Gå til innhold

Hvorfor skjer dette hver helg????????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

5åringen må vekkes kl 7.20 hver eneste ukedag for at vi skal rekke jobb. Han må virkelig vekkes, aner ikke hvor lenge han hadde sovet om han kunne. 

Hver gang helgen kommer er han en annen unge! Han sover aldri lenger enn 06.00. Jeg blir irritert kjenner jeg.

Han har ca samme leggetid mellom halv 8 og 8 enten det er helg eller ikke. Så det er ikke sånn at han er leeenge oppe i helgene og spretter opp tidlig av den grunn, som mange barn gjør. 

Bare å sove til 7 i helgene hadde vært en drøm 😕

Anonymkode: 036ab...fae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men samme skjer her 🥴 Jeg sender henne i stua for å se barne-TV frem til klokka er 7🤭

Anonymkode: 1a9a4...6f8

Skrevet

Kan det være de vet at de får se tv?

Anonymkode: 78a57...1ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kan det være de vet at de får se tv?

Anonymkode: 78a57...1ea

Ikke her hvertfall, å stå opp tidlig i helgene har hun gjort helt siden hun begynte å få døgnrytme. Tv alene i stua begynte vi må like før hun fylte 5. 

Skrevet

Min erfaring etter fire barn er at det bare er sånn. 

Det begynte før de hadde begrep om helg og ukedager, så det er ikke sånn at det bare er fordi de vet at det er mer kos i helgene. 

Det hadde vært interessant å lest et studie på dette fenomenet. 

Anonymkode: 29b59...230

Skrevet

Er han i barnehagen på ukedagene? Da er han vel ekstra trøtt de dagene, mens i helgen er han mindre aktiv.

Anonymkode: 14dce...3eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er han i barnehagen på ukedagene? Da er han vel ekstra trøtt de dagene, mens i helgen er han mindre aktiv.

Anonymkode: 14dce...3eb

Det forklarer ikke hvorfor de våkner tidlig på lørdagsmorgen? Fredag er en like travel dag som torsdag  

Anonymkode: 29b59...230

Skrevet

Sånn er det her og. 7 åringen blir nesten hysterisk om jeg drar han opp i 7tida fordi jeg må dra på jobb 7:30. hvem spretter opp kl 6 idag?? Og det til tross for at han ikke la seg før 22:40!!!

Anonymkode: e7d5c...3ab

Skrevet

Fordi da er de blitt så vant til å måtte stå opp tidlig hver dag så da forsetter de med det i helgen. Her er gutten min sur som en sitron når jeg vekker han 7.15 på hverdagene,men så våkner han faen meg frivellig klokken 6.30 når det er helg.

Anonymkode: 77b4d...8ed

Skrevet

Sånn var det her i huset og, nå har  hun fylt 12. og sover til 11 😀😀 det er håp . 
Nå er rollene byttet. Nå spretter jeg  som regel rundt 06.00 ikke snakk om å sove lenge. Er jeg heldig klarer jeg å sove til 07.00 👏👍

Anonymkode: 9f346...9f5

Skrevet

Sånn er det her også, må vekke 4 åringen kl 7 når det er ukedag, men på lørdagen våkner han kl 06.00,spretter opp å sier i dag er det lørdag 😃

Anonymkode: 8200b...fd4

Skrevet

Samme her også. 7 åringen må vekkes i ukedagene og spretter opp lørdager.

4 åringen kjører samme løp, ukedager som helger. Mellom kl.6 og 6.30

Anonymkode: 09f03...618

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Sånn var det her i huset og, nå har  hun fylt 12. og sover til 11 😀😀 det er håp . 
Nå er rollene byttet. Nå spretter jeg  som regel rundt 06.00 ikke snakk om å sove lenge. Er jeg heldig klarer jeg å sove til 07.00 👏👍

Anonymkode: 9f346...9f5

Her snudde det når han begynte på skolen :D Da sov han gjerne til 8.30-9 :D Nå er han 9 år å jeg har flere ganger måtte vekke han klokken 10 i helgene.

Anonymkode: 77b4d...8ed

Skrevet

Nå jeg skal gni det inn at min seksåring er et helvete å vekke kl syv, og hun sover til ni i helger. 😊

Anonymkode: aa259...c10

Skrevet

Eldste her sov til 9 og 10 i helger da hun var liten. De to minste var oppe 05.30 frem til skolealder. Mellomste er nå 12 og sover til 9-10, minste er 10 og starter dagen mellom 6 og 8

Anonymkode: 934c2...1a7

Skrevet

Kjenner meg igjen 😉 - og at ungene selvsagt sov leeenge på overnatting hos besteforeldrene. Liksom en naturlov det her.

Nå derimot, må jeg vekke de for å få de opp i normal tid i helgene, ellers går dagen bort til soving - nå er det jeg som spretter opp tidligere enn ungene. Og de synes JEG er den som er irriterende tidlig oppe 😅

Skrevet

Sånn har det alltid vært her også. Men det har snudd. 😊Eldste er 8 år. Begynte vel da hun begynte på skolen. Så det er håp. 😊

Anonymkode: 1702d...fbd

Skrevet

Du blir irritert faktisk 😅

Anonymkode: 48f4e...583

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

5åringen må vekkes kl 7.20 hver eneste ukedag for at vi skal rekke jobb. Han må virkelig vekkes, aner ikke hvor lenge han hadde sovet om han kunne. 

Hver gang helgen kommer er han en annen unge! Han sover aldri lenger enn 06.00. Jeg blir irritert kjenner jeg.

Han har ca samme leggetid mellom halv 8 og 8 enten det er helg eller ikke. Så det er ikke sånn at han er leeenge oppe i helgene og spretter opp tidlig av den grunn, som mange barn gjør. 

Bare å sove til 7 i helgene hadde vært en drøm 😕

Anonymkode: 036ab...fae

Det er akkurat det samme her, fatter det ikke 🙈

Skrevet

Aner ikke, men jeg er sånn selv jeg. Sliter med å stå opp i ukedagene og våkner irriterende tidlig i helgene 🤯

Anonymkode: b16ea...4a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Aner ikke, men samme skjer her 🥴 Jeg sender henne i stua for å se barne-TV frem til klokka er 7🤭

Og DER har dere svaret... de står opp tidlig fordi det er gøy med skjerm.

Anonymkode: 01d4d...aa0

Skrevet

Det er vel ikke så raet når de vekkes tidlig i hverdagen, vi gjorde ikke det og hadde derfor barn som sov til 8.30/9 i helger også

Anonymkode: 9d318...c46

Skrevet

Mistrivsel i bhg.  

Anonymkode: edd41...8de

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mistrivsel i bhg.  

Ja, skyld på barnehagen :roll:

Anonymkode: a0f69...5dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, skyld på barnehagen :roll:

Anonymkode: a0f69...5dd

Ja.

Forstår jo at mange foreldre helst ikke vil tenke den tanken. Helst vil se en annen vei.

Men ikke spør hvis du ikke tåler svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...