Gå til innhold

Mannen sover til kl 14/15

Anbefalte innlegg

Skrevet
Syngensang skrev (11 timer siden):

Men mannen din skal lage middag kvar dag? Kvar er logikken i det? Eg meinar ikkje du skal gjere alt husarbeidet. Men om eg ikkje hadde jobb ville eg faktisk tatt unna mesteparten iallfall slik at vi begge to hadde tid utan husarbeid på kveldstid. Hadde faktisk likevel hatt tid til egentid på dagtid. Så mykje husarbeid er det ikkje i eit hus. Eg hadde òg forventa det same om mannen gjekk heime (og ikkje var sjuk eller skada). 

Vi deler heldigvis på det og synes det er greit, så det trenger du ikke tenke på 

Anonymkode: bd9b6...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er vel normalt at man deler på oppgaver. Når en ikke jobber, da bidrar den som jobber som regel med mer inntekt og jobber åtte timer daglig og har kanskje reisevei i tillegg. Den som søker jobb, den kan gjøre mye god jobbsøknad om den bruker 2-3 timer daglig. Da er det naturlig at den som ikke jobber gjør mer husarbeid og lager mat til mann/kone og barn kommer hjem fra jobb og skole. På den måten vil begge stå friere på ettermiddagene, til å enten være sammen, dele på andre oppgaver eller få tid for seg selv.

I His tilfelle sover mannen bort hele dagene og bidrar ikke noe utenom. Det er ikke akseptabelt i et forhold. Om du mener det HIs mann gjør er ok, da har du rett og slett et syn på forhold som kan komme til å koste deg ditt forhold etterhvert, hvis du gjør som HIs mann. Og om du ikke gjør som HIs mann, så er vel ikke ditt tilfelle helt relevant...

Du sier du forstår at det blir så mange skillsmisser... men årsaken til skillsmisser i dag er jo i stor grad nettopp det at de to i et forhold ikke finner en balanse der begge bidrar noenlunde likt, sett ut fra begges arbeidssituasjon og oppgaver i hjemmet.

Anonymkode: b2a40...32d

Jeg synes man er altfor raske til å dømme, til å si kast ut partneren osv her inne, så jq jeg forstår nå hvorfor det blir så mange skilsmisser. At man er arbeidsledig betyr ikke at man skal ta det meste hjemme, heldigvis skjønner oppegående folk det og fortsetter å dele på ting. Kanskje mannek er utslitt, deprimert eller noe annet og trenger søvn..

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes man er altfor raske til å dømme, til å si kast ut partneren osv her inne, så jq jeg forstår nå hvorfor det blir så mange skilsmisser. At man er arbeidsledig betyr ikke at man skal ta det meste hjemme, heldigvis skjønner oppegående folk det og fortsetter å dele på ting. Kanskje mannek er utslitt, deprimert eller noe annet og trenger søvn..

JO, den som er arbeidsledig bør ta det meste hjemme.

Anonymkode: 9382d...6f3

Skrevet

Du har gitt han alt for mange sjanser. Han har ingen respekt for deg og behandler deg veldig dårlig. Depresjon er ikke er unnskyldning for å oppføre seg så egoistisk. 

Jeg har aldri gitt noen råd om å forlate mannen sin før og synes også det er for mange unødvendige skilsmisser, men i dette tilfelle: hiv han ut!!

Anonymkode: 9382d...6f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Man deler, jeg tenker på det som standard tre skift, begge voksne har hvert sitt med jobb, det tredje med hus og hjem deler man etter evne. Å være arbeidssøker er også en jobb som selvfølgelig skal prioriteres, men det gjør altså ikke hi sin mann når han ligger og drar seg til langt ut på ettermiddagen. Han deler jo ikke akkurat på ting, han lar hi stå med to skift alene og han sover/spiller/synes synd på seg selv, eller hva han nå gjør. 

Det spiller ikke så mye rolle om han jobber eller ikke, alle kan være uheldige og miste jobb av ulike årsaker. Det som betyr noe er hva han gjør når han har mistet jobben. Å sove hele dagen er ikke et alternativ. Da står du opp med familien, du prøver å endre situasjonen til det bedre, du tar unna det du rekker slik at det du gjør totalt sett tilsvarer det den andre gjør i tid. Da tar man resten sammen. Jeg vil ikke forlange at min mann gjør alt husarbeidet eller lager middag hver dag om han ikke er på jobb. Jeg vil derimot forlange at han gjør NOE. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Mener du helt på alvor at den som er borte på jobb i flere timer skal gjøre like mye hjemme som den som er arbeidsledig? 

Anonymkode: cc782...81b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vi deler heldigvis på det og synes det er greit, så det trenger du ikke tenke på 

Då tenkjer eg ikkje meir på det. Du kan likevel ikkje bruke det som mal for å unnskulde mannen til hi, dei aller fleste vil med rette ikkje godta å måtte gjere absolutt alt i ein heim. Og særleg ikkje når den andre parten er utan jobb. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvor lenge mener du det er greit at den ene ikke gidder å bidra, da, og heller overlate det meste til partneren, mens en selv sover bort hele dagene?

Om han sover til kl 14-15 hver dag, så vedder jeg på at han ikke legger seg til normal tid heller. Dermed utgår behovet for søvn, for det burde han sørge for å få når man får mest utbytte av søvnen samt at han kan delta i familielivet (han har tross alt selv valgt å få fire barn).

Er han deprimert eller utslitt, da er han selv ansvarlig for å skaffe seg hjelp og også gjøre det han selv kan for å bli bedre. Å sove hele dagene er ikke måten man kommer seg ut av noen av disse problemene på. Heller ikke reduserer man problemene sine med å melde seg helt ut av familien og nekte å bidra med hjem og barn, og på den måten skape unødvendige konflikter i familien.

Og jo, er man arbeidsledig, da har man i prinsipp en deltidsjobb med å søke jobber, oppsøke potensielle arbeidsgivere og gå på intervju. Selv med iherdig innsats så tar det få timer daglig. Da er det selvsagt at den bruker mer tid på husarbeid enn partneren som jobber 100 %. Men mulig du føler deg truffet av dette, da du skriver at du selv er arbeidsledig. Er man arbeidsledig er man også arbeidsfør, ergo er man fullt ut i stand til å ta seg av slikt, og bør gjøre det om man bryr seg om partneren og barna. Arbeidsledig betyr ikke slappe av og overlate det meste til partneren!

Så, hvor lenge mener du det er greit at den ene parten dropper alt ansvar for barn og hjem og eget liv, og overlater alt dette til sin 100 % jobbende partner?

Anonymkode: b2a40...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...