Gå til innhold

Dere som ikke bruker såpe i underlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innser dere ikke at det er ganske ekkelt? Greit nok at skjeden er selvrensende. Men det gjelder inni og slimhinnene. De ytre kjønnsleppene er IKKE selvrensende og trenger faktisk vask med såpe for å få vekk svette og annen dritt. Noe annet er ekkelt. 

Og bruker dere ikke såpe i rumpa heller? Den er ikke selvrensende for å si det slik. 

Anonymkode: f8c08...152

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt intimsåpe inntil jeg ble så plaget med sopp at gynekologen sa at jeg ikke måtte bruke det, men vaske med babyolje istedet. Babyolje fungerer faktisk fint, men ikke alle typer.

Anonymkode: cb1cf...265

Skrevet

Kan ikke du bare innse at du synes noe er ekkelt, og at andre ikke synes det samme er ekkelt? Eller er du mye plaget med u-såpebehandlede kvinnelige underliv?

Anonymkode: 040cb...bee

Skrevet

Hæ? Aldri vaska underlivet med såpe, verken foran eller bak. 

Anonymkode: 7b3f6...e96

Skrevet

I flere år var jeg plaget med sopp i underlivet. Jeg gikk på fluconazol konstant. Så en dag oppdaget gyn at jeg vasket med såpe, og hun ble både sur og sint. Så mange år med plager og dyre medisiner, totalt unødvendig. Jeg begynte å vaske med kun vann, og alle plager forsvant. 

Anonymkode: 42b10...9e9

Skrevet

Jeg vasker med vann og dusj hver eneste gang jeg er på do, rumpa mi  er antagelig renere enn din.

Anonymkode: 15455...933

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vasker med vann og dusj hver eneste gang jeg er på do, rumpa mi  er antagelig renere enn din.

Anonymkode: 15455...933

Æsj må være ekkelt å slikke deg! Stakkars mann!

Anonymkode: e23e0...4f6

Skrevet

Og der var vi sannelig i gang igjen. 🤯 Hva med å ganske enkelt søke opp en av de andre tusen trådene om det samme temaet? Ønsker du kanskje å ta en runde på klutvask i samme slengen? Eller hva med hårvask eller hvor ofte folk dusjer, det er jo et par andre slagere?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Innser dere ikke at det er ganske ekkelt? Greit nok at skjeden er selvrensende. Men det gjelder inni og slimhinnene. De ytre kjønnsleppene er IKKE selvrensende og trenger faktisk vask med såpe for å få vekk svette og annen dritt. Noe annet er ekkelt. 

Og bruker dere ikke såpe i rumpa heller? Den er ikke selvrensende for å si det slik. 

Anonymkode: f8c08...152

Vasker på utsiden med såpe og kun med vann på innsiden. Såpe i rompa og vasker alltid i dusjen etter nummer 2. Det er ikke anbefalt med såpe i underlivet 

Skrevet

Dere som ikke bruker såpe/intimsåpe - vasker dere klær i kun rent vann også? Vasker opp i varmt vann uten såpe? Vasker hendene kun i rennende vann? Håret? Kroppen ellers?

Anonymkode: a0680...3f5

Skrevet

Vann er et fantastisk løsemiddel som løser opp det meste. Det er litt svakt mot fett, men det er bare positivt. Å beholde det naturlige fettlaget på huden er bare bra. Hva er det dutror du trenger såpe for å få fjernet?

Anonymkode: 696f0...c2e

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dere som ikke bruker såpe/intimsåpe - vasker dere klær i kun rent vann også? Vasker opp i varmt vann uten såpe? Vasker hendene kun i rennende vann? Håret? Kroppen ellers?

Det er litt søtt at du prøver å sammenligne disse tingene. 

Anonymkode: bad60...51f

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

https://nhi.no/kroppen-var/kropp/underlivshygiene-rad/

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er litt søtt at du prøver å sammenligne disse tingene. 

Anonymkode: bad60...51f

Det er litt søtt når du må ty til hersketeknikk når du kommer til kort. 

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva som gjør at fitta di er så skitten at du må bruke såpe for å få den ren. Jeg blir helt ærlig aldri så skitten i løpet av en dag at kun vann ikke er nok. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Du som bare vasker klærne dine på varmt, spiser du varm is også?

(bare som et apropos dårlige lignelser)

Anonymkode: 0c13a...0d1

Skrevet

Herrejesus, nå er det på tide du tar til deg rådene fra gynekologer og slutter med den ekle såpa en gang for alle. 

Nei, du skal ikke stappe «markedsføringsvissvassoppirattata». Selv om reklamefilmen prøver å få deg til å tro noe annet. 

Anonymkode: 9e6d5...9b1

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (28 minutter siden):

Her står det: 

• Vask underlivet og de ytre kjønnsorganene forsiktig kun utenfra med vann og mild uparfymert såpe hver dag. 
  • Innvendig vask av skjeden er ikke nødvendig. Skjeden renser seg selv gjennom den naturlige utflod.

• Det er altså inni skjeden man ikke skal putte såpe, på de ytre kjønnsorganene, som inkluderer kjønnsleppene skal man bruke mildt uparfymerte såpe. 

Anonymkode: e2e50...0fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Her står det: 

• Vask underlivet og de ytre kjønnsorganene forsiktig kun utenfra med vann og mild uparfymert såpe hver dag. 
  • Innvendig vask av skjeden er ikke nødvendig. Skjeden renser seg selv gjennom den naturlige utflod.

• Det er altså inni skjeden man ikke skal putte såpe, på de ytre kjønnsorganene, som inkluderer kjønnsleppene skal man bruke mildt uparfymerte såpe. 

Anonymkode: e2e50...0fb

Jeg tror ikke at det er farlog å bruke såpe, men hva vil du oppnå? Du blir jo kvitt alt du trenger å bli kvitt med bare vann.

Anonymkode: 696f0...c2e

Skrevet

Hæ? Aldri vaska underlivet med såpe, verken foran eller bak. 

Anonymkode: 7b3f6...e96

Hva gjør'u når'u har rennadrite?

Lukter blomstereng etter å ha skylla med litt vann tenker jeg.

Anonymkode: f7322...5cd

Skrevet
Bjæk skrev (1 time siden):

Og der var vi sannelig i gang igjen. 🤯 Hva med å ganske enkelt søke opp en av de andre tusen trådene om det samme temaet? Ønsker du kanskje å ta en runde på klutvask i samme slengen? Eller hva med hårvask eller hvor ofte folk dusjer, det er jo et par andre slagere?

Og bind i søppelbøtte på do! 

Skrevet
Syngensang skrev (5 timer siden):

Og bind i søppelbøtte på do! 

Som forøvrig er helt vanlig... 

Anonymkode: 28666...00b

Skrevet

Som forøvrig er helt vanlig... 

Det er vel nettopp det som er poenget her: hva som oppfattes som vanlig (og ønskelig) varierer fra person til person. Og selv om du oppretter en million tråder om temaet, kommer ikke folk til å bli enig uansett, så hva er poenget? 

Skrevet
Mr. Freeze skrev (8 timer siden):

Jeg lurer veldig på hva som gjør at fitta di er så skitten at du må bruke såpe for å få den ren. Jeg blir helt ærlig aldri så skitten i løpet av en dag at kun vann ikke er nok. 

Det er anbefalt å bruke mild såpe i underlivet. 

Jeg lurer veldig på hva som gjør at underlivet ditt er så rent at det ikke trengs å rengjøres som resten av kroppen? Eller bruker du ikke såpe i det hele tatt?

Skrevet
Bjæk skrev (25 minutter siden):

Det er vel nettopp det som er poenget her: hva som oppfattes som vanlig (og ønskelig) varierer fra person til person. Og selv om du oppretter en million tråder om temaet, kommer ikke folk til å bli enig uansett, så hva er poenget? 

Har ikke startet en eneste tråd om noenting... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...