Gå til innhold

Har alle fjernet julen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal rydde bort treet og pynt nå til helga. Utelys får henge noen uker til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juletreet gikk ut på veranden her om dagen. Så nå står det der og lyser. Hadde en lysslynge der som egentlig ikke hadde noen plass, så slang det på. Flyttet meisebollene på det for skjærene knakk koden om hvordan de skulle nå de der de hang, de vil jeg ikke ha på besøk. Så nå er det fult av små pipper i treet og det lyser opp litt. Det har igrunn havnet der mange år nå, litt koselig å lyse opp i mørket. 

Resten av jula går nok bort i morra. Da har jeg fri og skal vaske hus før en unge har bursdag i helga. Selv om vi ikke skal ha besøk av noen, så har jeg lyst på ett hus som lukter grønnsåpe. Vi hadde bare en kattevask før jul, alle tre var like uengasjerte siden to av oss er kjempe lei av å vaske, vaske og atter vaske på jobb og hu siste bryr seg ikke om støv og hybelkaniner. 

Anonymkode: 6b244...1b0

Skrevet

Har fjernet adventsstjerna og noen lyslenker ute. Tar nok resten av pynten, julegardiner osv i helga. Juletreet skal få stå. Det er så koselig med lysene og pynten. Pleier fjerne treet 1. Februar. Til naboens store ergrelse, som mener treet må ut til nyttår. Men han har lært etterhvert, at det nytter ikke å mase, treet mitt står til 1.februar. Han får bare lære seg å ikke titte inn vinduene mine når han går forbi. 

Anonymkode: b7eb1...91a

Skrevet

Pleier å la alt stå til 20. dag jul. Utelysene står hele januar.

Anonymkode: e9bd9...769

Skrevet

Gardinene og julelysene ute henger oppe ennå. Resten er tatt bort. 

Blir vel å ta gardinene i løpet av helga. Er mer glad i førjulstiden enn etter 🙈 Nå har jeg vårfølelse 😂

Anonymkode: 98e68...d5b

Skrevet

Nisser og engler forsvant på lørdag. Juletreet begynte å drysse i går, så det gikk i dag. Adventstjernene og utelys får være ut januar, utelysene kanskje enda lengre ❤️

Anonymkode: 23278...434

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Gardinene og julelysene ute henger oppe ennå. Resten er tatt bort. 

Blir vel å ta gardinene i løpet av helga. Er mer glad i førjulstiden enn etter 🙈 Nå har jeg vårfølelse 😂

Anonymkode: 98e68...d5b

Enig med deg! 

Jeg ELSKER jul! Meeen.. I stad ble jeg nesten kvalm av alle de røde gardinene. 😂🙈 De må ned i løpet av helga. Nå er det straks vår! 

Krokusene pleier å komme opp på disse tider, men litt trege i år. 

Anonymkode: 19519...c68

Skrevet

Alt får stå til 13. Januar. Mulig jeg venter med juletre og julepynt til neste helg, får se hvor mye jeg rekker, men adventstjerner og lys ryker på onsdag.

Skrevet

Stjerner i vinduer og lyskrans på døra henger fremdeles, og blir nok hengende en god stund. Stjernene ble ikke tatt ned før nesten påske i fjor

Anonymkode: df571...d13

Skrevet

Tar det nå i helga, har ikke tid på onsdag som er 20.dag jul. Utelysa som er helt nøytrale blir værende en stund til som vinterlys pga. mørket.

Skrevet

De som ikke har fjernet julen nå, er bare late. Jula er ferdig uansett hvordan man vrir og vender på det. 

Anonymkode: cf48f...71b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De som ikke har fjernet julen nå, er bare late. Jula er ferdig uansett hvordan man vrir og vender på det. 

Og om så var? Noen har jul i november og noen har jul i januar. Det finnes virkelig andre ting å bry seg med? 

Anonymkode: bd0eb...392

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Neida, jula er ikke over. Onsdag 13. januar er 20. dag jul, og det er den siste juledagen. Jula varer fra 24. desember til 13. januar. Hvert eneste år. At noen feirer på forskudd og/eller bare noen av juledagene berører ikke kalendere. 

Anonymkode: c8cfe...a3f

Skrevet

Alt inne blir pakket bort 1.1, syns det er så godt å pakke bort, vaske og fikse den første dagen i året 😊 ute får stå til kanskje 1.2, iallefall hekken, lyser så fint opp i denne tiden 😊 

Anonymkode: fc5e5...1f9

Skrevet

Pakker ned jula 6. januar som regel. Utelysene henger oppe en stund til da ☺️

Anonymkode: 71107...32b

Skrevet

Ryddet ut alt 1.januar bortsett fra utelysene

Anonymkode: 9f79d...53b

Skrevet

Her forsvinner det til uka. Det er jul til 20.dag Knut kommer og jager den ut. 

Skrevet

Min jul er ute, men jeg ser mange juletrær i folks stuer ennå når vi går tur på kveldene.

Skrevet

Julepynten ble pakket bort 2.nyttårsdag. Har ikke fjernet stjernene i vinduene. Utebelysning skal også få henge. Naboene har også sitt oppe. Jeg la inn et innlegg i Facebook-gruppen til borettslaget hvor jeg skrev at jeg kom til å beholde det oppe en stund til. Vi trenger alt lys vi kan få nå. Fikk god gehør for det. 

Skrevet

På tide å fjerne pynten, jula er over nå. Men om noen vil ha julepynten til påske er det fritt frem. Det jeg derimot syns er stygt, er adventsstjerner i vinduene nå, DET plager meg siden det vises godt for oss på utsiden. Er så koselig når stjerner kommer opp til advent, nå derimot er det nærmest "misbruk" 😆

Anonymkode: 571a2...747

Skrevet

Det meste av julepynt av borte. Har noen små figurer og servietter igjen, tar det bort på søndag tenker jeg. 

Julestjernene setter jeg på oppbevaringsrommet/kontoret så får de stå til de takker for seg. 

Anonymkode: 6e4c8...f41

Skrevet

Alt av julepynt og tre ble ryddet bort 2. januar. Utelysene henger ennå. Tror vi lar dem være en uke til. 

Anonymkode: 1bdc3...25e

Skrevet

Har adventsstaker og stjerner i alle vinduer fortsatt.

Anonymkode: 15204...095

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

På tide å fjerne pynten, jula er over nå. Men om noen vil ha julepynten til påske er det fritt frem. Det jeg derimot syns er stygt, er adventsstjerner i vinduene nå, DET plager meg siden det vises godt for oss på utsiden. Er så koselig når stjerner kommer opp til advent, nå derimot er det nærmest "misbruk" 😆

Anonymkode: 571a2...747

Her henger stjernene på rekke og rad i 3 etasjer :D

Anonymkode: 15204...095

Skrevet

13.dag jul er jula over her. Etter gamle tradisjoner er det siste juledag. 20.dag jul er nyere tradisjon. Elsker jula, men orker ikke å ha jul til midten av januar, så her er det 13.dag jul som gjelder. Lys ute får stå ei stund til.

Anonymkode: 6376a...f31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...