Gå til innhold

Mannen sover til kl 14/15

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 4 barn. Jeg jobber fullt. I tillegg har ansvar for 4 barn, og huset. Han jobber ikke, han gjør minimalt med barn og ingenting i huset. Er det håp at han endrer seg? 

Anonymkode: 4ed62...efd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det virker jo ikke sånn om han selv synes dette er helt fint. Jeg hadde nok dratt i gang en oppvask med et enkelt ultimatum. Bidra eller reis.

Skrevet
amandine skrev (3 minutter siden):

Nei, det virker jo ikke sånn om han selv synes dette er helt fint. Jeg hadde nok dratt i gang en oppvask med et enkelt ultimatum. Bidra eller reis.

Hvordan går jeg frem. Har forsøkt dette, endringer skjer også sklir det sakte tilbake 

Skrevet

Når han ikke skjønner av seg selv at han bør ta seg av mesteparten av hus og barn når han ikke jobber (hvorfor gjør han ikke det?) så kommer han til å fortsette slik så lenge du lar han. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (Akkurat nå):

Når han ikke skjønner av seg selv at han bør ta seg av mesteparten av hus og barn når han ikke jobber (hvorfor gjør han ikke det?) så kommer han til å fortsette slik så lenge du lar han. 

Eneste er at jeg vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå- Jeg klarer ikke bo i kaos. 

Skrevet

Skrev melding til han nå at jeg har avsluttet han helt i hodet mitt, om han vil fortsette å være med meg så må jeg at han kan bidra slik han bør bidra, gjør han ikke det så ser jeg hvor lite jeg betyr og da går jeg. Jeg har ingen behov for å beholde det der om det ikke gir seg. Jeg er sliten og lei. Veldig leii. Han får gjøre seg fortjent til å ha en kone som meg. Jeg vet jeg er mye bedre enn dette, og det er han som får det vanskelig. 

Skrevet

Hvorfor jobber han ikke? Er han syk?

Anonymkode: f2079...d63

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor jobber han ikke? Er han syk?

Anonymkode: f2079...d63

Permittert 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan går jeg frem. Har forsøkt dette, endringer skjer også sklir det sakte tilbake 

Nei, går frem, si det? Si til ham at dere må ha dere en skikkelig prat om hvordan ting er og skal være. Sørg for at ungene ikke er hjemme, om nødvendig tar du en dag fri fra jobb.

Fortell ham akkurat som det er, at han må bidra. Det vil si stå opp om morgenen, ta husarbeid, lage mat og vaske klær. Om han ikke er villig til å dra sin del av deres felles lass må han finne seg et nytt sted å bo, for da tar du et skilsmisse.

Endret av amandine
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Permittert 

Å herre, så han har ikke fysiske utfordringer engang?? Da får han jobbe som om han ikke hadde vært permittert. Om han er deprimert er jobben hans å komme seg på beina igjen. Får han ikke arbeid tilbake er jobben hans nå å skaffe seg en ny. I mellomtiden gjør han arbeid hjemme på dagtid. For en noksagt!

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Vi har 4 barn. Jeg jobber fullt. I tillegg har ansvar for 4 barn, og huset. Han jobber ikke, han gjør minimalt med barn og ingenting i huset. Er det håp at han endrer seg? 

Han jobber ikke? Er han sykemeldt? 

Anonymkode: 9b0a2...baa

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Da vet du jo svaret. Han endrer seg nok ikke... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Permittert 

Da er han sikkert deprimert da. 

Men uansett, nå må han opp på hesten igjen! Be han snakke med fastlegen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Skrev melding til han nå at jeg har avsluttet han helt i hodet mitt, om han vil fortsette å være med meg så må jeg at han kan bidra slik han bør bidra, gjør han ikke det så ser jeg hvor lite jeg betyr og da går jeg. Jeg har ingen behov for å beholde det der om det ikke gir seg. Jeg er sliten og lei. Veldig leii. Han får gjøre seg fortjent til å ha en kone som meg. Jeg vet jeg er mye bedre enn dette, og det er han som får det vanskelig. 

Spent på å se hvor dette ender... 

Anonymkode: a5937...706

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Deprimert? Han er lat. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Selvfølgelig er han ikke deprimert, han er bare en latsabb uten evne til å skjønne at han må bidra på hjemmebane.

Anonymkode: 19636...79e

Skrevet

Så nå dro han for å spise. Så da sitter jeg her med 4 barn som skulle fått middag, fordi han skulle lage, men han sitter nå å spiser på et gatekjøkken. Sov til kl 15.00 dro for å spise fordi han tenkte vi hadde spist. Er helt knust faktisk 😢😢😔

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Så nå dro han for å spise. Så da sitter jeg her med 4 barn som skulle fått middag, fordi han skulle lage, men han sitter nå å spiser på et gatekjøkken. Sov til kl 15.00 dro for å spise fordi han tenkte vi hadde spist. Er helt knust faktisk 😢😢😔

Vet du, det han gjorde nå bør du egentlig takke ham for, for nå viste han hvor mye han bryr seg.

Jeg antar at han også var like lite deltakende før han ble permittert? At han nå sover bort dagene, snur døgnet og melder seg ut av familien, det er mye trolig en depressjon. Men han er fremdeles far og ektemann/samboer, noe han har valgt seg. Da må han også ta ansvar, ikke bare for seg selv og sitt liv, men også for barna sine og forholdet og hjemmet sitt. Det velger denne mannen å ikke gjøre.

Selv etter den meldingen du skrev stikker han altså ut. Mulig han stakk ut fordi han ikke vet hvordan han skal forholde seg, men det er likevel ikke akseptabelt.

Jeg ville sendt ham en melding der han er nå og skrevet at enten oppsøker han sin fastlege i morgen pga. depressjon eller hva han sliter med, og han i morgen også bestiller time til familievernkontoret til parterapi - eller så ringer du fvk tirsdag og avtaler mekling, siden han da har vist at han ikke tar del i forholdet deres eller familien. Si at dette er absolutt siste sjanse, enten ringer han sin lege og familievernkontoret i morgen, eller så blir det slutt.

Anonymkode: b2a40...32d

Skrevet

Lås døra og sperr frlleskontoen neste gang han er ute av huset.

Anonymkode: 016d5...3f1

Skrevet

Han der er jo mer egoistisk en en bortskjemt tenåring. 

Det der er ikke mye å samle på, du har fire barn som trenger deg, husk at du er et forbilde også - skal du lære barna dine at dette er ok oppførsel? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vet du, det han gjorde nå bør du egentlig takke ham for, for nå viste han hvor mye han bryr seg.

Jeg antar at han også var like lite deltakende før han ble permittert? At han nå sover bort dagene, snur døgnet og melder seg ut av familien, det er mye trolig en depressjon. Men han er fremdeles far og ektemann/samboer, noe han har valgt seg. Da må han også ta ansvar, ikke bare for seg selv og sitt liv, men også for barna sine og forholdet og hjemmet sitt. Det velger denne mannen å ikke gjøre.

Selv etter den meldingen du skrev stikker han altså ut. Mulig han stakk ut fordi han ikke vet hvordan han skal forholde seg, men det er likevel ikke akseptabelt.

Jeg ville sendt ham en melding der han er nå og skrevet at enten oppsøker han sin fastlege i morgen pga. depressjon eller hva han sliter med, og han i morgen også bestiller time til familievernkontoret til parterapi - eller så ringer du fvk tirsdag og avtaler mekling, siden han da har vist at han ikke tar del i forholdet deres eller familien. Si at dette er absolutt siste sjanse, enten ringer han sin lege og familievernkontoret i morgen, eller så blir det slutt.

Anonymkode: b2a40...32d

Kan folk slutte med dette depresjonstullet! Han er ikke deprimert, han er lat og gir f i familien.

Skrevet

Eier eller leier dere bolig? Leier dere ville jeg sett meg om etter noe eget. Eier dere og du klarer lån/avdrag alene så ville jeg sagt at han må finne seg en ny plass å bo. 

Jeg tror han trenger å se at han nå mister dere og at dette ikke er tomme trusler. 

Anonymkode: 1178b...793

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Kan folk slutte med dette depresjonstullet! Han er ikke deprimert, han er lat og gir f i familien.

Det er uansett ett fett om han er deprimert eller ikke. Deprimert er den nye normalen. Helt uavhengig av årsak: hvis du ikke kan bidra positivt til familielivet så drar du og lar familien være fred. Ubrukelige folk får holde seg for seg selv.

Anonymkode: 828d7...3b2

Skrevet

Hadde låst døra. Det er mye mindre krevende å være alene enn å ha en slik klamp om foten.

Anonymkode: eae90...dfc

Skrevet

Nei. Ikke hvis han ikke er syk, og har noe han kan få behandling for.

Anonymkode: 43955...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...