7 ukers sommerferie). I tillegg blir hun alltid hentet kl 15 i barnehagen, så slapp av - vi har masse tid sammen. Hun trenger ikke at jeg glor på henne mens hun ser barne-TV i en times tid 🙂 Anonymkode: 1a9a4...6f8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #46 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Helt utrolig at du ikke ser at det er det jeg beskrev, som skjer hos dere. Hun får jo oppmerksomheten din/deres, får komme over i deres seng, sitter i stua sammen, osv. Nei, jeg har ingen «løsning», jeg mener det er en SELVFØLGE at man bør være sammen med sine barn mest mulig. Legg deg heller tidligere selv. Anonymkode: edd41...8de Og nei, jeg ville aldri latt et lite barn stå å gråte lenge i senga si mens jeg ligger å drar meg i senga. Så da fikk hun selvfølgelig oppmerksomhet i form av at vi stod opp når hun våknet klokka 6. Jeg tror likevel ikke at hun ville sovet noe lengre om hun ble tvunget til å være alene mens vi sov. Anonymkode: 1a9a4...6f8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #47 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Vi er sammen 12 våkne timer hver eneste helg og ferie (alltid 6-7 ukers sommerferie). I tillegg blir hun alltid hentet kl 15 i barnehagen, så slapp av - vi har masse tid sammen. Hun trenger ikke at jeg glor på henne mens hun ser barne-TV i en times tid 🙂 Anonymkode: 1a9a4...6f8 Jo, det gjør hun, ellers ville hun ikke våknet så tidlig. Anonymkode: edd41...8de
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #48 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Og nei, jeg ville aldri latt et lite barn stå å gråte lenge i senga si mens jeg ligger å drar meg i senga. Så da fikk hun selvfølgelig oppmerksomhet i form av at vi stod opp når hun våknet klokka 6. Jeg tror likevel ikke at hun ville sovet noe lengre om hun ble tvunget til å være alene mens vi sov. Anonymkode: 1a9a4...6f8 Selvfølgelig ikke! Hvem i alle dager ville det. Skulle bare mangle at du er sammen med henne. Anonymkode: edd41...8de
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #49 Skrevet 9. januar 2021 Det virker ikke som du skjønner noe av det jeg sier likevel. Det virker som du tror jeg mener hun burde sove lengre. Det mener jeg ikke, jeg mener foreldrene bør være mest mulig sammen med sine barn. De er mye nok i barnehage og på skole borte fra hjemmet, som det er. Anonymkode: edd41...8de
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #50 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det virker ikke som du skjønner noe av det jeg sier likevel. Det virker som du tror jeg mener hun burde sove lengre. Det mener jeg ikke, jeg mener foreldrene bør være mest mulig sammen med sine barn. De er mye nok i barnehage og på skole borte fra hjemmet, som det er. Anonymkode: edd41...8de Det virker jo som det er du som ikke skjønner at folk, barn og familier er forskjellige. Jeg har vært hjemme med barna til de er over to år, og de har alle våknet før kl 06. Det er ikke for å få mer tid med meg, for en tanke, men fordi de ikke trenger mer søvn. Anonymkode: 29b59...230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå