Gå til innhold

Mannen sover til kl 14/15

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Jeg hadde sagt til han i kveld at du i morgen kommer til å vekke han en halv time før du drar på morgenen.
Han har ansvar for å få barna i barnehage, og på skolen, du kommer ikke til å levere og hente så lenge han er hjemme hele dagen. Fortalt han hva dere skal ha til middag og sagt du sender han en SMS når du reiser fra jobb og forventer at middagen er ferdig når du kommer hjem

Anonymkode: 40d9e...831

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hvor gamle er barna?

Jeg hadde sagt til han i kveld at du i morgen kommer til å vekke han en halv time før du drar på morgenen.
Han har ansvar for å få barna i barnehage, og på skolen, du kommer ikke til å levere og hente så lenge han er hjemme hele dagen. Fortalt han hva dere skal ha til middag og sagt du sender han en SMS når du reiser fra jobb og forventer at middagen er ferdig når du kommer hjem

Anonymkode: 40d9e...831

Enig. Hadde forlatt huset før ungene sto opp i morgen. De får han onde med. Samt rydde. Handle. Planlegge og lage middag og hente ungene. Klarer han ikke vise at han klarer dette kan han pakke og dra? Være pappa til fire barn og sove hele dagen mens mor jobber, ordner alt med hus, barn, mat osv? Det er faktisk helt sjukt. Du burde kunne dra på jobb og komme hjem til ferdig middag.

Anonymkode: 29e69...f95

Skrevet

Men altså - DU er medskyldig! Jeg regner med han har holdt på med dette noe tid? Og fått lov til det! Hadde dette skjedd to dager på rad her i huset, hadde det blitt en oppvask av en annen verden, og han hadde enten vært flytta ut, eller aldri mer tenkt tanken på denslags oppførsel!

Det nytter ikke med tomsnakk og trusler til slike døgenikker, her må det handling til. Om du virkelig vil ha forandring, da...?

Anonymkode: efafc...ecc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men altså - DU er medskyldig! Jeg regner med han har holdt på med dette noe tid? Og fått lov til det! Hadde dette skjedd to dager på rad her i huset, hadde det blitt en oppvask av en annen verden, og han hadde enten vært flytta ut, eller aldri mer tenkt tanken på denslags oppførsel!

Det nytter ikke med tomsnakk og trusler til slike døgenikker, her må det handling til. Om du virkelig vil ha forandring, da...?

Hi har vel ikkje ansvar for å oppdra ein vaksen mann?? Dette snakke om at damer har skulda for at menn er uduglege fordi dei aldri har sett krav til dei er berre idioitisk. Menn er ikkje barn som kan skjemmast vekk. Dei er vaksne individ som har ansvar for eigen oppførsel. Og det veit dei fleste av dei veldig godt. Å unnskylde idiotane med at dama har skjemt dei vekk er å gjere menn dummare enn dei er. Og det er både diskriminerande og dumt. Hi seier jo dessuten at ho har teke opp denne saka før, men at det sklir ut kvar gong. 

Hi, kvifor bur du framleis saman med dette mennesket som ikkje virkar? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Medskyldig, i alle dager er du helt rusk? 

Mannen er voksen og må ta ansvaret sitt. Han er skyldig i å være en dust og en latsabb. Det er den eneste skylden som kan fordeles her.

Skrevet
amandine skrev (5 minutter siden):

Medskyldig, i alle dager er du helt rusk? 

Mannen er voksen og må ta ansvaret sitt. Han er skyldig i å være en dust og en latsabb. Det er den eneste skylden som kan fordeles her.

Jo, på én måte er hun selv litt medskyldig, fordi hun har latt ham få venne seg til dette. 

Som flere sier, det eneste som hjelper her, er hardt mot hardt. Fortell ham i rene ordelag hva som forventes av en voksen mann. Hvis han da ikke tar tak, så må han flytte ut. I morgen tidlig hjelper du ham, middag tirsdag er hans ansvar og fra og med onsdag morgen er hus, hjem, barn og middag hans ansvar. Hvis dette ikke er på stell innen den tid, så flytter han. 

Anonymkode: 842af...39a

Skrevet

Tok det fire barn å oppdage at du er gift med det femte, eller er dette nyoppstått? 

Anonymkode: e7a5c...16d

Skrevet
Syngensang skrev (1 time siden):

Hadde dette skjedd to dager på rad her i huset, hadde det blitt en oppvask av en annen verden, og han hadde enten vært flytta ut, eller aldri mer tenkt tanken på denslags oppførsel!

Det er så lett å være tøff på nett, du sitter å lyver så det renner av deg. Hun er ikke skyld i en dritt. 

Anonymkode: a5937...706

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Tok det fire barn å oppdage at du er gift med det femte, eller er dette nyoppstått? 

Anonymkode: e7a5c...16d

Lurer jeg også på. Hvorfor får så «mange» 3-4 barn med sånne menn?

Når det er sagt; han er ansvarlig for sin egen manglende deltagelse.

Anonymkode: e335b...c9e

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er så lett å være tøff på nett, du sitter å lyver så det renner av deg. Hun er ikke skyld i en dritt. 

Anonymkode: a5937...706

Det der som du siterar har eg ikkje skrive!! Eg såg det var eit slikt innlegg her i stad. Men det har nok miksa seg på ein eller anna måte. Eg siterte det innlegget og som du ser der er eg slett ikkje einig i at ho har noko skuld i dette. 

Skrevet

Jeg påstår at hun er medskyldig, og mener det 100%! Om mannen oppfører seg som en idiot, og HI ikke gir klar beskjed om at hun ikke finner seg i det, så godtar hun dette! Han oppfører seg som en idiot, og hun godtar det! Og det er overhodet ikke snakk om å oppdra en mann, men hva man finner seg i. 

Jeg hadde aldri godtatt dette! Da ex'en min viste seg å være en annen enn jeg trodde før vi fikk barn, kastet jeg han ut, og fikk ikke flere barn med han! Jeg godtar ikke å bli behandlet som en dritt av noen, aller minst partner. Så enkelt! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg påstår at hun er medskyldig, og mener det 100%! Om mannen oppfører seg som en idiot, og HI ikke gir klar beskjed om at hun ikke finner seg i det, så godtar hun dette! Han oppfører seg som en idiot, og hun godtar det! Og det er overhodet ikke snakk om å oppdra en mann, men hva man finner seg i. 

Jeg hadde aldri godtatt dette! Da ex'en min viste seg å være en annen enn jeg trodde før vi fikk barn, kastet jeg han ut, og fikk ikke flere barn med han! Jeg godtar ikke å bli behandlet som en dritt av noen, aller minst partner. Så enkelt! 

Ja, så enkel er du. 

Anonymkode: cc782...81b

Skrevet

Mannen min begynner på jobb 13.30 hver fjerde uke. Og da har ikke jeg ansvar for levering av barn eller handling av mat. Det er hans ansvar. Men jeg har også måttet sagt i fra at jeg forventer at det er vasket klær/kopper og ryddet iløpet av dagen. For når jeg komme hjem så skal jeg lage middag, sette igang med lekser og rydde etter hjemkomst og måltider. Jeg har også stell og legging av barna.

Anonymkode: 4223f...42b

Skrevet

Hvordan går det hi? 

Anonymkode: 15d10...198

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ja, så enkel er du. 

Enkel?? Om man ikke ønsker å ha det slik HI klager på (og det vil hun jo ikke all den tid hun lager innlegg her) må man jo sørge for å få en forandring? Om det ikke er mulig å få en forandring med mann i hus, må hun ta stilling til om hun vil fortsette å finne seg i denslags, eller kaste ut mannen!

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Enkel?? Om man ikke ønsker å ha det slik HI klager på (og det vil hun jo ikke all den tid hun lager innlegg her) må man jo sørge for å få en forandring? Om det ikke er mulig å få en forandring med mann i hus, må hun ta stilling til om hun vil fortsette å finne seg i denslags, eller kaste ut mannen!

Ja. Enkel. 

Skrevet

Lurer på hvorfor det blir så mye skilsmisser ... eller nei det gjør jeg ikke etter å ha lest denne tråden.

jeg er uten jobb, mannen leverer på skoen, han lager middag hver dag og vasker klær. Hvorfor? Fordi at jeg også må få gjøre annet enn husarbeid selv om jeg ikke har jobb

Anonymkode: bd9b6...6af

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Lurer på hvorfor det blir så mye skilsmisser ... eller nei det gjør jeg ikke etter å ha lest denne tråden.

jeg er uten jobb, mannen leverer på skoen, han lager middag hver dag og vasker klær. Hvorfor? Fordi at jeg også må få gjøre annet enn husarbeid selv om jeg ikke har jobb

Du klarar å lage middag og vaske kle og i tillegg få tid til å gjere anna enn husarbeid når du ikkje har jobb! 

Skrevet
Syngensang skrev (28 minutter siden):

Du klarar å lage middag og vaske kle og i tillegg få tid til å gjere anna enn husarbeid når du ikkje har jobb! 

Poenget er å slippe det hver dag, selv om mam går hjemme....

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva i alle dager!?!

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja. Enkel. 

Hva mener DU da?? Hva skal HI gjøre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.1.2021 den 16.46):

Så nå dro han for å spise. Så da sitter jeg her med 4 barn som skulle fått middag, fordi han skulle lage, men han sitter nå å spiser på et gatekjøkken. Sov til kl 15.00 dro for å spise fordi han tenkte vi hadde spist. Er helt knust faktisk 😢😢😔

Anonymkode: 4ed62...efd

Høres ut som  eksen min  Han hadde samme oppførsel. Han var egoistisk og ekstremt lat. Fikk mange  sjangser, gjennom flere år,  tilslutt rablet det og jeg kastet han på dør. 

Trodde han skulle innse at det han holdt på med var galt, ved å kaste han ut, men han gikk istedet å fant seg en ny dame som han flyttet sammen med.. ikke at det varte så lenge, men uansett, ikke en mann å satse på, og din høres ikke ut som noe bedre eksempel enn eksen min. 

Anonymkode: 9a882...4ad

Skrevet
amandine skrev (2 timer siden):

Hva i alle dager!?!

? Du mener at den som er så uheldig å miste jobb, skal ta alt husarbeid ? Jamen glad vi ikke har det sånn

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

? Du mener at den som er så uheldig å miste jobb, skal ta alt husarbeid ? Jamen glad vi ikke har det sånn

Det er vel normalt at man deler på oppgaver. Når en ikke jobber, da bidrar den som jobber som regel med mer inntekt og jobber åtte timer daglig og har kanskje reisevei i tillegg. Den som søker jobb, den kan gjøre mye god jobbsøknad om den bruker 2-3 timer daglig. Da er det naturlig at den som ikke jobber gjør mer husarbeid og lager mat til mann/kone og barn kommer hjem fra jobb og skole. På den måten vil begge stå friere på ettermiddagene, til å enten være sammen, dele på andre oppgaver eller få tid for seg selv.

I His tilfelle sover mannen bort hele dagene og bidrar ikke noe utenom. Det er ikke akseptabelt i et forhold. Om du mener det HIs mann gjør er ok, da har du rett og slett et syn på forhold som kan komme til å koste deg ditt forhold etterhvert, hvis du gjør som HIs mann. Og om du ikke gjør som HIs mann, så er vel ikke ditt tilfelle helt relevant...

Du sier du forstår at det blir så mange skillsmisser... men årsaken til skillsmisser i dag er jo i stor grad nettopp det at de to i et forhold ikke finner en balanse der begge bidrar noenlunde likt, sett ut fra begges arbeidssituasjon og oppgaver i hjemmet.

Anonymkode: b2a40...32d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men mannen din skal lage middag kvar dag? Kvar er logikken i det? Eg meinar ikkje du skal gjere alt husarbeidet. Men om eg ikkje hadde jobb ville eg faktisk tatt unna mesteparten iallfall slik at vi begge to hadde tid utan husarbeid på kveldstid. Hadde faktisk likevel hatt tid til egentid på dagtid. Så mykje husarbeid er det ikkje i eit hus. Eg hadde òg forventa det same om mannen gjekk heime (og ikkje var sjuk eller skada). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...