Gå til innhold

Skuffet over besteforeldrene.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Takker for tilbakemeldinger. Jeg har vel egentlig landet på at jeg justerer meg i forhold til hva de legger i vår relasjon. Kan kun endre seg selv.

Så når de spør om vi kan huse deres gjester neste gang, eller spør om vi kan komme å hjelpe til på andre måter vil jeg svare høflig nei. 
Jeg skal også si på en pen måte at jeg er skuffet over at ingen hjelper oss den ene gangen vi nå har bedt om hjelp! Det er ikke som om vi skulle på fest, men vi ønsker ikke å belaste et kriserammet personal i bhg ytterligere og sønnen vår for smitte nå før jul! Jeg er helsepersonell og skal jobbe hele julen. 

Men, vi kan ha en fin og normal oss i mellom likevel. Men, vår hjelp stoppet i dag. 

Anonymkode: 4d73a...61c

Høres ut som en fin plan. Folk som ikke gidder å hjelpe andre kan ikke forvente hjelp selv. Er så glad jeg har foreldre som er på tilbudssiden. Når jeg selv får barnebarn en dag håper jeg virkelig jeg kan være en ressurs for dem.

Anonymkode: b647c...391

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du er skuffet nå når de aldri viser interesse til vanlig. Du vet jo hvordan de er da...høres ikke ut som det er så mye å hente derfra!

Anonymkode: f819e...0d3

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 timer siden):

Da hadde jeg i grunn ikke spurt dem. Jeg vil i alle fall ikke overlate mine barn til noen som egentlig ikke vil være sammen med dem

Dette. ❤️ Jeg spør ikke svigers eller mine foreldre. De vil ikke, og barna vil ikke dit heller. Leit. Jeg vet hvordan mormor jeg vil bli. 

Anonymkode: 1fbbd...e95

Skrevet

Jeg synes du skal spørre de direkte før du bestemmer deg for å ikke hjelpe de igjen i fremtiden.

"Hei. Vi er ganske så slitne nå pga Korona og jobben vår samt barn, hus og jul. Jeg ønsker å spørre om det er mulig for at dere kan ta poden hjem til dere/være hos oss på dagtid noen dager nå før jul. Vi vet at bhg er åpen, men det er bare poden der og vi kjenner litt på ubehaget om å bruke dette. Er det noe dere kan hjelpe oss med? Hvis ikke respekterer vi selvsagt det, men det ville være til stor hjelp for oss og poden i en vanskelig tid."

Hvis de sier nei, med begrunnelse, hører du på de med respekt og svarer på argumentasjonen på en saklig måte. Sier de nei, uten begrunnelse, forholder du deg til det.

Uansett. Dropp kakebaking til hele slekta. Jobber selv i samfunnskritisk jobb og har kjøpt ferdig pepperkakehus som bare skal monteres og ferdig pepperkakedeig barna triller ut pepperkuler. Resten av julekaker droppes eller kjøpes.

Anonymkode: 200a7...4cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor du er skuffet nå når de aldri viser interesse til vanlig. Du vet jo hvordan de er da...høres ikke ut som det er så mye å hente derfra!

Anonymkode: f819e...0d3

Fordi det er unntakstilstand, både her i landet, og resten av verden, og da synes jeg det på en måte er enda litt tristere at de ikke vil hjelpe til. 

Av alle venner vi har rundt oss, er de heldigvis de eneste besteforeldrene som er slik. I morgen og resten av uken skal gutten min få være hos moren til bestevenninnen min❤️ Ei nydelig dame som gutten min kjenner godt. Gjett om hun skal få en flott presang av oss🥰

Vet hvordan besteforelder jeg også skal bli. Ser dessverre ut til at mange ikke kommer til å få et nært forhold til sine barnebarn jmf denne tråden her. 

Men, det finnes heldigvis unntak..❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes du skal spørre de direkte før du bestemmer deg for å ikke hjelpe de igjen i fremtiden.

"Hei. Vi er ganske så slitne nå pga Korona og jobben vår samt barn, hus og jul. Jeg ønsker å spørre om det er mulig for at dere kan ta poden hjem til dere/være hos oss på dagtid noen dager nå før jul. Vi vet at bhg er åpen, men det er bare poden der og vi kjenner litt på ubehaget om å bruke dette. Er det noe dere kan hjelpe oss med? Hvis ikke respekterer vi selvsagt det, men det ville være til stor hjelp for oss og poden i en vanskelig tid."

Hvis de sier nei, med begrunnelse, hører du på de med respekt og svarer på argumentasjonen på en saklig måte. Sier de nei, uten begrunnelse, forholder du deg til det.

Uansett. Dropp kakebaking til hele slekta. Jobber selv i samfunnskritisk jobb og har kjøpt ferdig pepperkakehus som bare skal monteres og ferdig pepperkakedeig barna triller ut pepperkuler. Resten av julekaker droppes eller kjøpes.

Anonymkode: 200a7...4cf

Her er alt også skåret helt ned. Til og med fått vaskebyrå til å ta julevasken. Alt av kaker er kjøpt på bakeren. 

Som første juleaktivitet bakte vi i går. Synes det er fint at barna kan se gleden av å gi. 

Jeg vil ikke spørre noe mer, de har gitt svar nok. Nå ordnet det seg heldigvis❤️ 
Denne vakre dama har ikke mye å rutte med, så hun skal få gavekort hos frisøren på klipp og farge, og en stor juleeske som takk! Det finnes engler🙏🏼

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Her er alt også skåret helt ned. Til og med fått vaskebyrå til å ta julevasken. Alt av kaker er kjøpt på bakeren. 

Som første juleaktivitet bakte vi i går. Synes det er fint at barna kan se gleden av å gi. 

Jeg vil ikke spørre noe mer, de har gitt svar nok. Nå ordnet det seg heldigvis❤️ 
Denne vakre dama har ikke mye å rutte med, så hun skal få gavekort hos frisøren på klipp og farge, og en stor juleeske som takk! Det finnes engler🙏🏼

Klar og tydelig dialog anbefales helt klart før du antar og vil endre deres relasjon. Godt mulig de ikke forstår hvor prekært det er. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden):

Klar og tydelig dialog anbefales helt klart før du antar og vil endre deres relasjon. Godt mulig de ikke forstår hvor prekært det er. 

Joda, det var ikke noe i veien med forståelsen der i gården. 
Vil si det er ganske klar tale når jeg sier at vi vil sette ekstremt stor pris på om noen av dere ville passet han. Da leste mannen min opp høyt hvor prekært det er i forkant. 

Skrevet

Og når du sa det så ble det stille?. Hvorfor sa du ikke at du behøver et klart svar? 

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

Vi har hatt et stort utbrudd av corona i bhg. Barnehagen er sterkt underbemannet men har åpnet opp for de som ikke kan ha ungene hjemme. Vi får jo ikke fri fra jobb når bhg er åpen igjen, men det gjør vondt å sende han i bhg. De fleste klarer nok å få til en annen løsning, men ikke vi. Begge sett med besteforeldre er pensjonister, fra i år og i fjor. 

Jeg bare synes de kunne trådd til de dagene her frem til torsdag når jeg har fått ordnet meg julefri. Jeg er bekymret for om det skal være noen igjen som ikke er oppdaget smittet, og vi må i karantene på ny.

Sønnen vår er testet 2 ganger, ikke corona, heldigvis.

Er jeg urimelig når jeg tenker at nærmeste familie kan hjelpe hverandre? I dag var det en ansatt og ei ukjent vikar på avdelingen til sønnen min, og kun han og to til der i dag:(

er de pensjonister er de vel over 65 og i faresonen, så da forstår jeg besteforeldrene veldig godt

Anonymkode: 76f85...33f

Skrevet

Hvis vi hadde et stort utbrudd av Corona i barnehagen, ville jeg ikke drømt om å utsette besteforeldrene for smitte! 

Men jeg skjønner at dere er skuffet over at de bare overhører en bønn om hjelp, og det høres ut som at dette bare er toppen av isfjellet med problemer dere imellom. 

Håper dere får en fin førjulstid 🙏🏻

Anonymkode: 91fde...534

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi har hatt et stort utbrudd av corona i bhg. Barnehagen er sterkt underbemannet men har åpnet opp for de som ikke kan ha ungene hjemme. Vi får jo ikke fri fra jobb når bhg er åpen igjen, men det gjør vondt å sende han i bhg. De fleste klarer nok å få til en annen løsning, men ikke vi. Begge sett med besteforeldre er pensjonister, fra i år og i fjor. 

Jeg bare synes de kunne trådd til de dagene her frem til torsdag når jeg har fått ordnet meg julefri. Jeg er bekymret for om det skal være noen igjen som ikke er oppdaget smittet, og vi må i karantene på ny.

Sønnen vår er testet 2 ganger, ikke corona, heldigvis.

Er jeg urimelig når jeg tenker at nærmeste familie kan hjelpe hverandre? I dag var det en ansatt og ei ukjent vikar på avdelingen til sønnen min, og kun han og to til der i dag:(

Den generasjonen er selvopptatt og egoistisk. Besteforeldrene her i gården har hentet i bhg. én gang på åtte år. De vil ikke sitte barnevakt, men reiser jorda rundt flere ganger i året. Gjør ingenting frivillig eller noe for sammfunnet. De føler «de har gjort sin plikt gjennom mange år som yrkesaktiv», og når de er pensjonister kaster de alle hemninger på båten og bryr seg bare om seg selv. 

Tror vi er mange i vår generasjon som er fortvilet over manglende innsats og solidaritet mellom generasjonene. Så ja, føler med deg Hi. 

Anonymkode: 047cf...813

Skrevet

Jeg mener familie skal stille opp for hverandre, men når dere har et barnehagetilbud ville jeg benyttet meg av det. Det er ganske travelt å passe barnebarn rett før jul. Mine foreldre hadde stilt opp om det var nødvendig, men jeg ser vel ikke at det er det i deres tilfelle.

Skrevet
HeiteH skrev (24 minutter siden):

Jeg mener familie skal stille opp for hverandre, men når dere har et barnehagetilbud ville jeg benyttet meg av det. Det er ganske travelt å passe barnebarn rett før jul. Mine foreldre hadde stilt opp om det var nødvendig, men jeg ser vel ikke at det er det i deres tilfelle.

Vi fikk alle tlf om vi _måtte_ sende barnet i bhg av kommunen, om vi kunne høre med evt barnevakter først. Senest testet barn positivt der på fredag. De fra kommunen ga tydelig uttrykk for at det kun åpnes for de mest prekære tilfellene. Ikke akkurat et drømmescenario! De åpnet ikke for alle til å komme. Av 25 ansatte er 19 borte.. Mange barn har fått covid. 

«ganske travelt å passe barnebarn før jul» -jeg tenker: Er det viktigere å bake peppernøtter enn å hjelpe dine aller nærmeste, og en bhg på randen hvor mange har vært syke og smittet av et alvorlig virus. 
Juleforberedelser er det siste jeg tenker på i år... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hvis vi hadde et stort utbrudd av Corona i barnehagen, ville jeg ikke drømt om å utsette besteforeldrene for smitte! 

Men jeg skjønner at dere er skuffet over at de bare overhører en bønn om hjelp, og det høres ut som at dette bare er toppen av isfjellet med problemer dere imellom. 

Håper dere får en fin førjulstid 🙏🏻

Anonymkode: 91fde...534

Sønnen vår har vært testet to ganger, han er negativ og har levd i karantene i 15 dager. Han er frisk som en fisk, heldigvis. 

Takk for forståelsen🙏🏼

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Og når du sa det så ble det stille?. Hvorfor sa du ikke at du behøver et klart svar? 

For jeg besitter noenlunde sosial kompetanse, og tvinger ikke mitt barn på noen. Det behøver ikke være et ordrett ja eller nei for å forstå budskapet i et spørsmål.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

For jeg besitter noenlunde sosial kompetanse, og tvinger ikke mitt barn på noen. Det behøver ikke være et ordrett ja eller nei for å forstå budskapet i et spørsmål.

Det er sant. Noen ganger er det dog greit med et klart svar. I alle fall når man vurderer å endre familiedynamilkken 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Det er sant. Noen ganger er det dog greit med et klart svar. I alle fall når man vurderer å endre familiedynamilkken 

Vi hadde ikke noe vanskeligheter med å forstå svaret? 
For oss blir jo dynamikken til det bedre. Jo mer jeg tenker over det, jo deiligere skal det bli å bortprioritere å hjelpe de. 

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt ❤️ Her har vi desverre heller ikke noe familie til å hjelpe oss. Mine bor på andre siden av landet, og svigerfamilien har aldri vist noe ønske om å hjelpe oss. Støtter deg i å ikke tilby nie hjelp tilbake 👍🏻

Anonymkode: 941de...b6f

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Du fremstår som rimelig passiv-agressiv og demonstrativ, så usikker på om du innehar så mye sosial kompetanse som du påstår. 

Anonymkode: 31ef7...095

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den generasjonen er selvopptatt og egoistisk. Besteforeldrene her i gården har hentet i bhg. én gang på åtte år. De vil ikke sitte barnevakt, men reiser jorda rundt flere ganger i året. Gjør ingenting frivillig eller noe for sammfunnet. De føler «de har gjort sin plikt gjennom mange år som yrkesaktiv», og når de er pensjonister kaster de alle hemninger på båten og bryr seg bare om seg selv. 

Tror vi er mange i vår generasjon som er fortvilet over manglende innsats og solidaritet mellom generasjonene. Så ja, føler med deg Hi. 

Anonymkode: 047cf...813

Du er klar over at generasjonen som er 65+ er den direkte årsaken til at du som kvinne har de rettigheter som du tar som en selvfølge? La meg nevne i fleng: rett til utdanning, jobb, barnehager, selvbestemt abort, likestilling slik at du som kvinne har en sjanse til å henge med i arbeidslivet osv osv osv. Tror du noen gamle menn med makt plutselig bestemte seg for å gi dette til kvinner?

Du er klar over at det er nettopp besteforeldregenerasjonen som har bygd opp økonomien i landet, slik at du har gode sykelønnsordninger, foreldrepenger, støtte til ditt og datt som enslig forsørger osv osv osv. Du er klar over at det er samme generasjonen som i sin streben etter å gi sine barn (deg) bedre kår enn de selv hadde, dessverre i sin snillhet,  sydde puter under armene på DIN generasjon, slik at unge voksne i dag er for late til å jobbe, som ikke gidder å delta i arbeidslivet, men blir "ung ufør", eller ta vare på egne barn uten å sutre over at buhu - besteforeldrene gidder ikke å hjelpe meg!

Voks opp - sett deg LITT inn i den nære historien - og prøv å bli litt i nærheten av så ansvarsfull som dine foreldres generasjon var og er!

Anonymkode: d3285...cf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...