Gå til innhold

Dere som ikke bruker såpe i underlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er anbefalt å bruke mild såpe i underlivet. 

Jeg lurer veldig på hva som gjør at underlivet ditt er så rent at det ikke trengs å rengjøres som resten av kroppen? Eller bruker du ikke såpe i det hele tatt?

Anonymkode: a0680...3f5

Utenpå og inni er 2 forskjellige ting. Inni anbefales ingenting annet enn vann. Utenpå så anbefales mild såpe 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Utenpå og inni er 2 forskjellige ting. Inni anbefales ingenting annet enn vann. Utenpå så anbefales mild såpe 

Det er vel ingen som snakker om inni skjeden? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Har ikke startet en eneste tråd om noenting... 

Anonymkode: 28666...00b

La meg omformulere: "selv om MAN oppretter..." 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (48 minutter siden):

Hva legger du «inni»? Inne selve skjeden? Det et vel ingen som vasket seg INNI skjeden, verken med eller uten såpe...?

Anonymkode: 40394...812

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hva legger du «inni»? Inne selve skjeden? Det et vel ingen som vasket seg INNI skjeden, verken med eller uten såpe...?

Anonymkode: 40394...

Tenker selvfølgelig ikke på langt inne i skjeden. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Tenker selvfølgelig ikke på langt inne i skjeden. 

Nei men hva mener du med «inni» da, hvis du ikke mener inni skjeden?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei men hva mener du med «inni» da, hvis du ikke mener inni skjeden?

Man skal ikke "brette ut" noe for å vaske med såpe. Jeg tror de aller fleste forstår hva som er inni og hva som er utenpå 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden):

Man skal ikke "brette ut" noe for å vaske med såpe. Jeg tror de aller fleste forstår hva som er inni og hva som er utenpå 

Nei altså jeg spør ikke for å være vanskelig, men for meg var det nytt at noen vasker inni skjeden med såpe. Stapper man såpe oppi der og gnir med fingeren da liksom...? Og hvordan i all verden får man skylt bort såpe som er inni skjeden?

Det er derfor jeg spør hva som menes med «inni». Er det inni skjeden, inni «folden» ved kjønnsleppene eller hva...

Skrevet

Nei altså jeg spør ikke for å være vanskelig, men for meg var det nytt at noen vasker inni skjeden med såpe. Stapper man såpe oppi der og gnir med fingeren da liksom...? Og hvordan i all verden får man skylt bort såpe som er inni skjeden?

Det er derfor jeg spør hva som menes med «inni». Er det inni skjeden, inni «folden» ved kjønnsleppene eller hva...

... og ikke minst: hvordan får man vasket inni skjeden med «bare vann»...?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror ikke at det er farlog å bruke såpe, men hva vil du oppnå? Du blir jo kvitt alt du trenger å bli kvitt med bare vann.

Anonymkode: 696f0...c2e

Nei, man gjør ikke det. Vann løser ikke fett. Bakterier og skitt henger i fettet. Derfor man skal bruke såpe når man vasker hender og hår også. Dette er elementært, selv fireåringen min vet dette.

Rompa blir ikke ren av kun vann. Bæsj inneholder mye fett og haugevis av bakterier, de skyller man ikke bort med vann altså. Da hadde jo håndvask også kunne vært skylling i vann, og det vet jo alle nå etter Korona at ikke er nok. Å ikke vaske med såpe der er jo skikkelig uhygienisk og veldig uvitende. 

På kjønnsorgan bruker man intimvask, og inni er det vel ingen som vasker???

Anonymkode: c4d87...d88

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Nei, inni vasker man IKKE!! Og hvor mange ganger per dag dusjer du?? Etter den daglige joggeturen, etter sex og også etter å ha bæsjet. Rekker du noe annet enn å dusje? Sikkert før sex også da? Dette burde du snakke med legen din om, har du OCD?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, inni vasker man IKKE!! Og hvor mange ganger per dag dusjer du?? Etter den daglige joggeturen, etter sex og også etter å ha bæsjet. Rekker du noe annet enn å dusje? Sikkert før sex også da? Dette burde du snakke med legen din om, har du OCD?

Man vasker ikke langt inni nei. Jeg vasker selvfølgelig med vann innenfor kjønnslepper feks. Spyler ikke vann inn for å si det sånn. Bæsjer stort sett om morgenen etter trening og før dusj. Før sex dusjes det sjelden. Rekker forøvrig veldig mye i løpet av et døgn utover det å dusje 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

I flere år var jeg plaget med sopp i underlivet. Jeg gikk på fluconazol konstant. Så en dag oppdaget gyn at jeg vasket med såpe, og hun ble både sur og sint. Så mange år med plager og dyre medisiner, totalt unødvendig. Jeg begynte å vaske med kun vann, og alle plager forsvant. 

Anonymkode: 42b10...9e9

Den samme erfaringen har jeg hatt også. Det som pgså er merkelig er at etter at jeg sluttet med såpe har jeg omtrent ikke utflod heller.

Anonymkode: e00cd...6ba

Skrevet

Man vasker ikke langt inni nei. Jeg vasker selvfølgelig med vann innenfor kjønnslepper feks. Spyler ikke vann inn for å si det sånn. Bæsjer stort sett om morgenen etter trening og før dusj. Før sex dusjes det sjelden. Rekker forøvrig veldig mye i løpet av et døgn utover det å dusje 😊

Herregud. Nå deler du attpåtil bæsjerutinene dine. Ingen grenser... 

Anonymkode: 76706...6dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hva gjør'u når'u har rennadrite?

Lukter blomstereng etter å ha skylla med litt vann tenker jeg.

Anonymkode: f7322...5cd

Jeg tørker meg?! Aldri vært et problem! 

Anonymkode: 7b3f6...e96

Skrevet

Min gynekolog anbefaler faktisk å vaske INNI skjeden med vann. Altså å huke seg ned, og dra rundt en finger mens man spyler. 

Alt som ikke er slimhinner vaskes med mild såpe her. Særlig blod går ikke bort med bare vann, syns jeg. Måtte vært kaldt vann, i så fall. 🥶

Anonymkode: 5c614...1d2

Skrevet

Du tenker at dette er informasjon vi trenger for diskusjonen sin del?

Det begynner å bli få ting vi ikke vet om dine vaner og rutiner nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du tenker at dette er informasjon vi trenger for diskusjonen sin del?

Det begynner å bli få ting vi ikke vet om dine vaner og rutiner nå. 

Det var svar på direkte spm😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du vet at en del mennesker har bidet eller bidetta og vasker seg med vann fra dusj etter alle toalettbesøk uten å måtte dusje hele kroppen? Det regnes som renslig.

Anonymkode: 15455...933

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er anbefalt å bruke mild såpe i underlivet. 

Jeg lurer veldig på hva som gjør at underlivet ditt er så rent at det ikke trengs å rengjøres som resten av kroppen? Eller bruker du ikke såpe i det hele tatt?

Jeg vasker underlivet mitt hver dag og tørker godt etter toalettbesøk. Da holder jeg meg ren. Resten av kroppen består ikke av slimhinner, så den vasker jeg med såpe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, man gjør ikke det. Vann løser ikke fett. Bakterier og skitt henger i fettet. Derfor man skal bruke såpe når man vasker hender og hår også. Dette er elementært, selv fireåringen min vet dette.

Rompa blir ikke ren av kun vann. Bæsj inneholder mye fett og haugevis av bakterier, de skyller man ikke bort med vann altså. Da hadde jo håndvask også kunne vært skylling i vann, og det vet jo alle nå etter Korona at ikke er nok. Å ikke vaske med såpe der er jo skikkelig uhygienisk og veldig uvitende. 

Bakterier og skitt henger i fettet? Jeg tror du er helt på styr.

Skrevet

Du vet at en del mennesker har bidet eller bidetta og vasker seg med vann fra dusj etter alle toalettbesøk uten å måtte dusje hele kroppen? Det regnes som renslig.

På 70-tallet ja...

Anonymkode: 779d6...bf7

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

På 70-tallet ja...

Anonymkode: 779d6...bf7

Det var vanligere før ja men mange i andre land bruker det fortsatt. Når vi leier feriehus i utlandet er det ofte bide i huset. I grunn en helt genial greie. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Bakterier og skitt henger i fettet? Jeg tror du er helt på styr.

Eh, nei. Dette er basalkunnskap i mikrobiologi. Hvordan tror du bakteriene holder seg på huden? Biter seg fast? 🤣 Bakteriene bindes fast mha fettlaget vårt, vaskes det med såpe blir de med ut. Du har sett Karius og Baktus? Tannkremen hjelper tannbørsten å få dem ut. 

Skjønner jo ut fra ditt svar at mange ikke helt har skjønt funksjonen til såpe, tror dere det er kun for å få litt blomsterlukt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hendene er i en annen kategori fordi vi tar på alt mulig slik at vi får bakterier, virus, sopp, nematoder, og synlig skitt på dem. Dette fører vi videre til andre og til egen munn og slimhinner. Derfor børe vi bruke såpe på hendene.

Resten av kroppen har stort sett bare vår egen skitt på seg og det bi har på huden blir i liten grad overført slik at drt kan skape sykdom. Det er ikke ønskelig å bli kvitt hverken fettlaget eller alle bakteriene påå huden. Fettet beskytter huden og holder den myk. Bakteriene gjør ar vi ikke så lett får oppblomstring av skadlige bakterier og stygge flekker som ikke går vekk med bare vann er det sjelden jeg får.

Hvis dj har mange nye partnere og liker at de slikker deg kan det nok vre fornuftig å bruke såpe også i underlivet vil jeg tro, men for meg er ikke det noen aktuell problemstilling.

Anonymkode: 696f0...c2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...